Ga naar inhoud

Het forum is weer online!

Welkom mede-preppers, zoals jullie zien is het forum na 4 jaar weer online. Tijd voor een feestje! Je kunt met je oude gebruikersnaam en wachtwoord inloggen. Als dit is gelukt, pas dan gelijk je e-mailadres aan. Deze klopt namelijk niet meer omdat we die 4 jaar geleden hebben verwijderd.

Weet je je wachtwoord niet meer? Dan kan je de wachtwoord vergeten functie NIET gebruiken, omdat we je e-mailadres dus niet meer hebben. Mail in dat geval naar forum@preppers.nl en noem je gebruikersnaam en voeg een notificatiemail bij van het oude forum als je die nog hebt.

Mocht je echt niks hebben mail ons dan sowieso je gebruikersnaam, we zullen je dan verdere instructies geven!

Gast Dick Berts

Na de banken gaan nu ook andere onmisbare bedrijven de overheid afpersen

Recommended Posts

Gast Dick Berts

http://www.nrc.nl/nieuws/2012/07/04/postnl-wil-miljoenenvergoeding-voor-postbezorging/

PostNL wil ineens een mega vergoeding van de overheid voor het bezorgen van post. Drinkwaterbedrijven, elektriciteitsbedrijven, alle bedrijven die een dermate kritische rol vervullen dat ze de samenleving op de rand van de afgrond kunnen brengen, gaan de overheid nu afpersen. Dat hebben ze geleerd van de banken.

Dit is het Romeinse rijk vlak voor de totale (morele) ineenstorting. Zorg dat je een waterfilter hebt!

Deze post delen

Op zoek naar waterfilters, branders, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga snel naar www.prepshop.nl!

PostNL is geen onmisbaar bedrijf, laat ze lekker stoppen met de dagelijkse bezorging van post, ik zal er geen last van hebben. Tegenwoordig doe ik vrijwel alles via email en pakketjes kunnen ook door UPS bezorgt worden.

Deze post delen

Gast Dick Berts

@Thexder. Je moet je wereldbeeld dan even vergroten tot voorbij je eigen voordeur. Zonder postbezorging komt ons land krakend en piepend tot stilstand.

Deze post delen

Stilstand? Het zal misschien allemaal wel gevolgen hebben, maar stilstand lijkt mij iets te ver gaan? Geef eens wat meer info mbt je statement.

PA

Deze post delen

Gast Dick Berts

Pfffffff.......Ok dan, stilstand is misschien wat overdreven, maar zonder een landelijk dekkend netwerk van brievenbussen en postbezorging ontstaat er zeer forse economische schade en extreme overlast.

Vermoedelijke vervolgvraag van Prepas; "Zeer forse economische schade? Wil je dat onderbouwen en specificeren?"

Mijn antwoord alvast: Feiten van algemene bekendheid behoeven geen bewijs.

Deze post delen

Hoeveel post krijgt het gemiddelde huishouden nu nog? Ik krijg hooguit eens in de 2 weken een poststuk, vaak ook nog eens een hoop reclame materiaal.

Ik denk dat het grootste postvolume zich in de zakelijke markt bevindt, wie stuurt er tegenwoordig nog een brief naar een vriend of familielid?

Maar goed, het kan zijn dat ik er naast zit.

Deze post delen

http://www.nrc.nl/nieuws/2012/07/04/postnl-wil-miljoenenvergoeding-voor-postbezorging/

PostNL wil ineens een mega vergoeding van de overheid voor het bezorgen van post. Drinkwaterbedrijven, elektriciteitsbedrijven, alle bedrijven die een dermate kritische rol vervullen dat ze de samenleving op de rand van de afgrond kunnen brengen, gaan de overheid nu afpersen. Dat hebben ze geleerd van de banken.

Dit is het Romeinse rijk vlak voor de totale (morele) ineenstorting. Zorg dat je een waterfilter hebt!

Beetje overdreven Dick Berts...PostNL is een tandeloos kneusje, waarvan de taken binnen no-time overgenomen kunnen worden door de andere spelers in de markt en de overheid zal niet onder de indruk zijn, integendeel....ik denk dat ze blij zijn als die kneuzenbende opgedoekt wordt....de water en energiebedrijven dan...volgens mij speculeer je maar wat, want uit die hoek hoor ik niets en als het ooit zo ver komt dat die serieus vervelend denken te moeten doen, worden het zooitje overnight genationaliseerd....de banken zijn de enige instituties die veel en veel te groot zijn geworden, parallellen met andere sectoren zijn er niet...imho....wel een leuke gedachtenexercitie..maar meer niet....

