Ga naar inhoud
GENEGEERD

Airsoft-equipment: wat is handig voor preppers?


Zanshin

Aanbevolen berichten

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
  • Reacties 52
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Waarom specifiek airsoft, en niet het echte werk? Persoonlijk vind ik airsofters over het algemeen wanna-be militairen die denken dat ze dingen doen die 'net echt' zijn. Wat vaak ook klopt, 'net echt' is geen werkelijkheid en slaat de plank dus volledig mis..

 

Hele nuttige eerste bijdrage.

Heb je enig idee hoeveel pro's uit het leger en aanverwante takken deze sport beoefenen om beter in real life te zijn?

Blijkbaar niet.

 

Hoe dank ook, veel airsofters kopen replica materiaal wat niet echt kwalitatief is. (Bijv kleding)

Ga dan ook voor de real deal.

 

Greener

Link naar reactie
Delen op andere sites

zelf heb ik een paar jaar geleden "rook granaten" gekocht bij een airsoft webwinkel in Belgie, ook mijn transport koffer voor mijn luchtbuks komt van een airsoft winkel. en een chirugen setje heb ik er ook vandaan gehaald, ik hoorde later hier dat de kwaliteit van dat setje niet geweldig was, maar voor eenmalig gebruik in noodgeval vind ik het goed genoeg. BTW, alles is uit belgie gekomen, Nederlandse airsoft winkels vallen behoorlijk tegen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

wat mij vooral tegen staat bij airsoft spul is de kwaliteit van kleding/uitrusting

wil je voor een leuk bedrag camo of iets hebben ga legerdumps af

ex leger spul is beter dan airsoft

wil je echt top of the line spul kom je bij de hele dure merken uit maar of dat het waard is betwijfel ik

ik houd het persoonlijk wel bij ex leger spul

verschillende camo patronen door elkaar is alleen maar beter (woodland, strichtarn, flecktarn)

Link naar reactie
Delen op andere sites

wat mij vooral tegen staat bij airsoft spul is de kwaliteit van kleding/uitrusting

wil je voor een leuk bedrag camo of iets hebben ga legerdumps af

ex leger spul is beter dan airsoft

wil je echt top of the line spul kom je bij de hele dure merken uit maar of dat het waard is betwijfel ik

ik houd het persoonlijk wel bij ex leger spul

verschillende camo patronen door elkaar is alleen maar beter (woodland, strichtarn, flecktarn)

 

mee eens, dumpshops hebben vaak ex-defensie materiaal, maar ook vaak rommel die ze verkopen. Maar sommige dingen zijn gewoon moeilijk te kopen bij dumpshops, dingen als rookgranaten. tijdens een SHTF ideaal om te hebben.

Link naar reactie
Delen op andere sites

mee eens, dumpshops hebben vaak ex-defensie materiaal, maar ook vaak rommel die ze verkopen. Maar sommige dingen zijn gewoon moeilijk te kopen bij dumpshops, dingen als rookgranaten. tijdens een SHTF ideaal om te hebben.

 

ik ging even uit van kleding uitrusting zoals rugzakken vesten etc etc

ex defensie spul kun je er zo tussen uitpikken, dat materiaal is veel dikker en dikkere naden dan dat imitatie spul zoals fosco fostex en noem ze maar op

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een tactical vest is handig, met eventueel een molle systeem.

Dit kan je onder je jas dragen zonder op te vallen met een grote rugtas.

Je kan hier een groot aantal items kwijt, qua zakken en andere bevestigingsmogelijkheden.

Dit soort vesten, moet je gewoon uitproberen bij de dump of een shop, en niet zomaar iets vanaf het internet kopen. Er is heel wat rotzooi namelijk te koop.

Ik heb nog zo'n visgraatmodel, dus lekker dun en ademend, maar je kan ineens 5 kilo items meenemen zonder dat het zichtbaar is.

Mocht je toch nog een rugzak mee willen nemen, is dit geen bezwaar omdat dan de banden over elkaar heen gaan. In mijn geval dan. Dus evt passen met je eigen rugzakje..

 

Greetz Holy.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik ging even uit van kleding uitrusting zoals rugzakken vesten etc etc

ex defensie spul kun je er zo tussen uitpikken, dat materiaal is veel dikker en dikkere naden dan dat imitatie spul zoals fosco fostex en noem ze maar op

 

Mil-tec, webtex, etcetc

 

Vrijwel al het ex-defensie materiaal heeft een label met een NSN nummer en meestal NATO maten in het geval van kleding.

