Ga naar inhoud
GENEGEERD

Eric Frein - cop killer vs 1000 agenten


AWOL

Aanbevolen berichten

Eric Frein is een Amerikaanse man die in Pennsylvania een agent heeft vermoord en vervolgens de bossen is ingevlucht en nu al 2 weken uit handen weet te blijven van ondertussen 1000 agenten die naar hem zoeken.

Fascinerend aan het verhaal is niet een man die een agent op een laffe manier heeft neergeschoten maar vanuit prepper perspectief is het wel interessant dat je, indien je weet wat je doet, uit handen kunt blijven van een enorme overmacht. Doet denken aan de films Defiance en de eerste Rambo film.

Niet helemaal toepasbaar op Nederland ivm het gebrek aan uitgestrekte bosgebieden maar wilde het toch delen.

 

Eric Frein is kennelijk iemand die naast een militaire achtergrond ook geïnteresseerd is in Oost-Europese slagvelden. Kennelijk heeft hij de moord en vervolgens vlucht al langere tijd voorbereid als een soort ultiem kat en muis spel. Hierbij laat hij bewust sporen na en laat zich soms zien van afstand om vervolgens weer te verdwijnen. Een opzienbarend detail is dat hij luiers draagt om zich te kunnen ontlasten zonder in een kwetsbare positie te komen. Mijn eigen aanname is dat hij caches heeft geplaatst in een ruime omgeving. Men vermoed ook dat hij in gaten in de grond leeft en zich verstopt. Uiteindelijk zal dit eindigen in een vuurgevecht (verwacht ik) waarbij hij het leven zal laten.

 

http://abcnews.go.com/US/accused-cop-killer-eric-frein-repeatedly-appears-eludes/story?id=25734478

 

Story.jpg.2dff617a075663226b7b3fa5b102da1d.jpg

 

Edit: hieronder nog een filmpje van iemand die ik wel eens volg op internet en die in de directe omgeving woont. Het duurt wat lang maar geeft wel een aardig beeld van de lokale omstandigheden. (en via hem mij dus ook bewust geworden van dit verhaal).

Circa eerste 25 minuten, daarna ander onderwerp)

 

[video=youtube;24TW8-maHOI]

  • Leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
  • Reacties 70
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Knap dat hij het kan... Eigenaardig dat men hem niet vanuit de lucht zoekt mbv infrarood.

 

Wat ik begrijp van het bosgebied waarin hij zich ophoudt is dat het ZEER dicht begroeid is, dus dan zal IR niet werken. Als hij zich daarnaast ook nog eens onder de grond verstopt wordt het helemaal moeilijk.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jammer van het hele moord-gebeuren.

Anders had ik het echt een strakke actie gevonden.

 

Als het allemaal waar is natuurlijk... Geen camera beelden op de parking van de Politie? Serieus?

 

Eén agent dood, een ander gewond (maar niets meer?) terwijl hij duidelijk in staat moet zijn

geweest om er 10 te kunnen raken? Kortom, veel vragen, geen antwoorden, maar wel een

manhunt met +1000 man ... en shoot on sight, maw, als ze hem vinden, gaat hij het niet overleven,

dus zaakje gesloten, klaar.

Link naar reactie
Delen op andere sites

is dit "Suicide by cop 2.0" ?

 

Ja daar lijkt het wel op, alleen dan inderdaad een wat meer uitgedachte en voorbereide versie daarvan.

Als ik er aan denk ga ik proberen het verhaal een beetje te volgen en dan post ik wel hier.

Overigens heb ik weinig zin in dit stadium om na te denken over wat er allemaal raar is aan dit verhaal alhoewel @wodan wel degelijk een punt heeft.

Op het moment ben ik gefascineerd over het verhaal van een man die overleeft in de bossen terwijl hij uit handen blijft van een politie (over-)macht.

Link naar reactie
Delen op andere sites

http://www.philly.com/philly/news/20140929_Manhunt_for_Frein_escalates_around_Snow_Hill_Falls_neighborhood_near_state_forest.html

 

Bijna lachwekkend om te zien wat een leger ze op 1 mafkees afsturen!

 

Beter sturen ze een goede tracker in zn eentje achter hem aan.

Heb je ooit de film huniting season gezien doet me denken aan zo,n scenario ook over 1 op 1 mensen in een bos. Echt een aanrader

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Ronin Kogaratsu Ik denk niet dat hij in de war is (hij heeft duidelijk wel een persoonlijkheids-probleem) want anders zou hij dit niet zo lang volhouden. En suïcide zie ik hem vooralsnog ook niet plegen want het lijkt erop dat hij precies krijgt wat hij wil namelijk war games die hij, naar men beweert, sinds langere tijd heeft voorbereid. Ik heb zo'n vermoeden dat hij dit probeert vol te houden tot dat zijn voorraden op zijn of hij in het nauw wordt gedreven om in een shoot out ten onder te gaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Ronin Kogaratsu Ik denk niet dat hij in de war is (hij heeft duidelijk wel een persoonlijkheids-probleem) want anders zou hij dit niet zo lang volhouden. En suïcide zie ik hem vooralsnog ook niet plegen want het lijkt erop dat hij precies krijgt wat hij wil namelijk war games die hij, naar men beweert, sinds langere tijd heeft voorbereid. Ik heb zo'n vermoeden dat hij dit probeert vol te houden tot dat zijn voorraden op zijn of hij in het nauw wordt gedreven om in een shoot out ten onder te gaan.

 

Hij is nog steeds niet gepakt, .. Wel geruststellend, zon corky en na 16 dagen nog niet opgepakt door 1000 agenten. Hij laat zich zelfs af en toe zien, en verdwijnt dan weer..

 

Ook apart (en gelukkig) dat hij geen meerdere slachtoffers maakt.

 

Wat ik bedoelde met zelfmoord op een plek waar hij nooit gevonden gaat worden, zou het toppunt van frustratie zijn voor die agenten., Want die blijven dan tot vele jaren zoeken, en rondkijken als ze in de omgeving zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

http://www.philly.com/philly/news/20140929_Manhunt_for_Frein_escalates_around_Snow_Hill_Falls_neighborhood_near_state_forest.html

 

Bijna lachwekkend om te zien wat een leger ze op 1 mafkees afsturen!

 

Beter sturen ze een goede tracker in zn eentje achter hem aan.

 

ik vraag me af of zo iemand wel te tracken is

zeker als diegene voorbereid en gemotiveerd is, een tijd terug is er ook een opgepakt die had 10+ jaar daar in de bergen overleeft

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb je ooit de film huniting season gezien doet me denken aan zo,n scenario ook over 1 op 1 mensen in een bos. Echt een aanrader

 

bedoel je niet the killing season?? want de hunting season is een homo erotische serie vertelt google mij, en om dan een 1 op 1 scenario te hebben met 2 man in het bos... :rolleyes:

  • Leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in


×
×
  • Nieuwe aanmaken...