Ga naar inhoud
GENEGEERD

Mijn BOB/EDC hybride


Dauntless

Aanbevolen berichten

Kijk ook even bij de dump Little...daar kost ie waarschijnlijk drie euro ofzo. Ja, gebruikt, maar een Esbit ziet er na een keer sowieso gebruikt uit. Van die paar andere euros kan je dan esbitblokjes erbij kopen. :)

 

Ja goed idee, daar hebben ze vast nog wel meer artikelen die goed in een bob te gebruiken zijn. Ik ben eigenlijk nog nooit in een echte dump shop geweest. Alleen kringloop als in tweede hands winkels, daar heb ik ook mijn bob zelf gekocht. Moet daar zeker eens langs gaan :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

Mooi werk @dountles

 

Blij om te zien dat je het nu al zo mooi voor mekaar hebt! En... Dat je met 12 jaar in deze tijd niet allerlei electronische ongein in het lijstje hebt staan, maar al een voorliefde ontwikkeld voor low-tech, bewezen producten als idd de esbit en mestins e.d.

 

Reminds me of me at that age... ;-)

 

Betekend ook dat je nog eens 10 jaar verder, tegen de tijd dat je wellicht je autotje, studentenkamertje en veel vakantie en reistijd hebt, je al de nodige uitrusting, verzameld, getest, vevangen, geupgrade, verdubbeld, of versleten hebt en jezelf dan al op relatief jonge leeftijd 'goed uitgerust en ervaren' kan noemen...

 

Again, reminds me of me.. ;-)

 

Investeer tijd in leren vuur stoken (toch al het tofste op die leeftijd, en dat gaat nooit meer over!) Knopen, kaart en kompas en kijk of je bij jou in de buurt een jeugd-ehbo training kan volgen en bijhouden...

Dat je al zo met planten en kruiden bezig bent is ongekend gaaf voor zo'n jonge knul al jij! Dikke streep voor op je leeftijdsgenoten!!

 

En vergeet vooral niet om gewoon heel veel plezier te hebben met je maten in kamperen, gewoon voor de lol en niet uit rampen overwegingen! Het zal je een onbetaalbare hoeveelheid plezier en ervaring geven!

 

Enjoy!

 

Goed pad, zonnig spoor!...

 

Anvil

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vuur stoken en knopen is op de scouts uitgelegd, en heb ik redelijke ervaring in. Kompas heb ik geleerd van mijn opa, die al 29 jaar navigatie geeft op de bergsportclub, maar moet ik wel nog wat op oefenen. EHBO is inderdaad nog een werkpunt, ga zeker nog eens zoeken in de buurt. In ieder geval, bedankt voor de positieve commentaar :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

Zo, ik heb gisterenmiddag aan mijn EDCBOB zitten werken. Nu zit er het volgende in:

1x tarp 2x2,5

1x veldfles gevuld met water en ijzeren mok.

1x shelterpakket 1.0: Poncho, 4 piketten, 3x 2 meter vuilzakken

1x Mess tin met pan, pot en deksel

1x Sawyer mini met alle accessoires

1x SAS survival handboek

1x Silva kompas

1x Visset Prepshop

1x Naaiset Prepshop

5x Royco-soepjes

1x Aldi zaklamp

1x Esbitstove

1x bol vlastouw

In het voorvak:

3x reddingsdeken

10x theezakjes

1x doosje bouillonblokjes

1x Opinel outdoor

1x firesteel

1x spork

1x buisje suiker

1x kaars

1x Mora Companion MG

1x fatwood

In apart zakje aan schouderriem:

1x Swiss Army 2laags mes

3x aansteker

1x Ehbo set

10x waterzuiverings tabletten

20x antimisselijksheid tabletten

1x watten

1x koper draad

10x lucifers

1x maped slijper

EHBO Set basic van Care Plus:

•Steriel kompres 5x5 cm, 5 stuks

•Hydrofiel windsel 5 cm x 4 m

•Wondpleisters 19x38 mm, 5 stuks

•Wondpleisters 25x72 mm, 5 stuks

•Wondpleisters 60x100 mm, 2 stuks

•Snelverband 12x12 cm

•Hechtpleister, rol 1,25 cm x 1 m

•Vinyl handschoenen, 1 paar

•Alcoholdoekjes, 4 stuks

•Eerstehulpschaar (klein)

•Pincet

•Veiligheidsspelden, 6 stuks

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...