Ga naar inhoud
GENEGEERD

[Reviewers gezocht] Coolhands wipes


Mr. Gold

Aanbevolen berichten

Hmmm, vandaar dat ik ze dus bij de bestelling kreeg!

 

Ik gebruik 'handgel' en dat lijkt mij ecologisch beter verantwoord. Al is het maar om het verschil in de prijs en hoeveelheid verpakkingsmateriaal. Goed er is een kleine nuance, ik denk dat deze bamboe wassers iets grondiger kunnen reinigen dan de handgel maar of dat het dit verschil waard is?

 

Op moment van spreken betaal je 8,95 voor 50 stuks van die bamboe

Ik betaal voor een pompje van 300 ml 0,99 cent (Aloë vera, non alcohol)

 

Desondanks op zichzelf staand een veelbelovend product!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
  • Reacties 59
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Ook heb ik zelf deze prachtige kans gehad om deze coolhandwipes uit te mogen proberen met een voor mij toch wel verrassend resultaat, zeker wanneer ik de overige zeer positieve ervaringen van andere preppers lees :cool:

 

 

De doekjes voelen zeer stevig en sterk aan en ruiken ook lekker fris naar citrus waarbij je jezelf heel goed mee kan wassen wanneer je vies bent geworden na een Shelter camping of ander kampeertripje :D Ook handen waar wat naaldboomhars opzit is redelijk makkelijk het grootste gedeelte te verwijderen maar blijven nog wel een paar restjes op de huid achter die er weer snel vanaf gesleten zijn.

 

Tijdens het uitproberen kwam ik met het doekje ook langs een heel klein krasje wat al bijna genezen was op m'n onderarm wat de kat een paar dagen eerder met z'n nagels gemaakt had toen ik aan het stoeien met hem was. :p

Precies daar begon er vrijwel direct erna uitslag rond het wondje te ontstaan wat erg rood en een eczeem gelijkende uitslag gaf in combinatie met wat lichte blaasjes op m'n huid (foto zal ik er maar niet bijvoegen voor de mensen die dat hier niet zo een fris beeld vinden) :eek::p

Als zo een heel klein bijna genezen wondje (ter grote van een half nietje/papiersneetje) al zo een reactie geeft kan ik me zelf goed indenken hoe het er dan bij mij uit zou kunnen zien wanneer het een grotere en meer verse wond is.

Hierdoor gaat m'n review gedeelte wat minder over het gebruiksgemak en wat meer over de gevoeligheid van de huid bij het gebruik van een coolhand-wipes doekje. :p

 

Na wat onderzoek kwam ik gelukkig redelijk snel achter de echte boosdoener die voor mij deze typische uitslag veroorzaakte.

In de coolhandwipes zit een conserveringsmiddel in genaamd Methylisothiazolione (afgekort MIT) deze zit veel in cosmetische producten als vervanging van parabenen om er voor te zorgen dat het product veel langer houdbaar is en dat er geen bacteriën en schimmels in het product kunnen groeien.

De MIT heeft de farmaceutische industrie van Europa in 2006 goedgekeurd als conserveringsmiddel in cosmetica producten met een maximale MIT hoeveelheid van 0,01% van het totale verzorgingsproduct.

(Zelfs in Japan is deze stof verboden, terwijl ik altijd het idee had dat ze daar in mijn ogen een stuk meer chemicaliën in producten toestaan) :confused:

Terwijl in 2004! wetenschappelijk onderzoek bewees dat ongeveer 10% van de mensen die getest waren allergisch bleken te zijn voor Methylisothiazoline, maar omdat deze zoveel voordelen heeft met het conserveren van cosmeticaproducten is deze stof in de afgelopen jaren juist steeds meer in verschillende producten gebruikt en zitten ze nu voornamelijk juist in producten die je op de huid kan laten zitten zoals cosmetische doekjes, billendoekjes, bodylotions, bodybutters en creme's.

 

 

Conclusie: voor het algemene schoonmaakwerk van je lichaam en vuil op je handen een heel goed stevig en gemakkelijk doekje. Maar helaas voor een groot gedeelte van de mensen zou ik deze zeker niet aanraden om bijvoorbeeld vuil uit schaafwonden of andere wonden mee schoon te maken wanneer je geen schoon water tot je beschikking hebt omdat de eventuele heftige uitslag die je ervan kunt krijgen nooit gunstig kan zijn voor een mooie en snelle wondgenezing.

  • Leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Dank je @Vempain voor het testen en uitzoeken welke stof het is die voor nogal wat mensen niet zo goed valt.

Zelf ben ik zo iemand die als het kan natte washandjes in een afsluitbaar bakje bij me te heeft, werkt meestal prima,kan in de was. Al was ik blij dat de swipes bij roet werkten...tja, dan maar mini-nalgene potje mee met garagezeep.

 

 

Dermatologen waarschuwen voor dit middel, vooral omdat je van het ene op andere moment allergisch kunt worden.

 

Nederlandse dermatologen luiden de noodklok over het conserveringsmiddel Methylisothiazolinone dat in dagelijkse beauty- en reinigingsproducten is verwerkt. De stof kan tot een allergische reactie leiden met symptomen zoals zwelling van het gezicht, jeuk, netelroos, roodheid en eczeem. Dermatologen zien een stijging van het aantal patiënten met een allergie voor dit conserveringsmiddel. Op aandringen van dermatologen uit verschillende Europese landen gaat het wetenschappelijke comité van de EU, de Committee on Consumer Safety (SCCS), dit conserveringsmiddel opnieuw beoordelen. "Mensen kunnen soms jaren zonder problemen een product gebruiken en dan ineens een allergische reactie krijgen", aldus Joke Herremans, hoofd van de afdeling Consumenten en Productveiligheid van het RIVM.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@ Vempain, dank voor het testen en het rapporteren van de mogelijke impact van het conserveringsmiddel voor mensen die hiervoor allergisch zijn. We gaan op zoek naar een alternatief, geen allergisch, conserveringsmiddel. Daarnaast waren we al bezig om testen te doen om het doekje zonder conserveringsmiddel te produceren. Immers, het gebruikte biologische desinfectiemiddel zou afdoende moeten zijn voor het weren van schimmels op de bamboe.

  • Leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

@ Vempain, dank voor het testen en het rapporteren van de mogelijke impact van het conserveringsmiddel voor mensen die hiervoor allergisch zijn. We gaan op zoek naar een alternatief, geen allergisch, conserveringsmiddel. Daarnaast waren we al bezig om testen te doen om het doekje zonder conserveringsmiddel te produceren. Immers, het gebruikte biologische desinfectiemiddel zou afdoende moeten zijn voor het weren van schimmels op de bamboe.

 

Wat dacht je van azijn. Zelfs goed voor de huid en dood schimmels en bacteriën. Het werkt bij mij zelfs TEGEN eczeem klachten.

 

Wellicht kan @Vempain uitweiden over hierover, ik weet niet het fijne ervan om te zeggen of er schimmels en bacteriën zijn die de azijn wel overleven.

Het nadeel van azijn is dat een hoop mensen de geur onplezierig vinden. Over de houdbaarheid van azijn op een doekje in een plastic zakje weet ik eveneens niet genoeg, wel dat het normaal behoorlijk stabiel is als het niet blootgesteld wordt aan zonlicht.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mmmm. Ik heb ook 2 katten en dus regelmatig krasjes op m'n handen. En als je er min of meer zonder waarschuwing allergisch voor kunt worden is dit dus ook niet te testen. Een allergische reactie van wat voor soort dan ook kun je er niet bij hebben in een noodsituatie. Qua gebruiksgemak en draagbaarheid vind ik ze prima. Wat betreft chemische samenstelling, afgekeurd dan helaas. Op zoek naar alternatieven.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@ Vempain, dank voor het testen en het rapporteren van de mogelijke impact van het conserveringsmiddel voor mensen die hiervoor allergisch zijn. We gaan op zoek naar een alternatief, geen allergisch, conserveringsmiddel. Daarnaast waren we al bezig om testen te doen om het doekje zonder conserveringsmiddel te produceren. Immers, het gebruikte biologische desinfectiemiddel zou afdoende moeten zijn voor het weren van schimmels op de bamboe.

Bedankt voor de reactie :D tijdens mijn wat uitgebreide onderzoek naar de stof Methylisothiazolione kwam ik ook een natuurlijke vervanging tegen (vitamine E) voor de conservering waar geen nadelige effecten voor het lichaam aan zitten.

