Ga naar inhoud
GENEGEERD

Verzoek BNN


Mbotte

Aanbevolen berichten

Beste preppers,

 

Voor het programma 'Je zal het maar zijn' van BNN ben ik op zoek naar mensen die zouden willen vertellen over preppen.

 

'Je zal het maar zijn' is een serie waarin jonge mensen met een bijzonder verhaal geportretteerd worden door Sophie Hilbrand. Het programma geeft een breed beeld van hoe verschillende mensen hun leven leiden. Ze hebben allemaal een bijzonder verhaal te vertellen. Of doordat ze zich in uitzonderlijke situatie verkeren of omdat ze een bijzondere keuze in het leven hebben gemaakt. Sophie Hilbrand gaat met ze op pad om hun leefwereld te portretteren.

 

Dit seizoen willen we heel graag aandacht besteden aan hoe mensen zich voorbereiden op wat er kan gebeuren tegen het eind van het jaar.

 

Ik heb Mr. Gold benaderd om advies te vragen hoe ik dit verzoek het beste uit kon zetten. Hij adviseerde me o.a. mijn oproep op dit forum te plaatsen.

'Je zal het maar zijn' is een programma waarin serieuze portretten van 15 minuten per persoon gemaakt worden. Omdat er relatief veel tijd is, kan een genuanceerd beeld worden neergezet. Ook maken we het portret in goed overleg met de betreffende persoon zodat mensen een goed gevoel hebben bij het uiteindelijke resultaat. Hierbij een link om een idee te krijgen van het karakter van het programma. http://sites.bnn.nl/page/jzhmz

 

Mocht u er voor voelen om mee te werken aan ons programma, dan zou de volgende stap een oriënterend voorgesprek zijn met, waarin u kunt beoordelen of u zich prettig zal voelen in ons programma en wij kunnen bekijken of uw verhaal past in ons programma.

 

Mocht u interesse hebben of meer informatie willen, stuur dan een mail naar maartje.bottelier@bnn.nl. U kunt me telefonisch bereiken op 020-7601456 of 06-24204081.

 

Hartelijke groet!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
  • Reacties 68
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Populaire dagen

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Dit seizoen willen we heel graag aandacht besteden aan hoe mensen zich voorbereiden op wat er kan gebeuren tegen het eind van het jaar.

 

De meesten hier zijn niet bang voor die Maya kalender, wel voor de val van de euro en de ontwikkelingen in het Midden Oosten, om er maar een paar te noemen. Als het doel is te kijken naar mensen die bang zijn voor 21-12, dan wellicht meer succes bij de alu-hoedjes?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mayakalender is inderdaad voor de meesten hier wel onzin. Het is natuurlijk wel mooie TV om het daar over te hebben, maar representeert totaal niet de algemene gevoelens en eventueel angsten van 'preppers'. Ik denk dat je meer kans maakt als je de reden van voorbereiden open laat voor degene die zich wilt laten portretteren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

We zoeken niet naar mensen die bang zijn voor de Maya kalender, maar we willen een portret maken van een prepper. Naast dat ik iemand zoek die zou willen mee werken, wil ik me ook graag meer verdiepen in het onderwerp, dus alle hulp en info is welkom.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Toch schreef je nadrukkelijk over het einde van het jaar toch? Preppen van nu is een moderne naam voor wat vroeger(50 jaar terug) de gewoonste zaak van de wereld was. Iets achter de hand houden voor de mindere tijden. De meeste oma's en opa's dien dit dan ook vaak vanzelf al. Preppen is maar een label.

 

De invulling van dit label is zo divers als persoonlijkheden. Als je een idee wilt hebben, kun je je lol op het op het forum. Dus lees je in en doe er je voordeel mee.

 

 

 

Verstuurd van mijn GT-I9100 met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Dick Berts

@BNN. Ik maak me inderdaad grote zorgen over het met rasse schreden naderen van het einde der tijden. Niet vanwege een antieke Maya voorspelling, maar vanwege de onbenulligheid die overal om zich heen grijpt. Het is toch onvoorstelbaar, dat de redactie van een nationaal televisieprogramma zich midden in de grootste economische crisis die de mensheid ooit heeft meegemaakt, gaat verdiepen in wat Maya ongein aan het einde van het jaar. Waarom gaat u geen terminale patienten die liggen te vechten voor hun leven, vragen hoe ze zich voorbereiden op de mogelijke komst van een voorspeld griep golfje aan het einde van dit jaar?

