Ga naar inhoud

Het forum is weer online!

Welkom mede-preppers, zoals jullie zien is het forum na 4 jaar weer online. Tijd voor een feestje! Je kunt met je oude gebruikersnaam en wachtwoord inloggen. Als dit is gelukt, pas dan gelijk je e-mailadres aan. Deze klopt namelijk niet meer omdat we die 4 jaar geleden hebben verwijderd.

Weet je je wachtwoord niet meer? Dan kan je de wachtwoord vergeten functie NIET gebruiken, omdat we je e-mailadres dus niet meer hebben. Mail in dat geval naar forum@preppers.nl en noem je gebruikersnaam en voeg een notificatiemail bij van het oude forum als je die nog hebt.

Mocht je echt niks hebben mail ons dan sowieso je gebruikersnaam, we zullen je dan verdere instructies geven!

Mr. Gold

[Versterking van moderatie team met 3 toppers]

Recommended Posts

Op zoek naar waterfilters, branders, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga snel naar www.prepshop.nl!
Ik lees nog mee op deze site maar voel niet (meer) de behoefte om nog veel te posten. Zoals wodan al aangaf hebben we een ander forum dat in mijn ogen meer vrijheid biedt. Anderzijds gaan we niet actief werven. Wie een kijkje wil komen nemen is welkom en kan de gegevens via PM krijgen. Iedereen is zelf verantwoordelijk voor zijn eigen posts en eerlijk gezegd loopt dat goed. We hebben geen commercieel doel, willen geen site met duizenden leden. Gewoon een clubje van gelijkgezinden is al goed genoeg. Het is overigens vanuit prepperperspectief interessant omdat 2 beter is dan 1.

En los van wat @martin zegt hoop ik dat het vrij kunnen spreken over wapens, doden of stigmatiseren van vluchtelingen en "allochtonen" en aanslagen op de democratie en of gezaghebbenden niet zal leiden tot problemen voor individuele forumleden. Want, dat is wat uiteindelijk kan en zal gebeuren als je een forum niet modereert. Het kan best even duren maar naarmate je groeit...

• Leuk 1

Deze post delen

En los van wat @martin zegt hoop ik dat het vrij kunnen spreken over wapens, doden of stigmatiseren van vluchtelingen en "allochtonen" en aanslagen op de democratie en of gezaghebbenden niet zal leiden tot problemen voor individuele forumleden. Want, dat is wat uiteindelijk kan en zal gebeuren als je een forum niet modereert. Het kan best even duren maar naarmate je groeit...

...en met het gegeven dat Preppers een beetje een vreemd fenomeen zijn voor mensen die dat niet doen, plus een sensatie zoekende pers, al dan niet in combinatie met een overheid die argwanend meeleest.....

Het is niet heel verstandig om extreme uitlatingen te doen, laat ik het daarbij houden. En wat @martin zegt.

• Leuk 1

Deze post delen

Ik lees nog mee op deze site maar voel niet (meer) de behoefte om nog veel te posten.

Is dat een belofte ;) ?

Deze post delen

Is dat een belofte ;) ?
Ik had het al langer gemerkt dat zijn postenstroom met echte inhoud al opgedroogd was hier...

Deze post delen

Hier zijn de admins verantwoordelijk voor de posts met politiek correcte sluier, dat hoeft niet zo te zijn op andere fora... Er kan prima vrijheid van meningsuiting zijn... en de problemen voor forumleden zijn toch hun probleem?

Met vrijheden komen verantwoordelijkheden en zo hoort het denk ik. Het doorschuiven naar een ander (meestal de overheid) van verantwoordelijkheid is wat de huidige samenleving zo verkeerd doet denken...

Dat men bij de oprichters hier vindt dat zij die moeten dragen, is hun goed recht en waarschijnlijk heel verstandig... maar het is beperkend en zeker bij meerdere maten en gewichten, wringt dat. Dit is al langer bekend.

