Ga naar inhoud

Het forum is weer online!

Welkom mede-preppers, zoals jullie zien is het forum na 4 jaar weer online. Tijd voor een feestje! Je kunt met je oude gebruikersnaam en wachtwoord inloggen. Als dit is gelukt, pas dan gelijk je e-mailadres aan. Deze klopt namelijk niet meer omdat we die 4 jaar geleden hebben verwijderd.

Weet je je wachtwoord niet meer? Dan kan je de wachtwoord vergeten functie NIET gebruiken, omdat we je e-mailadres dus niet meer hebben. Mail in dat geval naar forum@preppers.nl en noem je gebruikersnaam en voeg een notificatiemail bij van het oude forum als je die nog hebt.

Mocht je echt niks hebben mail ons dan sowieso je gebruikersnaam, we zullen je dan verdere instructies geven!

NightOwl

'Huisdieren ook mee de schuilkelder in?'

Recommended Posts

336811_fullimage_1808-kat_poes_528x296.jpg.eda3ef9fb711d0e5c1b8b1f77094c625.jpg

APELDOORN - Is er in atoomschuilkelders ook plaats voor honden en katten? Dat vraagt de Apeldoornse fractie van de Partij voor de Dieren zich af.*

De partij wil van het college weten hoe er wordt omgegaan met meegebrachte huisdieren als de bevolking dekking moet zoeken. Aanleiding zijn de politieke spanningen in de wereld, waardoor volgens de partij de angst voor nucleair terrorisme stijgt.*

Apeldoorn had ten tijde van de Koude Oorlog een grote schuilplaats voor 7500 mensen, maar die is omgebouwd tot parkeergarage. De Partij voor de Dieren wil weten of er nog andere schuilkelders zijn.

De vragen van de PvdD Apeldoorn:

1. Beschikt de gemeente Apeldoorn nog over werkende atoomschuilkelders? Zo ja, welke en

voor hoeveel personen?

2. In hoeverre is Parkeergarage Brinkhof nog te gebruiken als atoomschuilkelder?

3. Wie beheert de sleutel van eventuele schuilkelders en wie bepaalt de toegang tot eventuele

schuilkelders?

4. Hoe ziet het evacuatie/rampenplan eruit in geval er een atoomaanval dreigt?

5. Hoe wordt de bevolking op de hoogte gesteld van de locatie van eventuele schuilkelders en

wat zij moeten doen bij een atoomaanval?

6. Hoe vindt de selectie plaats wie wel en wie niet gebruik kan/mag maken van een

atoomschuilkelder? Kunt u motiveren waarom u voor deze selectiemethode kiest?

7. Hoe wordt omgegaan met eventuele huisdieren, die inwoners willen meenemen als zij in een

atoomkelder gaan schuilen?

8. Bent u van plan meer aandacht te besteden aan de veiligheid van onze inwoners gezien de

toenemende spanningen in de wereld en het toenemende risico van nucleair terrorisme? Zo ja, op welke wijze? Zo nee, waarom niet?

Bron

Ik ben wel benieuwd naar de antwoorden op deze vragen, zeker als Apeldoorner zijnde met een huisdier.

• Leuk 1

Deze post delen

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

Zo, dat botst behoorlijk met de mensch met ernstige allergieën voor dieren. Ga je naar de shcuilkelder om te schuilen voor een bom, sterf je daar aan je allergische reactie of astma aanval vanwege een paar kattten.

Tenzij er aparte huisdiereneigenaren met dieren schuilkelders EN schuilkelders zijn.

Deze post delen

Zo, dat botst behoorlijk met de mensch met ernstige allergieën voor dieren. Ga je naar de shcuilkelder om te schuilen voor een bom, sterf je daar aan je allergische reactie of astma aanval vanwege een paar kattten.

Tenzij er aparte huisdiereneigenaren met dieren schuilkelders EN schuilkelders zijn.

Lijkt mij lichterlijk overdreven, maar zorgd wel weer voor ruimte in de bunker ;)

Ik neem mijn poezel wel graag mee naar een bunker als de shtf daar is, dus het is een goede vraag van de PvdD!

Deze post delen

Nederland heeft haar bunkers compleet verkwanseld. Omgebouwd tot winkeltjes in metrostations, parkeergarages, dichtgestort, gebruikt voor opslag of in het gunstigste geval er een culturele bestemming aan gegeven. Ik woon op 30 meter vanaf een atoombunker die in zeer goede staat is, alleen heb ik zelf geen sleutel..

Ik vind de vragen van de PvdD zeer zinvol. Op die ene vraag over huisdieren na dan, tenzij je ze net als vroeger de kippen en geiten op schepen, meeneemt als langhoudbare voedselvoorziening. Ga er maar vanuit dat het dringen wordt bij die paar bunkers als het in jouw gemeente er vannacht net zo aan toe gaat als in Aleppo. En er geen ruimte zal worden vergeven aan dieren als er nog mensen in de rij staan.

