Ga naar inhoud

Het forum is weer online!

Welkom mede-preppers, zoals jullie zien is het forum na 4 jaar weer online. Tijd voor een feestje! Je kunt met je oude gebruikersnaam en wachtwoord inloggen. Als dit is gelukt, pas dan gelijk je e-mailadres aan. Deze klopt namelijk niet meer omdat we die 4 jaar geleden hebben verwijderd.

Weet je je wachtwoord niet meer? Dan kan je de wachtwoord vergeten functie NIET gebruiken, omdat we je e-mailadres dus niet meer hebben. Mail in dat geval naar forum@preppers.nl en noem je gebruikersnaam en voeg een notificatiemail bij van het oude forum als je die nog hebt.

Mocht je echt niks hebben mail ons dan sowieso je gebruikersnaam, we zullen je dan verdere instructies geven!

Log in om dit te volgen  
Gast tom666

Belgie trekt ten oorlog

Recommended Posts

Gast tom666

Het is officieel.

Belgie stuurt 6 F16 gevechtsjagers naar Irak samen met 120 man grondpersoneel.

Vrijdag wordt nog de laatste goedkeuring van het parlement gegeven op de planaire vergadering en onze jongens kunnen volgens minister van defensie DE CREM vrijdag nog vertrekken...

En verder wachten tot de eerste kroket ergens in Belgie doden maakt.

Aan de ene kant vind ik het heel erg goed dat ons land mee doet om dat gespuis plat te gooien maar het is een heel gevaarlijke situatie...

We gaan dit zeker betaald krijgen...en hoe???

Ten tweede valt dit samen met de heel grote besparing van onze regering dus de centen die nodig zijn om deze oorlog te financieren zijn er gewoonweg niet...

Dat er moet bespaart worden ben ik 100% akkoord mee maar hopelijk haalt het na x-tijd echt iets uit.

We zien wel wat er volgt....

Gevaarlijke tijden....dat is zeker.

Deze post delen

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

Ik wist niet dat België nog een luchtmacht had of hadden ze nou geen marine?:confused: NL doet in ieder geval ook mee. Ik denk dat ze hopen dat er weer een paar F16's kapot gaan, zodat ze nog meer vliegende Fyra's kunnen bestellen.

Ik weet niet hoe de besluitvorming in BE is gegaan, maar in NL waren ze in eerste instantie niet uitgenodigd door de VS. Onze politici hebben toen bijna lopen prostitueren om maar mee te mogen doen. Zo belangrijk zijn wij dus feitelijk.

Deze post delen

De Belgen worden ALTIJD gevraagd voor dergelijke missies. En onze minister van defensie heeft niet voor niets de naam Crembo. Anderzijds kunnen we die jongens beter stoppen ter plekke dan dat we er op moeten gaan jagen in eigen land. Het argument dat we het risico vergroten houdt weinig steek. Aanslagen mogen we hoe dan ook verwachten.

Deze post delen

Wat mij betreft slepen we de Amerikanen voor het gerechtshof omdat ze zo stom waren om eerst wapens en training aan die lui te geven. We kunnen beter Washington bombarderen.

Deze post delen

Wat mij betreft slepen we de Amerikanen voor het gerechtshof omdat ze zo stom waren om eerst wapens en training aan die lui te geven. We kunnen beter Washington bombarderen.

Dat doen ze zelf toch al: Pentagon 911

• Leuk 1

Deze post delen

De Belgen worden ALTIJD gevraagd voor dergelijke missies. En onze minister van defensie heeft niet voor niets de naam Crembo. Anderzijds kunnen we die jongens beter stoppen ter plekke dan dat we er op moeten gaan jagen in eigen land. Het argument dat we het risico vergroten houdt weinig steek. Aanslagen mogen we hoe dan ook verwachten.

BE loopt een behoorlijk risico als ik denk aan de EU en Brussel. In Antwerpen wonen ook veel Joden die niet geliefd zijn bij Islamieten. NL moest ook zo nodig weer meedoen, niet alleen om een "belangrijke" partner te worden\blijven maar 70 jaar geleden hebben Amerikanen (en nog wat landen) ons bevrijd. Schulden inlossen heet dat.

