Ga naar inhoud
GENEGEERD

Magnesium pillen


Aanbevolen berichten

Wat een onzin, ik heb het over het placebo-effect, ik zeg nergens dat alles te genezen is door te geloven dat je beter wordt, noch zeg ik dat medische behandeling vervangen kan worden door happy thoughts.

 

Je zegt zelf dat mensen happy thoughts (geloof in wetenschap) nodig hebben om te kunnen genezen.

Als je van mind over matter uit gaat maakt het in dat geval niet uit waar je in gelooft zolang je maar ergens in gelooft toch?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
Je zegt zelf dat mensen happy thoughts (geloof in wetenschap) nodig hebben om te kunnen genezen.

Als je van mind over matter uit gaat maakt het in dat geval niet uit waar je in gelooft zolang je maar ergens in gelooft toch?

 

Je verdraait mijn woorden. Ik heb het over de gevallen waarbij (aantoonbaar snellere) genezing plaats vindt na gebruik van rituelen en/of placebopillen. Hierbij denk ik inderdaad dat het zelfde resultaat bereikt zou kunnen worden als men even veel vertrouwen zou hebben in het eigen lichaam, als in die rituelen/pillen.

Wat mind over matter betreft denk ik eerder en/en, bij medische behandeling geloof ik wel dat een positieve houding het herstel kan(!!) bevorderen. Dus niet dat het genoeg is voor genezing, wel dat ik denk dat het mogelijk helpt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

Als eens eerder dingen over magnesium gelezen en dat de meeste mensen een tekort hebben doordat het in onze voeding uit de supermarkt nauwelijks meer voorkomt, net als selenium.

 

In de reguliere landbouw kijkt men niet naar dit soort zaken, zolang het gewas maar snel groeit, groot en gezond eruit ziet is het goed toch? :rolleyes:

 

Deze link somt het mooi op en met bronnen! Ben wel benieuwd naar de mening van mensen die meer van voeding weten dan ik.:)

 

http://www.happynews.nl/2009/12/02/de-kracht-van-magnesium/#.VHz2N9J0x9A

 

Gelukkig hoef je niet meteen naar de reformzaak om dure supplementen te kopen, een handje paranoten per dag vult zowel het magnesium als selenium en zink aan. (Zorg ook voor voldoende calcium, magnesium en calcium staan in balans in het lichaam). Paranoten staan hier al weer een tijdje op het dieet, stuk of vijf per dag.

 

Kon het als prepper natuurlijk ook niet laten, een paranoot blijkt haast nog heftiger te branden dan pinda's. Door hun formaat meteen leuke aanmaakblokjes. :p

Link naar reactie
Delen op andere sites

Over Magnesium (Mg) en Magnesium - suppletie heb ik al een uitgebreide posting geschreven. Een Magnesium - deficiëntie komt in Nederland vrij veel voor doordat de bodem hier ondertussen verarmd is aan Magnesium en overigens veel andere mineralen. De bodem waarop we telen is gewoon uitgeput. Wortelen bevatten nog maar 25% magnesium t.o.v. de waarde gemeten in 1985. Gesteld wordt dat anno nu zo’n 75% van de mensen een groot tekort hebben aan magnesium. Dit is heel alarmerend. Ik neem iedere dag een magnesium suppletie die ik overigens zelf heb gemaakt.

Als u er weinig voor voelt om dit preparaat zelf te maken kunt u ook een pot van 250 gram (!) Magnesiumcitraat kopen voor 15 euro bij Leefbewust.com. Voor die prijs kun je het niet eens zelf maken. Een maatlepeltje voor dit poeder wordt bijgeleverd.

 

Als u zelf een (grote) moestuin heeft en een voorkeur heeft voor natuurlijke suppletie kunt u ook overwegen uw moestuin te suppleren hetgeen bovendien gezondere planten in betere opbrengst geven. Thans ben ik veel doende op het internet met met vulkanische lava-meel en lava-as als universele meststof voor de suppletie van mineralen en sporenelementen voor de moestuin. Hierover volgt nog een posting.

 

Wat betreft paranoten. Mijn vrouw en ik eten elk twee paranoten per dag als knabbeltje tijdens het NOS-journaal om de dagelijkse behoefte aan Selenium (Se) te dekken. Bij meer paranoten worden tevens de Mg en Zn (zink) behoefte gedekt, maar bij méér dan 6 noten per dag over een langere periode kan een Seleen-vergiftiging optreden. De paranoot is dé ideale natuurlijke bron voor Seleen (zie posting).

@vheeswijk (huischemicus)

  • Leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

@vheeswijk als je dat allemaal zelf kan regelen hoeveel je van elke vitamine en minimaal moet in nemen en dit met voor het grootste deel uit natuurlijke producten . Dan ga jij en jou vrouw beslist 140 jaar worden .

 

Ik ben bijna 70 en misschien wel de oudste op dit forum. Mijn gezondheid is niet optimaal maar wél stukken beter dan bv. 10 jaar geleden en ik ben na twee hartinfarcten nu zelfs door de cardioloog ontslagen en mijn bloeddruk is beter dan bij de keuring voor de militaire dienst. Enige zorg is alleen mijn diabetes (II), overgewicht en wat neurologische schade door een verkeerde medicatie in het verleden.