Ook de waardering welke van de admins hier uitgaat naar de forumleden welke met hun schrijfsels het forum in leven houden, nu ja, dat kan beter.

Dus ofwel schikt men zich, x-forum = x-wetten, of men trekt zijn conclusies. Net als lewieke hang ik hier nog altijd rond, geef raad en commentaar, maar daar blijft het bij. Ik kan hier niet mijn volledig ei kwijt en weet dat.

Ik sta daarin ook niet alleen spijtig genoeg. Verder heb ik geen problemen om me aan voorop gekende regels hier te houden en waardeer dat ik bovenstaande hier nog kan schrijven.

En oproepen tot haat enz. is op het internet verboden, doe je dat toch, weet dat er consequenties kunnen zijn en draag ze... je wegsteken achter een alias zal je niet veel helpen.

Maar we wijken af en zouden beter on-topic verder gaan.

Deze post delen

Moet dat nou?

Mensen die hun mond vol hebben met commentaar kunnen echt wel een stootje hebben. Kom op zeg, er stond zelfs een smiley bij.

Deze post delen

Hier zijn de admins verantwoordelijk voor de posts met politiek correcte sluier, dat hoeft niet zo te zijn op andere fora... Er kan prima vrijheid van meningsuiting zijn... en de problemen voor forumleden zijn toch hun probleem?

Met vrijheden komen verantwoordelijkheden en zo hoort het denk ik. Het doorschuiven naar een ander (meestal de overheid) van verantwoordelijkheid is wat de huidige samenleving zo verkeerd doet denken...

Dat men bij de oprichters hier vindt dat zij die moeten dragen, is hun goed recht en waarschijnlijk heel verstandig... maar het is beperkend en zeker bij meerdere maten en gewichten, wringt dat. Dit is al langer bekend.

Ook de waardering welke van de admins hier uitgaat naar de forumleden welke met hun schrijfsels het forum in leven houden, nu ja, dat kan beter.

Dus ofwel schikt men zich, x-forum = x-wetten, of men trekt zijn conclusies. Net als lewieke hang ik hier nog altijd rond, geef raad en commentaar, maar daar blijft het bij. Ik kan hier niet mijn volledig ei kwijt en weet dat.

Ik sta daarin ook niet alleen spijtig genoeg. Verder heb ik geen problemen om me aan voorop gekende regels hier te houden en waardeer dat ik bovenstaande hier nog kan schrijven.

En oproepen tot haat enz. is op het internet verboden, doe je dat toch, weet dat er consequenties kunnen zijn en draag ze... je wegsteken achter een alias zal je niet veel helpen.

Dat is een interessant punt. Zou bij controverse de eigenaar van een domein (of oprichter van een forum) verantwoordelijk kunnen worden gehouden voor het bieden van een platform dat ruimte biedt aan dergelijke controverse?

• Leuk 1

Deze post delen

Ik begrijp dat allemaal heus wel. Het is alleen wel een cruciale vraag, of het VERSTANDIG is om alles te plaatsen. Want als dat niet mag, dan is er wel censuur. En dat zou op DAF niet zo zijn. Dat is onzin. Die is er zeker.

Wellicht is het verstandiger, nogmaals, om zaken die hier niet besproken kunnen worden OPEN EN BLOOT VOOR IEDEREEN, waarbij het voor de duur van het internet is vast gelegd, om zulke info per PM uit te wisselen.

Ik zie de Mods meer als een soort extra check, soms wat streng geweten.

Het vervelende is, dat als Preppers eenmaal in een minder gunstig daglicht staan vanwege politiek gevoelige uitspraken, of zoiets, dat men het doel voorbij schiet.

Hoe mooi zou het zijn als Henk en Sandy ook gaan preppen, als Nienke en haar Surinaamse buurvrouw samen een moestuin beginnen - allemaal aangestoken door een laagdrempelig niet extreem forum?

Wanneer men de extremen opzoekt, zal men tweedeling oogsten. Maar ach, ik ben ook maar een sukkel volgens sommigen dus wat lul ik nou. Maar niet janken dan als het verkeerd uitpakt.

