Ga naar inhoud
GENEGEERD

[Review] Mil-Tec Recom One Man Tent


LogicSix

Aanbevolen berichten

Ik heb van Prepshop.nl een Mil-Tec Recom One Man Tent (Multitarn) ontvangen met het verzoek van @Simurgh om hier over een review te schrijven met daarin mijn mening en bevindingen. Dit is gelijk mijn eerste review die ik doe: ‘So bear with me…’.

 

De situatie

Ik was al geruime tijd op zoek naar een 1-persoons lichtgewicht tent die snel droogt, eenvoudig is op te zetten en af te breken. Persoonlijk wil ik deze gebruiken als aanvulling op mijn BIB voor het scenario dat ik tijdens een bug-in situatie onverhoopt, voor een korte periode, mijn locatie moet verlaten en ergens anders moet bivakkeren tot het veilig is om terug te keren.

 

De keuze

Na een aantal tenten te hebben bekeken viel mijn oog op de ‘Mil-Tec Recom One Man Tent’, vooral vanwege de prijs (+/- €85) en een aantal goede reviews die ik had gelezen op het Internet. Natuurlijk waren er ook nadelen, zoals het gebrek aan comfort, maar dat is voor mij persoonlijk van ondergeschikt belang in het genoemde scenario.

 

Ik zal hem verder dan ook in het dagelijks leven alleen gebruiken voor kortere periodes, zoals bijvoorbeeld een SC in combinatie met een tarp, en niet om twee weken lang op een camping te gaan staan. Daar is de tent naar mijn mening ook niet voor bedoeld.

 

Vergelijking

Ik ben niet in het bezit van een legio aan tenten als vergelijkingsmateriaal dus voor deze review kan ik alleen terugvallen hoe de tent in verhouding staat met mijn ‘Quechua Quickhiker Ultralight III’.

 

De vergelijking is niet helemaal terecht omdat deze laatste genoemde in een geheel andere prijs categorie valt (€199.90, excl. grondzeil) en ook duidelijk andere specificaties heeft.

 

Voor meer informatie over deze tent verwijs ik even naar de Decathlon website:

http://www.decathlon.nl/tent-quickhiker-ultralight-iii-id_8245651.html

 

De inhoud

De inhoud van de opbergzak (incl. trekkoord) bestaat uit:

 

• De buitentent

Gemaakt van 190T polyester. Waterkolom 1200mm (waterdicht).

 

• De binnentent

Gemaakt van 190T polyester. Waterkolom 800 mm (waterdicht).

 

• Het grondzeil

Gemaakt van 210D Oxford Polyester. Waterkolom 1500mm (waterdicht).

 

• Drie tentstokken

Gemaakt van glasfiber. Twee van 8.5mm en een van 7.9mm.

 

• Dertien aluminium haringen en vier afneembare scheerlijnen.

 

IMG_0198.jpg.ab08ff6b5e673a5c495d4beca3ac7036.jpg

De tent ingepakt: De afmetingen van het pakket zijn +/- 56 bij 17 cm en het gewicht 2.7 kg.

 

IMG_0199.jpg.959d2f28b5b626d6638ef3e06342f53c.jpg

De onderdelen: Zowel de tentstokken als de haringen zijn ook apart verpakt in een afsluitbare hoes.

 

Eerste indruk

Het is tijd voor een eerste indruk van de tent te geven en hierbij de dingen te benoemen die me als eerst opvallen:

 

Gewicht:

Het gewicht is voor een 1-persoons tent met 2.7 kg aan de zware kant te noemen, ook is het formaat ingepakt (56 x 17cm) niet echt klein.

 

Ter vergelijking:

Mijn Quickhiker weegt 2,6 kg (excl. grondzeil) en de opbergzak meet 40 x 15 cm, deze is ook nog voorzien van compressieriemen.

 

Waterkolom:

Aan de waterkolommen te zien kan de tent geen extreme weersomstandigheden aan. Langdurige regenval wordt uiteindelijk een probleem.

