Ga naar inhoud

Het forum is weer online!

Welkom mede-preppers, zoals jullie zien is het forum na 4 jaar weer online. Tijd voor een feestje! Je kunt met je oude gebruikersnaam en wachtwoord inloggen. Als dit is gelukt, pas dan gelijk je e-mailadres aan. Deze klopt namelijk niet meer omdat we die 4 jaar geleden hebben verwijderd.

Weet je je wachtwoord niet meer? Dan kan je de wachtwoord vergeten functie NIET gebruiken, omdat we je e-mailadres dus niet meer hebben. Mail in dat geval naar forum@preppers.nl en noem je gebruikersnaam en voeg een notificatiemail bij van het oude forum als je die nog hebt.

Mocht je echt niks hebben mail ons dan sowieso je gebruikersnaam, we zullen je dan verdere instructies geven!

Recommended Posts

Moeten is dwang en bleiten is kindergezang....

Bij mij op het werk vraagt men ...kan je dit ? Of zou het eventueel mogelijk zijn om....?

De verstandhouding werkt op deze manier zeer goed..het komt van beide kanten...

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
  • Replies 89
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

Omdat de baas wel wil dat ik 24 * 7 bereikbaar moet zijn.... en direct moet antwoorden..

Maar even vergeten is, dat er daarvoor een piketregeling is... die ook betaalt moet worden.

Wel eisen, maar niet betalen. en dan ook nog eens niet de geneugten van de telefoon hebben??

Dacht het niet.

Greetz Holy.

als je het ene moet gebruiken (prive bellen)

om wat van het ander vergoed te zien (bereikbaar zijn)

moet je toch eens goed met je baas gaan praten denk

@12gauge,

Het is dit weekend al duidelijk geworden voor de baas...

Hij lag keurig op mijn buro thuis. En ik was weg...

Nu 21 boze voicemailberichten, en na 1 sms'je was het weg.

Sorry vergeten, want ik mocht hem niet prive gebruiken. Dus heb maar prive een iphone aangeschat. Deze zat in mijn zak en ik ben net thuis. Tot morgen.

En nu morgen maar af wachten... :)

Greetz Holy.

• 3 weeks later...

UPDATE:

Enkele weken geleden krijg ik telefoon van de baas. Een collega gaat weg en de plaats moet ingevuld worden.

Situatie: Wekelijks minimum 6 uur extra werken + ongeveer 15 zon- en feestdagen te werken.

Natuurlijk krijg ik een voorstel die op het eerste zicht mooi lijkt, tot je verder denkt en de berekening gaat maken.

Wat staat er tegenover? € 300 bruto opslag en de zon- en feestdagen krijg je als inhaalrust.

Na een week nadenken kom je tot de conclusie dat:

- Ik mijn kinderen 's avonds niet meer zal zien;

- Ik mijn kinderen 15 zon- en feestdagen niet zal zien;

- De zon- en feestdagen worden NIET dubbel betaald, je verplaatst gewoon je vrije dag;

- De €300 bruto komt na berekening op €60 netto, je valt tenslotte in een hogere belastingschaal;

- 's avonds naar een sportvereniging, forget it als je pas om 20u30 thuis komt!

- Sociaal leven gaat er sterk op achteruit

Vandaag de gesprek gehad met de baas, dat hij een andere gekkerd mag zoeken om deze functie in te vullen.

Eerst was er wat wrevel en ging het "chantageplan" van start. Toen ik hem alles op een rijtje legde ging hij mee in mijn verhaal, hij begreep ineens wel waarom ik weigerde.

Case-Closed!

En ik fier dat ik het been heb kunnen stijf houden :-)

• Leuk 2
@Dontor;

bij ons zijn de tarieven zo;

tussen 20 en 4 uur 130%

zaterdag 150%

zon en feestdagen 200%

bij alles ook nog een bepaald percentage vrije tijd extra (snipperdagen)

als je er zo iets van kunt maken kun je een 3 a 400 netto er bij pakken ;)

leuke tarieven, bij ons zijn die helaas niet aan de orde.

UPDATE:

Enkele weken geleden krijg ik telefoon van de baas. Een collega gaat weg en de plaats moet ingevuld worden.

Situatie: Wekelijks minimum 6 uur extra werken + ongeveer 15 zon- en feestdagen te werken.

Natuurlijk krijg ik een voorstel die op het eerste zicht mooi lijkt, tot je verder denkt en de berekening gaat maken.

Wat staat er tegenover? € 300 bruto opslag en de zon- en feestdagen krijg je als inhaalrust.

Na een week nadenken kom je tot de conclusie dat:

- Ik mijn kinderen 's avonds niet meer zal zien;

- Ik mijn kinderen 15 zon- en feestdagen niet zal zien;

- De zon- en feestdagen worden NIET dubbel betaald, je verplaatst gewoon je vrije dag;

- De €300 bruto komt na berekening op €60 netto, je valt tenslotte in een hogere belastingschaal;

- 's avonds naar een sportvereniging, forget it als je pas om 20u30 thuis komt!

