Ga naar inhoud
GENEGEERD

COLLOIDAAL ZILVER; zilver om te overleven


Aanbevolen berichten

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

was het niet laatst bij rader?

 

en persoonlijk raad ik liever ene moestuin aan dan zilver.

denken aan de vergiftigingen en dergelijke.

 

het werkt bacteriologisch gezien half.

de gram negatieve bacterien hebben er last van.

de positieve niet

 

ik denk dat dit middel geen nut heeft.

immers wij kleuren schimmels aan met zilver.

 

en tegen virussen werkt dit niet of je moet zo veel innemen dat je er zelfmoord mee pleegt alleen dan heb je de virussen ook kapot

maarja de vraag is wil je dit

denk dat 99,99% nee schreeuwt

 

 

ik vind dit dus niet handig.

 

vroeger was dit wel een antibioticum nu dus om VEILIGHEIDSREDENEN niet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 weken later...

Ik heb enkele jaren geleden zo'n apparaatje gekocht. Er zat een goed handleiding bij waarin duidelijk werd aangegeven dat je de zilverstaven niet langer dan 35 à 40 minuten in het gedestilleerde water mag houden. Dit om te voorkomen dat de zilverstukjes te groot worden. Als ze te groot zijn kun je ze niet meer uit plassen en dan kun je inderdaad blauw kleuren want de zilverdeeltjes hopen zich onder de huid op.

Ook mag je niet meer dan twee eetlepels per dag ervan gebruiken. Dit om de herxheimer reactie in de hand te houden. De afvalstoffen (dode schimmels en bacterien en de zilverdeeltjes zelf) moeten namelijk door het lichaam verwijdert worden. Totdat dit gedaan is hopen deze afvalstoffen zich in je bloed op en je wordt er erg moe van. Bij herxheimer reactie moet je veel gewoon water drinken.

 

Mijn ervaring: Ik nam het drie maanden lang voor mijn darmen die werkelijk altijd gespannen waren (harde, opgezwollen buik). Sinds die tijd nooit meer last van gehad. Mijn huisarts kende het en vond het een goed middel alleen inderdaad, als de bereiding niet goed was, gevaarlijk.

 

Ervaring 2: Wij hadden een tam grasparkietje die kropontsteking kreeg. Ik heb altijd veel vogels gehouden en zag op een gegeven moment dat hij het niet zou overleven. Daarom colloïdaal zilver geprobeerd ondanks dat ik niet wist hoe groot de zilverdeeltjes moesten zijn. Ik heb hem twee keer een druppel gegeven en ben gaan slapen, verwachtend dat hij de volgende ochtend dood zou zijn. S'morgens was hij weer helemaal beter. Geloof me dat ik echt genoeg ervaring heb met deze ziekte en met vogels om te weten dat hij het zonder zilverwater niet zou hebben overleefd.

 

Je kunt er stinkende schoenen fris mee maken. Gooi er wat in, laat het drogen en het dood alle luchtjes. Handig als je moet vluchten.

 

Tegen vaginale schimmelinfecties (dames!) werkt het beter dan die drie bolletjes (gewoon uitwendig aanbrengen). Bij snelle herinfectie zit er een schimmel in de blaas. Dan kost het alleen meer tijd (inwendig gebruik).

 

Het werkt niet tegen virussen maar wel tegen bacterien en schimmels. Dat alleen is al een enorm plus (in noodsituaties zeker).

 

Het apparaatje kostte mij destijds 200 euro maar daar kan ik 200 liter mee maken. Wel geregeld de batterijen wisselen, ook al zijn ze niet helemaal leeg. En altijd gedestilleerd water en donkere flessen gebruiken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 5 weken later...

Goeie vraag. Ik maak meestal niet meer dan 1 liter en dat is zo op. Misschien dat de leverancier van de apparaatjes het weet. Ik zal eens kijken of ze nog bestaan want op de beurs in Apeldoorn schijnen ze niet meer te staan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je dit spul wilt halen, lees eerst een duidelijke rapport zoals http://www.crystal-colloidaal.nl/nl/colloidaal-zilver/kwaliteitsonderzoek-hogeschool-zuyd/

Dit is een van de weinige sites die ik tegen kom die duidelijk is en veel voors en tegens weerlegt of toelicht, maar noway dat je dat spul bij die wazige huis/tuin jaren 80 sites moet gaan halen. Crystal colloidaal is de enige die niet zweeft en tenminste laat zien wat de inhoud is ipv homemade.

 

Voordat dit weer een oneindige discussie word over zweven, ongeloof of verkeerde weergave van feiten. Zilver word niet alleen uitwendig gebruikt. Ook katadyn micropur of forte, classic of hoe ze heten, maakt voor water ontsmetting en conservering hiervan gebruik. Dus ...misschien is dat veilig te drinken water?!?! Met zilver geïmpregneerde filters etc.