 

Materialen:

Het gebruikte polyester heeft als voordeel dat het licht is, snel droogt en minder gevoelig is voor schimmel dan katoen.

 

Waterkolom

Even voor de leek een uitleg over het begrip ‘Waterkolom’:

 

De Waterkolom is de druk van water die de stof kan verdragen alvorens te lekken, dit begrip is alleen van toepassing bij tentdoeken die zijn gemaakt van nylon of polyester en een waterwerende coating hebben.

 

Het materiaal wordt over het algemeen waterdicht genoemd bij een waterkolom van 800 mm maar pas bij 2000 mm blijft het ook waterdicht bij een langdurige regenbui. Een grondzeil daarentegen wordt pas betrouwbaar waterdicht genoemd met een waterkolom vanaf 5000 mm.

 

Het opzetten

Het is lekker weer (+/- 15 graden, stevig zonnetje en een matige windkracht 3) en daarom besluit ik dan ook niet te wachten met het opzetten van de tent. Snel onderweg naar een veld dat vaker wordt gebruikt om tenten op te zetten. Altijd handig, want ik wil natuurlijk niet tegen verrassingen aanlopen op het moment dat ik de tent daadwerkelijk ga gebruiken.

 

IMG_0201.jpg.afa9f783d6691453d8309931092ee725.jpg

De binnentent: Met twee haringen aan de rechterzijde geplaatst.

 

IMG_0203.jpg.53f3d2b10892e497a6c406dabc6afe27.jpg

Tentstokken: Duidelijk te zien welke voor diagonaal en horizontaal zijn.

 

De gebruiksaanwijzing heb ik maar thuis gelaten om de simpele reden dat dit een A4 was die uit vier wazige afbeeldingen bestond. Zoveel onderdelen zijn het trouwens niet en als het zo simpel is moet het ook wel zonder lukken.

 

Voor het opzetten hanteer ik de volgende werkwijze:

1. Allereerst de binnentent goed neerleggen en met twee haringen de rechter zijde van de tent vastzetten,

2. Vervolgens de diagonale tentstokken er in steken en de binnenste van de twee op spanning brengen,

3. Dan de horizontale tentstok er in en deze op spanning brengen waarna ik de tweede diagonale tentstok doe,

4. Om het geheel af te maken plaats ik ook de overige haringen voor de binnentent.

 

Het opzetten van de binnentent duurde in totaal +/- 10 minuten (incl. het maken van foto’s). Ik ga er van uit dat ik de tweede keer de binnentent zeker binnen 5 minuten heb staan.

 

Even een tip:

Het is een goed idee om bij het bevestigen van de tentstokken aan de binnenkant, en dan vooral tijdens het spannen, goed op de plaatsing van je vingers te letten. Bij mij zat in ieder geval twee keer mijn vel ertussen.

 

IMG_0204.jpg.e75fd4d46c44506993d1e2b9444626d9.jpg

Tentstok: Het bevestigen van de tentstok aan de binnentent.

 

IMG_0209.jpg.3d3dd9aba0c9943b36ffd4ab5254bd96.jpg

De binnentent: Opgezet in +/- 10 minuten incl. het maken van foto’s.

 

Het enige wat me op viel tijdens het opzetten van de binnentent was dat het plaatsen van de diagonale tentstokken wat lastig ging. Bij nader onderzoek zat het probleem op de plek waar deze elkaar kruisen, waarschijnlijk is er iets mis is gegaan met het aanbrengen van de stiksels.

 

IMG_0206.jpg.c86fafea16f77132de2b1a3548fef24d.jpg

Stiksels: Iets fout gegaan met de constructie?

 

Als ik zo de binnentent wat nader bekijk vallen me aan aantal dingen meteen op:

 

Constructie:

Door de gekozen constructie is het overigens niet mogelijk om eerst de buitentent op te zetten en de binnentent erin te plaatsen. Hierdoor verwacht ik dat het niet praktisch is om de tent, zonder beschutting, op te zetten bij regenachtig weer.