En wellicht is deze ook een goed alternatief om te overwegen als vervanging van Methylisothiazolione in de coolhandwipes.

Omdat dit vaak net iets duurder is om te maken willen heel veel van de grote commerciele fabrikanten deze juist niet vervangen en juist liever de kosten om te produceren omlaag brengen en de verkoopprijs omhoog.

Bij interesse wil ik natuurlijk ook heel graag m'n bevindingen/testresultaten met jullie delen aangezien dit maar een heel erg klein gedeelte is van de info die ik inmiddels heb onderzocht en verzameld. :o

Voor mensen die graag ook wat meer over deze stof willen weten kan ik daar ook wel in een apart topic alles over uit leggen :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij interesse wil ik natuurlijk ook heel graag m'n bevindingen/testresultaten met jullie delen aangezien dit maar een heel erg klein gedeelte is van de info die ik inmiddels heb onderzocht en verzameld. :o

Voor mensen die graag ook wat meer over deze stof willen weten kan ik daar ook wel in een apart topic alles over uit leggen :D

Ik ben daar wel benieuwd naar @Vempain.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Voor mensen die graag ook wat meer over deze stof willen weten kan ik daar ook wel in een apart topic alles over uit leggen :D

 

Ja graag! Ik wil hier wel meer over weten.

 

Ik gebruik bijvoorbeeld nu jojoba olie in de creme die ik maak omdat ik denk dat het de houdbaarheid bevorderd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Hi Vempain, we hebben vandaag de eerste resultaten van het laboratoriumonderzoek ontvangen en uit dit onderzoek blijkt dat we voor de volgende producties geen MIT meer nodig hebben. Het door ons gebruikte biologische desinfectiemiddel is voldoende om eventuele schimmels te elimineren. Als je geinteresseerd beent in de uitkomst van het onderzoek dan kan ik je een link of rapport doen toekomen.

 

Nogmaals dank voor je informatie, de gedeelde kennis en hulp,

 

Groet, Remmer

  • Leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Laatst naar het bos geweest en de hele dag aan het houthakken geweest, bladeren verzameld, gegraven en boomstammen heen en weer gesleept oftewel flink gezweet en overal zand en viezigheid gekregen.

 

(Helaas Geen Foto's)

Op Het Eerste Gezicht:

 

Ikzelf kreeg de verpakking wat moeilijk open maar had ook allemaal hars en roet op mijn handen dus daar kan het misschien aan liggen. Eenmaal open gekregen viel de grootte van de doekjes mij zelf iets tegen maar de stevigheid en geur vind ik dan wel weer een pluspuntje waard.

 

Verwachting Van De Whipes:

Waar ik eigenlijk op hoopte was dat je met deze doekjes jezelf even helemaal kunt wassen na een lange dag in het bos of een goede vervanging voor een douche WSHTF.

 

Dit is het dus duidelijk niet, misschien ook niet zo bedoeld maar hopen mag:)

 

Gebruik:

 

Zoals ik al eerder schreef de hele dag druk bezig geweest met van alles en toen het vuurtje eenmaal aan was en de billycan met eten erboven werd het toch wel tijd om de handen even schoon te maken.

 

De hars kreeg ik er bijna niet af, nu zat er ook wel behoorlijk wat op maar het is uiteindelijk voor een review:) qua hars was ik dus blij dat ik zo'n blik met handschoonmaak spul bij mij had.

 

Maar toen de hars er uiteindelijk af was waren mijn handen nog steeds bruin door van alles en nog wat. Voor "algemene" viezigheid werken ze simpelweg wel gewoon perfect een paar keer erover heen en tadaa ik had weer blanke handjes. ;)

 

Toen mijn handen schoon waren bleef er niet meer veel van het doekje over, ik kon het nog even langs mijn nek halen om wat zand weg te vegen maar toen was het hele doekje ook compleet bruin. Dus heb je misschien toch twee of drie nodig om je hele lichaam even op te frissen.

