Ga naar inhoud
GENEGEERD

Brief......

luna1988
 Share

Recommended Posts

Gisteren lag er een brief op de deurmat zonder afzender.

Ik maakte hem open, en op het eerste oog was het een rommelige geprinte brief.

1 Lap tekst zonder alinea's.

Ik begin te lezen, en na 5 regels dacht ik het dat kon weleens een prepper zijn.

De brief ging over geld creatie, de corruptie van banken en overheid, de pharmaceutische industrie enz enz.

Aan het eind kwam hij 2 the point.

Zijn doel was om mensen 1 maal per maand samen te brengen en te praten over de wereld en de gang van zaken, ook wilde hij proberen om gezamenlijk mensen die het moeilijk hebben te gaan helpen en te gaan ondersteunen.

Dit kan vanalles zijn, financiële dingetjes regelen, helpen als iets kapot is, of te voorzien van voedsel enz enz.

Helaas was de brief echt slecht geschreven en ben ik bang dat het niet het gewenste effect zal hebben en bij velen direct in de prullenbak verdwijnt. Simpelweg omdat ze denken dat ze met een mafketel te maken hebben.

Mijn vrouw had ik de brief ook laten lezen, ze weet niks van preppen af en ook niet wat er echt in de wereld speeld.

Op de helft van de brief heeft ze afgehaakt omdat ze er gewoon geen touw aanvast kon knopen.

Anyway onder aan de brief stond een telefoonnummer.

Ik twijfel of ik moet bellen. Van de 1ne kant is het een mogelijkheid om mensen bewust te maken en een echte gemeenschap op te stellen met gelijkgestemden.

Van de andere kant ben ik bang dat het 1 of andere mafketel is en dat er ook alleen maar mafketels op af zullen komen.

Echt jammer dat die brief zo slecht opgezet was en veel te veel in de details trede.

Ik ben ervan overtuigd dat je met een goede brief veel meer mensen had bereikt.

Link naar reactie

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

Heb ook wel eens brieven op de mat gehad die mij aan een prepper deden denken. Helaas zijn die brieven altijd (zoals je schreef) zeer slecht geschreven, en waarschijnlijk ook op een moment waarop de schrijver pissed off was of iets dergelijks vanwege de huidige staat van de wereld. Als je echt meer wilt weten van de brief en de strekking ervan zou ik absoluut het nummer even bellen. Met een afgeschermd nummer uiteraard.

Link naar reactie

Mijn eigen ervaring met slecht geschreven brieven is die van acquisitie-fraude. Als je nieuwsgierigheid echt niet kan bedwingen zou ik heel voorzichtig te werk gaan. En ook eerst even checken of je een idee hebt van het verspreidingsgebied van de brief (anders weet de persoon in ieder geval dat je in dat gebied zit). Mocht je erachter aan gaan zijn wij uiteraard zeer nieuwsgierig :D

Link naar reactie

Lijkt mij dat het bellen met een afgeschermd nummer geen kwaad kan. Het ligt er ook een beetje aan op wat voor manier de brief slecht opgesteld is, ik ken zelf mensen die zo dyslectisch zijn als maar kan, maar die in werkelijkheid menigeen nog wat duidelijk kunnen maken. Maar inderdaad, niet meteen je opsec opgeven.

Link naar reactie

Ik begin te lezen, en na 5 regels dacht ik het dat kon weleens een prepper zijn.

De brief ging over geld creatie, de corruptie van banken en overheid, de pharmaceutische industrie enz enz.

Zijn doel was om mensen 1 maal per maand samen te brengen en te praten over de wereld en de gang van zaken, ook wilde hij proberen om gezamenlijk mensen die het moeilijk hebben te gaan helpen en te gaan ondersteunen.

Dit kan vanalles zijn, financiële dingetjes regelen, helpen als iets kapot is, of te voorzien van voedsel enz enz.

Helaas was de brief echt slecht geschreven en ben ik bang dat het niet het gewenste effect zal hebben en bij velen direct in de prullenbak verdwijnt. Simpelweg omdat ze denken dat ze met een mafketel te maken hebben.

Mijn vrouw had ik de brief ook laten lezen, ze weet niks van preppen af en ook niet wat er echt in de wereld speeld.

Op de helft van de brief heeft ze afgehaakt omdat ze er gewoon geen touw aanvast kon knopen.

Ik twijfel of ik moet bellen. Van de 1ne kant is het een mogelijkheid om mensen bewust te maken en een echte gemeenschap op te stellen met gelijkgestemden.

Van de andere kant ben ik bang dat het 1 of andere mafketel is en dat er ook alleen maar mafketels op af zullen komen.

Echt jammer dat die brief zo slecht opgezet was en veel te veel in de details trede.

Ik ben het met @lewieke eens. Voor je het weet heb je een stalker, die verlegen zit om wat aandacht.

Link naar reactie

Jammer dat er niet gewoon een mailadres bij staat oid.

Zet me overigens wel aan het denken, stel ik zou zo'n soort brief willen verspreiden, wat zou ik er dan zelf inzetten?

Ik zou er alleszins niet teveel (details) in zetten, je kan al snel als een "freak" overkomen ...

Link naar reactie

Jammer dat er niet gewoon een mailadres bij staat oid.

Zet me overigens wel aan het denken, stel ik zou zo'n soort brief willen verspreiden, wat zou ik er dan zelf inzetten?

Goeie vraag... Als je vlak bij een ingestorte brug woont, zou je een bord neer kunnen zetten met de tekst

{quote]Het einde is nabij!!!

De vraag is alleen of men dan ook maar enige aandacht aan je (bord) besteed.

De kunt ook heel gedetailleerd de huidige situatie gaan beschrijven, uitleggen hoe de politiek de samenleving op dit moment ten gronde richt.