 

Ventilatie:

De binnentent is voorzien van ruime ventilatiegaten (heet dat eigenlijk klamboe?) aan de zijkanten en de toegang. Met alleen de binnentent zal het niet gauw te warm worden en heb je redelijk goed zicht op de omgeving.

 

Robuustheid:

Hoewel er een matige windkracht 3 staat lijkt de tent hier totaal geen last van te hebben ondanks dat de buitentent en de scheerlijnen nog niet zijn aangebracht. De uitspraak van de fabrikant dat deze tent tegen wat wind en storm kan lijken me niet overdreven.

 

Ruimtelijk:

De beschikbare ruimte in de binnentent is aanzienlijk en had ik niet verwacht van een 1-persoons tent. Ik ben zelf ongeveer 1.95 en 90 kg en ik heb voldoende ruimte om ook mijn rugzak bijvoorbeeld aan het voeteneind te plaatsen. Het lijkt mij zelfs niet onmogelijk om met twee mensen in de tent te slapen, maar dan moet je elkaar wel heel aardig vinden.

 

IMG_0210.jpg.4107498ebb4ccea6c1ad9dd37d11ac18.jpg

De Binnenkant: Meer ruimte dan verwacht.

 

Tijd voor de buitentent, iets eenvoudigers kan ik zelf niet bedenken: Dichtritsen, er overheen gooien, met zes eenvoudige sluitingen vastmaken aan de binnentent en dan de scheerlijnen plaatsen. In totaal heb ik hier 5 minuten over gedaan, dit had sneller gekund als de scheerlijnen al hadden vastgezeten aan de buitentent.

 

IMG_0234.jpg.cb8bb688304cb25b6dfb1e54f32efd57.jpg

Sluitingen: Bevestiging buitentent aan binnentent.

 

IMG_0214.jpg.cbb9cb58665dbf31d652890323554166.jpg

Tent: De afmetingen zijn 240 x 135 x 80 cm.

 

Deel II komt er aan..

  • Leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

Vervolg:

 

IMG_0228.jpg.6b34cf9a8547e1e1e4b36bcc431d30d3.jpg

Tent: Met alleen de binnentent afgesloten.

 

De buitentent heeft drie relatief kleine openingen om te kunnen ventileren welke zijn voorzien van klittenband en een soort van ‘afstand houders’ om ze open te houden. Dit systeem werkt redelijk maar persoonlijk zou ik gaan voor een scheerlijn, de bevestigingspunten zijn hier in ieder geval voor aanwezig.

 

Het ‘nadeel’ van deze ventilatie openingen vind ik wel dat deze niet van binnenuit te bedienen zijn. Het is dus noodzakelijk om de tent te verlaten om deze te openen of te sluiten. Dit is een nadeel met aanhalingstekens, gezien het klimaat in de tent kan ik me namelijk voorstellen dat mensen deze altijd open laten staan.

 

IMG_0224.jpg.bad08d2201c5f0b3d85d9d77b8a3c48c.jpg

Buitentent: Ventilatie openingen.

 

Bij de ingang tussen de binnen- en buitentent is er plaats om wat spullen op te bergen, deze is niet al te groot maar ruim genoeg voor bijvoorbeeld mijn schoenen en rugzak (5.11 RUSH 24). De ruimte is niet voldoende om te dienen als overkapping voor het koken van een maaltijd in regenachtig weer, ik zou het met mijn ‘Woodgas Stove’ in ieder geval niet aandurven.

 

IMG_0229.jpg.904cc1fb54cb072df217afd86da7f878.jpg

Buitentent: Opbergruimte voor rugzak of ander zaken.

 

IMG_0220.jpg.292d2ef24d8e9aebf6c5a0bc6bacb5cb.jpg

Buitentent: Opbergruimte, close up!