 

Ik heb voor een goede mineralen en vitaminen suppletie hoofdzakelijk de volgende spullen geprept voor een SHTF:

 

Verder heb ik suppleties bereid voor ijzer, Magnesium, Calcium, Kalium en ook Zink.

De enige gekochte suppleties die ik heb geprept zijn: Chroom (diabetes), Vitamine C (puur, poeder) en Vitamine D3 in 'virgin olive oil'.

  • Leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik begrijp dat er wat onduidelijkheid is bij diverse forumleden over voeding en suppletie.

 

Naast je dagelijkse voedingspatroon is het vaak verstandig om deze aan te vullen met bepaalde vitamines en mineralen d.m.v suppletie. Het is vaak gewoonweg niet mogelijk om alle nodige stoffen binnen te krijgen. Supplementen worden vaak door hun tablet, pil of capsule vorm, geassocieerd met medicijnen of ongezond. Maar supplementen zijn gewoon voeding uit natuurlijke bronnen, vaak geconcentreerd en in een pil gevormd vanwege het gemakt van innemen.

 

Laten we voorop stellen dat een huisarts geen kennis en weet heeft van voeding, daarvoor kun je terecht bij een voedingsdeskundige/dietist/orthomolucurlaire therapeut. Artsen hebben alleen verstand van het lichaam, de werking en welke medicijnen hierbij gebruikt moeten worden.

 

De huidige ADH (aanbevolen dagelijke hoeveelheid) is ver achterhaald. De ADH is gesteld op de minimale waarden van bepaalde essentiele vitaminen en mineralen, dat wil zeggen dat het is precies genoeg om er geen tekorten of neveneffecten van te ondervinden. Men pleit al langere tijd om deze aan te passen. Als voorbeeld vitamine D is dit de afgelopen jaren in een sneltrein gegaan. 3 jaar geleden stond de maxima op 10mcg en vandaag de dag 100mcg. Men was vroeger en nogsteeds in mindere mate bang voor toxiciteit van de vetoplosbare vitamines (A, E, D, en K) en stelden deze dus laag. De toxische waarden, deze zijn echter zo hoog dat dit nauwelijks te halen is. Daarnaast was deze vitamine een onderschoven kindje, waar een schrijnend tekort aan is en waar vele ernstige ziektes aan gerelateerd zijn.

 

Er zijn diverse stoffen die gewoonweg niet of nauwelijks in onze voeding voorkomen. Dat zijn met name vitamine D en de essientiele vetzuren omega 3. Slechts 10% van onze vitamine D behoefte krijgen we via onze voeding en de zon moet men het hier in NL ook niet van hebben (bewolking en breedte graad etc) Wil je bijvoorbeeld aan je dagelijkse hoeveelheid vitamine D komen dien je elke dag 80 glazen melk te drinken. Vegetariers daarintegen hebben weer vaak behoefte aan vitamine B12 en ijzer, door een tekort aan vlees.Voor dit soort vitaminen en/of mineralen is suppletie dus een verstandige keuze. Omdat iedereen een ander voedingspatroon heeft dien je dus te kijken waar jou tekorten liggen.

 

Bij je keuze voor voedingssuplementen is kwaliteit ook erg belangrijk. Er zijn vele aanbieders op de markt, alleen kunnen er nog vaak verschil zitten in hoeveelheid, de actieve stof en actieve vorm.

 

Er is ook een onafhankelijke website die je opweg kunt helpen bij het kiezen van voedingssupplementen: http://kiesvoorietsextra.nl/. Deze wordt beheerd door de NPN, de nederlandse vereniging van gezondheidsproducten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...
Gebruikt hier iemand Magnesium pilletjes?

 

Heb zelf deze een tijd gebruikt bij het sporten tegen krampen. Ik kon tijdens toernooien waar ik dus hele dag actief was nauwelijks vast voedsel weg krijgen en kreeg heel snel last van krampen. Met de magnesiumpillen die ik vaak preventief slikte op deze dagen kon ik vaak langer doorgaan. Nu gebruik ik ze niet meer omdat ik nu spierverslappers heb.

Tegen kramp werken ze wel enigzins maar bij mij was het vaak alleen dat ik langer door kon en kwam de kramp uiteindelijk wel doorzetten (maar was het soms wel genoeg om de dag uit te spelen).

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 5 jaren later...

Ik heb recent een artikel geschreven over de functie en dosering bij magsnesiumsupplementen. Ik gebruik deze zelf al enkele jaren omdat ik tics in de spieren heb. Met de juiste dosering en kwalitatieve producten heeft dit mijn probleem opgelost. Mocht je het eens willen lezen dan kan je het artikel hier vinden.

 

Als je nog vragen hebt, stel ze gerust!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 6 maanden later...

ik weet oude topic.
 

Wij gebruiken als gezin vitamine A/Z kauwtabletten.