Deze post delen

Gast Dick Berts

Het staat een ieder natuurlijk vrij om zijn eigen domheid te etaleren op deze site. IK ga hier geen boek schrijven en geef slechts een enkel voorbeeld uit duizenden, voor wat betreft de onmisbaarheid van een dekkend brievenbus- en post bezorgings netwerk. Ook al is dat voor de computergeneratie misschien niet te begrijpen, een groot deel van het betalingsverkeer loopt nog steeds via per post verzonden acceptgiro's en overschrijvingskaarten !

De postbezorging in het compacte en daardoor lucratieve centrum van Amsterdam bijvoorbeeld, wordt inderdaad als het moet zo overgenomen door de een of andere aasgier. Maar daarmee heb je niet een compleet dekkend fijnmazig landelijk netwerk tot aan Schiermonnikoog aan toe!!! Denk nou toch eens even na! Zo'n netwerk zet je ook niet op een achtermiddag in elkaar! PostNl vervult nog steeds een onmisbare nutsfunctie en kan de overheid dus chanteren. Anders zouden ze ook helemaal niet op het idee gekomen zijn om die 125 miljoen te eisen.

Deze post delen

Hoi Dick,

Bedankt voor het willen posten van de bevinding!

Ook ik zie een trend van het willen afschuiven van risico op de overheid, je wou toch zo graag zelfstandig zijn wees het dan ook!

Dit voorbeeld is wel op het randje denk, omdat het volgens mij ingaat op het gegeven dat de overheid heeft gezegt dat ze geen postbezorging op maandag willen en dit opleggen aan postnl?

Dus daar wil postnl een vergoeding voor?

Plus ik vind het niet nodig om aan elk potentieel signaal de alarm bellen te hangen, dus "zet je waterfikter maar klaar" is volgens mij inspelen op de mensen die weer kunnen zeggen "zie jewel daar heb je de doom denkers weer"

Op dit forum hoeft dat volgens mij niet, toch:confused:

Deze post delen

Gast Dick Berts

Hoi Kans,

Nee! Lees het artikel even goed. Ze willen ook een vergoeding voor het onderhouden van 19.000 brievenbussen en een uitgebreid netwerk aan postkantoren!

Ik vind de alarm bellen meer dan terecht. Wel hoop ik op enige intelligentie bij de lezers. Als ik naar de maan wijs, dan moet je niet naar het puntje van mijn vinger blijven staren. Natuurlijk hoef je geen waterfilter klaar te leggen vanwege wat mogelijke problemen bij de postbezorging. Maar ik zie dit als een symptoom van een meer dan dodelijk probleem, waaraan onze maatschappij wel degelijk compleet ten gronde dreigt te gaan. Zakken vullen tot in het oneindige ten koste van alles en iedereen. Nee niet met post -ik zeg het er maar even bij- maar met geld. In onze maatschappij is een meer dan dodelijke morele crisis uitgebroken, aangevoerd door de banken. Daar komt nu nog veel meer gespuis achteraan. Dood en doodeng. En daarom roep ik dan, heb je een waterfilter? Daarmee bedoel ik, jongens dit is een levensgevaarlijke trend, dit gaat niet goed aflopen.

Deze post delen

Dick, bedankt voor je uitleg. Ik wil altijd graag de achterliggende gedachte horen waarom mensen zo stellig op een aantal zaken reageren of opmerkelijke statements maken. Niks meer niks minder, ieder zijn eigen ideëen en denkbeelden. :)

Wat me wel opvalt in NL is dat wanneer je vragen stelt je vaak niet serieus wordt genomen. "weet jij dat niet dan?...."

Deze post delen

Gast Dick Berts

Graag gedaan Prepass. Kans heeft ook wel een beetje gelijk. Ik had het beter meteen wat duidelijker kunnen uitleggen. Ik merk ook dat ik af en toe net iets te stekelig reageer waarvoor excuses.

Deze post delen

In onze maatschappij is een meer dan dodelijke morele crisis uitgebroken, aangevoerd door de banken.

Die morele crisis is al aan het woekeren sinds de invoering van de democratie. Maar nu worden de bloemen zichtbaar.

Er zijn een aantal leuke spreuken over, in de trend van: Een democratie werkt uitstekend tot de mensen ontdekken dat ze over de rug van anderen zichzelf welvaart kunnen (toe)stemmen.

Oh wel, we krijgen wat we verdienen.... (als maatschappij, niet als individu)

In nature there is neither good nor bad, only consequences.

