Ga naar inhoud

Het forum is weer online!

Welkom mede-preppers, zoals jullie zien is het forum na 4 jaar weer online. Tijd voor een feestje! Je kunt met je oude gebruikersnaam en wachtwoord inloggen. Als dit is gelukt, pas dan gelijk je e-mailadres aan. Deze klopt namelijk niet meer omdat we die 4 jaar geleden hebben verwijderd.

Weet je je wachtwoord niet meer? Dan kan je de wachtwoord vergeten functie NIET gebruiken, omdat we je e-mailadres dus niet meer hebben. Mail in dat geval naar forum@preppers.nl en noem je gebruikersnaam en voeg een notificatiemail bij van het oude forum als je die nog hebt.

Mocht je echt niks hebben mail ons dan sowieso je gebruikersnaam, we zullen je dan verdere instructies geven!

homerun

EBOLA wat te doen? (alleen tips en ideeën)

Recommended Posts

Nu EBOLA steegs gevaarlijker wordt en meer een dreiging vormt besloot ik hier een topic over te maken.

omdat ik er niet veel over weet om mezelf te beschermen tegen EBOLA zou ik het erg op prijs stellen dat hier alleen ideeën en tips worden gegeven.

dus geen eindeloze discussies en berichtgevingen.

mvg homerun

Deze post delen

Op zoek naar waterfilters, branders, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga snel naar www.prepshop.nl!

Ik heb deze geloof ik al in het andere Ebola draadje gezet maar het is overzichtelijker om het ook hier neer te zetten (:

Voorkom Ebola

Creëer een barrière tussen jou en het virus

1. Zorg voor handschoenen, maskers en brillen

2. Gebruik ontsmettingsmiddelen

3. Isoleer geïnfecteerde personen van gezonde personen

- Zorg voor goede hygiëne. Kom niet in contact met iemand die geïnfecteerd is en vooral niet met bloed en andere lichaamssappen(waaronder ook zweet)

- Raak geen spullen aan die in contact zijn gekomen met iemand die geïnfecteerd is.

- Ga niet naar begrafenissen van mensen die overleden zijn door Ebola.

- Kom niet in contact met vleermuizen en apen of hun bloed en lichaamssappen. Eet ook geen rauw vlees van deze dieren.

- Ga niet naar ziekenhuizen waar Ebola patiënten worden behandeld.

- Als je terug komt van een gebied waar Ebola heerst, zorg er dan voor dat je 21 dagen lang je gezondheid controleert en zoek meteen medische zorg als je symptomen ontwikkelt.

http://www.cdc.gov/vhf/ebola/prevention/

• Leuk 1

Deze post delen

Ik heb deze geloof ik al in het andere Ebola draadje gezet maar het is overzichtelijker om het ook hier neer te zetten (:

Voorkom Ebola

Creëer een barrière tussen jou en het virus

1. Zorg voor handschoenen, maskers en brillen

2. Gebruik ontsmettingsmiddelen

3. Isoleer geïnfecteerde personen van gezonde personen

- Zorg voor goede hygiëne. Kom niet in contact met iemand die geïnfecteerd is en vooral niet met bloed en andere lichaamssappen(waaronder ook zweet)

- Raak geen spullen aan die in contact zijn gekomen met iemand die geïnfecteerd is.

- Ga niet naar begrafenissen van mensen die overleden zijn door Ebola.

- Kom niet in contact met vleermuizen en apen of hun bloed en lichaamssappen. Eet ook geen rauw vlees van deze dieren.

- Ga niet naar ziekenhuizen waar Ebola patiënten worden behandeld.

- Als je terug komt van een gebied waar Ebola heerst, zorg er dan voor dat je 21 dagen lang je gezondheid controleert en zoek meteen medische zorg als je symptomen ontwikkelt.

http://www.cdc.gov/vhf/ebola/prevention/

oftewel sluit je af van de buiten wereld bijv in een Bug out

Deze post delen

Bug in bedoel je denk ik.

Gewoon thuis blijven dus. Net zoals wanneer je vreselijk ziek bent...dan ga je ook niet naar buiten, naar de winkel of naar school.

Nu is er in de buitenwereld, iemand of meer mensen ziek...dus blijf je binnen.

Deze post delen

Een bug in wat ebola betreft lijkt mij verstandiger. Je huis kun je zo goed als hermetisch afsluiten, als je buiten in de bossen aan het rond hossen bent lukt je dat heel wat minder.

Deze post delen

Ja eigenlijk wel, ik denk dat Bug In beter is want dan heb je ook je hele voorraad en je komt geen andere mensen tegen... maar iedereen weet wat voor zichzelf het beste is natuurlijk :)

Deze post delen

Bug in bedoel je denk ik.

Gewoon thuis blijven dus. Net zoals wanneer je vreselijk ziek bent...dan ga je ook niet naar buiten, naar de winkel of naar school.

