Ga naar inhoud
GENEGEERD

Raten van individuele posts

Share

Recommended Posts

Beste preppers, we starten met een try-out van het raten van individuele posts om ervaring op te doen hoe zinvol en prettig dat is. In eerste instantie alleen in het forum http://preppers.nl/forum/forums/9-Survival-gear

Dus: probeer het graag even uit zodat we wat data kunnen verzamelen hoe het is.

Vragen of opmerkingen (of onverhoopte bugs) kan je hier melden of via PM aan mij.

Link naar reactie

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
  • 1 month later...

Beste members, ik zie over het algemeen dat er leuk gebruik van wordt gemaakt. Echter zie ik als admin ook trolgedrag, zoals 1 bepaalde member die min of meer standaard de posts van een andere member loopt te minnen. Bij deze dus het verzoek om het zinvol en kritisch te gebruiken, want dit ge-trol verpest het natuurlijk wat.

Er zijn nog enkele mogelijkheden om te evalueren:

* Post ratings weer uitzetten (bij voorkeur niet, want het is wel leuk toch?)

* Namen van de raters er automatisch bij tonen (Jantje vond dit wel leuk, Pietje niet)

* Net als facebook alleen LIKE's toelaten (voor een immer positieve flow :))

Feedback welkom.

Link naar reactie

Een systeem van Liken zoals bij facebook houd het wel lekker positief :D Wanneer mensen dan negatieve feedback hebben zullen ze dat gewoon in een post moeten doen.

Voor de rest vind ik dit eigenlijk te kinderachtig voor woorden en moet deze persoon zich eens flink achter de oren krabben of er ergens in zijn weg naar volwassenheid geen stapje overgeslagen is.:p

Link naar reactie

Laten zoals het is, trollers ed van het forum gooien.

Het wordt tijd dat de normale mens eens stopt met zijn normale rechten te verloochenen omdat er andere idioten zijn die onterecht rechten claimen.

Eerste keer op mijn tenen trappen: Verwittiging.

Tweede keer op mijn tenen trappen: Per ongeluk = verwittiging, expres trap ik op de jouwe.

Derde keer op mijn tenen trappen: Ik schop je benen van onder je lijf.

Beetje lik op stuk beleid heeft nog geen enkel goede huisvader nadeel bezorgd.

Een enkel + vind ik ook prima. Als ik negatieve comments heb, zet ik die wel in een post eronder met citaat.

Link naar reactie

ik vind zowel de + als de - een goed ding

deze mogelijkheid geeft je de kans om zonder text te laten weten wat je van het bericht vind

zo zijn er mensen die 70 regels text citeren en daaronder zetten "" vind ik ook "" of zoiets

dan kun je beter de + of - gebruiken

ik zie die korte antwoorden dan meer als opkrikken van je teller count wat schijnbaar voor sommige mensen een must is

van mij zou 2 mogen lijkt me niet verkeert

maar dat is mijn mening

Link naar reactie

Zelf zie ik het nut er niet zo van in. Op Nu.nl draagt het hele gegeven van plussen en minnen volgens mij ook niet bij aan de sfeer. Mensen gaan zich afvragen wie ze negatief beoordeeld en waarom en doen daar dan weer navraag naar of gaan zich er voor indekken ('dit zal wel weer een hoop minnetjes opleveren, maar'). Ik vind reacties en discussies iets zeggen, het plussen en minnen niet. Het enkel positieve eenrichtingsverkeer van FaceBook is positiever maar ook transparanter: je ziet ook wie iets leuk vond. Maar de aanwezigheid van de mogelijkheid zit me ook niet in de weg op dit forum dus onder de streep maakt het me eigenlijk niet zoveel uit :).

Link naar reactie

Gast Dick Berts

Het lijkt me een goed idee om alleen de plus knop te laten functioneren. Uitsluitend als attentie knop met als boodschap naar de andere gebruikers van de site; dit moet je lezen! Ik heb regelmatig op de plus knop gedrukt en een posting -die ik op zich de moeite van het lezen waard vond- daarna tegengesproken. Dat lijkt tegenstrijdig, maar het is in feite het enige juiste gebruik van het systeem. Want het is helemaal niet interessant voor andere lezers of ene Dickje Berts met een plusje of een minnetje aangeeft of hij het er nou wel of niet mee eens is. Daar heeft een ander toch geen bal aan. Het is wel nuttig als ik uitleg waarom ik het er niet mee eens ben. Een plus rating zou moeten betekenen: Advies aan anderen om deze posting te lezen. Daar heb je wat aan bij een almaar uitdijende site.

Link naar reactie

mja, er is voor alles wat te zeggen. Gebruikers die te vaak (bij één persoon) de minknop indrukken, mogen een admin bericht ontvangen dat dit minder wenselijk is. Zou het ook mogelijk zijn om bij je profiel een tellertje te hebben met hoeveel plusjes (en minnetjes?) je hebt ontvangen? En ja, dat ik-vind-jou-een-eikel-dus-druk-ik-op-de-minknop-gedrag was mij ook al opgevallen. Als je iets dwars zit, stuur diegene dan een PM, vraag wat er scheelt en hoe je het graag anders ziet. Dat heet VOLWASSEN GEDRAG.