 

Alles bij elkaar kom je uit op:

 

Een aanrader. De whipes wegen bijna niks en je gooit er makkelijk een aantal in je tas langs de zijkant bijv. Persoonlijk vind ik dat ze wel wat steviger en groter mogen zijn maar dat ligt er ook aan waar je mee bezig bent.

 

Ik heb er nog twee over en deze wil ik bewaren voor als ik een nachtje in het bos blijf, in combinatie met een blik heave duty hand cleaner zodat het grootste prut de doekjes bespaard blijft wil ik kijken of ze ook een redelijk alternatief kunnen zijn voor een douche maar ik denk dat ze die test met vlag en wimpel zullen afleggen:)

 

PS: Ze ruiken wel erg lekker hoor.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hi Vempain, we hebben vandaag de eerste resultaten van het laboratoriumonderzoek ontvangen en uit dit onderzoek blijkt dat we voor de volgende producties geen MIT meer nodig hebben. Het door ons gebruikte biologische desinfectiemiddel is voldoende om eventuele schimmels te elimineren. Als je geinteresseerd beent in de uitkomst van het onderzoek dan kan ik je een link of rapport doen toekomen.

 

Nogmaals dank voor je informatie, de gedeelde kennis en hulp,

 

Groet, Remmer

 

Even met een mention zodat ze het niet over het hoofd ziet @Vempain

 

Zo zie je maar waar die reviews goed voor zijn, echt top!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hi Vempain, we hebben vandaag de eerste resultaten van het laboratoriumonderzoek ontvangen en uit dit onderzoek blijkt dat we voor de volgende producties geen MIT meer nodig hebben. Het door ons gebruikte biologische desinfectiemiddel is voldoende om eventuele schimmels te elimineren. Als je geinteresseerd beent in de uitkomst van het onderzoek dan kan ik je een link of rapport doen toekomen.

 

Nogmaals dank voor je informatie, de gedeelde kennis en hulp,

 

Groet, Remmer

 

Dat is echt geweldig nieuws en zou dan ook heel graag gelijk een flinke doos met doekjes van die eerste of volgende betreffende productie willen aanschaffen want ben toch heel erg tevreden over de stevigheid en schoonmakend vermogen. Ik neem even contact met u op met betrekking tot het onderzoeksrapport. :D In m'n werk als chemisch/microbiologisch analist is dit zeker wel een rapport die ik heel graag goed wil bestuderen. :o

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor de reactie :D tijdens mijn wat uitgebreide onderzoek naar de stof Methylisothiazolione kwam ik ook een natuurlijke vervanging tegen (vitamine E) voor de conservering waar geen nadelige effecten voor het lichaam aan zitten.

En wellicht is deze ook een goed alternatief om te overwegen als vervanging van Methylisothiazolione in de coolhandwipes.

Omdat dit vaak net iets duurder is om te maken willen heel veel van de grote commerciele fabrikanten deze juist niet vervangen en juist liever de kosten om te produceren omlaag brengen en de verkoopprijs omhoog.

Bij interesse wil ik natuurlijk ook heel graag m'n bevindingen/testresultaten met jullie delen aangezien dit maar een heel erg klein gedeelte is van de info die ik inmiddels heb onderzocht en verzameld. :o

Voor mensen die graag ook wat meer over deze stof willen weten kan ik daar ook wel in een apart topic alles over uit leggen :D

 

Heel graag @Vempain, wil daar ook graag meer van weten :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hi Vempain, we hebben vandaag de eerste resultaten van het laboratoriumonderzoek ontvangen en uit dit onderzoek blijkt dat we voor de volgende producties geen MIT meer nodig hebben. Het door ons gebruikte biologische desinfectiemiddel is voldoende om eventuele schimmels te elimineren. Als je geinteresseerd beent in de uitkomst van het onderzoek dan kan ik je een link of rapport doen toekomen.

 

Nogmaals dank voor je informatie, de gedeelde kennis en hulp,

 

Groet, Remmer

 

 

Ik ben wel benieuwd of ik, als dat spul er niet meer in zit, ook last houdt van droge handen erna, of dat dit voor mij dat stukje probleem oplost.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 6 maanden later...

Dankzij de snelle service van Coolhands heb ik vandaag de nieuwe versie van de Coolhands wipes in de bus gekregen :D en was het zo netjes ingepakt dat het wel een cadeautje leek :o

Deze doekjes ga ik dan ook gelijk dit weekend testen en komt er een 2e review van de doekjes waar geen MIT meer inzit waar ik juist met de vorige review een allergische reactie op kreeg.