Deze post delen

BE loopt een behoorlijk risico als ik denk aan de EU en Brussel. In Antwerpen wonen ook veel Joden die niet geliefd zijn bij Islamieten. NL moest ook zo nodig weer meedoen, niet alleen om een "belangrijke" partner te worden\blijven maar 70 jaar geleden hebben Amerikanen (en nog wat landen) ons bevrijd. Schulden inlossen heet dat.

Daarom moeten we nu reageren tegen IS.

http://www.hln.be/hln/nl/960/Buitenland/article/detail/2062338/2014/09/25/Brusselaar-roept-moslims-op-elke-ongelovige-te-doden.dhtml

Deze post delen

de Amerikanen zijn pas binnen komen wandelen nadat het duitse leger zo goed als verslagen was door de russen...en die schuld zijn we nu aan hat aflossen middels onze geweldige houding jegens rusland......bovendien zijn de Amerikanen niet gekomen om ons te bevrijden maar om te voorkomen dat de russen teveel invloed zouden krijgen in Europa.....

• Leuk 1

Deze post delen

Een Belgische vriend van mij woont in de buurt van het dorpje waar Hervé Gourdel woonde, de onthoofde berggids. Vanmorgen vroeg had ik hem op skype en hij vertelde me dat lokale Algerijers momenteel bewaking krijgen uit angst voor represailles. De burgers zijn woest en hebben vanmorgen vroeg al een vergadering gehad, oa hoe om te gaan met mensen die een niqab (sluier) - wat officieel verboden is in Frankrijk. 'Het ganse dorp staat op stelten'. Een oorlog kan daar heel dichtbij zijn.

Deze post delen

de Amerikanen zijn pas binnen komen wandelen nadat het duitse leger zo goed als verslagen was door de russen...

Ik geloof dat jij de verkeerde geschiedenis boekjes gelezen hebt.

De russen versloegen uiteindelijk de duitsers aan het oostfront en zijn doorgestoten tot wat later de oostduitse grens werd.

De gealiërden, waaronder de amerikanen, vochten aan het hele westfront. En aangezien die geheel gefortificeerd was was dat een zware taak.

Deze post delen

Een Belgische vriend van mij woont in de buurt van het dorpje waar Hervé Gourdel woonde, de onthoofde berggids. Vanmorgen vroeg had ik hem op skype en hij vertelde me dat lokale Algerijers momenteel bewaking krijgen uit angst voor represailles. De burgers zijn woest en hebben vanmorgen vroeg al een vergadering gehad, oa hoe om te gaan met mensen die een niqab (sluier) - wat officieel verboden is in Frankrijk. 'Het ganse dorp staat op stelten'. Een oorlog kan daar heel dichtbij zijn.

We mogen aannemen dat burgers binnen afzienbare tijd gaan reageren tegen dat extremisme van IS. Als de moslimgemeenschap de ideeën en methodes die gebruikt worden niet duidelijk veroordeelt bestaat het risico dat zij het slachtoffer worden van reacties als de bevolking eenmaal los gaat. We zijn nog een end van dat punt verwijderd maar de stemming kan heel snel omslaan.

• Leuk 1

Deze post delen

[flauw]

Ja maar amai he, de Belgen sturen wel F16's, maar het sleuteltje is kwijt dus ze moeten helaas op de vrachtauto.

[/flauw]

Als er een paar gestoorde moslimextremisten aanslagen binnen Europa gaan plegen dan kan de stemming wel eens heel snel omslaan en het "rot allemaal maar lekker op"-gevoel zal snel groeien en er zullen wraakacties komen. Kan helaas erg snel gaan...

• Leuk 1

Deze post delen

We mogen aannemen dat burgers binnen afzienbare tijd gaan reageren tegen dat extremisme van IS. Als de moslimgemeenschap de ideeën en methodes die gebruikt worden niet duidelijk veroordeelt bestaat het risico dat zij het slachtoffer worden van reacties als de bevolking eenmaal los gaat. We zijn nog een end van dat punt verwijderd maar de stemming kan heel snel omslaan.