 

Eerlijk gezegd begrijp ik niet dat mensen €39,95 uitgeven voor een namaak UBAC als de echte net zo duur zijn.

(Of in het geval van Desert DPM de helft.)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb een volledige paintball uitrusting maar ik denk niet dat er iets bij zit wat handig zou zijn. Misschien de pods om spul in te doen.

Het enige wat misschien fijn is aan paintball kleding, is dat het stevige en goed ontwikkelde sportkleding is, in alle kleuren en maten.

Verder wat training betreft heeft het raakvlakken met defensie. Aan de andere kant is het totaal verschillend.

Aangezien airsoft niet veel anders is dan paintball, zal je dus niet veel aan je spul hebben.

  • Leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

ik als "wanna-be millitair" @Lada_Niva (thanks voor je bijdrage..) gebruik een portofoon met headset voor handsfree communicatie, een camelbag met 2 liter water, een tactical vest (quickrelease vest van condor) met pouches en een 3 day assault pack (ook van condor) , stevige handschoenen van mechanix, een paar breeklichten, ehbo set, en alles voor mn airsoft wapens ( wat ik hier niet bespreek vanwege forum regels, pm/mail mag!)

Verder gebruik ik een A-tacs au fast helmet ( heeft menig letsel aan mn kop voorkomen) en invader gear broek/shirt. Ontzettend sterke broek, gebruik ik tevens als werkbroek. Eens in een spijker blijven hangen en hij scheurde nieteens.

 

Het meeste heb ik gehaald bij de combatshop, goede kwaliteit, snel geleverd en ontzettend aardig personeel ( even reclame maken hoort erbij voor mn mede airsofters)

Ik denk dat je alles ( op het vest na) sowieso wel kan gebruiken bij een bug out scenario.

 

Edit: ik gebruik ook een ballistische bril, de Swiss eye raptor. Verplicht bij raptor, heeft ook tijdens het hiken in Noorwegen menig letsel van takken aan mn ogen gescheeld. ja, ik ben onhandig.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...
Waarom specifiek airsoft, en niet het echte werk? Persoonlijk vind ik airsofters over het algemeen wanna-be militairen die denken dat ze dingen doen die 'net echt' zijn. Wat vaak ook klopt, 'net echt' is geen werkelijkheid en slaat de plank dus volledig mis..

 

Ook goedendag...

Stel jezelf eerst even voor in desbetreffende rubriek aub...zo kom je minder over als een ********* in jouw eerste bericht...

 

 

 

 

Voor de rest...

Ik heb zelf een vzw airsoft gehad...

Heel veel goed materiaal...

Nu gebruik ik enkel nog luchtbuks geweer en pistool op doelen thuis.

Een goede airsoft is een heel erg goed verdedigingswapen zonder te doden ..niet beschermd komen ze heel hard aan die bio bollekes..

Je kan er zelf aan prutsen en de fps flink verhogen zodat deze een nog hogere snelheid hebben.

In België is het geen verboden wapen dus ideaal om thuis te hebben..

Voor de rest is de kleding gewoon camou ..of zoals gewild...

 

Training is goed om skills te leren hoe te bewegen en te verstoppen als het nodig is..kan handig zijn bij een shtf.

Persoonlijk zoals eerder vermeld gebruik ik nu nog enkel luchtbuks en die zijn ten eerste heel erg goed qua verdediging en ook heel efficiënt om te jagen en vooral legaal.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Airsoft en preppen? Ja zeker. Maar dan moet je meer bij de Milsimspelers zijn.

 

Milsim is de zwaardere vorm van airsoft. Maar wordt in Nederland niet gedaan. De terreinen zijn hier te klein en de spelers en organisatoren te onervaren.

 

OutlawNLD en ik hebben dit met ons oude team jaren lang gedaan. Hieraan veel spullen overgehouden. De events duren normaal gesproken tussen de 48 en 72 uur nonstop. Dus moet je alles meenemen dat je nodig hebt in die tijd. Dus een soort bug out bag, hahahaha!

 

Dus qua survivalspullen zitten wij wel redelijk goed.

 

Qua kleding heb ikzelf nog erg veel. Maar dan alleen maar realdeal. Dat goedkopere spul gaat zo kapot.