 

Kijk eens regelmatig op http://www.hartgeld.com , http://www.jsmineset.com en http://www.zerohedge.com Misschien wordt u dan wakker.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Dick Berts

Met 54 ben ik een grensgeval voor een jongerenprogramma. Hoe gedreven ik ook ben om mensen wakker te schudden, vlak achterelkaar dezelfde lui aan het woord doet de zaak geen goed. Ik wacht bovendien liever op een echt journalistiek programma. Goede journalistiek betekent dat je met een open mind te werk gaat en dat je alles onderzoekt. Ik kom zelf uit dat vak. Als de minister-president tegen mij zegt, het zit zus of zo, dan denk ik, het zou kunnen, moet ik uitzoeken. Als een jongetje van vier tegen mij zegt dat er een vliegende schotel achter zijn huis is geland, dan denk ik, het zou kunnen, ik ga toch even kijken. Beetje overdreven. Via mijn vliegende schotel voorbeeld word ik zo weer in de Maya hoek gedrukt. Maar wie mij begrijpen wil, gaat dat zeker lukken. Bij slechte journalistiek heb je een onderbuik gevoel, preppers zijn belachelijke lui die zich bang laten maken door dat Maya gedoe bijvoorbeeld, en daar zoek je dan een verhaal of beelden bij. Ik heb geen spijt van mijn interview met Revu. Ik heb zelf als freelancer voor Revu gewerkt en ik wist wat me te wachten stond. Eigenlijk viel het me nog mee. Maar dat betekent niet dat ik nu verder dagelijks mijn hoofd op het hakblok ga leggen. Alles heeft zo zijn grenzen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

HA! je bent echt helemaal gestoord als je samen gaat werken met BNN, je zet alleen maar jezelf voor schut en de rest van de prepper community

 

Not agree, BNN is 1 van de beste omroepen van Nederland, want ten minste echt eentje met eigen gezicht. Maar w.s. ben jij gewoon te oud voor BNN, dan krijg je dat soort reacties :p

 

En nee, ik heb zeker geen behoefte aan smoel op de buis.

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

Eerder de gepassioneerde hormonen van een puber ;) GCPrepper is namelijk 17 en zou perfect voor het programma zijn :)

 

Ghehe, ben nooit zo goed in leeftijden onthouden ;)

Dus je hoort het CG, je bent gewoon te jong om een omroep als BNN te waarderen :p

Link naar reactie
Delen op andere sites

We zoeken niet naar mensen die bang zijn voor de Maya kalender, maar we willen een portret maken van een prepper. Naast dat ik iemand zoek die zou willen mee werken, wil ik me ook graag meer verdiepen in het onderwerp, dus alle hulp en info is welkom.

 

Beste mevrouw Bottelier,

 

Zoals al eerder geopperd denkt bijna niemand hier dat 2012 het einde der tijden brengt. Daarnaast wil ik u op het hart drukken dat ook (haast) niemand hier op van die gefreakte tot de tanden toe bewapende Amerikanen lijkt met een wapenarsenaal en genoeg minutie op voorraad om een Nederlandse provincie mee uit te moorden. Edoch zijn er verschillen tussen preppers, hoe ze preppen, in welke mate en waarom ze preppen. Preppers hebben echter wel allemaal ongeveer iets gemeen (denk ik) en dat is dat ze in meer of mindere mate achterdochtig en/of eigenwijs zijn en dat ze niet met hun hoofd voor de camera hoeven. Een prepper bereidt zich voor op bepaalde scenario's die in ieder geval gepaard gaan met een bepaalde vorm van schaarste van het één of ander: dan hoeft dus niet de hele buurt te weten dat die schaarste bij jou tijdelijk op te heffen is. Ik denk dat dit qua televisie programma een zinloze exercitie, want geen enkele prepper zal u met z'n hoofd voor heel Nederland in beeld z'n voorraad of whatever laten zien (denk ik).

 

Preppen zou u kunnen zien als een verzekering tegen schaarste, rampen en/of black- en fallouts. Zelf ben ik een prepper die het óók voor mogelijk houd dat ik mijn prepsels, net zoals mijn inboedelverzekering, wellicht nooit nodig zal hebben. Maar een boel preppers gaan er van uit dat het huidige monetaire systeem waarbij geld uit het niets gecreëerd wordt en nergens meer op gebaseerd is, geen lang leven meer beschoren kan zijn. Wat dat betreft heeft Dick Berts gelijk: zerohedge.com is een fantastische site om eens een kijkje te gaan nemen. Wat makkelijker wellicht zijn de twee boeken van Willem Middelkoop Als de dollar valt en Overleef de kredietcrisis en zeker ook z'n nieuwe boek dat in oktober uitkomt Goud en het geheim van geld. Heeft u daar allemaal geen tijd voor dan zou u in ieder geval even de beschrijving van Crisis Survival tot u kunnen nemen en het laatste

bekijken. Ik weet natuurlijk niet wat uw basiskennis is. Als u zelfs nog niet beseft dat al het geld schuld is, zou ik in ieder geval ook even Money as Debt bekijken als ik u was.