 

agyria en de oorzaak word hier ook genoemd http://www.crystal-colloidaal.nl even goed doorlezen, als je iets wilt doen hiermee, laat de rest links liggen, deze is op zijn minst getest en op continu proces niveau gecontroleerd. Alle nuchtere nederlanders kunnen met http://www.crystal-colloidaal.nl wat beter uit de voeten dan de overige vaak wazige site gok ik, want die schrikken vaak echt af ;-)

 

En tjah...zit wat in heh, als je het weg praat of denk is het er niet, ook niet de mogelijke enige redding qua anti-biotica ...vroeg of laat word alles resistent van onze pillen die door hen zelf vaak volledig veilig zijn en de gevaren vaak verzwegen worden of ze stiekem toch vervuild waren maar om winst bejag, wel zijn verkocht aan je.

 

voor zover bekend is zilver geen zwaar metaal http://nl.wikipedia.org/wiki/Zwaar_metaal, als er een chemicus is..bring it on, ik weet veel, maar niet alles, heb slechts 6 jaar scheikunde gehad, niet meer :D

  • Leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 weken later...
  • 2 weken later...

Heb hier ooit een pakket gehad voor de wondzorg toen de tijd, waaronder ook iets met zilver "weet niet precies meer wat".

Maar het werkte monsterlijk goed had toen een wond van 8 a 9 cm, die elke 2 dagen verschoont werd met in de wond dus ook zilver iets.

Het werkte goed en de wond is mooi schoon gebleven, maar dat spul koste klauwen vol met geld.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb hier ooit een pakket gehad voor de wondzorg toen de tijd, waaronder ook iets met zilver "weet niet precies meer wat".

Maar het werkte monsterlijk goed had toen een wond van 8 a 9 cm, die elke 2 dagen verschoont werd met in de wond dus ook zilver iets.

Het werkte goed en de wond is mooi schoon gebleven, maar dat spul koste klauwen vol met geld.

 

Net als met alle medische middelen wordt er grof geld op verdiend. 1 liter colloïdaal zilver kost mij 8 euro maakkosten. Reken zelf maar uit wat wederverkopers erop verdienen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Net als met alle medische middelen wordt er grof geld op verdiend. 1 liter colloïdaal zilver kost mij 8 euro maakkosten. Reken zelf maar uit wat wederverkopers erop verdienen.

 

Ja gelukkig werd het voor me betaald :p thank .... for that, maar het is inderdaad wel echt vieze handel. maar klopt inderdaad reken maar uit anderhalf maand elke dag een nieuw stuk erin ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het gebruik van zilver:• Acticoat met SILCRYST TM Nanokristallen # vormt een effectieve bacteriële barrière, waardoor de wondomgeving en de wond zelf worden beschermd tegen binnendringen van pathogenen 1,2,3,4.

• Acticoat is effectief in het verminderen van bacteriën in wonden.

In vitro studies hebben aangetoond dat Acticoat effectief is tegen de volgende organismen:

 

Soort organisme Voorbeeldsoorten

 

gram-negatieve bacterieën Pseudomonas aeruginosa,

Pseudomonas stutzeri,

Enterobacter cloacae, Escherichia coli

Klebsiella pneumoniae

 

gram-positieve bacterieën Staphylococcus aureus, Staphylococcus epidermidis,

Enterococcus faecium, Enterococcus

faecalis

 

antibiotica-resistente bacterieën Methicillin-resistant Staphylococcus

aureus (MRSA),

Vancomycin-resistant Enterococcus

faecium and

Enterococcus faecalis (VRE),

multi-drug resistant Pseudomonas

aeruginosa.

 

Schimmels en gist micro-organismen Candida glabrata, Candida albicans,

Candida tropicalis, Saccharomyces

cerevisiae

 

 

 

 

• Acticoat* Werking

• Acticoat* Antimicrobiële barrière

Acticoat* Werking

Deze informatie is uitlsuitend bedoeld voor professionals in de gezondheidszorg.

 

Acticoat met SILCRYST Nanokristallijn zilver ondersteunt de wondgenezing door de wond te beschermen tegen bacteriële contaminatie en het in stand houden van een vochtig wondmilieu.

• Aanhoudende afgifte van Nanokristallijn zilver zorgt voor een antimicrobiële barrière, vermindert het risico op kolonisatie en voorkomt infectie 11,12.

 

 

• Effectief op grote wondoppervlakten.

• De antimicrobiële barrière is tot 3 dagen effectief 5. Kan langer in situ blijven zodat minder verbandwisselingen nodig zijn. Helpt een vochtig wondmilieu in stand te houden voor een snellere wondgenezing 12.

 

 

Silver sulfadiazine 1%

Topical cream

Composition:

Each gram of Silvazine® cream contains:

10 mg of micronized silver sulfadiazine.

