Ga naar inhoud
GENEGEERD

Rode kruis zet "Ikbenveilig.nl" website in

Stuudje
 Share

Recommended Posts

Vanmorgen is er een vreselijk ongeluk gebeurd in Zeeland.

In de mist botsten 150 auto's op elkaar.

De schade is enorm, doden, en gewonden.

De afhandeling duurt nog tot vanavond.

Het nieuwe is dat voor het eerst het Rode Kruis de website "ik ben veilig"inzet.

Hier kunnen slachtoffers aan thuisblijvers en andere ongerusten melden dat het ze (redelijk) goed gaat.

Een website die we als preppers misschien moeten onthouden, als er ooit weer nood is zal deze wel weer ingezet worden.

Rode Kruis zet ikbenveilig.nl in

Het Rode Kruis roept mensen op de A58 op om zich te melden op de site ikbenveilig.nl. Familieleden en vrienden kunnen zo op die site zien hoe het met ze gaat.

Het is volgens een woordvoerder de eerste keer dat dit middel wordt ingezet. De site moet de communicatie na een calamiteit makkelijker maken. Vrijwilligers van het Rode Kruis vragen op de A58 mensen die daar nog staan iets achter te laten op de site, zodat hun familieleden gerustgesteld zijn.

Het idee is overgewaaid uit de Verenigde Staten, waar tijdens calamiteiten goede ervaringen zijn opgedaan met een soortgelijke website. „Het is bijvoorbeeld gebruikt na de aanslag op de marathon van Boston. Daar was het heel effectief”, aldus de woordvoerder.

Vrijwilligers van het Rode Kruis gaan op de opvanglocaties mensen die gestrand zijn wijzen op het bestaan van de website.

Link naar reactie

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
Is even bellen niet veel directer, sneller en eenvoudiger? Tenminste dat vraag ik me dan weer af.

Ik denk dat het juist bedoelt is om de telefoonmasten te ontlasten. Dit middel hadden ze eigenlijk ook wel kunnen testen/gebruiken tijdens de code ROOD storm en pinkpop 2014. Mij staat bij dat tijdens dat evenement de telefoonmasten ook flink overbelast waren omdat bezorgde thuisblijvers gingen bellen.

Link naar reactie

tot de politie aan de deur staat maak ik me niet druk bij een gevalletje A58 en mijn familie ook niet

tijdens een storm etc? laat me niet lachen we zijn een land van mietjes en aanstellers geworden

bij echte rampen snap ik t wel maar kom op bij een stormpje of een botsing?

de politie staat dan vaak binnen een half uur voor de deur van de rechtstreeks betrokkene (in geval van ernstig letsel of de dood)

@Communicator bedoel je toevallig pukkelpop 2011? http://nl.wikipedia.org/wiki/Noodweer_tijdens_Pukkelpop_2011

Link naar reactie

Het klinkt me toch een beetje onzinnig in de oren... een groepssmsje is zo verstuurd en waar kun je je al niet druk over maken... alsof mensen niet zelfstandig in staat zijn om hun familie/vrienden op de hoogte te stellen. Het lijkt me zinvoller als ze het om zouden draaien en de website zouden vullen met de gegevens van de mensen die gewond/overleden zijn, die kunnen immers niet even bellen of smssen.

Link naar reactie

tot de politie aan de deur staat maak ik me niet druk bij een gevalletje A58 en mijn familie ook niet

tijdens een storm etc? laat me niet lachen we zijn een land van mietjes en aanstellers geworden

bij echte rampen snap ik t wel maar kom op bij een stormpje of een botsing?

de politie staat dan vaak binnen een half uur voor de deur van de rechtstreeks betrokkene (in geval van ernstig letsel of de dood)

@Communicator bedoel je toevallig pukkelpop 2011? http://nl.wikipedia.org/wiki/Noodweer_tijdens_Pukkelpop_2011

Nee, ik heb het echt over pinkpop 2014. Die situatie hebben wij toen gebruikt om de LiveBlog functie te testen. Ook wederom een storm in een glas water...

Link naar reactie

Het klinkt me toch een beetje onzinnig in de oren... een groepssmsje is zo verstuurd en waar kun je je al niet druk over maken... alsof mensen niet zelfstandig in staat zijn om hun familie/vrienden op de hoogte te stellen. Het lijkt me zinvoller als ze het om zouden draaien en de website zouden vullen met de gegevens van de mensen die gewond/overleden zijn, die kunnen immers niet even bellen of smssen.

Mensen die voor zichzelf nadenken wel ja, maar tijdens die brand in Moerdijk dit jaar kwamen er tweets voorbij in de trant van 'moet ik nu m'n ramen sluiten of niet? Er wordt niets verteld op de radio of televisie, nu weet ik het niet. Het stinkt wel...'

Zover zijn we inmiddels afgezakt.

Link naar reactie

Mensen die voor zichzelf nadenken wel ja, maar tijdens die brand in Moerdijk dit jaar kwamen er tweets voorbij in de trant van 'moet ik nu m'n ramen sluiten of niet? Er wordt niets verteld op de radio of televisie, nu weet ik het niet. Het stinkt wel...'

Zover zijn we inmiddels afgezakt.

... Zucht ... :(

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

Share

• Nieuwe aanmaken...