Ga naar inhoud
GENEGEERD

Goudprijs gaat nu in de lift

Gast Dick Berts
 Share

Recommended Posts

Gast Dick Berts

Vrijwel niets is zo bedreigend voor de bankiersmaffia als de goudprijs. In feite is goud de enige nooduitgang om aan de vernietigende spelletjes van deze maffia te ontsnappen. Een nooduitgang die tot nu toe via een negatieve goudprijsmanipulatie stevig op slot werd gehouden. Dat slot lijkt er nu vanaf te springen. Bij het almaar uitdijende schandaal rondom de manipulatie van de Libor rente door Barclays, blijken veel meer banken en zelfs toezichthouders betrokken te zijn. De complete top van Barclays heeft al het veld moeten ruimen. Wie volgen er nog? Een en ander betekent dat koersmanipulaties in het algemeen een stuk riskanter zijn geworden...

Link naar reactie

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
Gast Dick Berts

Een dergelijke wet zal de goudprijs helemaal laten exploderen. In de jaren dertig waren mensen heel wat meer gezagsgetrouw dan nu. Toch heeft vrijwel geen Amerikaan destijds zijn goud ingeleverd naar aanleiding van het goudverbod van Roosevelt. Bovendien zal een overheid die zulk paniekvoetbal speelt, vermoedelijk ernstig verzwakt zijn en alleen nog uitgelachen worden.

Link naar reactie

staat tegenover dat alles nu nog makkelijker geregistreert staat wat en hoeveel.

en nog makkelijker op te zoeken is, mazen der wet worden op die manier wel kleiner.

maar nogmaals ik help het jullie serieus hopen.:)

ik gun geen van jullie een waardeloos waardepapiertje, daarentegen wel een flinke stapel edelmetaal ;)

Link naar reactie

Gast Dick Berts

Ondanks mijn stront eigenwijsheid vind ik het heerlijk om ongelijk te hebben, want dan leer ik weer wat. Nu heb ik in dit geval geen ongelijk, maar jij scoort wel heel wat punten met je opmerking over registratie die in dit computertijdperk zoveel makkelijker gaat dan in de tijd van Roosevelt. Heb ik weer even over het hoofd gezien. Overigens ben je je geld natuurlijk nooit kwijt, de overheid zal altijd een op dat moment fatsoenlijke schadevergoeding moeten betalen bij het vorderen van je goud. Fijn dat je me een stapel edelmetaal gunt, maar dat zit er bij mij echt niet in.

Link naar reactie

Rente manipulatie door Barclays? Dat is toch geen nieuws? Banken doen niets anders, neem b.v. de centrale banken met hun rentebeleid, dit word aangewend om de economie aan te zwengelen of om deze af te remmen. De laatste tijd heeft men ervoor gekozen om de economie aan te zwengelen d.m.v. een ongekend laag renteniveau.

Er is geen vrije markt waarin de rente op een correcte manier de prijs van geld weergeeft, zoiets is namelijk volkomen onwenselijk. De overheden en banken hebben een duivels pact gesloten waarin ze elkaar proberen te helpen door zoveel mogelijk welvaart bij hun onderdanen wel te halen. (onderdanen? Ja, we zijn zowel slaaf van de bank als slaaf van onze overheid).

Link naar reactie

Gast Dick Berts

Openingskop Het Financiele Dagblad: "LIBORGATE DOET LONDENSE CITY OP GRONDVESTEN SCHUDDEN"

Thexder: geen nieuws......

Top drie Barclays eruit geflikkerd. Thexder: geen nieuws....

Link naar reactie

Liborgate is gewoon een decoy, de kopstukken van de bankmaffia willen gewoon van het toneel verdwijnen voordat de boel instort. Hun naam komt dan niet in de geschiedenisboeken terecht als de bankster waaronder het financiële systeem door het afvoerputje ging. Die mannetjes en vrouwtjes verdwijnen echt niet achter de tralies hoor.

Link naar reactie

Gast Dick Berts

@Thexder. Nu kom je wel met een interessante theorie. Ik blijf wat je schrijft toch maar lezen. Niet in de laatste plaats omdat ik je laatste reactie in de richting van BNN erg aardig vond. Zelf reageer ik af en toe wat stekelig, maar daar moet je maar doorheen prikken. Ik ben nu eenmaal een stront eigenwijze prepper.

Link naar reactie

Een decoy? nee dat denk ik niet.

Dit is een van de meest serieuze zaken van het moment. Het ondermijnt het vertrouwen financiele instellingen nog verder. En daarmee in regeringen.

Hier op preppers.nl is dat vertrouwen al laag, maar denk aan die 99,99% andere mensen die nog steeds de realiteit niet onder ogen willen zien.

Schandalen als dit openen meer mensen de ogen dan een NR of BNN.