Nu is er in de buitenwereld, iemand of meer mensen ziek...dus blijf je binnen.

ja dat lijkt me een beter idee alleen moet ik nu een veilige plek vinden om te schuilen als er mensen komen die de voorraad willen

Deze post delen

Miss op zolder ofzo? Ik zou trouwens als het zover is een nep voorraad beneden leggen in een kast (dus gewoon een paar blikken enzo) en boven in een moeilijk vindbare plek de rest opslaan.

Deze post delen

Miss op zolder ofzo? Ik zou trouwens als het zover is een nep voorraad beneden leggen in een kast (dus gewoon een paar blikken enzo) en boven in een moeilijk vindbare plek de rest opslaan.

ik heb geen zolder :(

maar met de nep voorraad is een goed idee

Deze post delen

Gewoon wanneer het zover is (pandemie, ebola hier ook gezellig rondstruinend op zoek maar slachtoffers) een groot bord met daarop PAS OP EBOLA!!! ergens ophangen. Zullen ze wel gek zijn voordat ze de kans nemen om bij jou je spulletjes te komen halen.

• Leuk 1

Deze post delen

ja dat is ook een goed idee @Zefanja .

heeft iemand nu we toch zo lekker bezig zijn over Ebola nog tips over een goed?goedkoop gasmasker

of zijn stof maskers al goed

Deze post delen

Goedkope gasmaskers heb ik nog nergens gezien, maar heb juist omdat ik het geld daar niet voor heb wel bij de prepshop het Honeywell bionic spat masker gekocht, samen met wat meer nitrile handschoenen en de ffp3 maskers. Iets is nog steeds beter dan niets, denk ik dan maar.

Deze post delen

Ze hebben bij de action ook van die gepoederde latex handschoenen, beschermen die genoeg?

Nee, denk het niet. Zal er nog eens verder wat over lezen. Die jij bedoelt zijn sowieso veel dunner, met daarbij dus ook een grotere kans op het scheuren.

Nitrile vs. Latex

Deze post delen

Nee, denk het niet. Zal er nog eens verder wat over lezen. Die jij bedoelt zijn sowieso veel dunner, met daarbij dus ook een grotere kans op het scheuren.

Nitrile vs. Latex

Ja die zijn best dun, maar ik heb nog nooit meegemaakt dat ze gescheurd zijn (ik gebruik ze voor haar verfen)

Ze zijn in iedergeval waterdicht, ik weet niet of ze ook helemaal luchtdicht zijn, voor als Ebola zich opeens via de lucht verspreidt...

Ik heb nog nergens Nitrile handschoentjes gezien

Deze post delen

Misschien op je deur met verf en kwast "Help! wij zijn ziek!" of iets in die zin, dan zouden mensen niet zomaar bij jou naar binnen komen verwacht ik?

Deze post delen

Gewoon wanneer het zover is (pandemie, ebola hier ook gezellig rondstruinend op zoek maar slachtoffers) een groot bord met daarop PAS OP EBOLA!!! ergens ophangen. Zullen ze wel gek zijn voordat ze de kans nemen om bij jou je spulletjes te komen halen.

Geen gek idee, maar niet te vroeg. Anders: mannen in witte pakken met de nodige backup denk ik.

Deze post delen

@homerun Denk dat @KeyserSuze je hier wat meer over kan vertellen. De maskers zien er op zich goed uit, maar zijn volgens mij sowieso niet herbruikbaar, net als de ffp3 maskers. Zie nergens iets bij staan over organismen. Zou zeggen van niet, maar ben ook echt een leek wat dat betreft. Zou ze zelf niet kopen, juist omdat ik er nergens iets over organismen bij zie staan.

Deze post delen

@phaelin Nope; eerst maar eens afwachten achter gesloten gordijnen tot de boel een beetje tot rust is gekomen, wat maanmannetjes op straat betreft. Wanneer het duidelijk is dat er meer en meer mensen over straat zwerven op zoek naar wat te eten zal ik pas iets gaan ophangen.

Deze post delen

@phaelin Nope; eerst maar eens afwachten achter gesloten gordijnen tot de boel een beetje tot rust is gekomen, wat maanmannetjes op straat betreft. Wanneer het duidelijk is dat er meer en meer mensen over straat zwerven op zoek naar wat te eten zal ik pas iets gaan ophangen.

En als er al geplundert wordt maar je blijft er nog even van verschoont gooi je wat meubilair op straat enzo, je laat je huis eruit zien of het al geplundert is. In combinatie met een 'ebola bordje' zullen ze wel een huisje verder gaan. Misshien zorgen dat je zo'n mooi groot biohazard bord ergens op de kop tikt :) Wil ik zowieso nog eens hebben voor op m'n koellkast :p

Deze post delen

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...