Ga naar inhoud
GENEGEERD

Handzaag opvouwbaar met 21 inch blad


Martina

Aanbevolen berichten

Hallo, ik had een tijdje geleden deze zaag gemaakt. ik zag hem eens bij een show van ray mears geloof ik. en gezien ik nu bezig ben met preppen leek het me handig hem zelf te bouwen.

 

 

Het is een leuk goedkoop projectje, een handzaag met 21Inch blad. opvouwbaar met het zaagblad in de handvatten verstopt. dus kan niks kapot snijden in je rugzak.

totale kosten waren 5 euro 2.50 voor het zaagblad bij de gamma en 2.50 voor het ongeschaafd vuren. de bouten, moeren en beits had ik al. en hij word nog gelakt met jachtlak.

 

 

IMAG1245.jpg.08a4e9f16f9e0b05eda306e65d68ffe3.jpgIMAG1246.jpg.126d2202d7b2a64e31bc7809613d3194.jpgIMAG1247.jpg.1f515d6794e02133424742e415fcc2f0.jpg

 

Mvg Martina

  • Leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

jaa zelf maken in het veld kan. kromme tak warm maken en zetten maar dan moet je als je hem in het veld maakt wel boutjes en moertjes meenemen ;) . of losse sticks maar mooiste is inderdaad al mee hebben gelakt en wel.

 

ik zal hem eens op de weegschaal leggen en kijken wat hij weegt.

ik ga nog wel met glasvezel ( hoort er niet echt bij I know) maar voor toch voor de zekerheid en stevigheid. al kan ik hem snaarstrak aanspannen.

en je kan er een beste boomstam mee omzagen. of hout verwerken nadat je die met de bijl hebt omgehaald.

 

en het heeft wel een paar proef exemplaren gekost om hierop te komen. hoor heren en dames haha.

als er interesse is kan ik er een tekening van maken en die sturen via pm's

 

en dank jullie voor de complimenten wie weet inspireert het jullie om hem ook zelf te maken. voor het geld hoef je het niet te laten. alleen wat tijd die erin zit.

Link naar reactie
Delen op andere sites

danku danku. (zo moeilijk is het niet @QuickFix ) gewoon geduldig zijn ik heb ook 4 prototypes gemaakt om hem zo te krijgen. mocht er interesse zijn dan wil ik wel een soort van handleiding maken ik ben van plan nog 1 te maken voor een maatje van me. dan kan ik wel met foto's een stappenplan maken. dus laat maar weten of er interesse is!

 

Mvg Martina

Link naar reactie
Delen op andere sites

(ben geen fan van teveel electro tools die heb je in een shtf situatie ook niet ;)

Ik ben bang dat ik een probleem ga krijgen als de S T F H (Shit The Fan Hits) :D

Elektronica is namelijk (mijn lust en) m'n leven... dat wordt dan afkicken. :(

 

Ik zat zelf laatst te denken toen ik in de file stond: "Zou je zo'n zaag niet kunnen maken met aluminium profiel?".

Maar aan de andere kant vraag ik me af of dat materiaal wel geschikt is voor zo'n stuk gereedschap.

 

Mocht je ooit een "Bouwplan" willen maken: ik hou me aanbevolen.

 

Groeten,

 

QF

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vind het een prachtig ding! Direct de afbeelding gekopieerd. :)

 

Zelf ben ik wat gemakzuchtiger en heb ik een kleine beugelzaag gekocht waar verschillende soorten zaagbladen (hout en ijzer) in passen. Die zaagbladen zitten weer in een stuk PVC-pijp met 2 einddopjes. Beschadigen mijn rugzak dus niet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Haha @QuickFix tsja genoeg volle lood accus koppelen omvormer naar 230volt ofzo?! misschien kan dat je uit de brand helpen. Of een agregraat op diesel die je ook op olie ofzo kan laten lopen :p :) en alu is denk ik niet het meest ideale. gezien de best wel grote krachten op komen. dan zou je profielen moeten hebben H profiel ofzo... Maar dat is niet veel lichter dan een holle stalen gebogen buis zoals een beugelzaag al is. weet niet wat een gemiddelde beugelzaag weg met een 21"blad wel leuk om eens te vergelijken misschien.

ik zit op 400 gram wat voor zo'n stuk gereedschap ideaal is.

 

Als ik hem geperfectioneerd heb. wie weet kan ik hem dan in opdracht maken voor mensen die interesse hebben of tegen iets ruilen misschien. ik ben er wel even mee bezig zeg een 2 tot 3 uurtjes per zaag dan is hij klaar. dus als je iets heb van "Dat kan ik zelf niet Maar... ik wil er wel 1) wil best tegen iets ruilen iets t.w.v. 20 euro 15 euro voor de uren 5 euro voor het materiaal.. stuur me een Pm als iemand interesse heeft.

 

@Ron Doe kleine beugelzaagjes? van die voor metaal of?! want deze is wel echt bedoelt puur voor houtverwerken haard/brandhout etc foto of maten van die beugelzaag?

 

Mvg Martina

Link naar reactie
Delen op andere sites

idd @verkenner

 

maar je moet wel de handigheid/inzicht hebben natuurlijk. maar echte "powertools" heb je niet nodig alleen een accuboormachine voor de gaten. verder een scherp mes een goede handzaag en een vijl/mes schuurpapier

 

het aanbod blijft staan voor de minder houtkundigen (om het zo maar te zeggen) onder ons.

 

mvg Martina

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...