Deze post delen

ruimte voor dieren in de schuilkelders?? WTF, je mag blij zijn als er uberhaupt nog een schuilkelder kan vinden in Nederland. Natuurlijk tel ik Den Haag daarbij niet mee, want ik weet zeker dat er daar schuilkelders zijn. Als er iets is wat de hoge heren daar kunnen dan is het wel hun eigen hachje beschermen.

Deze post delen

Zelf ben ik allergisch tegen katten, dikke ogen, overal jeuk, hoofdpijn, en astma.

MAARJA...... Als ik mijn hond meeneem lost dat katten probleem zich vanzelf op.

Deze post delen

En niemand die het opmerkelijk vindt dat er "ineens" vragen over een atoom schuilkelder worden gesteld? 1-2 jaar geleden werd je nog voor gek verklaard als je zulk soort vragen stelde.... Zijn wel zinvolle vragen overigens....

Deze post delen

Er zijn weinig atoomschuilkelders in Nederland. En dan bedoel ik schuilplaatsen die bestand zijn tegen een inslag in de directe omgeving.

Er zijn wel schuilkelders die beschikken over een dusdanige bouw en filterinstallatie dat ze bestand zijn tegen de nawerking: straling, biologische en/of chemische (lucht)vervuiling.

De schuilkelder onder het stadhuis alhier is archiefruimte geworden. De vervangende kelder onder de branderkazerne is waardeloos geworden doordat er een raampartij in moest van de arbo medewerker.

Schuilkelders werden beheerd door de BB, bij de opheffing daarvan zijn de kelders gesloopt, verwaarloosd etc.

Er zijn andere fora die je zo kunnen melden waar wat voor kelders bestaan en de status daarvan.

De beste zijn die welke gebruikt worden door bv de PTT als zendstation > GSM masten.

Wil je een goede kelder? Bouw er een of koop er één als ie vrijkomt op de markt.

De parkeerkelder in Apeldoorn is gesloopt. Er loopt een verzoek tot behoud van de oud bunker/kelder van een bekende NSBer. Dus eigenlijk vreemd dat er vanuit dezelfde politiek vragen gesteld worden over schuilkelders. ps de beste zijn die uit de koude oorlog of die de duisters achtergelaten hebben.

Op marktplaats stond laatst die van Emmen te koop.

In Brabant komt er één te koop.

Deze post delen

Ow, ik heb vanmiddag PvdD meneer die daarover gaat gesproken...dat hele verhaal over die vragen is goede PR voor de partij.

Die kelders zijn niet eens bruikbaar.

Maar de PvdD is wel weer leuk in het nieuws geweest. Zonder dieren te kwetsen.

Deze post delen

De vervangende kelder onder de brandwerkazerne is waardeloos geworden dorodat er een raampartij in moest van de arbo medewerker.
Hahahahaha....halve zolen.

Deze post delen

Oeps ik heb helemaal iet gereageerd op de eigenlijke vraag: zoek even op YT naar filmpjes gemaakt in schuilkelders tijdesn de 2de wereldoorlog in duitsland.

Je zal dan begrijpen dat huisdieren niet thuishoren in schuilkelders. Hoe vervelend ook voor de baasjes en de dieren.

Overigens overleven dieren mits buiten en vrij, rampen vaak beter dan mensen.

Deze post delen

Bunkers zijn nauwelijks gedocumenteerd. Ik kan vermoedelijk nog wel aan oude lijsten komen; hier bijvoorbeeld een overzicht van openbare bunkers, d.d. 1978. Een heel deel zal inmiddels niet meer operationeel zijn..

[ATTACH=CONFIG]13084[/ATTACH]

Deze post delen

Dit filmpje is al eens gepost,maar ik blijf hem schitterend vinden. Maarten van Rossem vertelt, oa over de koude oorlog en de angst voor de atoombom en oa over de schuilkelder "De Noordertunnel" in Utrecht en de geheime locatie.... Leuk oud informatieboekje uit 1961 erbij waar kantoorpersoneel geadviseerd werd om onder de bureaus te gaan zitten en families in de kelder of onder de trap.

http://www.rtvutrecht.nl/gemist/uitzending/rtvutrecht/van-rossem-vertelt/20131026-0715/

Deze post delen

Bunkers zijn nauwelijks gedocumenteerd.

Maar wel bekend ondertussen.

Er zijn er maar weinig onbekend.

http://www.forten.info/ en kies maar een onderwerp of locatie ;-)

Er is zelfs bv een website over arnhem ondergronds. Met de schuilkelder onder het willemsplein (als ik het goed onthouden heb).

De werkelijk onbekende zijn de privé schuilkelders.

