Ga naar inhoud

Het forum is weer online!

Welkom mede-preppers, zoals jullie zien is het forum na 4 jaar weer online. Tijd voor een feestje! Je kunt met je oude gebruikersnaam en wachtwoord inloggen. Als dit is gelukt, pas dan gelijk je e-mailadres aan. Deze klopt namelijk niet meer omdat we die 4 jaar geleden hebben verwijderd.

Weet je je wachtwoord niet meer? Dan kan je de wachtwoord vergeten functie NIET gebruiken, omdat we je e-mailadres dus niet meer hebben. Mail in dat geval naar forum@preppers.nl en noem je gebruikersnaam en voeg een notificatiemail bij van het oude forum als je die nog hebt.

Mocht je echt niks hebben mail ons dan sowieso je gebruikersnaam, we zullen je dan verdere instructies geven!

Mr. Gold

Ben jij voor een minimaal basis inkomen voor alle Nederlanders?

Basis inkomen voor iedere Nederlander vanaf 18 jaar?  

55 leden hebben gestemd

1. 1. Basis inkomen voor iedere Nederlander vanaf 18 jaar?

• Groot voorstander voor dit idee.
      25
    • Waanzin, slecht idee.
      18
    • Ik twijfel
      9
    • Iets anders (kan je verder aangeven in dit topic)
      3

Recommended Posts

Het Duitse Grondwettelijke Hof in Karlsruhe heeft geoordeeld dat dit OMT-programma niet met de grondwet verenigbaar is, omdat op deze wijze tientallen of desnoods honderden miljarden euro’s Duits –en dus ook Nederlands- belastinggeld zonder tussenkomst van het parlement kunnen worden gebruikt om andere landen overeind te houden.

Merkels wil is wet zolang zij de EU financiert, en zij kan niet om de Duitse grondwet heen.

Cased closed.

Deze post delen

Op zoek naar viruspreventie-producten, waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga snel naar www.prepshop.nl!

Lastig verhaal, ik kan mij goed vinden in het idee en gezien ikzelf ook absoluut niet op de bank wil hangen (ik heb een visie en doel) maar dit zal niet voor elk persoon opgaan.

Het andere verschil is dat sommige culturen beter met deze manier van inkomen overweg kunnen dan anderen, gezien wij heel veel culturen hebben in Nederland zal dit niet werken. De mensen die dan nog extra werken naast het basis inkomen gaan vitten op de mensen die niet extra werken. Op een terrasje zitten kan dan nog wel eens nare gevolgen hebben als 'hé, waarom ben je niet aan het werk?'

Hoewel de mincome project een goed plan was en in wezen ook nog steeds is. Maar we zouden het beter kunnen aanvullen. Zodoende moet men eerst werken en wat er dan te kort schiet wordt gevuld. Zo zou er een stuk minder druk zijn in mijn optiek.

Deze post delen

Net het filmpje gekeken en daar wordt het wat beter uitgelegd. In dat experiment wordt dus niet iedereen geld gegeven. Alleen wordt het inkomen aangevuld tot een basis minimum dat hoger ligt dan de bijstand. Dan is het bijna hetzelfde als de bijstand maar dan zonder alle regels en moeilijke aanvragen en zo. En werkt het andersom. Is dat het dan? De psychische invloed tussen je krijgt aangevuld tot ipv je krijgt minder? In nl is het trouwens niet zo dat je alles moet inleveren.

Deze post delen

Het is wel een kortzinnige stelling, vind ik persoonlijk.

Alsof geld het enige is dat telt?

Ik stem voor IEDEREEN GELUKKIG (waarom die groep van 0-18 uitsluiten?)

Als je droomt moet je het goed doen @Mr. Gold

En ik besef me nu dat zelfs die droom zwarte randjes zan hebben, je wilt niet weten waar sommige mensen gelukkig van worden.....

K a n s

Deze post delen

Laten we vooropstellen dat het lukt die 30mld ervoor te vinden die het de staat meer zou kosten.

Iedere NL-er krijgt dan maandelijks 760€ boven de 18.

Ieder kind krijgt dan maandelijks 380€.

Voor speciale gevallen zoals gehandicapten etc. wordt 20mld gereserveerd per jaar.

Maar het gaat de staat ook veel meer opleveren doordat mensen vrij zijn zich te ontwikkelen zoals ze zelf willen. Er is aangetoond dat mensen niet minder gaan werken, dat mensen creatiever zijn geworden, dat mensen weer zijn gaan studeren (wat in de bijstand allemaal niet mag), bijna al het geld komt terug in de economie, mensen zijn gelukkiger door hun vrijheid en de meeste mensen die toch al werken blijven werken.