 

In de binnentent is er voldoende ruimte om te bewegen en fatsoenlijk te slapen. Met de buitentent open is het klimaat in de tent ook heel acceptabel, het moet wel heel koud zijn buiten wil ik deze opening dicht doen (maar ik kan redelijk goed tegen de kou).

 

IMG_0232.jpg.9066c5cadc049231639ed0bb76eb3a11.jpg

Binnentent: Buitentent open / voeteneind

 

IMG_0237.jpg.505438daf5d273c88b5a77ebe7edb048.jpg

Binnentent: Buitentent gesloten / hoofeind

 

Over de binnentent is verder niet heel veel te melden, deze is namelijk redelijk kaal. Er is in de binnentent een opberg vak aanwezig waar wat spullen in opgeborgen kunnen worden, ruim genoeg voor een boek of mobiel.

 

Wat ik niet begrijp is waarom deze aan het voeteneind is geplaatst. Misschien dat hier een goede reden voor is maar op mij komt het nogal onhandig over omdat ik niet recht overeind kan zitten in de tent en het dus moeilijk is om hem te bereiken.

 

IMG_0236.jpg.9bd237778b34c79bce456e1a14493157.jpg

Opberg vak: Helaas aan het voeteneind.

 

De multitarn is niet alleen mooi om te zien maar doet ook goed zijn werk. Op dit open veld, mede dankzij de afmetingen, valt de tent de meeste voorbijgangers niet op. Zeker in deze tijd van het jaar lijkt de tent van afstand nagenoeg onzichtbaar als deze op de juiste plek in een bos wordt opgezet.

 

IMG_0212.jpg.245dc201e3a36a1db667ec338f30a19a.jpg

Tent: De multitarn doet zijn werk.

 

Het afbreken

Het afbreken van de tent is nog eenvoudiger dan het opzetten: Binnen 5 minuten zat de tent weer in zijn opbergzak en compacter dan op het moment dat ik hem kreeg.

 

Conclusie

De prijs / kwaliteit verhouding van de ‘Mil-Tec Recom One Man Tent’ is zonder meer goed te noemen maar de grootste voordelen van de tent zijn de afmetingen, de multitarn en de ruimte.

 

De tent is bedoeld om sporadisch in te overnachten voor twee a drie dagen, dus verwacht niet al teveel comfort, en daar is hij dan ook zeer geschikt voor.

Het grootste nadeel is het gewicht maar door de wat zwaardere materialen die gebruikt zijn voelt de tent wel stevig en robuust aan.

 

Na deze review heb ik wel dermate vertrouwen in de tent om deze mee te nemen op een echte veld test, zelfs op een stormachtige dag. Het eindcijfer: Zeker een voldoende (7).

 

Tot slot

- Heb je vragen, mist er iets, of heb je op- / aanmerkingen naar aanleiding van deze review post dan even een reactie.

 

- Dit waren niet alle foto’s die ik heb gemaakt, wil je alle foto’s zien? PM me even en dan stuur ik de locatie door waar deze zijn te bekijken.

 

- Voor een video over het opzetten en het afbreken van deze tent zie: http://www.youtube.com/watch?v=Shsk_eJztPs

Link naar reactie
Delen op andere sites

He jammer, de eerst post zijn de foto's zichtbaar,en bij de tweede krijg ik weer melding dat ik de beheerder moet vragen om toestemming ofzo. @Dr.Prepper Help!

 

Duidelijke review, goed beschreven. Dank je.

 

Ik zie ze zelf wel, ook via Tapatalk? Geen idee wat het probleem is...

