Ga naar inhoud
GENEGEERD

Ontsmettings- / quarantaineruimte in geval van pandemie?


Enki

Aanbevolen berichten

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
  • Reacties 50
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

zelf denk ik dat je iemand die niet in je huishouding hoort niet in huis moet halen tijdens een SHTF. Is iemand besmet met Ebola kan je ze het beste helpen in het ziekenhuis, hulppost of als er geen ruimte is in hun eigen huis.

 

Tenslotte kennen de meeste mensen de spreuk: Je bent het beste bewaard in je eigen huis. De meeste mensen zullen er voor kiezen om hun laatste momenten in hun vertrouwde omgeving door te brengen, het geeft een vorm van rust.

Daar kan je ze ook helpen, medicijnen geven en symptoomverlichting geven. Mocht de persoon komen te overlijden dan kan je ze in het huis achterlaten voor hulp diensten om hem/haar te laten cremeren. (mocht het zover komen dat lichamen niet meer worden opgehaald, dan kan je een teken op de deur zetten)

 

Verder verminderd het de kans dat er iemand besmet raakt in je eigen huishouding, iets waar op dat moment toch je prioriteit moet liggen.

 

Zelf stel ik de regel in dat ieder persoon die mijn huis wil betreden eerst zijn of haar temperatuur moet laten meten, bij een verhoging zal ik ze niet de woning in laten.

Verder zal ik bij een uitbraak de regel invoeren dat iedereen zijn handen moet desinfecteren bij de deur, dit zal ik dan doen met een simpele bak water met een chloor dosering chloor erin.

En natuurlijk zullen er ook regels voor het gebruik van het toilet komen, zoals VOOR en NA het gebruik de toiletbril desinfecteren. En bij de wasbak komt er desinfectie middel in plaats van gewoon zeep.

Verder ook briefjes op diverse plaatsen met herinneringen er op van de regels.

 

Ik heb het voordeel dat mijn huishouding bestaat uit mijzelf en mijn hond, dus ik heb geen quarantaine plek nodig. Ik moet er alleen voor zorgen dat ik zelf niet besmet raak en dat ik geen besmetting het huis in haal.

Link naar reactie
Delen op andere sites

[*]Het snel oplosbare zwembadchloor poeder of granulaat voor een zg. "shockbehandeling". Deze vorm moet u hebben. Richtlijn voor een 10 L emmer vol water: 85 mg tot 0,1 gram oplossen en een afgesteken theelepeltje natrium bicarbonaat (baking soda, zuiveringszout) toevoegen, roeren tot opgelost. Nadeel: U heeft voor de bereiding van de receptuur een nauwkeurige weegschaal nodig.

Snel oplosbaar zwembadchloor poeder of granulaat kunt u hier en daar bestellen voor prijzen van onder de 20 euro per kilogram. Een handleiding voor het werken met dit materiaal is hier te downloaden.

 

Wow... 20 euro voor een kilo maar je hebt maar 0,1 gram nodig voor een emmer van 10 liter?

 

Ff rekenen, dus 1 gram voor 100 liter, dus met een kilo ontsmet je 100.000 liter water.

Dat is dus 100 kuub water...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wow... 20 euro voor een kilo maar je hebt maar 0,1 gram nodig voor een emmer van 10 liter?

 

Ff rekenen, dus 1 gram voor 100 liter, dus met een kilo ontsmet je 100.000 liter water.

Dat is dus 100 kuub water...

 

Vergeet niet dat het erg precies afgewogen moet worden. Ik ga ervan uit dat als er een foutje mee gemaakt wordt dat je er niet blij van wordt, eveneens zal je een weegschaal moeten hebben die tot in mg gaat, dat is niet iets wat je bij de blokker kan kopen en die dingen kosten nog wel wat. Mijn voorkeur gewoon bleekwater/chloor, je hebt er wel meer van nodig maar lijkt mij veiliger. Want in tijden van stress maak je sneller fouten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wow... 20 euro voor een kilo maar je hebt maar 0,1 gram nodig voor een emmer van 10 liter?