Ik denk niet dat de top zich wil verdrukken. Ja, nu achteraf natuurlijk. Maar ik denk niet dat dit gepland is. Die gasten geloven echt in hun schijnbare onschendbaarheid. Die geloven echt dat ze nooit gepakt zullen worden. Etc.

Preppers kijken vooruit. Bankdirecteuren niet.

Link naar reactie

Dit is een van de meest serieuze zaken van het moment. Het ondermijnt het vertrouwen financiele instellingen nog verder. En daarmee in regeringen.

Ik ben het met je eens en helemaal niet:p

Dit is het zoveelste alarm signaal dat afgaat.

En het zou mensen moeten verontrusten en tot actie aanzetten....

Maar als mensen nog geloven dat het goed komt met de amerikaanse schuld, als we als maatschappij iemand in libie de bevolking laat uitmoorden, om maar wat te roepen weet niet wat daar echt gebeurt en DAT Is het grootste probleem?, de kerncentrales in een meltdown in japan die de grootse manmade ramp is tot nu toe, en waar ook bijna niks over wordt vermeld in de normale berichtgeving, enz enz enz enz enz enz.

Als al die dingen de mensen niat wakker maakt, niet doet veranderen, waarom dit zoveelste feit wel:confused:

Ik heb het al vaker geschreven:

als er geen geld meer uit de flappentap komt en na drie dagen vol ongeloof terug komen

Als je met een van de laatste blikjes uit de super loopt en dat dan van je wordt geleent dmv edn honkbalknuppel in je nek

Als je na drie dagen zonder stromend water je voorzichtig proeft van het regenwater, slootwater, of bij je buren de deur intrapt om iets te drinken te vinden.

Dan langzaam worden ze wakker om tot de conclusie te komen dat ze de afslag gemist hebben......

De rest proberen wij in te vullen en voor te zijn.....

Link naar reactie

Dit is het zoveelste alarm signaal dat afgaat.

En het zou mensen moeten verontrusten en tot actie aanzetten....

Je moet m'n opmerking natuurlijk wel zien binnen het thema waarin het gegeven werd: decoy of niet.

Wat betreft jou opmerkingen: als je een boom omkapt dan halen de eerste paar slagen niets uit. Ook de tiende doet de boom niet veel. Maar er komt een moment dan deel je de laatste klap uit...

Wanneer/welke dat is?

Ik denk dat Jim Sinclair een punt heeft door dit schandaal als een inflictie punt te zien.

Link naar reactie

Uhmm OBL, ik mis punt.

Die laatse klap is voor de lumberjack van belang, eerder stoppen en langer doorgaan ?

En voor de mensen die zich in het bereik van de vallende boom bevinden.

Ik zou dan niet tot die laatse klap wachten en eerder weggaan?

Wat probeer je duidelijk te maken?

Link naar reactie

Uhmm OBL, ik mis punt.

Die laatse klap is voor de lumberjack van belang, eerder stoppen en langer doorgaan ?

En voor de mensen die zich in het bereik van de vallende boom bevinden.

Ik zou dan niet tot die laatse klap wachten en eerder weggaan?

Wat probeer je duidelijk te maken?

De boom is ons financieel/economisch systeem.

De klappen zijn de negatieve berichten er over.

Link naar reactie

http://www.jsmineset.com/2012/07/03/the-rig-is-up/

Gold will go to and above $3500. This is the most important message I have sent you since 2001.

...

The Bank of England turning their backs on Barclays, the company who did their bidding, will be the event in time marking the trend change.

De link linked naar een niet bestaande pagina.

Is de post al verwijderd of heb je misschien een achterdeurtje voor me?

Link naar reactie

• 1 month later...
Het principe van goud in ieder geval, zilver werkt ook goed.

http://www.offthegridnews.com/2012/08/21/banks-finally-allowed-to-count-gold-as-100-money/

is wel een bewijs toch, ? ? ? ?

dat het duurder kan gaan worden vanaf 2013 weer, enorm gaat stijgen, stijgt al jaren gestaag.

ben persoonlijk ook geen voorstander van goud, maar beleggingen zijn ook niet alles. en je kunt het allemaal niet eten, klopt.

Wat kun je met goud, omsmelten tot iets.

zilver wel.

ja sigaretten een goede investering, zijn nog steeds veel mensen aan verslaafd. etc..

gr b514

Preppers Groep Europa - Nederland (bijenkomst?) emigreren en OF bol ? ):-

preppers@groups.facebook.com

Het gaat slecht in Nederland en zal waarschijnlijk in de toekomst nog veel slechter worden.

Deze negatieve ontwikkelingen zijn vaak een reden voor Nederlanders om te vertrekken naar het buitenland.

Emigreren naar een ander land is een beslissing met de gedachte om nooit meer terug te komen, terwijl je met een Bug Out Location(BOL) wel gewoon weer terug kan(als je huis er nog staat dan).

Hoe denk jij over emigreren en over een Bug Out Location(BOL)?

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

Share

• Nieuwe aanmaken...