Ga naar inhoud
GENEGEERD

Renminbi direct te verhandelen met Euro

Kans
 Share

Recommended Posts

De chineese munt is vanaf 29 sept. Direct te verhandelen met de euro.

Dus geen Dollars tussenstap meer nodig.

http://www.pbc.gov.cn:8080/publish/english/955/2014/20140929145638977934288/20140929145638977934288_.html

Het is de zoveelste stap die de Dollar minder balangrijk maakt.

Tot het moment daar is dat iedereen ineens van die Dollar af wil...

Prep ze,

K a n s

• Leuk 1
Link naar reactie

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

De vraag die mij begint te dagen is: welke van de 2 zal het oogpunt worden? Met andere woorden zal de nieuwe 'world reserve currency' meer neigen naar de Euro of de Renminbi dan? Persoonlijk denk ik dat het dan toch de Renmimbi zou worden gelet op het feit dat zij het goud hebben en daarmee het meeste vertrouwen kunnen claimen in hun munt. De euro zal sowieso zwakker zijn gelet op de slechte economische groei. Desondanks zou het voor China beter zijn om de 'zwakkere valuta' te blijven waarbij de EU met een sterkere munt goedkopere producten uit China blijft importeren.

Bovendien bleek China niet echt het stokje over te willen nemen van de VS wat betreft reserve currency omdat die sterke munt ten koste zou gaan van hun export.

Ik vermoed toch dat we binnen aanzienlijke tijd de nieuwe tegenhanger van de euro kunnen verwachten welke afkomstig zal zijn uit Eurasia of de zogenaamde BRICS. Ik denk dat met de intrede van die munt de dollar sowieso afgeschreven zal zijn als 'leidende valuta'. Wat dat betreft verbaasd het me ook niks dat de VS in deze currencywar nog ff snel een (wereld)oorlog met Rusland uit probeert te lokken om hun welvaart/munt nog even te rekken..

Maar goed het blijft allemaal grotendeels speculatie wat denken jullie? :)

Link naar reactie

Het blijft gokken..

Ik denk dat de plannen er al lang zijn bv SDR die dan verschillende munten en of goudstandaard in het mandje hebben, dus zoiets:

http://www.silverbearcafe.com/private/10.14/SDRs.html

Maar DE vraag zal zijn wat denken wij, die suffe burgers?

Blijven we in fiat trappen, of gaan we onszelf beschermen.

Lopen we de volgende droom achterna, of worden we wakker?

Plannen maken is niet moeilijk, de plannen realiseren dat is de kunst...

Prep ze

K a n s

Link naar reactie

Het blijft gokken..

Ik denk dat de plannen er al lang zijn bv SDR die dan verschillende munten en of goudstandaard in het mandje hebben, dus zoiets:

http://www.silverbearcafe.com/private/10.14/SDRs.html

Maar DE vraag zal zijn wat denken wij, die suffe burgers?

Blijven we in fiat trappen, of gaan we onszelf beschermen.

Lopen we de volgende droom achterna, of worden we wakker?

Plannen maken is niet moeilijk, de plannen realiseren dat is de kunst...

Prep ze

K a n s

Als 'zij' plannen gebeurt het hoe dan ook. Heel Nederland stemt tegen de Euro..en nu zitten we er alsnog aan vast :p haha. Dus 'zij' drukken hun plannen er wel door wees niet bang.

Die SDR's heb ik ook gelezen ja. Ik denk dat we er hoe dan ook niet ontkomen om goud te herwaarderen. Schuld (welke de basis vormt van het huidige systeem) kwijtschelden zie ik niet gebeuren aangezien men dan hun verlies zal moeten nemen..

Daarbij meegenomen zie ik de goudstandaard ook niet terug komen (wat niet betekend dat goud geen belangrijke rol kan/zal gaan spelen). De huidige economie verlangt nu eenmaal naar gemakkelijk (fiat/digitaal)geld.

Link naar reactie

We hebben rekeningen bij PBC (en de China Construction Bank). Ik ben benieuwd of dat iets veranderd. Voorlopig moet je voor elke euro die je naar China brengt een flink tax offer brengen; de transactie kosten zullen wel minder worden.

Eind vorig jaar heeft er al een currency swap agreement plaatsgevonden met de euro, goed voor € 45 miljard. De afgelopen drie jaar was de Free Trade Zone in Shanghai al een geslaagd experiment. De ontkoppeling van de dollar is wel een heel stevig signaal dat de positie van de dollar als wereldmunt afbrokkelt. En het past in het Chinese beleid om meer diversiteit in de buitenlandse reservers aan te brengen.

Er zit voor Europa m.i. wel een risico aan. We worden overladen met financiële verplichtingen richting China, zeker nu het ESM (je weet wel, de club met onschendbare bankiers) steeds zwaarder gaat leunen op support vanuit Beijing. China investeert zwaar in Europa en dat maakt ons nog kwetsbaarder.

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

Share

• Nieuwe aanmaken...