Ga naar inhoud
GENEGEERD

Anti-terreuroefening op Waddenzee

Tom
 Share

Recommended Posts

Ga ik een weekje naar de eilanden, schrik me daar een hoedje worden we "aangevallen" door speciale troepen, gelukkig was het een oefening.

De Nederlandse antiterreureenheid DSI heeft bij een oefening tot twee keer toe een gekaapte passagiersboot met ongeveer 400 opvarenden bevrijd. Het ging om een internationale anti-terreuroefening op de Waddenzee.

De Dienst Speciale Interventies werkte bij de training samen met antiterreureenheden uit zes andere Europese landen.

Maar zonder gekheid, verwachten ze nu echt een gijzeling van een veerboot met een stel ouden van dagen waaronder 1 gekke prepper? Was wel effe bang dat ze mijn messie (in mijn BOB) zouden vinden:cool:

Link naar reactie

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
Ga ik een weekje naar de eilanden, schrik me daar een hoedje worden we "aangevallen" door speciale troepen, gelukkig was het een oefening.

De Nederlandse antiterreureenheid DSI heeft bij een oefening tot twee keer toe een gekaapte passagiersboot met ongeveer 400 opvarenden bevrijd. Het ging om een internationale anti-terreuroefening op de Waddenzee.

De Dienst Speciale Interventies werkte bij de training samen met antiterreureenheden uit zes andere Europese landen.

[video=youtube;atLuRgtdGkE]

Maar zonder gekheid, verwachten ze nu echt een gijzeling van een veerboot met een stel ouden van dagen waaronder 1 gekke prepper? Was wel effe bang dat ze mijn messie zouden vinden:cool:

Zonder gekheid lijkt het mij prima dat er geoefend wordt door dit soort eenheden @Tom. Dat jij je niets kunt voorstellen bij mogelijke doelen zegt natuurlijk niet zoveel. Wat weet jij daar nou van?

Link naar reactie

Zonder gekheid lijkt het mij prima dat er geoefend wordt door dit soort eenheden @Tom. Dat jij je niets kunt voorstellen bij mogelijke doelen zegt natuurlijk niet zoveel. Wat weet jij daar nou van?

Ja daar zeg je zo wat, kan me niet een "doel " voorstellen, maar waar ben je dan nog veilig?

Dan loop je overal risico's zoals in de AH de biljartclub, het wegrestaurant, de trein. Maar denk je dat we als preppers hier iets tegen kunnen doen?

Dus ons voorbereiden op een gijzeling?

Link naar reactie

Ja daar zeg je zo wat, kan me niet een "doel " voorstellen, maar waar ben je dan nog veilig?

Dan loop je overal risico's zoals in de AH de biljartclub, het wegrestaurant, de trein. Maar denk je dat we als preppers hier iets tegen kunnen doen?

Misschien wat training in een vechtsport maar verder? nee denk het niet.

ligt er natuurlijk ook aan wat voor situatie je zit, is je gezin erbij of ben je alleen of is het een hele grote groep? als het een iemand is zou je nog kunnen proberen hem neer te halen en hopen dat anderen ook inspringen maar met alle adrenaline weet ik niet of het wel lukt en of anderen dan ook nog inspringen.

Link naar reactie

Je voorbereiden op een gijzeling? Zou ik zo snel niet weten, behalve de gewone dingen: niet opvallen, mensenmassa's mijden, dicht bij een uitgang of nooduitgang gaan zitten of staan, dat soort zaken die op zich al samenhangen met een 'prepperhouding'.

En het klinkt misschien wat lullig maar ik ga niet naar gebieden waar mensen nog wel eens gegijzeld worden. Zo uit mijn hoofd herinner ik me dat er wat vakantiegangers in Jemen en Kenia zijn gegijzeld en zelfs gedood. Gaat eigenlijk om ontvoeringen om losgeld maar het resultaat is ongeveer hetzelfde.Sommige risico's kun je niet mijden - onderweg zijn voor werk of school - maar andere wel.

• Leuk 1
Link naar reactie

Het is een vraag die ik me geregeld stel. Wat kan je wél doen ?

1/ Vooraf een risicoanalyse maken, eventueel de trip niet maken, of bepaalde bestemmingen mijden.

2/ Je organisatie aanpassen en alleen reizen mijden.

3/ In een gebouw kijken waar de nooduitgangen zitten.

4/ In voertuigen kijken hoe je er uit komt, waar je weg kan, waar je toegang hebt tot verschillende dekken, nooduitgangen, eventuele dingen die kunnen dienen als wapen (brandbijl).

5/ Oog hebben voor groepjes personen

6/ Onverlichte of verdachte plekken mijden.

7/ Zorgen voor beschermingsmiddelen die je kunnen helpen : spuitbussen, cuttermes, zakmes, hamer, wandelstok, een alu buisje in je tas wat je snel kan beetpakken, ...

8/ Geen uiterlijke tekenen van welstand vertonen, : niet zwaaien met bankbiljetten, dure horloges, dure auto's, dure gadgets, ...

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

Share

• Nieuwe aanmaken...