 

Ja nou is mijn rugzak niet mega groot, dus als ik hem recht overeind zet of gewoon mijn voeten er naast doe dan kom (zelfs) ik niet met mijn hoofd tegen het doek. Viel mij ook alles mee, had niet zoveel ruimte verwacht.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zeg @JamHard was dit niet zo'n zelfde soort model als waar jij in lag te slapen tijdens de SC? :confused:

Het enige verschil was een andere camouflage (flecktarn) helaas hebben we zelf iets minder prettige ervaring gehad met een tentstok die bij de eerste keer opzetten al doorscheurde welke nu even met ducktape in elkaar zit omdat deze toch nodig was voor afgelopen weekend. :) Binnenkort weer even langs de winkel om te kijken wat er onder garantie valt. Het is een prettig compact tentje waar je toch een hoop spullen in kwijt kan zonder daar last van te hebben tijdens het slapen. De tent is veel ruimer en langer dan dat je aan de buitenkant zou verwachten en je kunt enigszins rechtop zitten om aan te kleden

Link naar reactie
Delen op andere sites

2,7 kg t.o.v. de ruimte vind ik bijzonder zwaar/krap dat met betreffende waterkolom, dit is geen serieuze waterdichte oplossing en daarmee vind ik het geen kandidaat voor de prepshop.

Ben erg benieuwd naar de prijs van dit tentje, zal zeker uitmaken in het oordeel maar als het niet echt te vertrouwen is op het gebied van waterdichtheid, haak ik meteen af. Nieuw in de shop is het lastig wat serieus te vinden voor 40 euro, maar voor het dubbele zijn er al interessante opties. Tweedehands/nauwelijks/niet gebruikt via markplaats kan een goede optie zijn om voor weinig veel te scoren.

 

Zelf heb ik het nu luxe, met m'n 1,050 kg drie seizoenen tentje met binnen maat van 230 x 90 aan de ene kant, 115 breed bij 't andere uiteinde. Klein voortentje waar toch wat kookspul aan de ene kant en m'n Saracen aan de andere kant past. Aan de achterkant nog wat ruimte om nog meer spullen droog te zetten. Binnen slaapmat plus ruimte aan alle kanten voor spullen, lusjes in 't 'plafond' voor m'n bril en lampje. Dubbelzijdig gecoat buitendoek, dus tegen het buitendoek aandrukken levert geen lek op. Zithoogte prima. Opzetten in twee minuten, binnen tent klikvast in de buitentent, bij regen dus droog op te zetten. Vaude Power Lizard 1-2P SUL

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is wel een ok tentje voor in de zomer maar ik moet er niet aan denken een najaarsstorm mee te maken in dat ding.

Kost weinig maar dat merk je in de kwaliteit zoals bij alle mil-tec meuk van Sturm.

 

Ook te verkrijgen in olive/woodland/flecktarn/coyote: http://www.sturm-miltec.de/equipment/tents-&-camping.htm

 

De kwaliteit viel me alles mee, natuurlijk in verhouding met de prijs. Een storm zal op zich niet zo'n probleem zijn, qua wind, als je geen mega stortbui op je (tent)dak krijgt ;-) Als er binnenkort een bui aan komt zal ik het eens proberen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

2,7 kg t.o.v. de ruimte vind ik bijzonder zwaar/krap dat met betreffende waterkolom, dit is geen serieuze waterdichte oplossing en daarmee vind ik het geen kandidaat voor de prepshop.

Ben erg benieuwd naar de prijs van dit tentje, zal zeker uitmaken in het oordeel maar als het niet echt te vertrouwen is op het gebied van waterdichtheid, haak ik meteen af. Nieuw in de shop is het lastig wat serieus te vinden voor 40 euro, maar voor het dubbele zijn er al interessante opties. Tweedehands/nauwelijks/niet gebruikt via markplaats kan een goede optie zijn om voor weinig veel te scoren.

 

Online zijn ze vanaf ongeveer €65 te koop, FOB prijs in Azië zal niet meer dan een euro of 10-15 zijn.

 

Voor 100 euro meer heb je een originele EUREKA TCOP.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zie ze zelf wel, ook via Tapatalk? Geen idee wat het probleem is...