Properties:

Silver sulfadiazine cream 1% is a soft, white, water miscible cream containing the anticicrobial agent silver sulfadiazine in micronized form.

Clinical Pharmacology:

Silvazine® Cream has a broad antimicrobial activity.

It is a bacteria for many gram- negative and gram Positive bacteria as well as being effective against yeast.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast gebruikersnaam
Als je dit spul wilt halen, lees eerst een duidelijke rapport zoals http://www.crystal-colloidaal.nl/nl/colloidaal-zilver/kwaliteitsonderzoek-hogeschool-zuyd/

Dit is een van de weinige sites die ik tegen kom die duidelijk is en veel voors en tegens weerlegt of toelicht, .

 

Ken het stel achter Crystal, ze zijn zeker niet zweverig, goed opgeleid en niet van die zakkenvultypes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voor brandwonden wordt al tientallen jaren Flammazine gebruikt:

 

Indicaties

Preventie en behandeling van infecties bij ernstige tweede- en derdegraads brandwonden en decubitus ulcera.

 

[/i]

 

Ik kan dit wel beamen, eens een pan kokend frietvet over mijn hand gehad, de hand was een dag later 2 keer zo groot en helemaal

ingesmeerd met Flammazine, er zijn trouwens 2 versies hiervan, de goedkope en de echte..

Maar het schijnt ook de littekens en littekenweefsel vorming te beperken die de brandwonden veroorzaken..

Ik kan daar volmondig ja op antwoorden, geen spoortje meer van het ongeluk..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast gebruikersnaam

Hoe werkt zo'n eenvoudig apparaatje waarmee je het zelf kunt maken en hoe weet je wat je partikelgrootte en en hoeveel PPM erin zit?

 

Vraag me ook af of je niet gewoon door contact met bv een zilveren ring ook al de kleine hoeveelheid zilver opneemt. Of een zilveren munt onder/in het verband bij een wond plaatsen om zo het voordeel van het zilver op te nemen. Kunnen de PM's ook zo van nut zijn ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 jaren later...

Feit versus fictie

 

Zilver heeft wel degelijk antimicrobische eigenschappen. Het wordt gebruikt in Flamazine, in wondverbanden, koelkasten, sokken, en in de onderkledij die astronauten dragen (in de ruimte kun je jezelf en je kleren niet vaak wassen). Maar, het is zeker geen magische 'cure all' dat alle bacteriën dood. In een studie waarin colloidaal zilver test werd op verschillende bacteriën was er geen enkel van de geteste bacteriën gevoelig [1]. In een andere studie werkte colloidaal zilver wel tegen alle geteste bacteriën maar slechts tegen sommige schimmels en tegen geen enkel van de geteste virussen [2].

 

Er zijn ook een paar studies (in celcultuur (!) dus geen dier of clinisch bewijs) die aantonen dat colloidaal zilver mogelijk kankercellen dood [3,4].

 

Er is minstens één geval gekend van een man die in coma is geraakt en gestorven na herhaald gebruik van colloidaal zilver [5]. Er is ook een geval van een man die spierschokken (zoals bij epilepsie) ontwikkelde na gebruik van colloidaal zilver [6]. De blauw-grijze verkleuring van de huid, argyrose, wordt veroorzaakt door de opstapeling van zilver in de huid en is ongevaarlijk maar de opstapeling van zilver in andere plaatsen van het lichaam is misschien niet zo ongevaarlijk. Er is ook een vrouw bekend die verminderde smaak, geur, abnormaliteiten in de bewegingen van de ledematen, en zwakte ontwikkelde na gebruik van colloidaal zilver voor 9 jaar lang (zilver werd in alle aangetaste weefsels gevonden) [7]. Zilver nanodeeltjes kunnen ook mogelijk DNA schade veroorzaken [8,9]. Het verschil tussen nanodeeltjes en colloidaal zilver is wat onduidelijk, als de nanodeeltjes een zekere grootse hebben bereikt worden ze omschreven als colloidaal. Zoals met alle geneesmiddelen zijn er dus ook risico's verbonden aan dit geneesmiddel.

 

 

[1] http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/15114827

[2] http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/23017226

[3] http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/21080962

[4] http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/24243578

[5] http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/15111684

[6] http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/19729504

[7] http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/3778302

[8] http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/25352480

[9] http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/24532494

  • Leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

1: Zilver deeltjes zijn zeer lastig te patenteren, ergo geld aan verdienen.

2: Ik lees nergens buiten nr 4 in de 'testen' welke grootte de deeltjes hadden... (noch een beschrijving van de productie ervan waaruit ik dit kan afleiden).

3: Ik zie rondom mij bij mensen die ik van zilver water voorzie genoeg positieve resultaten (naast die bij mezelf en mijn hond (deze laatste KAN geen 'last' hebben van een placebo effect denk ik zo)

dat het me worst zal wezen wat 'wetenschappelijke' studies allemaal naar voren brengen...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...