 

Daarnaast kan ik heel simpel toevoegen dat in de korte menselijke geschiedenis, oorlogen en burgeroorlogen, eerder regel dan uitzondering zijn en er in onze nog kortere monetaire geschiedenis al zo'n drieduizend geldeenheden verdwenen zijn. 'Joegoslavië' is nog maar heel kort geleden en heel dicht bij. De huidige stroomstoringen tijdens de gloeiende hitte in de VS of 'New Orleans' een aantal jaren terug, het is mogelijk om overal in meer of mindere mate op voorbereid te zijn. Hence: 'to prepare'.

 

Maar goed, dat is enkel zodat u dit forum en de leden ietwat beter kan begrijpen, want nogmaals, ik denk dat niemand met z'n hoofd op tv wil. Dat is inherent aan het preppen me dunkt.

 

Hartelijke groet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ghehe, ben nooit zo goed in leeftijden onthouden ;)

Dus je hoort het CG, je bent gewoon te jong om een omroep als BNN te waarderen :p

 

Te jong?? Ik kijk helemaal geen tv omdat het enorm slecht voor je is, en ik kan geen enkele omroep waarderen omdat we allemaal worden gehersenspoeld :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou nou CG, je kan ook tv kijken om te lachen - denk aan de programma's op de BBC met Jimmy Carr bijvoorbeeld; of om van mooie auto's te genieten zoals bij Top Gear; of om van sport prestaties onder de indruk te raken zoals bij Usain Bolt en Lionel Messi of Ayrton Senna en Michael Jordan vroeger; of van de wonderschone natuur genieten op National Geographic; of wat te leren van Discovery, de Keuringsdienst van Waarde of bijvoorbeeld de VPRO met Tegenlicht.

 

(Overigens heb ik zelf al een tijd geen tv meer.)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Not agree, BNN is 1 van de beste omroepen van Nederland, want ten minste echt eentje met eigen gezicht. Maar w.s. ben jij gewoon te oud voor BNN, dan krijg je dat soort reacties :p

 

En nee, ik heb zeker geen behoefte aan smoel op de buis.

 

Bart de Graaff is altijd een groot voorbeeld voor mij geweest. Hij wist dat hij niet lang te leven had en haalde meer dan het maximale eruit. Ook is zijn omroep erin geslaagd om veel meer dingen bespreekbaar te maken. Ben zelfs jaren lang lid geweest van BNN.

 

Ik ben het ook helemaal met Jester eens.

 

Dat ik ook niet behoefte hebt aan mijn smoel op de buis mag ook helder zijn maar goed ik ben ook te oud voor hun doelgroep :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou nou CG, je kan ook tv kijken om te lachen - denk aan de programma's op de BBC met Jimmy Carr bijvoorbeeld; of om van mooie auto's te genieten zoals bij Top Gear; of om van sport prestaties onder de indruk te raken zoals bij Usain Bolt en Lionel Messi of Ayrton Senna en Michael Jordan vroeger; of van de wonderschone natuur genieten op National Geographic; of wat te leren van Discovery, de Keuringsdienst van Waarde of bijvoorbeeld de VPRO met Tegenlicht.

 

(Overigens heb ik zelf al een tijd geen tv meer.)

 

:) Ben ik mee eens.

Hier ook geen tv behalve 1,2,3. Maar houd wel van National Geographic, ook om de interessante programma's over natuur en archeologie etc.

 

Overigens ben ik wel bang dat ze bij BNN één of andere halvezool-prepper-die-geen-echte-prepper-is aan de haak slaan die dingen gaat vertellen die ons belachelijk maken :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

>

 

(Overigens heb ik zelf al een tijd geen tv meer.)

 

Nog een hier. Al 7 jaar geen kabel aangesloten op de TV. Zou niet eens meer weten waar die is. Blij aan toe want dan blijf je ook verstoken van de rommel die de huidige MSM op je afvuurt. Als de MSM ECHT iets wil rapporteren moeten ze de criminelen uit de financiële wereld en het politieke toneel eens tegen het licht houden. Kijken hoe lang ze nog een functie in de MSM hebben. Niet lang denk ik.