Vit D idem dito en Zink tabletten.

 

ik heb aan mijn moeder gemerkt toen die ouder werd dat het eten steeds minder ging worden, ook in hoeveelheden en ik kan begrijpen dat je dan ook steeds minder belangrijke mineralen en vitamines binnen krijgt.

 

omdat we beide last van Atrose en ik reumatische problemen heb ga ik ook de Borax/druivesuiker/bakpoeder combinatie proberen.

vooral de problemen aan mijn rechter voet ben ik benieuwd of dat gaat verbeteren.

als het bij mij beter gaat zal mijn vrouw het ook gaan gebruiken,

 

het is simpel naar de dokter gaan maar vroeger zou een oude medicijnman zeggen elke dag op dit blaadje kauwen en de pijn gaat weg.

wij nemen middeltjes van de dokter die kapitalen kosten

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik gebruik dagelijks magnesium pillen. Doe ik dat niet dan krijg ik na een paar dagen last van krampen in mijn voeten. Kennelijk zit er te weinig magnesium in ons dieet. Iets dat in NL veel voorkomt.

Volgens de info die ik gelezen heb zou er in NL vooral een tekort aan D3 and Magnesium zijn. Al de rest valt wel mee.

Overigens gebruik ik een pil met een magnesium mix, verschillende soorten van magnesium door elkaar. Ik heb namelijk bij goedkope (en ook duurdere apotheek) pillen geen baat. Omdat dit werkt blijf ik er bij, maar eigenlijk zou ik eens moeten uitzoeken welke vorm van magnesium ik echt een tekort aan heb.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, OBL-Rien zei:

eigenlijk zou ik eens moeten uitzoeken welke vorm van magnesium

Het schijnt dat magnesiumcitraat het best en snelst wordt opgenomen.

Magnesiumsulfaat,waaruit de meeste goedkopere tabletten bestaan,is eigenlijk

niet veel meer dan een soort reinigingsmiddel voor de darm, platgezegd poeppoeder.

Waarschijnlijk zal je pillenmix ook de citraatvorm bevatten?

Er zijn ook merken die  enkel magnesiumcitraat bevatten .Wel wat duurder,maar dan heb

je er tenminste ook wat aan.

 

Vroeger bevatten groentes beduidend meer magnesium dan tegenwoordig ,daarom

hebben veel mensen magnesiumtekorten.

De heer van Heeswijk heeft op het oude forum ooit een mooie bijdrage geplaatst over supplementen,waaronder ook magnesium.

Je kunt daar misschien vast wel wat over vinden.Ik kan het je aanraden om eens te zoeken.

groet,mevr.Grijpstra

  • Leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uur geleden, OBL-Rien zei:

Ik gebruik dagelijks magnesium pillen. Doe ik dat niet dan krijg ik na een paar dagen last van krampen in mijn voeten. 

Omdat dit werkt blijf ik er bij, maar eigenlijk zou ik eens moeten uitzoeken welke vorm van magnesium ik echt een tekort aan heb.

Mijn maatje heeft nog als eens last van uitkramp of zweepslag gehad, had waarschijnlijk te maken met zink te kort.

Zink te kort met je zeker niet hebben met de corvit-19 uitbraak dus, twee vliegen in één klap.

Misschien werkt het ook bij de auw voet van @OBL-Rien😄😉

Zink zit ook in walnoten is ook te preppen.

Magnesium zou ook in venkelknol zitten en er nog veel meer,

en helemaal goed als het  verbouwd op goede grond.

Een mooie grote plant kan je ook voor sier in de tuin zetten.

En venkelzaad goed tegen darmkrampjes, zelfs voor de Baby's.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 5-12-2020 om 09:45, OBL-Rien zei:

Kennelijk zit er te weinig magnesium in ons dieet.

 

@OBL-Rien

Hier op het forum vond ik deze link :

https://www.energeticanatura-blog.com/nl/voeding/voedingswaarde-van-groente-en-fruit/

geeft een overzicht van verminderd magnesiumgehalte in groenten en fruit.

Wel cijfers tot 2002 (!), maar het zal er in ieder geval niet beter op geworden zijn ..

Misschien heb je er wat aan ?

Staat in Eten en drinken , onze -groenten- zijn- niet -meer- wat- ze- geweest- zijn van Dreutel.

groet,mevr.Grijpstra

aangepast door mevr.Grijpstra
Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uur geleden, mevr.Grijpstra zei:

 

@OBL-Rien

Hier op het forum vond ik deze link :

https://www.energeticanatura-blog.com/nl/voeding/voedingswaarde-van-groente-en-fruit/

geeft een overzicht van verminderd magnesiumgehalte in groenten en fruit.

Wel cijfers tot 2002 (!), maar het zal er in ieder geval niet beter op geworden zijn ..

Misschien heb je er wat aan ?

Staat in Eten en drinken , onze -groenten- zijn- niet -meer- wat- ze- geweest- zijn van Dreutel.

groet,mevr.Grijpstra

 

Ah dat ja.. ik herinner me dat ik er destijds ook over geblogt heb...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...