Ben dus ook erg benieuwd hoe deze doekjes me bevallen wanneer ik ze vergelijk met andere merken :)

  • Leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Een belangrijk onderdeel van het testen van de coolhands is nu gelukt en kwamen er voor mij de resultaten uit die ik ook van te voren verwacht had :cool:

Ik ga proberen om morgen de review met bijbehorende foto's te plaatsen aangezien ik nu niet een redelijke internetsnelheid tot m'n beschikking heb :o

Link naar reactie
Delen op andere sites

In de tussentijd dat we hier op preppers.nl enige tijd hebben moeten wachten hebben de mensen bij Coolhands in dezelfde tijd zeker niet stil gezeten om wat met m'n voorgaande review te doen.

Dat er geluisterd wordt naar de klant en dat ze er alles aan proberen te veranderen om hun product beter te maken is in mijn ogen zeker een pluspunt waard en ben ze dan ook erg dankbaar dat ze er direct verder mee zijn gegaan.:D

Afgelopen zaterdag kreeg ik dan ook de vernieuwde doekjes zonder de Methylisothiazolione (MIT) en ze hadden het bij coolhands zo ingepakt zodat het bijna een cadeautje leek:cool:

attachment.php?attachmentid=18771&stc=1attachment.php?attachmentid=18772&stc=1

Nu hebben we natuurlijk al meerdere prachtige en goede reviews gelezen over hoe de doekjes bevallen waardoor ik nu liever de twee verschillende met elkaar vergelijk.

attachment.php?attachmentid=18770&stc=1

Bovenaan de doekjes die nu ook in de Prepshop te vinden zijn en onder de doekjes zonder MIT. Zo was de eerste versie nog opgerold en de tweede versie zit in een doos van 6 stuks en zijn opgevouwen.

Beide formaten passen zeer gemakkelijk in een broekzak of tas en heeft aan de buitenkant een behoorlijk sterke laag die niet zo heel snel geperforeerd kan worden.

De doekjes zijn ook beide ongeveer hetzelfde formaat en zie je tussen de twee doekjes geen verschil met hoe ze eruit zien.

Aan de geur zit echter wel een verschil in waarbij de doekjes zonder MIT beduidend minder natuurlijke geurstoffen aan zijn toegevoegd.

Ook heb ik beide doekjes aan dezelfde test onderworpen en functioneren ze beide hetzelfde bij bepaalde vlekken zoals grond-vlekken en roest. (en nee dit is niet m'n dagelijkse make-up verwijderklusje) :p

attachment.php?attachmentid=18773&stc=1

Nu vragen misschien mensen af hoe ik dan het verschil tussen de twee doekjes kan merken.

Met de doekjes heb ik natuurlijk ook een huidtest op de binnenkant m'n polsen uitgevoerd zodat jullie hier ook het verschil kunnen zien.

attachment.php?attachmentid=18774&stc=1

Op de foto's is het gelukkig een stuk minder duidelijk als dat het daadwerkelijk is maar wel is te zien dat er verschil in te vinden is. Hierbij is de linkerkant de doekjes zonder MIT en aan de rechterkant van de foto van de doekjes waar de MIT nog wel inzit. Bovenstaande foto is binnen 2 minuten na het opbrengen van beide doekjes gemaakt en is al een duidelijke verkleuring te zien op m'n pols aan de rechterkant van de foto. Na deze 2 minuten kwamen er kleine blaasjes op m'n huid en na maximaal 10 minuten begon het zeer te doen en ben ik aan de slag gegaan met kokosolie totdat m'n huid weer begon te kalmeren na 5 dikke lagen kokosolie :o

  • Leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Inmiddels begint m'n huid na ruim 24 uur weer een beetje te herstellen en zal er over een paar dagen niet veel meer te zien zijn.

Deze foto heb ik vanavond genomen toen het precies 24 uur later was en kun je ongeveer zien waar de blaasjes zijn gevormd omdat deze nu kleine oppervlakkige wondjes zijn geworden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in


×
×
  • Nieuwe aanmaken...