Ga naar inhoud

Het forum is weer online!

Welkom mede-preppers, zoals jullie zien is het forum na 4 jaar weer online. Tijd voor een feestje! Je kunt met je oude gebruikersnaam en wachtwoord inloggen. Als dit is gelukt, pas dan gelijk je e-mailadres aan. Deze klopt namelijk niet meer omdat we die 4 jaar geleden hebben verwijderd.

Weet je je wachtwoord niet meer? Dan kan je de wachtwoord vergeten functie NIET gebruiken, omdat we je e-mailadres dus niet meer hebben. Mail in dat geval naar forum@preppers.nl en noem je gebruikersnaam en voeg een notificatiemail bij van het oude forum als je die nog hebt.

Mocht je echt niks hebben mail ons dan sowieso je gebruikersnaam, we zullen je dan verdere instructies geven!

Kans

Als je nog goud wilt kopen...

Recommended Posts

Omdat in de globale handel goud in dollars wordt afgerekend, hoeft er maar weer een crisis te komen, (die op de loer ligt, hij wacht alleen maar op een trigger) of de goudprijs, in dollars, gaat weer door het dak. Je ziet momenteel dat in euro's goud ongeveer gelijk blijft in prijs, terwijl die in dollars daalt. Dit komt doordat de euro minder waard wordt t.o.v. de dollar. Als je de grafieken langs elkaar legt zie je heel mooi de momenten waarop Draghi aankondigde de persen aan te zetten en het moment waarop daadwerkelijk de persen werden opgestart. De euro maakte een klapper naar beneden en de goudprijs (in euro's) maakte een zelfde beweging in tegenovergestelde richting, omhoog dus. Je zou dus kunnen concluderen dat wanneer de prijs in dollars stijgt dat deze in euro's dubbel zo hard stijgt. Ik vind het lastig uit te leggen maar het heeft te maken met gelijke procentuele prijsstijging in euro's incl correctie ivm valutaverschil.

Met deze kennis en je eigen voorkeur met wat je met deze metalen wilt doen kun je verder actie ondernemen. Wil je bijkopen of speculeren?

Voor een deel is het preppen, maar als de prijs hoog genoeg is verkoop ik een deel. Daarna koop ik op een later tijdstip weer in als de prijs weer laag genoeg is. Momenteel koop ik op 32-33k in euros en verkoop ik 42-43k in euros.

Deze post delen

Op zoek naar waterfilters, branders, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga snel naar www.prepshop.nl!

Goudstaven met 3D-beveiliging

Het kopieergedrag van Chinezen kent weinig grenzen. Goudraffinaderijen stoppen daarom een nieuw soort 3D-chip in de staven. Het aantal staven goud dat vervalst is, neemt sterk toe, zo bleek tijdens een recente bijeenkomst van goudhandelaren in Dubai. De vervalsers worden steeds vindingrijker. Recent gevonden falsificaties hadden behalve hetzelfde gewicht exact dezelfde kenmerken als het opgeslagen goud, inclusief certificaat. Het goud was echter vermengd met een veel goedkoper metaal.

http://www.telegraaf.nl/dft/dft_premium/23977494/__Goudstaven_met_3D-beveiliging__.html

Ik vraag me af of dit verhaal klopt of dat er meer achter zit om zo'n chip in goudstaven te stoppen. Kan me zo voorstellen dat het voor overheden makkelijker is om goudstaven te traceren maar ook om goudstaven als namaak te bestempelen bijvoorbeeld.

Deze post delen

Goudstaven met 3D-beveiliging

Het kopieergedrag van Chinezen kent weinig grenzen. Goudraffinaderijen stoppen daarom een nieuw soort 3D-chip in de staven. Het aantal staven goud dat vervalst is, neemt sterk toe, zo bleek tijdens een recente bijeenkomst van goudhandelaren in Dubai. De vervalsers worden steeds vindingrijker. Recent gevonden falsificaties hadden behalve hetzelfde gewicht exact dezelfde kenmerken als het opgeslagen goud, inclusief certificaat. Het goud was echter vermengd met een veel goedkoper metaal.

http://www.telegraaf.nl/dft/dft_premium/23977494/__Goudstaven_met_3D-beveiliging__.html

Ik vraag me af of dit verhaal klopt of dat er meer achter zit om zo'n chip in goudstaven te stoppen. Kan me zo voorstellen dat het voor overheden makkelijker is om goudstaven te traceren maar ook om goudstaven als namaak te bestempelen bijvoorbeeld.

Het zal wel alleen grote baren betreffen; des te meer een reden om in kleine baren te kopen. Er is terug te lezen dat Valcombi mogelijk maakt om de baar te volgen op je smartphone dus dat is vooral leuk als je een baar verkoopt en zo de koper kan volgen. Ben benieuwd naar het vervolg hiervan..

Deze post delen

De koersen schieten ineens naar beneden. Eens kijken of het doorzet.
Als je dan weet dat JPM toch wel wat fysiek zilver inkoopt, geeft dit extra te denken.

Deze post delen

Als de euro/dollar koers nog rond de 1.3 stond was een kilo zilver nu rond de 400 euro geweest. Dat is nu rond de 465. Het is dus wachten tot de euro meer waard wordt

Deze post delen

Als de euro/dollar koers nog rond de 1.3 stond was een kilo zilver nu rond de 400 euro geweest. Dat is nu rond de 465. Het is dus wachten tot de euro meer waard wordt

De euro gaat van de week fors stijgen tov de dollar.

Deze post delen

De euro gaat van de week fors stijgen tov de dollar.

