Ga naar inhoud
GENEGEERD

Welke slaapzak in BOB?


Dauntless

Aanbevolen berichten

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

Ik heb net een Snugpak gekocht.

Eigenlijk ging ik voor de Navigator (-7'C) maar die was niet op voorraad. Uiteindelijk heb ik de Jungle Bag gekocht (2'C).

Behalve de slaapzakken waar ik vroeger mee kampeerde heb ik geen ervaring met die dingen, dus het was een beetje een gok.

Ik ben katoenen zakken met hollowfill gewend, deze zijn helemaal syntetisch.

gevolg is dat ie (Jungle Bag) super compact is. Ik dacht iets van 18x15cm in z'n stuffzak.

Én hij heeft een muskieten netje ^_^

 

Waarschijnlijk koop ik de Navigator ook, omdat ik in het voor en najaar soms heel kort in mijn vakantie huis ben en geen zin heb om dan alles overhoop te trekken om te kunnen slapen. Nu is het een kwestie van slaapzak op het matras en pitten maar.

 

Deze slaapzakken zijn overigens 'vierkant'. Veel zijn mummiestijl. Dat is met een vierkante gemakkelijk na te doen door het voeteneinde onder je benen door te gooien. Ik ben een groot voorstander van vierkante modellen omdat die ook mooi als losse deken gebruikt kunnen worden.

 

Ik pik nog even een katoenen liner op bij de Aldi om de zak netjes te houden. Misschien dat ik ook nog een zijden liner koop, maar ik wacht eerst af hoe warm de zak is. Een bivvie heb ik niet nodig en de prijs is vrij hoog. Misschien dat die er nog wel komt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey,

Welke slaapzak hebben jullie in jullie BOB?

Ik heb een Wilsa Alaska (1 graden) + Quechua bivakzak.

Goede 3 seizoens slaapzak zeker in combinatie met bivak zak en jack wolfskin gossamer.

Welke hebben jullie?

Grtz,

Dauntless

 

Leuk tentje ! Heb ik ook !

 

Ik neem mijn zomer- of mijn winterslaapzak mee, afhankelijk van het seizoen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...