Deze post delen

Dat is een interessant punt. Zou bij controverse de eigenaar van een domein (of oprichter van een forum) verantwoordelijk kunnen worden gehouden voor het bieden van een platform dat ruimte biedt aan dergelijke controverse?

Een forum beheren houdt heel wat meer in dan een domeinnaam registreren, er een forumpje op knallen, en zorgen dat mensen berichtjes plaatsen.

Als op dat andere forum illegale content geplaatst of verspreid wordt, is Lewieke aansprakelijk. Als wordt opgeroepen op of aangespoord tot illegale praktijken, is Lewieke aansprakelijk. Als copyrightregels overtreden worden is Lewieke aansprakelijk. Als het forum faciliterend is voor racistische uitingen is Lewieke aansprakelijk.

DAT is de reden dat forumbeheerders over het algemeen regels opstellen. Omdat ze het forum leefbaar willen houden, en omdat ze de verplichting hebben om zaken op een legale manier te laten verlopen. Doen ze dat niet, zijn de gevolgen voor hun eigen rekening. Deze gevolgen zijn niet enkele op hun pik getrapte leden, maar boetes van duizenden euro's.

Als iemand dat er voor over heeft, nou ja prima toch?

Daarnaast begrijp ik persoonlijk heel goed dat het beheer van preppers.nl probeert preppen toegankelijker te maken voor een groter publiek, en dat het daarvoor belangrijk is om niet over te komen als een stel doorgedraaide doemsdaypreppers. Hoe meer mensen voorbereid zijn, hoe minder bang wij hoeven te zijn voor bijvoorbeeld plunderende menigtes. Persoonlijk denk ik dan ook dat je de preppercommunity daarmee meer dient, dan de vrijheid te hebben over "guns" te praten.

• Leuk 1

Deze post delen

Ik zie de Mods meer als een soort extra check, soms wat streng geweten.

Ja, dat kan jij natuurlijk makkelijk zeggen! Maar dat zeg je natuurlijk alleen maar omdat de mods ontzettend partijdig zijn op dit forum, en jij noooooooooooit op je vingers getikt wordt *grinnik*

Deze post delen

Ja, dat kan jij natuurlijk makkelijk zeggen! Maar dat zeg je natuurlijk alleen maar omdat de mods ontzettend partijdig zijn op dit forum, en jij noooooooooooit op je vingers getikt wordt *grinnik*

Vooral door die open minded meneer die nu een eigen forum heeft, die staat zo open voor andere meningen.... Raar maar waar

Deze post delen

Vooral door die open minded meneer die nu een eigen forum heeft, die staat zo open voor andere meningen.... Raar maar waar

Hahaha ja nu je het zegt, zonder op wat voor een manier dan te willen oordelen of veroordelen denk ik dat best gezegd kan en mag worden dat @lewieke op dit forum een van de meest strenge, actief ingrijpende moderators was die we gehad hebben ;)

Deze post delen

Hahaha ja nu je het zegt, zonder op wat voor een manier dan te willen oordelen of veroordelen denk ik dat best gezegd kan en mag worden dat @lewieke op dit forum een van de meest strenge, actief ingrijpende moderators was die we gehad hebben ;)
Hahaha, ja meesterlijk, ehm, als een echte schoolmeester, verbeterde hij ook stiekem d/t foudjes.

Deze post delen

[MOD] Dit topic was destijds voor het aankondigen van nieuwe moderators. Wat offtopic posts maakt dan ook weinig uit maar het is niet de bedoeling dat hier de meningen over een specifiek lid van dit forum worden besproken. Destijds heeft ook Lewieke zich ingezet binnen het modteam met ongetwijfeld de beste bedoelingen. Topic aldus gesloten. [MOD]

• Leuk 1

Deze post delen

Gast
Je kunt niet (meer) reageren in dit topic.

• Nieuwe aanmaken...