Link naar reactie

hey KS ik denk dat wat je denkt niet helemaal strookt met de bedoeling

als iemand een - geef is dat voor mijn bedoeling "" deze post geeft geen meerwaarde aan het topic"" of van nou daar is ie weer

want je hoeft het toch niet overal mee eens te zijn en een - op de post zou het signaal moeten zijn van ok wat doe ik niet goed

ook al kun je het niet iedereen naar de zin maken vind ik het een goed systeem

en als mensen zich op de p.k getrapt voelen na een paar -netjes denken ze misschien na voordat er weer een onzin bericht gepost wordt

Link naar reactie

We hoeven het op zich niet helemaal 100% uit te doktoren wat we ermee doen, zoals je ziet is het alleen al nuttig om het even onder de aandacht te brengen en er kort over te sparren. En gewoon voor de gene die zich herkent in dit gedrag, wellicht de zelfreflectie om te denken "ach ja, zit wat in, ik zal het weer wat zinvoller inzetten" :)

Link naar reactie

..

* Namen van de raters er automatisch bij tonen (Jantje vond dit wel leuk, Pietje niet)

..

Feedback welkom.

Hallo Dr.P

Ik zou niet voor optie 2 gaan.

Ik ben bezig met een post over anonimiteit en internet.

En dan specifiek het voorspelbaar gedrag van gebruikers laten combineren met andere gegevens

Als je voor optie 2 gaat dan word er een extra mogelijkheid gemaakt om de identiteit te achterhalen van een gebruiker.

Nu is het redelijk ver gezocht maar stel dat iemand een post maakt en..

Wacht anders even mijn deel 2 af van die post.

Dan word het wat duidelijker.

Ik loop door omstandigheden wat achter met deel 2, maar hoop hem voor vrijdag klaar te hebben.

Ik zou het rating systeem zo laten, maar wel de - weghalen

De - knop maakt de gegevens alleen maar troebeler want als er 1 persoon aanwezig is, die het niet eens is met een mening dan zal hij op - drukken

Terwijl de post op zich zeer waardevol kan zijn voor anderen.

Met + kan iemand kenbaar maken dat de post voor hem waardevol is

het zal mij een ...zorg zijn wie er op die knop heeft gedrukt en dat wil ik helemaal niet zien

en pas ook op voor een situatie als deze, dat mensen een PM gaan sturen met

"beste martin, ik zie dat je een reactie heb achtergelaten op mijn draadje, maar zie nog steeds geen + staan, wat ben jij voor een enorme ... want ik heb jou gisteren nog wel een + gegeven"

Nu ben ik niet zo goed op de hoogte hoe forums technisch werken maar kan je niet een kudo systeem maken in relatie met de +

dus gewoon zodra iemand een plus krijgt dat hij dan onder zijn naam 1 kudo krijg

dan zie je gelijk bij de post of het iemand is die in het verleden wat heeft bijgedragen aan zinnige dingen

Alhoewel? soms zijn de onzinnige dingen een stuk leuker.

of kan je het zo instellen dat je wel kan plussen en minnen maar dat er 24 uur tussen de weergave zit?

dan voorkom je dat mensen gaan trollen en hun post gaan afstemmen op het plus gedrag

(hmm, maak er dan maar 48 uur van)

Sorry, ik heb eigenlijk geen idee, ik ben blij dat ik geen forum moet onderhouden want er zullen altijd voor en nadelen zijn, voor en tegenstanders.

Link naar reactie

• 3 months later...

Ik denk dat het rating- en kudossysteem niet bereikt waar het voor bedoeld is. Voor mij is het in ieder geval nietszeggend, het kudossysteem dient volgens mij vooral en enkel een beetje om elkaars kont te kussen. Een voordeel van het rating-systeem is wellicht dat je minder van die nutteloze 'Helemaal mee eens!' berichten krijgt, maar daar houdt het op. Het levert echter wel een boel irritatie op voor verscheidene leden, en zegt ook niet zoveel over de toegevoegde waarde van de post. Heel veel kudo's voor de moeite deze systemen op te zetten, maar hierbij mijn stem om het hele gedoe -zowel het rating- als kudossysteem- op te heffen.

Link naar reactie

Ik denk dat het rating- en kudossysteem niet bereikt waar het voor bedoeld is. Voor mij is het in ieder geval nietszeggend, het kudossysteem dient volgens mij vooral en enkel een beetje om elkaars kont te kussen. Een voordeel van het rating-systeem is wellicht dat je minder van die nutteloze 'Helemaal mee eens!' berichten krijgt, maar daar houdt het op. Het levert echter wel een boel irritatie voor verscheidene leden op, en zegt ook niet zoveel over de toegevoegde waarde van de post. Heel veel kudo's voor de moeite deze systemen op te zetten, maar hierbij mijn stem om het hele gedoe -zowel het rating- als kudossysteem- op te heffen.

hallalujah.jpg.9d78b5e08372211ebae58e3fd21c024e.jpg

zegt genoeg dunkt me

Link naar reactie

Ik denk dat het rating- en kudossysteem niet bereikt waar het voor bedoeld is. Voor mij is het in ieder geval nietszeggend, het kudossysteem dient volgens mij vooral en enkel een beetje om elkaars kont te kussen. Een voordeel van het rating-systeem is wellicht dat je minder van die nutteloze 'Helemaal mee eens!' berichten krijgt, maar daar houdt het op. Het levert echter wel een boel irritatie op voor verscheidene leden, en zegt ook niet zoveel over de toegevoegde waarde van de post. Heel veel kudo's voor de moeite deze systemen op te zetten, maar hierbij mijn stem om het hele gedoe -zowel het rating- als kudossysteem- op te heffen.

Schakel het dan uit voor je account in de instellingen.

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

Share

• Nieuwe aanmaken...