Ga naar inhoud
GENEGEERD

Tijdvak 2012-2016 (/2019) SHTF guaranteed???

Saved Bro
 Share

Recommended Posts

Naast het praktisch bezig zijn en voorbereiden zijn de meeste preppers ook bezig met kijken wat er allemaal in de wereld gaande is. (Bijna) iedereen wantrouwt de MSM en kijkt ook naar de alternatieve media. Voor sommigen soms net te alternatief, maar voor anderen kan het weer niet gek genoeg.

Heb mezelf altijd best gezien als een realistisch persoon en doe dat nog steeds (ik prep immers :)). Tegelijkertijd moet ik toegeven dat ik inmiddels standpunten ben gaan innemen (of er voor open ben gaan staan) die ik voorheen wellicht als minder realistisch had beschouwd (of er gewoon niet mee bezig was geweest). Desondanks is mijn beeld van mezelf als realistisch persoon overeind gebleven. Misschien zelfs wel sterker geworden (had ik al gezegd dat ik prep? :cool:).

Aangezien ik jullie mening wel op prijs stel heb ik de moeite genomen een draadje te openen met de bedoeling jullie meningen en input erop los te laten.

Het valt me heel erg op hoeveel complottheorieën, profetieën, actuele gebeurtenissen etc. op deze tijd wijzen. Ik zou het erg tof vinden deze zaken op een rijtje te zetten met elkaar (ik zal dit postje dan wel geregeld updaten), te onderbouwen, aan te vullen, en (by all means) op te schieten als je weet dat een theorie ontkracht, achterhaald o.i.d. is.

Lijstje (so far):

- Maya profetie Bolon Yokte K'u (2012)

- Inca profetie Quetzalcoatl (2012)

- Ratelslang profetie / Cherokee indianen (2012)

- Gouden tijdperk (vanaf 2012)

- Zohar / Joodse Kabbala (komst messias 2012/2013)

- Profetie Rabbi Judah Ben Samuel (komst messias één jubeljaar na oprichting staat Israël)

- Novus Ordo Seclorum / Vrijmetselarij (komst messias/apollo 2012-2016)

- Kubus 20 14 / Georgia Guide Stones (16-08-14, 22 tot 24-10-2014 of 14-08-2014)

- Bloedrode manen / Tertrade (2014-2015) bloedmanen thread

- Diverse christelijk georiënteerde profetieën (deze laat ik even onbenoemd ivm gevoeligheid)

Zal e.e.a. nog wel aanvullen en van linkjes voorzien.

Eventueel ook nog aan te vullen met een lijstje opmerkelijke / actuele gebeurtenissen?

Link naar reactie

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

- Diverse christelijk georiënteerde profetieën (deze laat ik even onbenoemd ivm gevoeligheid)

Deze laat ik dan weer niet onbenoemd... ;)

Zo heb ik afgelopen week een YouTube kanaal bekeken dat redelijk objectief laat zien dat diverse profetieën uit zowel het Oude Testament als het Nieuwe testament (onder andere Daniel 9, Daniel 12 en Openbaringen 12) reeds zijn uitgekomen.

YouTube kanaal: http://www.youtube.com/channel/UCsqOo2YgH0cnpiQZnrz6tew

Playlist:

Voor wie geïnteresseerd is: Het bekijken van deze films is vele malen interessanter dan willekeurige welke samenvatting ik ervan zou kunnen maken.

(En voor wie twijfelen aan mijn vorige uitspraak: Dat zeg ik als wiskundige, niet als zogeheten gelovige ;) )

Link naar reactie

Ow, ik wilde zeggen Lou de Palingboer...maar dat was al eerder dan rond 2012.

Het was wel heel hippe eindtijdvoorspelling, de wereld zou vergaan door radioactieve straling, behalve dan die Lou-aanhangers.

Helaas, Lou ging toch dood, en stond niet eens op daarna...

Maar hij was n toch niet dood want hij leefde voort in de harten van zijn volgelingen.;)

Link naar reactie

Maar hij was n toch niet dood want hij leefde voort in de harten van zijn volgelingen.;)
Ja, en sommigen bleven geloven dat hij alsnog op kon staan...voor de zekerheid werd hij maar in een zinken kist gestopt...

Sjee, dat je dat weet zeg...haha...kom ik zelden tegen, iemand die dat verhaal kent.

Link naar reactie

Ja, en sommigen bleven geloven dat hij alsnog op kon staan...voor de zekerheid werd hij maar in een zinken kist gestopt...

Sjee, dat je dat weet zeg...haha...kom ik zelden tegen, iemand die dat verhaal kent.

Dat is inmiddels ook alweer een poosje geleden hoor. Toen was de gulden nog een gulden.:D

• Leuk 1
Link naar reactie

Ehm, bijna niemand zal de beste man kennen...maar Tim LaHaye heeft ooit een boekenreeks geschreven over de eindtijd. Wij spaarden ze. Leuke boeken trouwens. Een volwassen serie en een reeks voor kinderen.

Maar goed, deze meneer LaHaye beschreef een eindtijd die zo realistisch in deze tijd...dat ik soms wat verward om me heen keek of het al gaande was. Zijn eigen voorspelling verliep en hij heeft de datum aangepast,vooruit geschoven.

Verder uit diezelfde hoek, Hal Lindsey. Die zette een concrete einddatum aan zijn voorspellingen, net als Harold Camping, en, ook weer net als meneer Camping, werd die datum steeds wat verder naar voren geschoven omdat de oude datum al verlopen was.

In Nederland hebben we ook een voorganger in Drachten die met data stoeit.

Link naar reactie

Ow, ik wilde zeggen Lou de Palingboer...maar dat was al eerder dan rond 2012.

Het was wel heel hippe eindtijdvoorspelling, de wereld zou vergaan door radioactieve straling, behalve dan die Lou-aanhangers.

Helaas, Lou ging toch dood, en stond niet eens op daarna...

Die had waarschijnlijk geen Engelstalige volgelingen. There is something fishy about that man...

Moraal van het verhaal. Hieruit kunnen we (wederom) opmaken dat er wel eens figuren 'op kunnen staan' die claimen de messias te zijn, maar dat stiekem niet zijn.

Link naar reactie

En dan heb je nog de bloedmanen.

De volgende is: Een bloedrode maan op 8 oktober 2014 - Sukkoth – Loofhuttenfeest.

Over 4 dagen al.

Had ik al in mijn lijstje staan. Heb even een linkje naar je draadje in de top post gezet.

Wellicht ook een idee voor anderen om even te tippen als er over onderwerpen al draadjes zijn. Dan zetten we er gewoon een linkje bij.

Link naar reactie

We hebben blijkbaar allemaal iets nodig om in te geloven.

Voor de een is dat het geloof dat hij nergens in geloofd, en zo kan ik dus wel even doorgaan.

Ergens in geloven an sich is ook niks mis mee.

Het is alleen eng wat mensen zoal doen en laten uit naam van hun geloof...

Maar betrek het op jezelf en niet op een ander en vergeet nooit naast te geloven ook vooral gewoon te leven,

Prep ze,

K a n s

Link naar reactie

Share

• Nieuwe aanmaken...