Ga naar inhoud

Het forum is weer online!

Welkom mede-preppers, zoals jullie zien is het forum na 4 jaar weer online. Tijd voor een feestje! Je kunt met je oude gebruikersnaam en wachtwoord inloggen. Als dit is gelukt, pas dan gelijk je e-mailadres aan. Deze klopt namelijk niet meer omdat we die 4 jaar geleden hebben verwijderd.

Weet je je wachtwoord niet meer? Dan kan je de wachtwoord vergeten functie NIET gebruiken, omdat we je e-mailadres dus niet meer hebben. Mail in dat geval naar forum@preppers.nl en noem je gebruikersnaam en je opgegeven geboortedatum en voeg een notificatiemail bij van het oude forum als je die nog hebt.

Mocht je echt niks hebben mail ons dan sowieso je gebruikersnaam, we zullen je dan verdere instructies geven!

Kans

Als je nog goud wilt kopen...

Recommended Posts

Nu staat het lekker laag:

[ATTACH=CONFIG]12961[/ATTACH]

Maar al is de kans volgens K a n s klein, hij zou nog onder de 1200 kunnen komen, en dan zou ik dat even rustig afwachten om te zien wat de eventuele nieuwe bodem zal worden....

Prep ze,

K a n s

Deze post delen

Morgen payday, @wodan ?

Ik heb recent nog wat gekocht op 1245 doet me gelukkig weinig ( heb zelfs nog veel duurder gekocht, doet me nog steeds weinig :0)

K a n s

Deze post delen

Morgen payday, @wodan ?

Ik heb recent nog wat gekocht op 1245 doet me gelukkig weinig ( heb zelfs nog veel duurder gekocht, doet me nog steeds weinig :0)

K a n s

Neen. "Normaal" zijn de dips donderdag of vrijdag. Payday of niet, ik heb geen geld voor goud over.

Deze post delen

Ik denk dat wanneer je momenteel geld over hebt, altijd goud (en PM) kunt kopen. Al staat deze 10-20-30% hoger dan nu. Dat gaat straks een paar keer over de kop, wanneer de pleuris op de financiële markten uitbreekt. In het verleden heb ik veel goud gekocht en verkocht. Een verkoopmoment voor mij was als de combinatie van goud\dollar\euro een kiloprijs van 42\43k in Euro's had. Toen ik 2 jaar geleden mijn finca in Spanje kocht heb k dat grotendeels gedaan van mijn goud. Het was een erg leuk gevoel om een paar baren te verkopen en een finca van 13 hectare ervoor terug te krijgen.

Deze post delen

Ik denk dat wanneer je momenteel geld over hebt, altijd goud (en PM) kunt kopen. Al staat deze 10-20-30% hoger dan nu. Dat gaat straks een paar keer over de kop, wanneer de pleuris op de financiële markten uitbreekt. .

Helemaal waar, maar we blijven wel hollanders he?

Dus als we op een/de dip kunnen kopen doen we dat graag :rolleyes:

Ik zal niet wachten tot hij 10% hoger staat omdat het uiteindelijk toch wel meer waard wordt :cool:

Vandaar ook de opmerking dat ik ook duurder gekocht heb maar helemaal geen spijt daarvan heb..

K a ns

Deze post delen

Goud staat toch ook precies net zo laag als vier jaar geleden? Ok, precies vier jaar geleden stond goud op 960-970, een vijftien euro meer, daar wil ik vanaf zijn. Het lijkt me relevanter om naar de ratio te kijken, op dit moment betaal je zo ongeveer 65 keer zoveel gewicht aan zilver voor goud. Dat was vier jaar geleden ook, en als je naar de langere termijn kijkt zie je dat de ratio nog hoger kan, maar er lijkt sprake van een lange termijn trend van een dalende ratio. Als je goud al goedkoop vindt, is zilver helemaal een buitenkans. Maar dat zilver moet je wel laten liggen bij een bug-out,..

Deze post delen

Ik gok dat @Kans nu in zijn glazen bol gaat kijken en ons gaat vertellen hoe het zit :rolleyes:;)

Greener

Nee gokken moet je niet doen, zeker weten.:p

Als je naar de huidige marktsituatie kijkt en de goudprijs, dan staat goud veel en veel te laag (waarschijnlijk manipulatie). Kijk je over 5-10 jaar dan zitten we in een piekperiode. Dat goud weer een keer flink gaat stijgen is een feit maar wanneer? In mijn ogen heeft dat te maken met de situatie in de wereld. Gaat het de komende maanden los, dan had je gewenst tijdig iedere euro in goud te hebben omgezet. Maar het kan ook zo maar nog een periode door blijven sukkelen.

• Leuk 1

Deze post delen

Gast tom666

Ik zou tegen september een mooie hoeveelheid goud willen kopen. Vroeger gaat niet. Zal natuurlijk afhangen wat de prijzen zijn tegen dan..

Al weet ik nog niet hoe ik een grotere hoeveelheid kan kopen...

Wordt dit verstuurd per post of ga ik dit bij een verkoper persoonlijk ophalen..

Deze post delen

Ik zou tegen september een mooie hoeveelheid goud willen kopen. Vroeger gaat niet. Zal natuurlijk afhangen wat de prijzen zijn tegen dan..

Al weet ik nog niet hoe ik een grotere hoeveelheid kan kopen...

Wordt dit verstuurd per post of ga ik dit bij een verkoper persoonlijk ophalen..

Het kan beiden.

https://www.amsterdamgold.com/

https://www.thesilvermountain.nl/nl/

https://www.hollandgold.nl/

Fysieke winkels

http://www.zilverengoudkopen.nl/

Deze post delen

Allereerst de beste wensen voor een ieder. Dat het maar een mooi 2015 mag worden.

Twee zaken kunnen de prijs van PM opdrijven:

- De angst voor systeemrisico's,

- De angst voor (hyper)inflatie.

Wanneer de markt vermoedt dat beide zich niet aandienen zit mijns inziens de prijs van PM in een dalende trend.

Deze post delen

Twee zaken kunnen de prijs van PM opdrijven:

Drie zaken kunnen de prijs van PM doen dalen:

- Gerealiseerd systeemrisico (een crash van het een of ander, zie 2008)

- Deflatie (normaliter...)

- Manipulatie (is een gegeven)

Deze post delen

Drie zaken kunnen de prijs van PM doen dalen:

- Gerealiseerd systeemrisico (een crash van het een of ander, zie 2008)

- Deflatie (normaliter...)

- Manipulatie (is een gegeven)

Ja, en deflatie ligt op de loer.

Deze post delen

Na al de inflatie, mag dat wel eventjes.

Ik denk dat velen dat anders zien.

Deflatie maakt de huidige schuldenlast ondraagbaar. Daarnaast is het een zichzelf versterkend proces.

Deze post delen

Ik denk dat velen dat anders zien.

Deflatie maakt de huidige schuldenlast ondraagbaar. Daarnaast is het een zichzelf versterkend proces.

Zal mij een worst wezen ALS dat al zo is.

Deze post delen

Zal mij een worst wezen ALS dat al zo is.

Als het zich aandient zal het je wel degelijk een worst wezen. Of je nu wel of geen schulden hebt.

Deze post delen

deflatie, inflatie, allemaal oude economie die afhankelijk is van jaarlijkse groei.

dat kan niet door gaan, we zijn al lang exponentieel en die groei is niet vol te houden. Dus er komt een klap.

exponentiele groei komt nooit zacht zinning tot een nieuw evenwicht.

Dus PM hebben is nog geen slechte optie. en wat voor een flatie we krijgen zal mij aan me kont oxideren

Deze post delen

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...