 

Ff rekenen, dus 1 gram voor 100 liter, dus met een kilo ontsmet je 100.000 liter water.

Dat is dus 100 kuub water...

 

Ja, inderdaad. Je kunt met deze hoeveelheid een Langestraat mee voorzien of als ruilmiddel gebruiken. Ik kon helaas geen kleinere verpakking voor een lagere prijs vinden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, inderdaad. Je kunt met deze hoeveelheid een Langestraat mee voorzien of als ruilmiddel gebruiken. Ik kon helaas geen kleinere verpakking voor een lagere prijs vinden.

 

Misschien een domme vraag, maar wat is het effect op iemands huid of luchtwegen als diegene de mengverhouding verkeerd heeft? Bijvoorbeeld als iemand 1 gram op 10 liter water doet in plaats van 0.1 gram.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vergeet niet dat het erg precies afgewogen moet worden. Ik ga ervan uit dat als er een foutje mee gemaakt wordt dat je er niet blij van wordt, eveneens zal je een weegschaal moeten hebben die tot in mg gaat, dat is niet iets wat je bij de blokker kan kopen en die dingen kosten nog wel wat. Mijn voorkeur gewoon bleekwater/chloor, je hebt er wel meer van nodig maar lijkt mij veiliger. Want in tijden van stress maak je sneller fouten.

 

Tja, er wordt nog wel eens een zwembad ontruimd omdat er een foutje is gemaakt met de dosering..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tja, er wordt nog wel eens een zwembad ontruimd omdat er een foutje is gemaakt met de dosering..

 

Vandaar dat ik in het K.I.S.S. principe geloof. (Keep It Simple, Stupid) Daarmee wil ik niet zeggen dat jullie dom zijn of zo, maar ik vind dat je in tijden van nood alles zo simpel mogelijk moet houden, want hoe simpeler de manier des te meer mensen kunnen het doen en des te minder kan er wat fout gaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Misschien een domme vraag, maar wat is het effect op iemands huid of luchtwegen als diegene de mengverhouding verkeerd heeft? Bijvoorbeeld als iemand 1 gram op 10 liter water doet in plaats van 0.1 gram.

 

1 gr./10L: Een zwembad zou afgekeurd worden omdat het de slijmvliezen van het oog sterk irriteert, het haar kan bleken en ook de luchtwegen kan irriteren. De huid zou moeten worden afgespoeld hetgeen tot reïnfectie kan leiden. Voor het ontsmetten van oppervlakken en voorwerpen zou het nog te gebruiken zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 gr./10L: Een zwembad zou afgekeurd worden omdat het de slijmvliezen van het oog sterk irriteert, het haar kan bleken en ook de luchtwegen kan irriteren. De huid zou moeten worden afgespoeld hetgeen tot reïnfectie kan leiden. Voor het ontsmetten van oppervlakken en voorwerpen zou het nog te gebruiken zijn.

 

Of voor het ontsmetten van lijken/lijkzakken zodat het veiliger wordt om ze te vervoeren naar waar ze verbrand worden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 gr./10L: Een zwembad zou afgekeurd worden omdat het de slijmvliezen van het oog sterk irriteert, het haar kan bleken en ook de luchtwegen kan irriteren. De huid zou moeten worden afgespoeld hetgeen tot reïnfectie kan leiden. Voor het ontsmetten van oppervlakken en voorwerpen zou het nog te gebruiken zijn.

 

Kortom iemand met bijvoorbeeld Astma zou er goed ziek van kunnen worden, vooral als ik er van uit ga dat het mengen van deze substanties binnenshuis zou worden gedaan. Nu weet ook ik dat ventileren belangrijk is als men met chemische substanties, maar ik kan me voorstellen dat iemand in stressvolle situatie (wat een Ebola uitbraak is) daar niet altijd aan denkt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

body bag? zag laats een veiling met 2000 stuks voor een prikkie!

 

Maar bekijk ff het filmpje en zie de reporter erg dicht bij staan.