 

Ja nou is mijn rugzak niet mega groot, dus als ik hem recht overeind zet of gewoon mijn voeten er naast doe dan kom (zelfs) ik niet met mijn hoofd tegen het doek. Viel mij ook alles mee, had niet zoveel ruimte verwacht.

 

Hmm ik kan het ook niet verklaren ... Misschien is er iets mis gegaan met uploaden? Kan je je tweede post eens aanpassen, d.w.z. de huidige foto linkjes verwijderen en trachten opnieuw te uploaden? Tip: Doe er eerst eentje en sla dan het bericht op. Zodat je kan zien of het goed is gegaan of niet. Aan de hand daarvan kijk ik verder of de oorzaak is te vinden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vind de prijs van circa 65-85€ nog best hoog voor deze specs (water kolom). Ik ben geneigd het af te zetten tegen mijn eigen review van de Lidl trekking tent (http://preppers.nl/forum/threads/10415-REVIEW-Lidl-Rocktrail-Trekking-Tent) die goedkoper, lichter en een hogere waterkolom heeft (op papier althans). Het voordeel van de mil-tec is wellicht dat er een binnentent is waardoor je misschien wat minder last hebt van condensatie. Ben erg benieuwd hoe dat uitpakt als je er werkelijk in slaapt. Ander voordeel is natuurlijk dat je wat meer ruimte hebt. Ik hoop dat je er nog op terug komt na een paar nachtjes te hebben geslapen in deze tent. Bedankt voor de review @LogicSix

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hmm ik kan het ook niet verklaren ... Misschien is er iets mis gegaan met uploaden? Kan je je tweede post eens aanpassen, d.w.z. de huidige foto linkjes verwijderen en trachten opnieuw te uploaden? Tip: Doe er eerst eentje en sla dan het bericht op. Zodat je kan zien of het goed is gegaan of niet. Aan de hand daarvan kijk ik verder of de oorzaak is te vinden.

 

Lastig want ik zie ze zelf wel, ik heb ze nu overnieuw gedaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@AWOL

 

Graag gedaan! Een ander voordeel van een binnentent vind ik persoonlijk dat bij mooi weer je de buitentent weg kan laten of gedeeltelijk kan gebruiken. Qua gewicht zal dit niet veel uitmaken (bij deze tent) maar wel qua klimaat, zodra ik er een keer in geslapen heb en wat regen heb meegemaakt zal ik het review aanvullen met de bevindingen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb recent een Wild Country Zephyros 2 tent gekocht (gemaakt door Terra Nova). Helaas nog geen tijd gehad voor een paar overnachtingen. Wel opgezet en de alu haringen vervangen voor titanium haringen. Ik zit nu zo rond de 1,5Kg voor een ruime 1 persoonstent. Deze tent wordt verkocht als 2 persoons. Ik vind het meer een 1+ tent. Verder goede specs en zeer netjes afgewerkt. Tent heeft maar één tentstok en zet razend snel op. De binnentent zit al aan de buitentent vast, zodat je de binnentent redelijk droog op kan zetten.

http://www.terra-nova.co.uk/tents-and-spares/all-tents/zephyros-2-tent/

[ATTACH=CONFIG]13140[/ATTACH]

  • Leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb recent een Wild Country Zephyros 2 tent gekocht (gemaakt door Terra Nova). Helaas nog geen tijd gehad voor een paar overnachtingen. Wel opgezet en de alu haringen vervangen voor titanium haringen. Ik zit nu zo rond de 1,5Kg voor een ruime 1 persoonstent. Deze tent wordt verkocht als 2 persoons. Ik vind het meer een 1+ tent. Verder goede specs en zeer netjes afgewerkt. Tent heeft maar één tentstok en zet razend snel op. De binnentent zit al aan de buitentent vast, zodat je de binnentent redelijk droog op kan zetten.

http://www.terra-nova.co.uk/tents-and-spares/all-tents/zephyros-2-tent/

attachment.php?attachmentid=13140&stc=1

 

Dat lijkt wel een kloon van de Vaude Power Lizard 1-2P dus interessante optie!

