Ga naar inhoud
GENEGEERD

Jachtmes van Decathlon?


Pr3parator

Aanbevolen berichten

 

Dan is er nog dit mes, niet voor jouw doel, maar ik ben er wild van.....het kapmes heet niet voor niets Extrema Ratio KS denk ik....

 

extrema-ratio-ks-er170ks-d1.jpg.2f37bf8251e9e41b0bb2a4ba501a3612.jpg

 

extrema duur oh :-) Maar ze hebben wel goed materiaal zijn wel vooral tactical (hebben ook een militair contract binnen)

 

-Wil je de budget versie van die hakker kan je eens kijken bij Rui knives, ook redelijke kwaliteit, comfortabel handvat en iets betaalbaarder.

31828.png.0789b283c9691d4608028c874b9b4c20.png

 

 

Voor alle modellen kan je eens kijken op de website

http://www.rui-knives.com/index.php?idioma=en

Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
aahh decatlon daar heb ik goede herinneringen aan uit Spanje van.

ik vond het zelf een goede winkel met veel jacht/kampeer spullen en nog beter veel camo zooi:p

maar volgens mij is de dolk met 2 snij vlakken illegaal in NL.

maar dan zouden ze het niet mogen verkopen.

dus aan mij heb je hier niks want ik ben in de war

 

EDIT: blijkbaar is dat al gezegd dus sorry daar voor.

 

Ben je wel eens bij de Decathlon in Tarragon geweest (bij vliegveld Reus)? Die is pas echt vet groot zeg. Daar kun je als een klein kind werkelijk de hele dag doorbrengen.:cool:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast ghostwhiper
In jouw jagersfamilie wordt er geen groter lemmet gebruikt dan 10 cm bedoel je?

OK!

 

Inderdaad 10 cm lang max.

Mocht het voorkomen dat er iets ziek geschoten word is de eerste optie een opvolgend schot.

Afsteken brengt grote risico's met zich mee waaronder de kans dat je gegrepen word Door een varken.

Geloof me die laat niet meer los.

 

Voor ontwijden word hetzelfde mes gebruikt icm klein zaag je voor botten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

in lapland gebruiken ze een mes van 8cm om een heel rendier/eland te villen. meer niet gewrichten worden rondom losgesneden. en dan uit de kom geduwt waardoor een poot loskomt. in meeste situaties van in het veld slachten neem je naar de poten niet veel meer mee want dat is te zwaar. en je moet het kunnen bereiden/roken oid om mee te kunnen nemen.

 

Martina

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

Grotere broer:

buck-paklite-skinner-large-BUCK141SSS-d1.jpg.c4c4f870fb59ec714ef240b5e9ad3f56.jpg

 

http://www.knivesandtools.nl/nl/pt/-buck-paklite-skinner-large-0141sss-b.htm

 

Makkelijk schoon te maken, je kunt handvat ook nog omwikkelen met paracord.

 

Ik heb dit mes (ook) aangeschaft (lag bij BEVER zwerfsport)

Ik heb hier nog wat mammoetslagtand liggen en ga daar binnenkort een handvat van maken.

Iemand daar ervaring mee? Eerst een handvat van hout oefenen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

big_800PX_mediacom_708855438.jpg.7b117552ddf0294de5c8332b84ec6602.jpg

 

[video=youtube_share;e0JqymFsCLg]

 

Voor 25 euro is deze te krijgen, staal lemmet 4116 Krupp RVS

 

Nog goedkoper dan Mora is Hultafors, voor 8.95 euro heb je een Heavy Duty.Lemmet is iets dan die van Mora, maar ook gefabriceerd in Zweden.

 

[video=youtube_share;ZGR75MdCRak]

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voor slachten en villen gebruik ik sinds jaar en dag de Gerber gator.[ATTACH=CONFIG]14056[/ATTACH]

Het is praktischer om tijdens het villen een niet te groot mes te gebruiken.

Met een kleiner mes snij je ook niet snel verkeerd en aangezien je je vlees niet wil verpesten, raad ik aan een dergelijk mes te gebruiken.

 

Voor de bushcraft gebruik ik sinds een paar maanden de Cold steel leatherneck sf.

Wat een geweldig en ook heerlijk mes. Makkelijk te slijpen, goed om ook mee te hakken, batonnen en ja de size geeft ook iets extra's voor een man :p

Wel heb ik altijd een kleiner mes erbij voor de fijnere dingen, maar over het algemeen gaat het meeste hiermee veel gemakkelijker.

[ATTACH=CONFIG]14057[/ATTACH]

Link naar reactie
Delen op andere sites

Is het niet zo dat je ze wel voorhanden mag hebben maar niet mag dragen? Anders zouden winkels ze ook niet mogen verkopen.

 

In NL mag je ze wel thuis hebben liggen, of goed verpakt vervoeren, maar idd niet mee naar het bos oid.

Een zaagvertanding wordt ook gezien als tweede snijvlak, dus al die vallen eigenlijk af om te gebruiken als bushcraft mes in de praktijk.

 

Dat soort messen zijn meer voor verzamelaars en militairen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

In feite komt het hierop neer, gewoon simpel houden.

 

Precies, messen hebben al snel een hoog liefhebbers gehalte.

 

't Is net als met auto's. Verreweg de meesten brengen je veilig en comfortabel van A naar B met een hoeveelheid zooi in de kofferbak. Dat is het doel, het verschil tussen de diverse merken en modellen voornamelijk persoonlijke voorkeur.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mesjes die met enige regelmaat gebruikt worden zijn de :

Fallniven F1 en Ontario TAK1

Fallkniven:[ATTACH=CONFIG]14058[/ATTACH]

Ontario:[ATTACH=CONFIG]14060[/ATTACH]

 

Lekker simpele messen maar ooohhzzo praktisch. Geen gekke fratsen als zaagtanden op de rug etc.....oja en altijd een Victorinox Ranger oid erbij. Met een Vic kan je overigens goed kleinwild schoonmaken. Beter dan met een TAK1 bijvoorbeeld.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 weken later...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...