Ga naar inhoud
GENEGEERD

www.overstroomik.nl


Zanshin

Aanbevolen berichten

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
  • Reacties 56
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Hier kan je zien in welke dijkring je valt en je kan eventueel verder googelen hoe het met die dijkring gesteld is...

 

Ik heb hier in elk geval al meer info gevonden over dat onderzoek VNK2

http://www.helpdeskwater.nl/onderwerpen/waterveiligheid/programma'-projecten/veiligheid-nederland/project-vnk2/vnk2-verklaart/

http://www.helpdeskwater.nl/onderwerpen/waterveiligheid/programma'-projecten/veiligheid-nederland/publicaties/

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik wist het al maar het is fijn dat het nog eens bevestigd wordt :) Daarnaast zit ik 3 hoog.

 

Jouw locatie ligt binnen een dijkring en wordt beschermd door waterkeringen.

 

De kans op een overstroming op deze locatie binnen de dijkring is heel klein, maar niet helemaal uit te sluiten. Andere locaties binnen de dijkring kunnen wel overstromen. Door uitval van nutsvoorzieningen kan het gehele gebied onleefbaar worden.

 

bij jou ook al, en in NH, Je woont toch niet bij me in de straat he ;-)

 

GreetZ,

Pjotr78

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wellicht binnen dezelfde dijkring :)

 

Jouw locatie ligt binnen een dijkring en wordt beschermd door waterkeringen.

 

De kans op een overstroming op deze locatie binnen de dijkring is heel klein, maar niet helemaal uit te sluiten. Andere locaties binnen de dijkring kunnen wel overstromen. Door uitval van nutsvoorzieningen kan het gehele gebied onleefbaar worden.

 

bij jou ook al, en in NH, Je woont toch niet bij me in de straat he ;-)

 

GreetZ,

Pjotr78

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij mij staat er het volgende;

 

Waterhoogte in jouw buurt

 

Jouw locatie ligt binnen een dijkring en wordt beschermd door waterkeringen.

 

De kans op een overstroming op deze locatie binnen de dijkring is heel klein, maar niet helemaal uit te sluiten. Andere locaties binnen de dijkring kunnen wel overstromen. Door uitval van nutsvoorzieningen kan het gehele gebied onleefbaar worden.

 

 

Ik weet het niet. Op het kaartje/plattegrond met mijn adres staat zelfs dat er geen overstroming mogelijk is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Onze gemeente ligt ruim +8 meter of meer, en heeft veel hoogte verschillen door heuvels, soms meer dan 15 meter. Het enige wat nog lastig kan worden is slechte afvoer van heftige regenbuien vanaf de hogere delen. Maar er zal niet veel blijven liggen, alles zal naar lagere delen blijven stromen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

zij voorspellen als maximum de extra meter die ik zelf als veiligheidsmarge had... dan nog heb ik alle 2 m'n verdiepingen droog... :p

 

ik heb ze gelijk maar eens gebeld... was wel benieuwd waar ik op hun aanraden dan die zandzakken kon krijgen... heb een nr ga morgen even bellen

Link naar reactie
Delen op andere sites

enige tijd geleden hoorde ik van een van mijn Engelse collega's iets over de Aqua-Sac. Makers beweren dat deze zakken zich binnen een paar minuten volzuigen met met water. Voordeel lijkt mij dat je met twee a drie dozen een ruitjes huis al kunt beschermen tegen een kleine overstroming. Makkelijk op te slaan achter een schot op zolder dus.. Heeft iemand dit ook al eens gezien of ervaren hoe het werkt?

 

On topic Max 1,5 meter volgens de site.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Carnivora Goeie vraag. Enerzijds lijkt het me handig om, als er een raam open kan en er voldoende blikken gas zijn gewoon te gaan koken zodat je (gezien je verwarming het tegen de tijd dat je op zolder moet gaan zitten het echt niet meer doet) toch wat warms binnen krijgt. Anderzijds krijg je op die manier ook weer extra afwas, wil je de boel schimmel vrij houden tenminste. Je kan vieze papieren bekertjes, bordjes etc. natuurlijk ook gewoon uit het raam mieteren, maar daar ben ik dan persoonlijk niet zo'n fan van. Tenzij het niet anders kan, natuurlijk. (En je ook alleen maar papieren "servies" ter beschikking hebt..)

 

Lijkt me in het geval dat je op zolder van plan bent om te gaan koken wel verstandig om een brandblusser paraat te hebben staan.

 

Ik denk dat ik dan pas weet wat ik ga doen. Hou sowieso beide opties open.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Carnivora Goeie vraag. Enerzijds lijkt het me handig om, als er een raam open kan en er voldoende blikken gas zijn gewoon te gaan koken zodat je (gezien je verwarming het tegen de tijd dat je op zolder moet gaan zitten het echt niet meer doet) toch wat warms binnen krijgt. Anderzijds krijg je op die manier ook weer extra afwas, wil je de boel schimmel vrij houden tenminste. Je kan vieze papieren bekertjes, bordjes etc. natuurlijk ook gewoon uit het raam mieteren, maar daar ben ik dan persoonlijk niet zo'n fan van. Tenzij het niet anders kan, natuurlijk. (En je ook alleen maar papieren "servies" ter beschikking hebt..)

 

Lijkt me in het geval dat je op zolder van plan bent om te gaan koken wel verstandig om een brandblusser paraat te hebben staan.

 

Ik denk dat ik dan pas weet wat ik ga doen. Hou sowieso beide opties open.

 

Afwas! Daar had ik nog niet eens aangedacht! Ik zat meer aan koolstofmonoxide te denken en hoeveel water je wel niet op zolder moet hebben staan ervoor en waar je dan naar het toilet gaat. Want het lijkt me dat mocht de boel overstromen dit zout water is, dit kan je dus niet filteren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Carnivora Naar het toilet gaan zal tegen die tijd gewoon op een emmer in een zakje moeten gebeuren, en dat gaat dan dus wel het raam uit. Wel met zo min mogelijk lucht er in, want dat gaat anders binnen no time bol staan.

Wat water betreft zal er op den duur (mocht het echt lang gaan duren en alle flessen water op zijn) regen water opgevangen moeten worden dmv een of andere tarp constructie uit het raam. Dat valt dan wel weer te filteren.

 

Edit: Engelse toetsenbord stond nog aan, krijg je rare autocorrecties van..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoe lang denk je op je zolder te moeten bivakkeren ?

 

Eten, water etc kan je op een zolder opslaan. Ken je zolder niet maar kan je er lopen/stahoogte ?

Een dakraam dat groot genoeg is om enigzins normaal door naar buiten te stappen kan handig zijn. kan je daar buiten ook je behoeftes doen.

 

Water hoeft niet per definitie zout te zijn. Bij de laatste evacuatie van het land tuissen de rivieren was dat water dan uit de rest van europa kwam > zoet.

Ventilatie zal zeker een issue zijn. Bedenk ook dat het eventueel winter kan zijn > verwarming.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in


×
×
  • Nieuwe aanmaken...