Ga naar inhoud
GENEGEERD

Russische survival messen


Gast ancestral-viking

Aanbevolen berichten

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
Gast ancestral-viking

ik zie er wel potentie in een full tang blijft favoriet maar als backup in je tas lijkt me dit een mooie optie ....is wel heel moeilijk aan te komen

ebay of zow denk ik ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...
Ok... hoe kunnen wij zien dat het hier nep of echt is? altijd weer leuk om wat te leren.

 

deze bv LINKJE

 

Dat kun je eerlijk gezegd niet 'zien'. Helaas.

Maar de algemene aanname is, dat wat er op ebay te koop is, goedkope reproducties zijn.

 

De varianten waar een 'holster/schede' bij zit zijn sowieso nep. Ook degene die in een doos komen.

(origineel werden ze namelijk zonder schede of doos geleverd).

 

Ze zijn ooit in de jaren 60 (meen ik) in een kleine oplage gemaakt (voor de Spetsnaz dus).

Waarvoor een hele speciale (oersterke) staalsoort is gebruikt.

Daarna is de productie gestaakt.

 

Maar om zo'n bedrag te gaan betalen en er later achter te komen dat het Chinese namaak (van €5 aan waarde) betreft,

gaat me wat ver... Maar je zou de staal-soort wel moeten kunnen determineren als je hem in je handen hebt.

 

Als ik er in een stoffige dumpzaak ergens in Siberië één zou zien liggen, zou ik er meer vertrouwen in hebben :p

 

 

Of de specifieke machete waarnaar u linkt 'echt' is, kan ik niet zeggen.

Het feit dat er al vermeld wordt dat er een 'paspoort' bijgeleverd is en er een wazig 'serienummer' in geslagen is,

doen mij eerder het tegendeel vermoeden.

 

En kijk .... , deze is bijvoorbeeld van dezelfde verkoper (wild_robinzon):

http://www.ebay.com/itm/121404983193

Doos en schede present ..... gewoon nep dus ...

En als je op de foto's inzoomt ... : Hé hetzelfde 'serienummer' als die andere die ie heeft ... (lol)

 

Bekijk tevens de feedback van wild_robinzon ,

en je ziet dat ie een dergelijk machete al talloze keren verkocht heeft ...

http://feedback.ebay.com/ws/eBayISAPI.dll?ViewFeedback2&userid=wild_robinzon&&_trksid=p2047675.l2560&rt=nc&iid=121404983193&sspagename=VIP:feedback&ftab=FeedbackAsSeller

Maar neem van mij aan, die machete is zo enorm zeldzaam, dat kan gewoonweg niet !

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...