Deze post delen

Ik zeg toeslagen e.d. geleidelijk afschaffen, dan gelijk de belastingen ook mee laten dalen.

werklozen niet aan het werk helpen, maar zetten in dienst van de staat, er is genoeg te doen wat nu allemaal blijft liggen( achterstallig onderhoud van speeltuintjes, onkruid op straat handmatig doen , hoeft er minder vergif gebruikt te worden door de gemeente, diegene die nu per dag een hele wijk in z'n eentje doet met een machine kan dan bijv een ploegje gaan begleiden die dit dan handmatig gaan doen, verlies je ook geen baan, in verleden werden er projecten opgestart de werkverschaffing, bijv een kanaal graven op de hand, misschien moet dit maar weer een ingevoerd worden, beter samen iets doen dan alleen thuis, lijkt me beter voor je geest.

kies je voor een studie, kan je worden vrijgesteld van handwerk, dit komt ook ten goede van de maatschappij.

Zo behoud iedereen ook het werkritme van zeg 8 tot 5 uur, waardoor de overgang naar een reguliere baan dan eigenlijk nihil wordt.

automatisering zal aan de ene kant banen kosten, maar toch ook weer opleveren, mensen moeten die robots toch ook ontwikkelen, maken, plaatsen en onderhouden.

ik heb de wijsheid ook niet in pacht dus hoe die balans zich in de toekomst verhoud durf ik niet te zeggen, er zal wel iets moeten ondernomen worden door regeringen , maar ook de grote bedrijven hebben een verantwoording, of ze die nemen valt op het moment te betwijfelen, maar ook die kunnen tot andere inzichten komen in de toekomst.

Deze post delen

een van de grote voordelen aan het plan is. dat als mensen een basisinkomen hebben en dus alleen extra moeten werken voor als ze meer willen , dan wonen eten en drinken dat ze dan geen full time baan nodig hebben. wat meer part time banen opleverd waardoor meer mensen kunnen werken

Deze post delen

De laatste tijd zijn er interessante topics en discussies te vinden op het forum over het basis inkomen. Er is zelfs al een politieke partij hiervoor opgericht.

Ik ben ook voor. Hoewel ik inzie dat een basisinkomen alleen niet zaligmakend is. Allereerst moet de geldcreatie door private banken en ons inflationaire monetaire systeem getackeld worden. De belastingwetgeving op de schop, niet arbeid belasten, maar geldtransacties.

Deze post delen

Wat gaat er gebeuren als er echt niet meer genoeg werk is?

Ons sociale stelsel is zo al snel niet meer betaalbaar worden.

Wat gaat er met die mensen gebeuren? Jij en ik? Onze kinderen en kleinkinderen?

maak je geen zorgen, er zal altijd voldoende werk zijn!

Deze post delen

Het zou al heel veel schelen als wij niet allemaal zouden opdraaien voor het belachelijke geld systeem wat onderhavig is aan inflatie, gebaseerd is op schuld en door rente ook nog MOET groeien (de economie).

Gelijke monniken gelijke kappen. Ik zie veel meer in een basis taks, iedereen gelijk iedereen 15% belasting. Gratis geld is leuk bedacht maar moet opgebracht worden door de bevolking die werk heeft, een eigen zaak, en niet tot de overheid of semi overheid behoort.

nee hoor....mijn zus is ambtenaar en betaald ook gewoon belasting hoor!!!

Deze post delen

maak je geen zorgen, er zal altijd voldoende werk zijn!

Dus al die honderdduizenden mensen in de ww en de bijstand doen gewoon niet goed genoeg hun best?

Deze post delen

Gast ghostwhiper

Ik ben wel voor.

Eigen situatie is als volgt.

Vader (inkomen) overlijdt en omdat mn moeder nu het koophuis op naam heeft krijgt ze geen uitkering.

Aan pensioenen en anw hiaat verzekering zit ze nu onder het bijstandsniveau.

Gemeente zegt doodleuk neem maar een 2de hypotheek op je huis en vreet dat maar op.

Is dat op moet je met flinke schuld gaan verkopen en voor het 3 dubbele een huis gaan huren.

Werken kan ze lichamelijk niet aan.

Ze moet komt dus nu 14 jaar lang (tot 65 jaar) ruim 200 per maand te kort.

Goh laat een bijstandsuitkering nu net 200 per maand meer zijn.

Op dit moment betalen mn broertje en ik dit maar belasting technisch mogen we dat niet.

We zijn nog bezig een achterdeur te vinden om dit legaal te krijgen.

Deze post delen

Dus al die honderdduizenden mensen in de ww en de bijstand doen gewoon niet goed genoeg hun best?

Er staan ook nog 400.000 vacatures open, vertel jij het maar?

• Leuk 1

Deze post delen

nee hoor....mijn zus is ambtenaar en betaald ook gewoon belasting hoor!!!

Ja en nee. De pot met geld wordt geproduceerd door de mensen die niet in overheidsdienst zijn. Ambtenaren kosten alleen maar geld. Soldaten betalen ook belasting. Agenten ook. Rechters ook. Dat is overheid.

Dan heb je nog semi overheid. Leraren, dokters, tram conducteurs, badmeesters. Die worden deels gefinancierd door het rijk.

Al het geld wat naar bejaarden gehandicapten werklozen arbeidsongeschikte mensen psychiatrisch patiënten agenten soldaten burgemeesters rechters enzovoort gaat, is opgebracht door mensen die niet in (semi) overheidsdienst zijn: boeren loodgieters elektriciëns timmermannen zeelieden en ga zo maar door.