 

http://www.huffingtonpost.com/2014/10/03/ebola-victim-wakes-up_n_5923614.html

 

2500 bodybags van defensie, bieden vanaf €4000.- ik zag het maar niemand die er interesse in toonde. Als je het mij vraagt kunnen ze het bewaren voor het geval dat of naar Afrika/VS sturen daar zullen het ook kunnen gebruiken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast lonely wolf
2500 bodybags van defensie, bieden vanaf €4000.- ik zag het maar niemand die er interesse in toonde. Als je het mij vraagt kunnen ze het bewaren voor het geval dat of naar Afrika/VS sturen daar zullen het ook kunnen gebruiken.

 

Of gewoon in stock houden je weet nooit wat er gaat gebeuren hier in Nederland voor dat je het weet ben je er doorheen!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast lonely wolf
Ik wil 3 bodybags aanschaffen. Lijkt me voorlopig wel genoeg, voor 2500 bodybags- dus 2500 lichamen, heb ik toch niet genoeg plek.

http://www.evac.nl/shop/Lijkzakken-p-1790.html

Die voor volwassenen zijn tot 180 cm lang. laat het dan gewoon een goed voorteken zijn dat ik er niet in pas.

 

Ha ha ,ik heb nx nodig ,mij zetten ze gewoon bij grofvuil neer!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb zo net de laatste dingen besteld voor mijn epidemie preps, ik heb nu al:

 

1. Latex handschoenen (Welkoop)

2. FFP3 gezichtmaskers (Prepshop.nl)

3. Digitale thermometers (Action)

 

Besteld:

4. Desinfectie eerste hulp set (isurvive.nl)

[ATTACH=CONFIG]13523[/ATTACH]

 

5. Bioguard desinfecterende vochtige doekjes (100 stuks) (isurvive.nl)

[ATTACH=CONFIG]13524[/ATTACH]

 

6. Desinfecterende chirurgische handgel 500ml (isurvive.nl)

[ATTACH=CONFIG]13525[/ATTACH]

 

 

Zodra alles binnen is ga ik een Epidemie EDC (Every Day Carry) samenstellen, bestaande uit:

 

2x Gezichtmasker

2x Latex Handschoenen

2x Desinfecterende doekje

1x Thermometer

1x Desinfectie eerste hulp set

 

Dit netjes verpakt in een waterdicht Ziplock zakje met de tekst Epidemie EDC.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@prepper053

Mijn epidemie set bestaat uit:

4x 1 liter sterilium handdesinfectans

1x doos 100 stuks ongepoederde nitril handschoenen (geen latex genomen ivm allergieën voor anderen)

2x kwikvrije non-digitale thermometer

2x doos 100 stuks alcoholdoekjes (allemaal van praxisdienst.nl)

1x halfgelaatsmasker sundstrom met filters (http://www.evac.nl/shop/Sundstrom-SR100-halfgelaatsmasker--p-1162.html)

en een aantal FFP3 maskers, waar ik die heb besteld kan ik me zo 1 2 3 niet herinneren.

Wat vind je van mijn set? Enige aanpassingen?

Ik zit er zelf ook aan te denken om een EDC te maken voor m'n familie. Denk dat ik daarvoor jouw EDC een beetje ga na-apen haha.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@prepper053

Mijn epidemie set bestaat uit:

4x 1 liter sterilium handdesinfectans

1x doos 100 stuks ongepoederde nitril handschoenen (geen latex genomen ivm allergieën voor anderen)

2x kwikvrije non-digitale thermometer

2x doos 100 stuks alcoholdoekjes (allemaal van praxisdienst.nl)

1x halfgelaatsmasker sundstrom met filters (http://www.evac.nl/shop/Sundstrom-SR100-halfgelaatsmasker--p-1162.html)

en een aantal FFP3 maskers, waar ik die heb besteld kan ik me zo 1 2 3 niet herinneren.

Wat vind je van mijn set? Enige aanpassingen?

Ik zit er zelf ook aan te denken om een EDC te maken voor m'n familie. Denk dat ik daarvoor jouw EDC een beetje ga na-apen haha.