 

Ik denk zelf dat ik wel baat heb gehad bij de spullen die ik door de jaren heen heb verzameld, maar daar is dan ook een kapitaal in gegaan. Verder zou ik als 'prepper' zijnde ver weg van Airsoft blijven. Beter gelijk goed spul kopen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk dat Airsoft gemeenschap het niet op prijs zal stellen, als jij met een Airsoft replica mensen op angst aanjaagt of dit gebruikt als verdedigingswapen. Het heeft jaren geduurd voor het mogelijk was dit van de grond te krijgen in Nederland dus laten deze sport goed gebruiken en niet misbruiken !

 

In belgie moet je beschikken over een pas van de Airsoft alliantie België ( AAB )

In Nederland is het dat zelfde er zijn strikte regels aangeboden voor het bezit van replica's

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk dat Airsoft gemeenschap het niet op prijs zal stellen, als jij met een Airsoft replica mensen op angst aanjaagt of dit gebruikt als verdedigingswapen. Het heeft jaren geduurd voor het mogelijk was dit van de grond te krijgen in Nederland dus laten deze sport goed gebruiken en niet misbruiken !

 

In belgie moet je beschikken over een pas van de Airsoft alliantie België ( AAB )

In Nederland is het dat zelfde er zijn strikte regels aangeboden voor het bezit van replica's

 

 

In Belgie MOET JE NIET aangesloten zijn bij de AAB.

Ik weet het heel goed aangezien ik de vzw had . Het is wel aan te raden als club maar het moet niet.

En angst aanjagen????Doe normaal aub..ik zeg dat het kan gebruikt worden voor deze..in je nachtkast leggen dwz niet mee op straat gaan wandelen.

 

Het is beter dit als verdediging van het fort te gebruiken dan een echt dodelijk wapen..

En als je de regels volgt van verdediging van de woning is er geen kwaad...O ja die ken ik ook heel goed want heb jaren lang in een club met de real deal geschoten...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Waarom specifiek airsoft, en niet het echte werk? Persoonlijk vind ik airsofters over het algemeen wanna-be militairen die denken dat ze dingen doen die 'net echt' zijn. Wat vaak ook klopt, 'net echt' is geen werkelijkheid en slaat de plank dus volledig mis..
Welkom hier en duidelijk een mening. Het woordje "gefundeerd" laat ik bij deze wel weg.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Waarom specifiek airsoft, en niet het echte werk? Persoonlijk vind ik airsofters over het algemeen wanna-be militairen die denken dat ze dingen doen die 'net echt' zijn.

 

Dat echte onzin ! er zijn mensen die daar misbruik van maken maar er zijn ook vele die dit spelen als een spel en daar gewoon een leuke game willen.

Boven dien zijn er mannen die gediend hebben, en ik durf namens vele Airsoft spelers te spreken dat zij alle respect verdienen en krijgen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zowel bij airsoft als bij paintball als bij echte wapens zijn er mensen die het verzieken voor de rest.

Maar als je een ''wapen'' hebt en je moet je verdedigen kan je hem maat beter gebruiken om jouw overlevingskansen te vergroten.ik zou het ook doen met mijn paintballmarker hoewel ik deze niet voor handen heb liggen.

Vergis je niet in de schade die een airsoft replica of een paintballmarker kan aanrichten. Modbreak: klein stukje verwijderd vanwege forumregels.http://preppers.nl/forum/threads/12-Forum-regels

Link naar reactie
Delen op andere sites

kijk...je mag het zeker niet gaan misbruiken.

Ik wil gewoon aangeven dat dit een manier is om legaal (in België ) een verdedigingswapen in huis te hebben zonder een hele rimram aan vergunningen te doorlopen.

Het is zeker effectief genoeg en zeker bij nacht als een inbreker in jouw huis zou komen.

Bots ik daarmee tegen bepaalde borsten? Misschien wel ..so f***g be it....maar het is gewoon zo.

MAAR!!!!!!! je moet er niet mee gaan showen op straat en dergelijke...

Je houdt je aan de wapenwetgeving ...Hetzelfde geldt voor luchtbuks karabijn of luchtpistool....uiterst effectief en binnen het wettelijk kader...

 

De dag van vandaag bijna een must om in huis te hebben met de vele inbraakgolven...

Mijn hebben en houden wordt verdedigd met hand en tand...ik werk er voor...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in


×
×
  • Nieuwe aanmaken...