Zolang aannemers en hun personeel hun mond houden ;-)

Deze post delen

En niemand die het opmerkelijk vindt dat er "ineens" vragen over een atoom schuilkelder worden gesteld? 1-2 jaar geleden werd je nog voor gek verklaard als je zulk soort vragen stelde.... Zijn wel zinvolle vragen overigens....

het is de partij voor de ditjes en datjes

je hoort ze nooit over dingen als pensioenen banken en weet ik niet wat

als je alle normale vragen over beesten al hebt gesteld moet je rare vragen over beesten gaan stellen

Deze post delen

MAARJA...... Als ik mijn hond meeneem lost dat katten probleem zich vanzelf op.

Wat is dat nou weer voor kut opmerking, ga eens lekker een leven zoeken ofzo. Droeftoeter.

• Leuk 3

Deze post delen

Wat is dat nou weer voor kut opmerking, ga eens lekker een leven zoeken ofzo. Droeftoeter.

Ik hoop voor @luna1988 dat dit een ondoordachte foute grap was.

Anders is hij gewoon een harteloze dierenbeul.

• Leuk 1

Deze post delen

Volgens mij hebben die katten en de honden heel de bunker voor zichzelf, nadat alle baasjes en aanverwanten elkaar hebben afgemaakt om al dan niet grappig bedoelde opmerkingen.

Deze post delen

Tja, en dat is is dus precies de reden dat ik niet in zo'n kelder/bunker zou gaan zitten met een groep onbekenden. De kans dat er een paar aggressievelingen tussen zitten is veel te groot. En dan ook nog een zooi huisdieren erbij? Het is dan in zo'n schuilplaats gevaarlijker dan er buiten...

Deze post delen

Volgens mij hebben die katten en de honden heel de bunker voor zichzelf, nadat alle baasjes en aanverwanten elkaar hebben afgemaakt om al dan niet grappig bedoelde opmerkingen.

Gelukkig heb ik claustrofobie dus ik zit lekker rustig buiten met mijn katten EN HOND.

Deze post delen

@AndyJ_NL

Dit was een reactie van mij op iemand die het grappig en leuk vond dat mensen het loodje zouden leggen door een allergische reactie op katten.

Volgens hem zou er dan gelukkig plaats ontstaan in een schuilkelder.

Maar goed die reactie is natuurlijk allang verwijderd.

Schijnbaar is het hier normaal dat mensen hun dieren bover andere mensen zetten.

Daarom vond ik mijn sarcastische opmerking wel op zijn plaats.

Wie komt in godsnaam op het idee om dieren mee te nemen naar een schuilkelder?

Komaan denk na!

Waar ga je met de uitwerpselen heen? Na 2 weken leg je het loodje aan 1 of andere enge ziekte.

Honden die bijten, honden die blaffen, mensen met allergieën, of mensen die geen dieren moeten enz enz.

Dat hou je echt geen weken vol.

Daar komt nog eens bij dat die dieren de plekken van mensen innemen. Want eerlijk is eerlijk voor hoeveel mensen is er plek? 5 % van de bevolking?

Mensen die serieus denken dat ze hun dier mee een bunker inkrijgen? En dat ook nog eens gerechtvaardigd vinden tegenover andere mensen.

Sorry hoor! Als je het dan al over Droeftoeters hebt!

• Leuk 1

Deze post delen

Ik ga zelf in elk geval niet in de schuilkelder zitten, mijn echtgenote ook niet en de katten houden we gewoon bij ons. Ik heb het idee dat ik het in een schuilkelder al snel benauwder ga krijgen dan erbuiten.

Wellicht heb ik een wat fatalistische inslag: we gaan allemaal een keer dood en als het vandaag is, dan vind ik dat erg jammer maar dan was het waarschijnlijk mijn tijd. Liever stel ik het nog een tijdje uit.

Als er niets gebeurt voordat we straks voorgoed in onze BOL zitten, zullen we daar hopelijk van ouderdom overlijden.

Deze post delen

Dit was een reactie van mij op iemand die het grappig en leuk vond dat mensen het loodje zouden leggen door een allergische reactie op katten.

Volgens hem zou er dan gelukkig plaats ontstaan in een schuilkelder.

Maar goed die reactie is natuurlijk allang verwijderd.

Okee, dan bij deze excuses voor de pissige reactie, jammer dat mensen hun posts weghalen als er al op gereageerd is.. dan krijg je dit soort ongein.

Verder helemaal mee eens dat er geen dieren in een schuilkelder horen. Misschien een uitzondering voor blindengeleidehonden, al is zelfs dat waarschijnlijk een slecht idee, hoe goed bedoeld het ook is.

• Leuk 1

Deze post delen

Gast lonely wolf
ruimte voor dieren in de schuilkelders?? WTF, je mag blij zijn als er uberhaupt nog een schuilkelder kan vinden in Nederland. Natuurlijk tel ik Den Haag daarbij niet mee, want ik weet zeker dat er daar schuilkelders zijn. Als er iets is wat de hoge heren daar kunnen dan is het wel hun eigen hachje beschermen.

Ik ben vaak in eentje geweest.....moesten maandelijks de leidingen doorgespoeld worden .Geloof mij, je zal er voor je verdriet nog niet in willen zitten.

Deze post delen

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...