Ga naar inhoud
GENEGEERD

Mini-koevoet geschikt voor het zware werk?


Aanbevolen berichten

In een ander topic, dat ik met de zoekfunctie niet meer kan vinden, heeft dacht ik Rodin gepost dat hij een mini-koevoet voor in zijn BOB had gekocht. Ik had er vandaag 1 in mijn handen (18cm), en vraag mij af of je er deuren mee open kan krijgen?

Zo ja, dan is het handig voor in je BOB, zo nee, dan is hij alleen handig om spijkers ergens uit te trekken. Wat denk jij dat hij kan?

koevoet.jpg.5153fe0645fcd31d1031729c76f427ef.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
Gast oliestel

ik denk dat het tegenvalt.. deze is gemaakt van plaatstaal en in vorm "gebogen". hij zal dan ook niet superstar wezen.

een normaal koevoet is van gietijzer.. dit is veel vorm vaster.. tot die knap zegt.

 

zo'n plaatstalen heb ik wel eens gehad, maar kon er niet veel mee. (sloopwerk van houten kratjes)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast oliestel

ik denk dat het tegenvalt.. deze is gemaakt van plaatstaal en in vorm "gebogen". hij zal dan ook niet superstar wezen.

een normaal koevoet is van gietijzer.. dit is veel vorm vaster.. tot die knap zegt.

 

zo'n plaatstalen heb ik wel eens gehad, maar kon er niet veel mee. (sloopwerk van houten kratjes)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die Stanley die Bolo noemt is niet van plaatstaal. Tevens kan deze inderdaad aardig zware deuren openkrijgen. (hardhout in hardhouten kozijn) Tevens kan je er een autodeur flink mee open wrikken. Het enige is dat het slot vaak blijft hangen. Als je 'm ver genoeg "vouwt" kan je uiteindelijk ook bij het knopje van de deur...... (uitgetest op een sloopauto).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het nut van een koevoet moge duidelijk zijn. Het moment dat men het gebruikt, zal ik verduidelijken aan de hand van en Katrina-casus.

Een persoon werd belaagd door een groep, kon ontkomen, maar achtervolgd. Door een raam open te maken van een leeg staand pand, kon hij zijn belagers om de tuin nemen. Dat is mijn reden dat ik dat ding heb. Liever een koevoet gebruiken dan je CRKT survival mes mollen op een deur of raam.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Dick Berts

Tsja en hier is dan weer het meest eigenwijze jongetje van de klas. En dat betekent nogal wat gezien de samenstelling van de klas... Niets is triester dan sneuvelen dankzij je 'survival' outfit. Bijvoorbeeld doordat je als plunderaar tegen de muur wordt gezet vanwege je tas met inbrekers gereedschap.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 weken later...

Ik heb zo'n klein Stanley breekijzertje in mijn edc-kit. Het gebogen einde heb ik er van af geslepen, dat maakt het ding wat makkelijker mee te nemen. Voor het gebruiksgemak (blaren en krassen op je hand) heb ik een deel omwonden met 550 paracord. Handig stukje gereedschap voor als je opgesloten zit en er niet iets als een brandblusser bij de hand is om een raam of deur in te beuken. Of als de verbanddoos die je hard nodig hebt in een afgesloten kast zit.

 

Het staal buigt niet, ik heb het uitgeprobeerd toen mijn werk ging verhuizen. Het pand werd gerenoveerd en er bleven oude kantoorkasten achter. Openbreken van deuren was een fluitje van een cent!

 

In mijn BOB heb ik een oersterke pry bar van Tops Knives, ongeveer 20 cm lang. Behoorlijk zwaar maar écht onverslijtbaar met aan de ene kant het breekijzer en aan de andere kant een punch om bijvoorbeeld autoruiten in te slaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...
In een ander topic, dat ik met de zoekfunctie niet meer kan vinden, heeft dacht ik Rodin gepost dat hij een mini-koevoet voor in zijn BOB had gekocht. Ik had er vandaag 1 in mijn handen (18cm), en vraag mij af of je er deuren mee open kan krijgen?

Zo ja, dan is het handig voor in je BOB, zo nee, dan is hij alleen handig om spijkers ergens uit te trekken. Wat denk jij dat hij kan?

koevoet.jpg.5153fe0645fcd31d1031729c76f427ef.jpg

 

 

Deze is waardeloos, heb hem zelf ook.Handig voor spijkers, maar daar blijft het dan ook bij!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...