Ga naar inhoud

Het forum is weer online!

Welkom mede-preppers, zoals jullie zien is het forum na 4 jaar weer online. Tijd voor een feestje! Je kunt met je oude gebruikersnaam en wachtwoord inloggen. Als dit is gelukt, pas dan gelijk je e-mailadres aan. Deze klopt namelijk niet meer omdat we die 4 jaar geleden hebben verwijderd.

Weet je je wachtwoord niet meer? Dan kan je de wachtwoord vergeten functie NIET gebruiken, omdat we je e-mailadres dus niet meer hebben. Mail in dat geval naar forum@preppers.nl en noem je gebruikersnaam en voeg een notificatiemail bij van het oude forum als je die nog hebt.

Mocht je echt niks hebben mail ons dan sowieso je gebruikersnaam, we zullen je dan verdere instructies geven!

Loreen

Marburg virus

Recommended Posts

In Uganda is een man overleden aan Marburg, een zeer besmettelijk virus dat veel lijkt op Ebola. 80 mensen die met hem in contact zijn geweest, zijn in quarantaine geplaatst.

Net als bij Ebola is er geen Vaccinatie of effectieve behandeling bekend.

Hier wat links:

Ebola-achtig virus doodt Ugandees

"Marburg is een dodelijke koorts die gepaard gaat met bloedingen. Het begint met ernstige hoofdpijn. In meer dan tachtig procent van de gevallen overlijdt de patiënt binnen negen dagen."

Ugandan Health Worker Dies Of Marburg Virus, Ebola Relative

"Most concerning is that 38 of the contacts are health care workers from Mengo Hospital, including the man’s brother, and 22 health care workers from Mpigi Health Center IV. The remaining 20 contacts are residents of the Kasese district."

Meest zorgwekkended is dat 38 van de mensen die in quarantaine zijn geplaatst, gezondheidsmedewerkers zijn in het Mengo ziekendhuis (waaronder zijn broer), en 22 medewerkers van Mpigi ziekenhuis.

De broer heeft inmiddels ook symptomen die wijzen op Marburg.

Deadly Marburg hemorrhagic fever breaks out in Uganda

• Leuk 2

Deze post delen

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

Marburgvirus Wiki:

Symptomen

De diagnose van het Marburgvirus is moeilijk, omdat de ziekteverschijnselen aanvankelijk lijken op die van andere (besmettelijke) ziekten, zoals griep, malaria en tyfus.

De ziekte heeft een incubatietijd van 2 tot 10 dagen. Hierna volgt een plotseling optredende koorts, hoofdpijn en spierpijn. Binnen een week ontwikkelt zich een maculopapulaire huiduitslag (huiduitslag met vlekken en knobbeltjes) gevolgd door braken, pijn in de borst en buikpijn, en diarree. De ziekte kan vervolgens steeds ernstiger worden, en gepaard gaan met geelzucht, delirium, gestoorde leverfunctie, en omvangrijke bloedingen. Herstel van de ziekte duurt lang, er kunnen nog zwelling van de teelballen, terugkerende hepatitis, en ontstekingen van het ruggenmerg, de ogen, of de speekselklieren optreden.

Biologische oorlogsvoering

In de jaren '80 experimenteerde de toenmalige Sovjet-Unie met het geschikt maken van het Marburg-virus voor biologische oorlogsvoeringdoeleinden.

Deze post delen

Biologische oorlogsvoering

In de jaren '80 experimenteerde de toenmalige Sovjet-Unie met het geschikt maken van het Marburg-virus voor biologische oorlogsvoeringdoeleinden.

Grrrrruwel!

Deze post delen

En er lijkt een vaccin in handen van de VS te zijn. Rara, hoeveel gaat dit kosten ? De kans is groot dat het 'alles' is.

Deze post delen

en we zijn nog lang niet klaar, nog lange niet nog lange niet. Er past nog wel een blikkie bij want preppen dat doen wij!

Iedereen zing maar mee!

Deze post delen

en we zijn nog lang niet klaar, nog lange niet nog lange niet. Er past nog wel een blikkie bij want preppen dat doen wij!

Iedereen zing maar mee!

Jeetje wat is iedereen creatief vandaag. Misschien moet ik mijn grafstemming van vandaag eens los laten op een preppersgedicht haha.

Deze post delen

Jeetje wat is iedereen creatief vandaag. Misschien moet ik mijn grafstemming van vandaag eens los laten op een preppersgedicht haha.

ik moest er zelf toch wel om lachen hoor, maar prepper gedichtjes zijn altijd leuk.

Deze post delen

In Uganda is een man overleden aan Marburg, een zeer besmettelijk virus dat veel lijkt op Ebola. 80 mensen die met hem in contact zijn geweest, zijn in quarantaine geplaatst.