 

Meer tijd en energie zal ik niet aan je besteden Maartje. Persoonlijk zou ik zelfs willen opteren om dit hele topic te sluiten of te verwijderen en de jonge dame het bos in te sturen. Zowel letterlijk als figuurlijk.

 

gr. Tymy

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dit seizoen willen we heel graag aandacht besteden aan hoe mensen zich voorbereiden op wat er kan gebeuren tegen het eind van het jaar.

We zoeken niet naar mensen die bang zijn voor de Maya kalender

 

Tegen het einde van het jaar loopt die Maya kalender toch af ofzo? Maar je bedoelde iets anders? Weet jij iets dat wij niet weten? Wat kan er gebeuren specifiek tegen het einde van het jaar?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou nou CG, je kan ook tv kijken om te lachen - denk aan de programma's op de BBC met Jimmy Carr bijvoorbeeld; of om van mooie auto's te genieten zoals bij Top Gear; of om van sport prestaties onder de indruk te raken zoals bij Usain Bolt en Lionel Messi of Ayrton Senna en Michael Jordan vroeger; of van de wonderschone natuur genieten op National Geographic; of wat te leren van Discovery, de Keuringsdienst van Waarde of bijvoorbeeld de VPRO met Tegenlicht.

 

(Overigens heb ik zelf al een tijd geen tv meer.)

 

Ik ga toch liever het bos in, in plaats van tv kijken en naar iemand anders zijn leven zitten kijken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

:) Ben ik mee eens.

Hier ook geen tv behalve 1,2,3. Maar houd wel van National Geographic, ook om de interessante programma's over natuur en archeologie etc.

 

Overigens ben ik wel bang dat ze bij BNN één of andere halvezool-prepper-die-geen-echte-prepper-is aan de haak slaan die dingen gaat vertellen die ons belachelijk maken :)

 

Ik heb gewoon nooit meer een nieuwe tv gekocht sinds m'n laatste (gratis tv van de buurvrouw) stuk ging. Ik denk dat er heus wel ooit weer eens een nieuwe gaat komen, maar voorlopig blijf ik m'n geld liever steken in edelmetaal, gear en voedsel - merk ik :)

 

Wat betreft die laatste opmerking: het programma heet: Je zal het maar zijn. Alleen de titel al gaat uit van iets waar je zowat medelijden mee moet hebben, alsof het een soort tic betreft.

 

Overigens ben ik het ontzettend met Mr. Gold eens. Bart de Graaff heeft revolutionaire en fucking hilarische tv gemaakt. Van de Bart BOOS-kelder tot de Teringtubbies, tot de Gilles de la Tourette-weerman tot Waar kan ik je 's nachts voor wakker maken. :D En inderdaad ook veel bespreekbaar gemaakt met bijvoorbeeld Je zal het maar hebben of De Grote Donorshow natuurlijk.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Over die Maja ellende is al genoeg gepost mag ik hopen?

 

Als ik en mischien de andere preppers dit soort programa's al zouden willen bekijken, laat staan aan meewerken, en al helemaal voordat ik zelf op de buis zou komen, niet dus en alleen als ik zo'n mooi blokjes patroon over het hele beeld zie, en dat is voor de rest van het kijkend publiek weer niet interesant, dan zou dat op de volgende manier kunnen:

 

Begin met de vraag hoe zouden wij zo' programma vormgeven, iets als dit bijvoorbeeld:

Begin met wat recente voorbeelden wat er zoal mis kan gaan, Argentinie, Griekenland.

Laat zien hoe de aanloop was, vanaf het moment dat 99% nog helemaal niks in de gaten heeft en elk doem scenario voor belachelijk verklaard.

Zoom in op zowel de ongelover als iemand die zich zorgen begint te maken.

Dan stap voor stap hoe die case zich ontwikkelde, van de eerste signalen, hoge werkeloosheid enz tot het moment van de bankrun en hoe de 'prepper' zich bij elke stap grotere zorgen maakt en langzaam maar zeker beter prept.

 

Laat zien dat niet preppen geen garantie is tot verdoemenis en laat zijn dat preppen geen garantie Is tot succes.

 

Gewoon de realiteit de zorgen en ellende van beide en de verschillen die er zijn tussen de twee groepen.

 

Laat zien hoe ze daarna opkrabelen enz.

 

Als je het alleen hebt over 15 Min. Om het rariteitenkabinet te vullen ..... nou dank u wel.

Maar goed ik ben geen programmamaker.....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...