///////

Hitch hikers guide to the galaxy:

Ford Prefect en een barkeeper in gesprek:

B: "Are you sure the world is about to end sir?"

FP: "Yes, in about 8 minutes"

B: "But are'nt we supposed to lie under the table or such?"

FP: "You can if you like"

B: "But wil it help?"

FP: "No"

B: "Uh.. ok. LAST ORDERS PLEASE"

Deze post delen

Ok....zonder nadere "duiding des persoons" stellen dat "het iedereen vrij staat zijn domheid te etaleren", is al tamelijk neerbuigend, maar toch.....wellicht kun je dan in jouw kennelijk oneindige wijsheid enige aanwijzing geven waarom de lijn direct doorgetrokken mag worden van PostNL naar...Drinkwaterbedrijven, elektriciteitsbedrijven, alle bedrijven die een dermate kritische rol vervullen dat ze de samenleving op(?) de rand van de afgrond kunnen brengen...een bron wellicht.....link .....oid....

Deze post delen

Graag gedaan Prepass. Kans heeft ook wel een beetje gelijk. Ik had het beter meteen wat duidelijker kunnen uitleggen. Ik merk ook dat ik af en toe net iets te stekelig reageer waarvoor excuses.

Geen probleem, ik zat er ook langs met mijn aanname:rolleyes: sorrie.

Maar ik ben nog steeds van mening dat we niet hoeven te vermelden dit is echt iets belangrijks, echt het einde is, enz.

Er zijn al zoveeeeeel signalen, zie ook eenzelde reactie van mij in "goud gaat nu echt in de lift"

De meeste mensen worden denk ik te laat wakker, helaas:(

Deze post delen

Die morele crisis is al aan het woekeren sinds de invoering van de democratie. Maar nu worden de bloemen zichtbaar.

Er zijn een aantal leuke spreuken over, in de trend van: Een democratie werkt uitstekend tot de mensen ontdekken dat ze over de rug van anderen zichzelf welvaart kunnen (toe)stemmen.

Oh wel, we krijgen wat we verdienen.... (als maatschappij, niet als individu)

In nature there is neither good nor bad, only consequences.

///////

Hitch hikers guide to the galaxy:

Ford Prefect en een barkeeper in gesprek:

B: "Are you sure the world is about to end sir?"

FP: "Yes, in about 8 minutes"

B: "But are'nt we supposed to lie under the table or such?"

FP: "You can if you like"

B: "But wil it help?"

FP: "No"

B: "Uh.. ok. LAST ORDERS PLEASE"

Wat ben ik het hier mee eens.....

Jammer dat bijna niemand zo nuchter zal reageren en helaas de meest maffe dingen zal gaan doen als het besef er door komt......

Deze post delen

Geen probleem, ik zat er ook langs met mijn aanname:rolleyes: sorrie.

Maar ik ben nog steeds van mening dat we niet hoeven te vermelden dit is echt iets belangrijks, echt het einde is, enz.

Er zijn al zoveeeeeel signalen, zie ook eenzelde reactie van mij in "goud gaat nu echt in de lift"

De meeste mensen worden denk ik te laat wakker, helaas:(

Je slaat een belangrijke mogelijkheid over, die wellicht in jouw beleving absurd is, maar....houd je ook rekening met de mogelijkheid dat wellicht een heel groot deel van "de mensen" helemaal niet wakker WIL worden.....ik ben er iig van overtuigd dat dat het geval is....

Deze post delen

Je slaat een belangrijke mogelijkheid over, die wellicht in jouw beleving absurd is, maar....houd je ook rekening met de mogelijkheid dat wellicht een heel groot deel van "de mensen" helemaal niet wakker WIL worden.....ik ben er iig van overtuigd dat dat het geval is....

Ter illustratie....zoals waarschijnlijk velen hier probeer ik al een jaar of 10 iedereen in mijn omgeving te vertellen dat het fout gaat....eerst werd ik niet serieus genomen, sinds een jaar of drie wil men er toch graag wat meer over weten en begonnen ze mij allerlei dingen te vragen....nu de ellende in de media inmiddels ook breed uit gemeten wordt, merk ik steeds meer dat iedereen geiiriteerd raakt als HET weer ter sprake komt....mensen willen het niet zien of horen....

Deze post delen

In een boek dat ik een jaar geleden gelezen heb kwam het nog iets dikker: Er was een één of andere ramp, en een meerderheid van de mensen probeerde niet eens te overleven.

Dat vind ik pas een echt griezelige gedachte: mensen die gewoon opgeven in het besef dat ze nooit meer zo zullen kunnen leven als nog in de week of maand voorheen.