Net als bij Ebola is er geen Vaccinatie of effectieve behandeling bekend.

Hier wat links:

Ebola-achtig virus doodt Ugandees

"Marburg is een dodelijke koorts die gepaard gaat met bloedingen. Het begint met ernstige hoofdpijn. In meer dan tachtig procent van de gevallen overlijdt de patiënt binnen negen dagen."

Ugandan Health Worker Dies Of Marburg Virus, Ebola Relative

"Most concerning is that 38 of the contacts are health care workers from Mengo Hospital, including the man’s brother, and 22 health care workers from Mpigi Health Center IV. The remaining 20 contacts are residents of the Kasese district."

Meest zorgwekkended is dat 38 van de mensen die in quarantaine zijn geplaatst, gezondheidsmedewerkers zijn in het Mengo ziekendhuis (waaronder zijn broer), en 22 medewerkers van Mpigi ziekenhuis.

De broer heeft inmiddels ook symptomen die wijzen op Marburg.

Deadly Marburg hemorrhagic fever breaks out in Uganda

Ik zag het ook langskomen op Twitter. Daarbij werd ook vermeldt, dat de Ebola uitbraak in Congo, niet verwant is aan die van Liberia en Sierra Leone, dus het Zaire Ebola virus.

Dit kan toch geen toeval zijn, of ben ik nu gek?

Charlie

Deze post delen

ik moest er zelf toch wel om lachen hoor, maar prepper gedichtjes zijn altijd leuk.

Ik vond m ook wel leuk ;)

Mijn pokkehumeur heeft geen zin om te dichten, kom niet verder dan dit:

Als je de laatste warmte voelt

Van de ondergaande zon

Dan denk je geheid

Had ik me

Toen het nog kon

Toch maar beter voorbereid

Deze post delen

Ik zag het ook langskomen op Twitter. Daarbij werd ook vermeldt, dat de Ebola uitbraak in Congo, niet verwant is aan die van Liberia en Sierra Leone, dus het Zaire Ebola virus.

Dit kan toch geen toeval zijn, of ben ik nu gek?

Charlie

Misschien is het niet of/of, maar en/en.

Hoe dan ook, fucked up is het zeker als je het mij vraagt.

Deze post delen

Van de ondergaande zon

Dan denk je geheid

Had ik me

Toen het nog kon

Kan zijn op de Home pagina van preppers.nl erg leuk.

Deze post delen

Heel griezelig dit. Eerst ebola, en zomaar een vaccin. Nu de tweeling broer en ik lees hier dat daar ook een vaccin voor zou zijn? WTF?

Deze post delen

Van de ondergaande zon

Dan denk je geheid

Had ik me

Toen het nog kon

Als je de warmte voelt

Van de laatste ondergaande zon ....

Lijkt me nog vervelender

Deze post delen

Gast lonely wolf
De vierde zegel (dood door ziektes).

frazer.jpg.1c71dfa0ecc1f0008b91a21ffd84f4d1.jpg

Naast Nonkel Jones nu soldaat Frazer!

Deze post delen

http://www.newvision.co.ug/news/660469-eight-under-surveillance-over-marburg.html

Eight under surveillance over Marburg

The Ministry of Health has said a total of eight people who earlier got into contact with the Marburg confirmed case have developed signs of the disease.

The Ministry has taken samples from the eight suspects and are being investigated at the Uganda Virus Research Institute.

Among the suspects are four from Mpigi, two from Kasese and two from Kampala district. Preparations are underway to quarantine the suspects as a preventive measure for the spread of the disease.

Van de 80 mensen die in quarantaine waren geplaatst omdat ze in contact waren geweest met de man die aan Marburg is overleden, zijn er inmiddels 8 die ook de symptomen van Marburg vertonen. Bloedmonsters zijn afgenomen en worden onderzocht.

http://www.ntvuganda.co.ug/news/local/06/oct/2014/ministry-health-monitoring-marburg-disease-suspects

Ministry of Health monitoring Marburg disease suspects

[video=youtube_share;CWAXua_8RVI]

The eight including the brother of the first victim to the disease who died in September are exhibiting mild signs and symptoms of the deadly viral disease.

De 8 marburg-verdachten, waaronder de broer van de overleden man, vertonen milde tekenen en symptomen van Marburg.

Deze post delen

http://qz.com/276617/first-ebola-now-marburg-heres-why-deadly-viruses-are-on-the-rise-in-africa/

First Ebola, now Marburg. Here’s why deadly viruses are on the rise in Africa

Een beetje een sensationele titel, maar waar het mij om ging is het volgende:

Does this augur another terrifying outbreak like the one that’s killed more than 3,400 in western Africa?