- Sociaal leven gaat er sterk op achteruit

Vandaag de gesprek gehad met de baas, dat hij een andere gekkerd mag zoeken om deze functie in te vullen.

Eerst was er wat wrevel en ging het "chantageplan" van start. Toen ik hem alles op een rijtje legde ging hij mee in mijn verhaal, hij begreep ineens wel waarom ik weigerde.

Case-Closed!

En ik fier dat ik het been heb kunnen stijf houden :-)

Precies. En daarnaast ben je nog andere kosten vergeten. Voor een dooie mus was niet alleen je gezinsleven, de aandacht voor je vrouw er aan gegaan, er is ook het effect op jouw gezondheid én je zou meer een beroep moeten doen op externe hulp zoals een tuinman, een poetsvrouw, strijkhulp, ... . Dat kost vele malen meer dan wat het jou oplevert. Je hebt de juiste beslissing genomen. En als het toch zo simpel is, dan doet de baas het toch gewoon zelf.

Aan een vrije dag in de week heb je ook niets als je niet kan genieten van je gezin. Er zijn werklozen genoeg die interesse zullen hebben in de job.

Onlangs heb ik de mail van mijn werk eens doorgelezen. Bleek dus dat ik een automatische handtekening in kan stellen. Handig! Dit is het geworden:

"I love deadlines; I like the whooshing sound they make as they fly by”. -Douglas Adams

verder doe ik niks werk-gerelateerd op mijn vrije dagen. 'Verplichte' bijscholingen/ werkoverleg op die dag? Jammer maar helaas. E-learning? Prima, onder werktijd. Werk gerelateerde telefoontjes? Ja, maar die zijn zeldzaam en zijn medische spoedgevallen dus dan kom ik eerst en dan kijken we later of dat terecht was.

Ik ben 32 uur gaan werken en mijn vriendin werkte al 24 uur. Dat houd in dat we niet ieder jaar 4x op vakantie kunnen en ieder weekend uitgaan. Prima! Ik heb nu echter wel een vaste papa- dag, dus dat scheelt weer een dag gastouderopvang.

verder doe ik niks werk-gerelateerd op mijn vrije dagen. 'Verplichte' bijscholingen/ werkoverleg op die dag? Jammer maar helaas. E-learning? Prima, onder werktijd. Werk gerelateerde telefoontjes? Ja, maar die zijn zeldzaam en zijn medische spoedgevallen dus dan kom ik eerst en dan kijken we later of dat terecht was.

Heb ik ook geleerd, werk=werk, thuis=thuis. Ok, ik zal niet ontkennen dat ik 's avonds nooit meer eens praat over mijn werk of er aan denk.

Maar waar dat vroeger mijn vrije tijd en hoofd in beslag nam is dat nu eerder uitzondering geworden.

Ook een rustgevende hobby helpt daar in mee.

• 4 weeks later...

UPDATE:

Deze week een groepsgesprek gehad over welk rendement we geven tegenover de firma.

Uitspraken als wie niet opbrengt gaat eruit en jullie moeten eens beseffen dat ... waren geen uitzondering. ambetanterik als ik ben aanschouw ik dergelijke uitspraken als chantage.

En waar kan ik nu niet goed tegen? Inderdaad, chantage.

Het viel wel op dat de 'jonge' collega's wel vatbaar zijn voor dergelijke praktijken, maar geloven ze nu werkelijk nog dat ik (samen met een enkeling) ons zomaar laten afdreigen?

Ok, ik ben de eerste om te zeggen dat we ons werk moeten doen en meer, dat we besef van rendement moeten hebben, dat we ons steentje moeten bijdragen. Wel op voorwaarde dat we respect terugkrijgen voor ons persoon.

Leuk om zien was het plan dat ze hadden opgesteld om de cijfers in hun voordeel (en ons nadeel) te laten draaien. Laat ik het nu toevallig ook leuk vinden om mijn argumenten met cijfers en onregelmatigheden van hun kant te onderbouwen, op een vriendelijke manier natuurlijk.

Ze hebben er moeite mee. Vooral als het gaat over die onregelmatigheden. De collega's kwamen binnen met een niets. Ikzelf met een mapje documenten om mijn resultaten te overlopen.

Wat blijkt:

- Bepaalde dingen zijn verdwenen uit de cijfers:

- De focus waar we ons moesten op toeleggen wordt plots verlegd. vb: je moet 10 eieren verkopen, je verkoopt er 11 --> je hebt goed gewerkt, maar je moest eigenlijk 10 aardappelen verkopen;

- Je krijgt een premie op iets, maar ze knabbelen er stilletjes stukjes af tot je met een kluitje in het riet vertrekt;

- ...

Het was een gezellige vergadering met een lekkere kop koffie en bijhorende versnaperingen. Ondertussen hebben ze nog eens kunnen ervaren dat ze niet zomaar met iedereen kunnen sollen, maar nog belangrijker: dat we niet allemaal onnozelaars zijn.

Tot mijn grote verbazing kreeg ik de reactie dat ik de enige ben die blijkbaar gemotiveerd is (wat niet klopt, volgens mij er zijn er nog), want ik had mijn cijfers kunnen verdedigen.

Mission accomplished dus!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...