Natuurlijk was het maar een boek. Maar ik kan me inderdaad voorstellen dat er zoiets zou kunnen gebeuren.

Deze post delen

Absoluut mee eens, dat zullen straks ook diegene zijn die het hardste roepen waarom heeft niemand mij gewaarschuwd, waarom heeft niemand ingegrepen, waarom heeft gvd niemand geprept..

En als het nodig is zal ik langs hen staan en lekker meeschelden...............

Mischien is het bij al die mensen wel een kwestie van niet willen? En niet een deel?

Deze post delen

In een boek dat ik een jaar geleden gelezen heb kwam het nog iets dikker: Er was een één of andere ramp, en een meerderheid van de mensen probeerde niet eens te overleven.

Dat vind ik pas een echt griezelige gedachte: mensen die gewoon opgeven in het besef dat ze nooit meer zo zullen kunnen leven als nog in de week of maand voorheen.

Natuurlijk was het maar een boek. Maar ik kan me inderdaad voorstellen dat er zoiets zou kunnen gebeuren.

Ik vind dat niet zo vreemd.....als je ziet tot wat voor weekdieren we verworden zijn....lui , verwend, volgevreten, volgezopen, doorgeblowd en/of aan de Prozac....en dat is geen gechargeerd beeld, maar de realiteit.....ik denk zelfs dat de meerderheid op dit forum ondanks alles nog steeds geen ECHT benul heeft wat hem boven het hoofd hangt als, ja als TSHTF.....ik bezit genoeg realiteitszin om te beseffen dat dat niets voor mij wordt....dus voor mij geen geprep.....

Deze post delen

Teotwki, als je naam realiteit wordt dan ga ik deels mee, maar de overlevingsdrang voor mijzelf of kinderen zal sterk zijn.

Maar wat is jou scenario dan, wel zien hoe het afloopt, zelfmoord?

En stel dat er toch een overlevingsdrang naar boven komt, dan zul je toch wel balen dat je nu niet prept.

Kan die gedacht moeilijk volgen?

Leuke vraagstelling, is een "pilletje" de beste, simpelste, of zwakste, noodzakelijke, ofvul in, vorm van preppen?

Deze post delen

Ik heb persoonlijk helemaal die neiging niet om anderen te willen overtuigen van de noodzaak van het preppen. In de eerste plaats, hoe minder mensen weten dat ik prep, hoe kleiner het potentiële risico. En in de tweede plaats vind ik het ieders eigen verantwoordelijkheid, de informatie is beschikbaar, iedereen met zijn ogen open kan zien wat er aan zit te komen. Het klinkt misschien egoïstisch, maar ik wil geen slachtoffer worden van andermans onbenul. De enige mensen waarmee ik in real life over dit soort zaken discussieer zijn mensen waarvan ik weet dat ze ook écht voor zichzelf kunnen zorgen als de nood aan de man komt.

Deze post delen

Zorg dat je een waterfilter hebt!

Die gebruiken toch speciale chemicalien? Heb je ook weinig aan als die niet meer verkrijgbaar zijn. Helpt het simpelweg koken van water om alle bacillen te doden niet? Onze voorouders zijn daar ook niet dood aan gegaan anders hadden we nu niet geleefd.

Edit: Misschien kun je beter investeren in een bierbrouwset. In de Middeleeuwen dronken onze voorouders veel bier omdat dat de meest veilige drank was om te drinken. Ik zie het al helemaal voor me, de crisis overleven in een permanente roes. :o

Deze post delen

Die gebruiken toch speciale chemicalien? Heb je ook weinig aan als die niet meer verkrijgbaar zijn. Helpt het simpelweg koken van water om alle bacillen te doden niet? Onze voorouders zijn daar ook niet dood aan gegaan anders hadden we nu niet geleefd.

Edit: Misschien kun je beter investeren in een bierbrouwset. In de Middeleeuwen dronken onze voorouders veel bier omdat dat de meest veilige drank was om te drinken. Ik zie het al helemaal voor me, de crisis overleven in een permanente roes. :o

Ik heb het al eens eerder geroepen op het forum,maar bier is helemaal geen gek idee! Gewoon het idee dat je toch nog eens een lekker bietje kan drinken tijdens SHTF kan heel moraal versterkend zijn. Zelf bier brouwen kan met blikken Wort, suiker, water en een goede emmer. Zorgen dat je wat grolsch flesjes hebt ( beugel) en je kunt toch en biertje drinken.

Deze post delen

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...