Wat heeft 'ie jou gekost uiteindelijk in euro's?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Leuk tentje @Preppass. Wat heb je ervoor betaald? Ik zie hem voor 142 euro ergens staan.

Ik heb zelf een kleine Coleman, maar ik krijg deze niet netjes opgezet. Vempain heeft even meegekeken afgelopen SC. Ik vrees dat zoals ik hem opzet er geen storm overheen kan. Nu was dit een aanbieding en noodtentje, dus ik mag nog steeds een leuk tentje voor mezelf kopen.

De Vaude Power Lizard is een optie, hoewel ik niet weet of deze ook vierseizoenen meekan, en dat wil ik eigenlijk wel...

Wie nog goede en leuke tips heeft voor klein en licht tentje...roept u maar.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Stuudje

Denk van me die aan te schaffen, zat reviews gelezen en gezien. Bij Noorloos heb je zat Snugpak spul, maar niet die tent.

 

http://www.noorloos-se.com/nl/snugpak/slaapzakken-snugpak/bivvi-bags-snugpak.html

 

http://www.snugpak.com/outdoor/tents-shelters/ionosphere

 

[video=youtube;Oi0WDh-ZpDo]

 

COLOURS AVAILABLE Olive

WEIGHT • Trail Weight 1.2kgs (Fly, Poles & Inner Tent)

• Pack Weight 1.52kgs (Fly, Poles, Inner shelter, Stakes, Guy Ropes & Stuff Sack)

DIMENSIONS 265cm(L) x 100cm(W)

Front Pole Height - 70cm

Back Pole Height - 40cm

ORIGIN Imported

SEASONS Spring, Summer, Autumn, Winter

Link naar reactie
Delen op andere sites

Leuk tentje @Preppass. Wat heb je ervoor betaald? Ik zie hem voor 142 euro ergens staan.

Ik heb zelf een kleine Coleman, maar ik krijg deze niet netjes opgezet. Vempain heeft even meegekeken afgelopen SC. Ik vrees dat zoals ik hem opzet er geen storm overheen kan. Nu was dit een aanbieding en noodtentje, dus ik mag nog steeds een leuk tentje voor mezelf kopen.

De Vaude Power Lizard is een optie, hoewel ik niet weet of deze ook vierseizoenen meekan, en dat wil ik eigenlijk wel...

Wie nog goede en leuke tips heeft voor klein en licht tentje...roept u maar.

 

De Power Lizard is officieel een drie seizoenen tent. En terecht. Veel tenten zeggen wel dat ze vier seizoens tenten zijn, maar met een pak sneeuw erop zijn ze zo plat. Zoals het tentje van @Survival Mode.

De echte winter/alpine tent heeft veel meer stokken (dus zwaarder) om het gewicht van een pak sneeuw te kunnen dragen. De gemiddelde hollandse sneeuwbui kan de Power Lizard wel aan.

 

Ik vind dat tentje van @prepass een hele leuke optie, voor 142 euro, want de Power Lizard is 200 euro duurder in de shop.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Stuudje en @Raycoupe Ik heb 'm inderdaad voor €142 te pakken gekregen. Een 4 seizoenen tent lijkt me mogelijk met deze tent. Hij kan redelijk wat weerstand hebben op het dak. En hij loopt redelijk goed "rond" zodat er niet teveel sneeuw op zal blijven liggen. Hopelijk kan ik het dit jaar nog testen in de sneeuw. Het enige nadeel is dat het grondzeil niet erg hoog opstaande randen heeft. Net zo'n 3cm.... Een footprint kan hierin mogelijk enige uitkomst bieden. Maarja dan gaat je totaal gewicht ook weer omhoog....

De PowerLizard is ook super. Enige nadeel is dat ie toch best aan de prijs is. En deze Wild Country is gewoon top afgewerkt en je ziet de techniek van Terra Nova terug in het design. En daar is over nagedacht.......:D

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...