 

eigenlijk niets mis met je spullen, maar wel een paar opmerkingen.

De thermometers, kan je daarvoor niet beter goedkope digitale thermometers nemen?? Ze zijn goedkoper dus je kan er meer van aanschaffen en als iemand werkelijk besmet is met Ebola dan kan je ze weggooien in plaats van desinfecteren.

De alcohol doekjes, zijn dat die kleintjes voor het desinfecteren van wondjes?? Ik heb die standaard in de verbandkoffer zitten maar ik vind ze altijd maar klein en erg snel uitdrogen. Ook zijn de doekjes op langere termijn slecht voor de huid.

Het halfgelaatsmasker, wederom niets mis mee mits je er voldoende filters bij hebt zitten, Maar ik zou liever voor de wegwerpmaskers gaan simpelweg omdat het desinfecteren van het rubber nogal wat werk in gaat zitten. En dan is het hopen dat je het goed hebt gedaan.

 

Ps ik ga denk ik een copyright aanvragen voor mijn Epidemie EDC, kan ik er ook aan verdienen hahaha

Link naar reactie
Delen op andere sites

eigenlijk niets mis met je spullen, maar wel een paar opmerkingen.

De thermometers, kan je daarvoor niet beter goedkope digitale thermometers nemen?? Ze zijn goedkoper dus je kan er meer van aanschaffen en als iemand werkelijk besmet is met Ebola dan kan je ze weggooien in plaats van desinfecteren.

De alcohol doekjes, zijn dat die kleintjes voor het desinfecteren van wondjes?? Ik heb die standaard in de verbandkoffer zitten maar ik vind ze altijd maar klein en erg snel uitdrogen. Ook zijn de doekjes op langere termijn slecht voor de huid.

Het halfgelaatsmasker, wederom niets mis mee mits je er voldoende filters bij hebt zitten, Maar ik zou liever voor de wegwerpmaskers gaan simpelweg omdat het desinfecteren van het rubber nogal wat werk in gaat zitten. En dan is het hopen dat je het goed hebt gedaan.

 

Ps ik ga denk ik een copyright aanvragen voor mijn Epidemie EDC, kan ik er ook aan verdienen hahaha

 

Thanks! Hier heb ik veel aan :)

De thermometers zijn 2 euro per stuk, dus valt reuze mee. Ik weet niet hoeveel de digitale thermometers zijn, maar er zal wel niet heel veel verschil in zitten. Misschien daar ook maar eens naar kijken :)

Ja, die alcohol doekjes zijn inderdaad die kleine dingen. Als ze niet meer werken voor het desinfecteren van wondjes kan ik ze altijd nog gebruiken om vuur mee te maken. Die krengen branden goed.

Voor dagelijks gebruik, als dat later nodig is, wil ik inderdaad gaan voor de wegwerpmaskers, maar mocht er een extreem geval zijn waar een beter filter voor nodig is dan heb ik die altijd achter de hand.

Dat punt over het schoonmaken van het rubber had ik nog niet over nagedacht, dus bedankt daarvoor!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Thanks! Hier heb ik veel aan :)

De thermometers zijn 2 euro per stuk, dus valt reuze mee. Ik weet niet hoeveel de digitale thermometers zijn, maar er zal wel niet heel veel verschil in zitten. Misschien daar ook maar eens naar kijken :)

Ja, die alcohol doekjes zijn inderdaad die kleine dingen. Als ze niet meer werken voor het desinfecteren van wondjes kan ik ze altijd nog gebruiken om vuur mee te maken. Die krengen branden goed.

Voor dagelijks gebruik, als dat later nodig is, wil ik inderdaad gaan voor de wegwerpmaskers, maar mocht er een extreem geval zijn waar een beter filter voor nodig is dan heb ik die altijd achter de hand.

Dat punt over het schoonmaken van het rubber had ik nog niet over nagedacht, dus bedankt daarvoor!

 

de thermometers die ik heb waren €1.68 bij de action.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in


×
×
  • Nieuwe aanmaken...