Ga naar inhoud

Het forum is weer online!

Welkom mede-preppers, zoals jullie zien is het forum na 4 jaar weer online. Tijd voor een feestje! Je kunt met je oude gebruikersnaam en wachtwoord inloggen. Als dit is gelukt, pas dan gelijk je e-mailadres aan. Deze klopt namelijk niet meer omdat we die 4 jaar geleden hebben verwijderd.

Weet je je wachtwoord niet meer? Dan kan je de wachtwoord vergeten functie NIET gebruiken, omdat we je e-mailadres dus niet meer hebben. Mail in dat geval naar forum@preppers.nl en noem je gebruikersnaam en voeg een notificatiemail bij van het oude forum als je die nog hebt.

Mocht je echt niks hebben mail ons dan sowieso je gebruikersnaam, we zullen je dan verdere instructies geven!

Kans

Als je nog goud wilt kopen...

Recommended Posts

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

Ik koop al sinds 2002 maandelijks wat Goud (of Zilver) en dat altijd voor een vast bedrag. Zo heb je gemiddeld een mooie prijs. Staat de koers hoog dan kun je minder aanschaffen en staat de koers laag wat meer.

Deze post delen

Ik koop al sinds 2002 maandelijks wat Goud (of Zilver) en dat altijd voor een vast bedrag. Zo heb je gemiddeld een mooie prijs. Staat de koers hoog dan kun je minder aanschaffen en staat de koers laag wat meer.

ik tank ook altijd enkel voor 20 euro.

Zo hebben de brandstofprijzen geen invloed op mijn rijgedrag of uitgaven.

Deze post delen

Ik volg al een tijdje een aantal "economische website's" en nieuwsbrieven, de meesten zijn wel vanuit het Amerikaanse standpunt.

Namen als : Mike Maloney, Marc Faber, Jim Rickards, Gerald Celente,... maar ook Harry Dent die zwaar deflationist is, en goudprijzen voorspeld van 750 tot zelf 350 dollar.

Maar dan is de vraag, wat is de Euro nog waard ? (Jim Rickards gaat daar diep op in met zijn 'valuta-oorlogen', de dollar zal waarschijnlijk de laatste dominosteen zijn, nadat de anderen al gevallen zijn, afgezien van het feit dat Rusland en China daartegen wel eens volledig buiten het westers financieel systeem om handel kunnen drijven)

Het is helemaal geen simpele discussie, maar volgens mij gaan we geen normale inflatie meer krijgen (dus moet je ook geen goud meer kopen als inflatiebescherming), voor dat we een reset krijgen van het financieel systeem (devaluaties,volledig verdwijnen van fiat munten door hyperinflatie, een nieuwe munt (SDR ?), derde wereldoorlog,...)

Er wordt nu enorm aan geldveruiming gedaan om de deflatie niet te laten plaatsvinden, daarbij hoopt men de inflatie netjes op twee percent te kunnen krijgen. Japan bewijst echter dat dat niet zo vanzelfsprekend is.

Ik sluit me dan ook aan bij de visie van velen, dat we eerst deflatie gaan krijgen, en dan gaat dat door de reacties van de centrale banken omslaan in hyperinflatie, en dan zal er een soort Bretton Woods II volgen, en zal het financieel stelsel er wereldwijd helemaal anders uitzien.

(http://goldsilverworlds.com/economy/expect-deflation-inflation-and-hyperinflation-in-this-distorted-financial-system/

http://goldsilver.com/hsom/ep6/ (ook de extra bijlage, het interview met Harry Dent is de moeite))

Maar vergeet niet, dat dat in het verleden altijd gepaard gegaan is met stevige conflicten.

Als je vanuit die visie goud koopt, dan denk je aan behoud van koopkracht, en niet aan nominale waarde. Overdracht van koopkracht van dit financieel systeem naar het volgende, wat dat ook mogen wezen.

Dat is ook de reden waarom je goud alleen maar moet kopen met geld dat je kan missen, desnoods nog jaren. Want dat die reset eraan komt is zeker, wanneer dat is de grote vraag.

En dan moet je nog uitgaan van het feit dat we na de reset nog een soort 'civilisatie' hebben, wat helemaal niet zeker is. Zelfs mensen als Martin Armstrong sluiten een Mad Max scenario niet volledig uit. Ik noem het liever een terugkeer naar de middeleeuwen, wat gezien de huidige situatie niet denkbeeldig is. Godsdienstwaanzin neemt opnieuw toe, ongeletterdheid ook, de kans op nieuwe epidemieën (in de middeleeuwen hadden we de pest) is ook een kwestie van tijd http://www.armstrongeconomics.com/archives/39644

In ieder geval, in zulke situatie zal een gouden munt nog altijd meer bereiken dan wat vodjes euro of dollar papier.

Daarom raad ik iedereen aan om een klein beetje goud te kopen, naar gelang hij of zij het zich kan permitteren, (al is het maar een baartje van 5 gr), dat voor zichzelf persoonlijk te verbergen, en het te vergeten tot je het ECHT nodig hebt.

Het is wel een feit, nu is het fysiek nog te verkrijgen, maar hoelang nog ? Misschien nog twee jaar, misschien breekt volgende week al de pleuris uit, waardoor je het kan vergeten van nog fysiek te kopen.

Als je je goud terug hebt verkocht voor fiat geld, en met verlies, ben je te vroeg geweest, dan heb je geld gebruikt dat je niet kon missen.

Het is echt een kwestie van op langere termijn te denken, over het huidige financiële systeem heen. Kan nog jaren aanslepen, kan volgende week al zijn.

Mijn bescheiden mening.

• Leuk 1

Deze post delen

Gast ghostwhiper
ik tank ook altijd enkel voor 20 euro.

Zo hebben de brandstofprijzen geen invloed op mijn rijgedrag of uitgaven.

ik gooi hem strotje vol bij de lokale shell als die half vol (of leeg) is en kijk er niet naar wat het kost.

auto moet afgetankt staan.

in geval van PM wacht ik tot medio mei volgend jaar, productie is laag op moment wat de prijs weer wat op dringt.

Deze post delen

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...