Ook dat zal niet veel uithalen, immers men zal denken "Ergens heeft ze wel een punt".

Echter, laat je je semi-sadistische kant boven komen, en druk je bij die mensen op de pijnlijke plekken die ze hebben, dan maak je kans door te dringen, ze uit hun slaap te ontwaken.

Wat je dus in een brief moet zetten die je wilt gaan verspreiden? Niets!

Leer de mensen om je heen kennen, leer hun pijnlijke plekken kennen, en druk daar op, zo hard je kunt, om ze uit hun slaap te doen ontwaken!

Laat het spammen over aan hen die daar goed in zijn en richt je op iets dat wel nut heeft.

Link naar reactie

Ik betwijfel of je hier energie in moet steken. Aanbellen en dan de brief overhandigen had ook gekund.

Vraag je buren eens of ze een brief hebben gehad, dan weet je gelijk of het om een verspreiding of héél directe brief gaat.

Inhoud klinkt overigens bagger. Praten over de gang van mondiale zaken elke maand? Voelt voor mij als het 'politici niveau', veel gelul en nul komma nul doordachte acties.

Handen uit de mouwen en die BOL's bouwen! (Zoals we morgen de opzet daarvoor gaan doen).

Link naar reactie

Kan je een scan van de brief posten? Blackline het telefoonnummer maar, ben enkel geïnteresseerd in de brief zelf... Vooral na je verhaal.

Link naar reactie

Net gebeld haha.

Wel anoniem maar toch is mijn opsec gone haha.

Het bleek om harry te gaan van 2 deuren verder onze mijn dochter zit met zijn zoontje in de klas en spelen regelmatig samen. Hij herkende al vrij snel mijn stem.

Op zich geen ramp, goede gast.

Kort met hem gepraat over de brief

Ik heb hem uitgelegd dat ik de brief snapte omdat ik in de materie zat maar dat een buitenstaander er niets van zou snappen en dat je dan al vrij snel als een mafketel word afgeschilderd.

Hij snapte wat ik bedoelde, vandaar dat hij geen afzender erbij had gezet en een prepaid telefoon had aangeschaft om zo toch een beetje anoniem te blijven.

Het is zijn bedoeling de brief door de hele wijk te verspreiden (7500 mensen)

Ik heb hem aangeboden om de dingen met hem te coördineren en om samen met hem een brief op te stellen die iedereen snapt.

Wel heb ik erop aangedrongen om anoniem te blijven, in iedergeval vooralsnog.

Je weet nooit wat voor volk erop af komt en ik wil eerst weten wat voor vlees ik in de kuip heb.

Nooit gedacht van die harry haha...

Op zich zijn onze doelen verschillend.

Hij wil graag dat mensen bewust worden en zich gaan verzetten. Verder wil hij mensen helpen met allerlei zaken. Zoals een moestuin aanleggen, helpen met de wirwar van regeltjes als ze wat willen van de overheid.

Zo wil hij diensten gaan ruilen, zodat mensen elkaar gaan helpen.

Ook wil hij ze wijzen op alternatieve geneeswijze ed.

Op zich ben daar niet op tegen, maar het moet me niet te zweverig worden.

Ook heb ik het kort gehad over het aanleggen van voedsel pakketten mocht er iets gebeuren je tijd wint.

Daar had hij zelf nog niet over nagedacht.

Maar zou er eens over gaan nadenken.

Volgende week zou ik eens bij hem binnen wippen om verder te praten.

• Leuk 1
Link naar reactie

Net gebeld haha.

Wel anoniem maar toch is mijn opsec gone haha.

Het bleek om harry te gaan van 2 deuren verder onze mijn dochter zit met zijn zoontje in de klas en spelen regelmatig samen. Hij herkende al vrij snel mijn stem.

Op zich geen ramp, goede gast.

Kort met hem gepraat over de brief

Ik heb hem uitgelegd dat ik de brief snapte omdat ik in de materie zat maar dat een buitenstaander er niets van zou snappen en dat je dan al vrij snel als een mafketel word afgeschilderd.

Hij snapte wat ik bedoelde, vandaar dat hij geen afzender erbij had gezet en een prepaid telefoon had aangeschaft om zo toch een beetje anoniem te blijven.

Het is zijn bedoeling de brief door de hele wijk te verspreiden (7500 mensen)

Ik heb hem aangeboden om de dingen met hem te coördineren en om samen met hem een brief op te stellen die iedereen snapt.

Wel heb ik erop aangedrongen om anoniem te blijven, in iedergeval vooralsnog.

Je weet nooit wat voor volk erop af komt en ik wil eerst weten wat voor vlees ik in de kuip heb.

Nooit gedacht van die harry haha...

Op zich zijn onze doelen verschillend.

Hij wil graag dat mensen bewust worden en zich gaan verzetten. Verder wil hij mensen helpen met allerlei zaken. Zoals een moestuin aanleggen, helpen met de wirwar van regeltjes als ze wat willen van de overheid.

Zo wil hij diensten gaan ruilen, zodat mensen elkaar gaan helpen.

Ook wil hij ze wijzen op alternatieve geneeswijze ed.

Op zich ben daar niet op tegen, maar het moet me niet te zweverig worden.

Ook heb ik het kort gehad over het aanleggen van voedsel pakketten mocht er iets gebeuren je tijd wint.

Daar had hij zelf nog niet over nagedacht.

Maar zou er eens over gaan nadenken.

Volgende week zou ik eens bij hem binnen wippen om verder te praten.

Kan het begin van iets moois zijn. Hoop dat je ze aardig genoeg vindt om ze tijdens een SHTF steeds aan de eettafel te hebben :p

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

Share

• Nieuwe aanmaken...