Probably not. One of the reasons the Ebola virus has killed so many is that this is the first time it’s turned up in western Africa, and the region’s governments have lacked the expertise and infrastructure to contain the virus’ spread.

Not so in Uganda. Since both Marburg and Ebola crop up periodically there, the health ministry is practiced at containment in a way that Liberia, Sierra Leone and Guinea simply aren’t. Ugandan authorities say they’ve already quarantined the 80 people who came in contact with the patient.

De vraag wordt gesteld of dit Marburg-geval voor net zo'n uitbraak zal zorgen als de Ebola-uitbraak in West-Afrika.

Hierop wordt gesteld dat dit niet waarschijnlijk is, omdat ze in Oeganda in tegenstelling tot West-Afrika vaker met dit soort uitbraken te maken hebben (van zowel Ebola al Marburg). Waar in West-Afrika de expertise en infrastructuur ontbreken om het virus in te kunnen dammen, is het ministerie van gezondheid in Oeganda geoefend in het in bedwang houden van zo'n virus. Op dezelfde dag dat het Marburggeval in Oeganda bekend raakte, werden er al 80 mensen in quarantaine geplaatst die met deze man in contact waren geweest.

Deze post delen

Van de ondergaande zon

Dan denk je geheid

Had ik me

Toen het nog kon

Nog 3 blikjes soep en 5 ander prul in de kast.

De epidemie is al een paar weken bezig.

Denk je plots.

Had ik toen maar niet zoveel geld aan Jupiler verbrast.

Deze post delen

Gast lonely wolf

Krijg de indruk dat Afrika een test case is van besmettelijke ziektes (lees biologische oorlogsvoering) omdat de ziektes op elkaar lijken (variant van elkaar?)

Of hebben ze niets met elkaar te maken?

Keyser Suze?

Deze post delen

Krijg de indruk dat Afrika een test case is van besmettelijke ziektes (lees biologische oorlogsvoering) omdat de ziektes op elkaar lijken (variant van elkaar?)

Of hebben ze niets met elkaar te maken?

Keyser Suze?

Ja, of je gaat gewoon even naar Google.

hemorragische koorts

Deze post delen

Gast lonely wolf
Ja, of je gaat gewoon even naar Google.

hemorragische koorts

Das het magische woord veel op gevonden en erg duidelijk. Thx

Deze post delen

http://www.newvision.co.ug/news/660507-marburg-11-suspects-test-negative.html

Marburg: 11 suspects test negative

ELEVEN suspects whose samples were on Monday taken to the Uganda Virus Research Institute in Entebbe for testing after they developed signs of Marburg, have tested negative for the highly infectious virus. A total of over eight people who earlier got into contact with Abraham Baluku (who died of Marburg on September 28) were on Monday confirmed to have developed signs of the highly infectious disease creating fear in the country. About 100 people had been put under surveillance. But results from the Uganda Virus Research Institute indicate that although the suspects had developed signs and symptoms similar to that of the disease, they did not contract the virus.

Ook nog een beetje goed nieuws vandaag: 11 mensen die getest waren op Marburg, waaronder de eerder genoemde 8 personen die milde symptomen vertoonden, hebben negatief getest.

Dit betreft dus ook de broer van de overleden man.

Degenen die symptomen blijven vertonen worden over 3 dagen opnieuw getest.

Deze post delen

http://www.newvision.co.ug/news/660665-no-new-marburg-case-in-uganda-health-ministry.html

No new Marburg case in Uganda - health ministry

Three more people have been declared Marburg-free after test results from the Uganda Virus Research Institute in Entebbe released on Saturday turned out negative.

One female is still under isolation at Mulago Hospital, pending test results to prove if she has Marburg.

However, over 123 people are under surveillance by health officials after coming into contact with the first confirmed case or developing signs of Marburg infection.

Weer 3 mensen die Marburg-vrij zijn verklaard nav negatieve test-resultaten. Er staan echter nog wel 123 mensen die met de besmette persoon in contact waren gekomen onder surveillance.

Deze post delen

Nog 3 blikjes soep en 5 ander prul in de kast.

De epidemie is al een paar weken bezig.

Denk je plots.

Had ik toen maar niet zoveel geld aan Jupiler verbrast.

Niet zo weinig zal je bedoelen.

Deze post delen

http://medicalxpress.com/news/2014-10-uganda-fresh-cases-ebola-like-marburg.html

Uganda says no fresh cases of Ebola-like Marburg virus

Ugandan health officials said Tuesday that all suspected cases of the Ebola-like Marburg virus had tested negative and those held in isolation released.

Nadat de 30-jarige gezondheidsmedewerker aan Marburg was overleden, zijn er geen nieuwe gevallen meer bijgekomen. Alle verdachte gevallen hebben negatief getest, en zijn niet langer in isolatie geplaatst.

Deze post delen

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...