Quote uit de chats van zojuist:

"We waren met .... die de oproep van .... gevolgd hebben en ter plaatste waren, de gendarmerie moest wel ingrijpen, anders werd op Haut Alpijnse manier afgerekend. "

Het polariseert in een heel rap tempo, en met @Enki maak ik me zorgen over een escalatie van geweld die op handen is.

Deze post delen

@Enki en @f150 @lewieke Ook ik deel de zorgen dat het snel om kan slaan. Alertheid en "early warning" zijn goede opties om het eea voor te kunnen zijn. Om meteen naar de wapens te grijpen zoals @ancestral-viking aangeeft (in een andere post http://preppers.nl/forum/threads/9361-Hoezo-een-vrij-land?p=290143&viewfull=1#post290143 ) vind ik te ver gaan. Zeker gezien de grote hoeveelheid labiele figuren en teveel aktie films kijkende couch potato's.......... En ik WEIGER me bang te laten maken door een stelletje lafaards in ons eigen mooie NL.....

• Leuk 2

Deze post delen

Gast ancestral-viking

@prepass .........Lafaards ??? okay.........er is een verschil tussen jezelf bewapenen en naar de wapens grijpen lijkt mij ......maar goed ....beter een levende lafaard dan een dooie afgesneden kop hebben ........

Deze post delen

Ook ik deel de zorgen dat het snel om kan slaan. Alertheid en "early warning" zijn goede opties om het eea voor te kunnen zijn.
Alertheid die samengaat met een zekere nuchterheid. Zodat je niet meteen bij elke poep en scheet als een kip zonder kop rond gaat rennen met je BOB. Het hoofd koel houden zodat je verstandig kan handelen.Je niet op laten fokken door paniek en angst van anderen, maar koel blijven in woord en daad en zo je energie sparen om je eigen (nood)plan uit te voeren. Daarbij is onrust ontlopen of weglopen bij onrust stap 1.

Deze post delen

@Enki en @f150 @lewieke Ook ik deel de zorgen dat het snel om kan slaan. Alertheid en "early warning" zijn goede opties om het eea voor te kunnen zijn. Om meteen naar de wapens te grijpen zoals @ancestral-viking aangeeft (in een andere post http://preppers.nl/forum/threads/9361-Hoezo-een-vrij-land?p=290143&viewfull=1#post290143 ) vind ik te ver gaan. Zeker gezien de grote hoeveelheid labiele figuren en teveel aktie films kijkende couch potato's.......... En ik WEIGER me bang te laten maken door een stelletje lafaards in ons eigen mooie NL.....

ik zit er sterk aan te denken om lekker overal in camo te gaan lopen en gewoon de vlag altijd op te hangen

Deze post delen

Gebeurtenis of actie vaagt vaak om een reactie, en daar kan je naar handelen of afwachten en de consistenties dragen.

Deze post delen

Gast tom666

1. Dat we meedoen met de Amerikanen kan ik goed mee leven.

2. Zonder den Amerikaan spraken we nu Duits (misschien niet slecht...alleen de politiek erachter was niet zo zuiver.)

3. Het wordt verdomd tijd dat we reageren tegen elke vorm van terreur..

4. De kroket valt hier 100% zeker...en dat gaat een zware slag leveren in ons land en de omringende want we zullen getroffen worden waar we het nooit hadden verwacht.

Die moment moeten we rustig proberen anticiperen op de gegevens..de wapens opnemen en elke theedoek gaan afknallen heeft totaal geen zin.

Ik denk in eerste instantie aan mijn gezin ...familie en vrienden. De mensen rondom ons zullen sterker gaan samenleven denk ik..ik verwacht na een aanslag een heel ander leven...maar dat is mijn visie...

Deze post delen

Eerder werd Nederland ook altijd gevraagd. Enkel ging Nederland altijd voor de hulp en de informatieve grondondersteuning (coördinatie). Nu gaf de US aan dat ze enkel landen wouden die ook bereidt waren om wapens in te zetten. En meestal is Nederland niet zo actief met inzetten van wapens.

Deze post delen

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

Log in om dit te volgen  

• Nieuwe aanmaken...