Als je het weet kun je er op in spelen zeg ik dan.

Deze post delen

Als je het weet kun je er op in spelen zeg ik dan.

Rustig blijven, dat betekent ook dat de goudprijs in Euro gaat dalen. Daar geloof ik in. Niet in fiat currencies. De Amerikanen zien hun export dalen door de lage Euro dus gaan ze massaal meer printen. De Euro werd vooral naar beneden gepraat.

Deze post delen

Rustig blijven, dat betekent ook dat de goudprijs in Euro gaat dalen. Daar geloof ik in. Niet in fiat currencies. De Amerikanen zien hun export dalen door de lage Euro dus gaan ze massaal meer printen. De Euro werd vooral naar beneden gepraat.

Dat is een mogelijke piste... Al is mijn persoonlijke mening dat de VS vooral bij print om het overheidsapparaat niet droog te zetten... De uitleg die ze er aan geven, zou wel eens in de jou gestelde lijn kunnen liggen ;)

Deze post delen

Dat is een mogelijke piste... Al is mijn persoonlijke mening dat de VS vooral bij print om het overheidsapparaat niet droog te zetten... De uitleg die ze er aan geven, zou wel eens in de jou gestelde lijn kunnen liggen ;)

Ik hoef geen gelijk te hebben. Als de goudprijs daalt koop ik goud. Als de Euro blijft dalen koop ik vastgoed. No problem.

Deze post delen

Als de Euro blijft dalen koop ik vastgoed. No problem.

@lewieke

Ben benieuwd hoe je dan op zo'n korte termijn vastgoed kan kopen?

Deze post delen

@lewieke

Ben benieuwd hoe je dan op zo'n korte termijn vastgoed kan kopen?

Ik ben altijd de markt aan het scannen. Wekelijks bezoek ik vastgoed en ik sta altijd open voor een goeie deal. Dat vraagt wat tijd, maar als het economisch nog wat moeilijker wordt, dan stijgen mijn kansen. Ik heb overigens meerdere aanbiedingen gedaan. Als de prijs ver genoeg daalt ben ik koper. Ook met de bank heb ik een overeenkomst en kan binnen de 48 u een overeenkomst worden gesloten. Tegen mijn voorwaarden overigens wat betekent : geen dossierkosten, geen hypotheek maar hooguit een mandaat en liefst een naakte belofte. Tegen bodemrente. Momenteel 20 jaar vast tegen 1.73%. Zij weten net zo goed als ik dat mijn solvabiliteit beter is dan die van de bank. Dat zeg ik ook onomwonden. Ze spreken me niet tegen.

Deze post delen

Ik ben altijd de markt aan het scannen. Wekelijks bezoek ik vastgoed en ik sta altijd open voor een goeie deal. Dat vraagt wat tijd, maar als het economisch nog wat moeilijker wordt, dan stijgen mijn kansen. Ik heb overigens meerdere aanbiedingen gedaan. Als de prijs ver genoeg daalt ben ik koper. Ook met de bank heb ik een overeenkomst en kan binnen de 48 u een overeenkomst worden gesloten. Tegen mijn voorwaarden overigens wat betekent : geen dossierkosten, geen hypotheek maar hooguit een mandaat en liefst een naakte belofte. Tegen bodemrente. Momenteel 20 jaar vast tegen 1.73%. Zij weten net zo goed als ik dat mijn solvabiliteit beter is dan die van de bank. Dat zeg ik ook onomwonden. Ze spreken me niet tegen.

Zeg Lewieke, ik heb al vaak posts van je gelezen waarin je vastgoed koopt als investering. Wat ik me dan altijd afvraag, ben je dan zo kapitaalkrachtig dat je dan complete huizen koopt? of koop je een aandeel in een woning? of los je gewoon je hypotheek extra af?

Wil je me eens uitleggen hoe je dat dan precies doet?

Deze post delen

Zeg Lewieke, ik heb al vaak posts van je gelezen waarin je vastgoed koopt als investering.

Wat ik me dan altijd afvraag, ben je dan zo kapitaalkrachtig dat je dan complete huizen koopt? of koop je een aandeel in een woning? of los je gewoon je hypotheek extra af?

Wil je me eens uitleggen hoe je dat dan precies doet?

Heeft ie al ergens eens uit de doeken gedaan, samengevat is het dit: Zeer hard gewerkt, zuinig geleefd en verstandig geïnvesteerd. Dat succesvol combineren is niet iedereen gegeven.

Deze post delen

Die 60mld per maand aan obligatie opkopingen van de ECB helpen de euro ook wel omlaag hoor.:)

Deze post delen

Volgens mij gaat het hefboomeffect weer werken nu de Euro goedkoper wordt VS Dollar. Goud zou nu wel eens boven de 40k in euries kunnen komen de komende maanden. Mits de Dollar mee blijft werken.

https://www.hollandgold.nl/koersen/goudkoers.html

Zelf Marc Faber is niet meer zo bullish over goud. Ik liet het maar even voor wat het was.

Deze post delen

Naamloos.jpg.48899ccc14a841cdce91c495d8e0e39a.jpg

Zelf Marc Faber is niet meer zo bullish over goud. Ik liet het maar even voor wat het was.

Kijk maar eens naar de grafiek van de afgelopen 5 jaar. In 2011 en 2012 heeft goud een tijdje 44k euro's aangetikt. Boven 42k is voor mij altijd een verkoopmoment om wat te verkopen (tijdelijk hé).

Deze post delen

Dus nu kopen of afwachten of het Griekse gebeuren weer even tot rust komt?

Deze post delen

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...