En dat is precies waarom de situatie steeds nijpende wordt. De hoeveelheid producenten van goederen en diensten neemt af, zeker in vergelijking met de hoeveelheid mensen die geld kosten.

Keynes beweerde, dat het goed is om mensen die niets produceren toch geld te geven. Daar is uiteraard een limiet aan. Je kunt de werkende bevolking die daadwerkelijk geld in het laatje brengt, maar tot op zekere hoogte uitknijpen. En dat, my friend, is economie in een notendop.

Deze post delen

dat zul je mij niet horen zeggen...ben zelf al enige tijd op zoek naar een baan en dat valt verdomd niet mee.......mijn stelling is dat de HOEVEELHEID werk de laatste 100 jaar niet noemenswaardig is veranderd, en zal waarschijnlijk ook de komende 100 jaar niet essentieel veranderen.....wat verandert is type, vorm en verdeling ervan, maar de hoeveelheid blijft min of meer constant, ondanks alle ontwikkelingen, automatisering e.d.

Deze post delen

Ja en nee. De pot met geld wordt geproduceerd door de mensen die niet in overheidsdienst zijn. Ambtenaren kosten alleen maar geld. Soldaten betalen ook belasting. Agenten ook. Rechters ook. Dat is overheid.

Dan heb je nog semi overheid. Leraren, dokters, tram conducteurs, badmeesters. Die worden deels gefinancierd door het rijk.

Al het geld wat naar bejaarden gehandicapten werklozen arbeidsongeschikte mensen psychiatrisch patiënten agenten soldaten burgemeesters rechters enzovoort gaat, is opgebracht door mensen die niet in (semi) overheidsdienst zijn: boeren loodgieters elektriciëns timmermannen zeelieden en ga zo maar door.

En dat is precies waarom de situatie steeds nijpende wordt. De hoeveelheid producenten van goederen en diensten neemt af, zeker in vergelijking met de hoeveelheid mensen die geld kosten.

Keynes beweerde, dat het goed is om mensen die niets produceren toch geld te geven. Daar is uiteraard een limiet aan. Je kunt de werkende bevolking die daadwerkelijk geld in het laatje brengt, maar tot op zekere hoogte uitknijpen. En dat, my friend, is economie in een notendop.

Ik snap je helemaal en ben het compleet met je eens....mijn opmerking was sarcastisch bedoeld....helaas blijkbaar niet duidelijk.....dat is zo'n opmerking die ik vaak te horen krijg als ik het over economie/productiviteit en ambtenaren heb.....dus min of meer jouw verhaal vertel.......ik zeg wel eens, als ik vanmiddag een emmer vol bonen pluk uit de tuin, dan heb ik daarmee al meer geproduceerd, meer bijgedragen aan de economie, aan de welvaart dan die zus van mij een heel jaar op kantoor......maar dat snapt bijna niemand....

en ja, de kern van het probleem is dat de productieve Nederlanders steeds minder worden en steeds meer moeten betalen voor de rest...hetgeen we te danken hebben aan decennialang wanbeleid van de overheid.....de productiviteit de nek omgedraaid en tegelijkertijd de uitgaven en schulden de pan uit laten rijzen.....leve Keynes!

Deze post delen

Eind juni 2014 stonden er, gecorrigeerd voor seizoeninvloeden, 108 duizend vacatures open.

http://www.cbs.nl/nl-NL/menu/themas/arbeid-sociale-zekerheid/publicaties/arbeidsmarkt-vogelvlucht/korte-termijn-ontw/2006-arbeidsmarkt-vv-vacatures-art.htm

zelfde pagina heeft het over 600.k werkloze rond dezelfde periode

Iets meer in augustus blijkbaar:

http://mobiel.nu.nl/economie/3887209/fors-meer-vacatures-banensite-uwv.html

En ook al waren het er 106 duizend geweest? Genoeg om op te solliciteren zou je denken, kunnen er toch nog een aantal aan het werk.

Deze post delen

weet niet of ik hun echt geloof na al die verhalen over vacatures die er alleen bij staan omdat het een soort verplichting is,terwijl ze al gevuld zijn voor je met je ogen kan knipperen of die je door verwijzen n aar uitzendburo`s enz

ps ze hebben het alleen over WW ers

Deze post delen

weet niet of ik hun echt geloof na al die verhalen over vacatures die er alleen bij staan omdat het een soort verplichting is,terwijl ze al gevuld zijn voor je met je ogen kan knipperen of die je door verwijzen n aar uitzendburo`s enz

ps ze hebben het alleen over WW ers

Laat de waarheid in het midden liggen dan zijn er ipv 440000 vacatures dus 220000. Er is dus nog werk waar men gewoon aan de slag kan.

En ook in de door jou gestuurde link staat dat het aantal vacatures stijgt. Ik zeg niet dat ze allemaal hun best niet doen maar gezien de cijfers minimaal 110000 niet. Is toch best een hoop centjes..

Deze post delen

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...