Ga naar inhoud

Het forum is weer online!

Welkom mede-preppers, zoals jullie zien is het forum na 4 jaar weer online. Tijd voor een feestje! Je kunt met je oude gebruikersnaam en wachtwoord inloggen. Als dit is gelukt, pas dan gelijk je e-mailadres aan. Deze klopt namelijk niet meer omdat we die 4 jaar geleden hebben verwijderd.

Weet je je wachtwoord niet meer? Dan kan je de wachtwoord vergeten functie NIET gebruiken, omdat we je e-mailadres dus niet meer hebben. Mail in dat geval naar forum@preppers.nl en noem je gebruikersnaam en je opgegeven geboortedatum en voeg een notificatiemail bij van het oude forum als je die nog hebt.

Mocht je echt niks hebben mail ons dan sowieso je gebruikersnaam, we zullen je dan verdere instructies geven!

Kans

Hoe ziet een demonstratie van 1.800.000 europeanen eruit

Recommended Posts

En nog belangrijker waarom zien we dat niet/nauwelijks in onze media ?

Zo:

[ATTACH=CONFIG]12851[/ATTACH]

[ATTACH=CONFIG]12852[/ATTACH]

[ATTACH=CONFIG]12853[/ATTACH]

Dit zijn 1,8 Miljoen Spanjaarden, en ook nog uit een beperkt deel van Spanje namelijk Catalonie.

Ze demonstreren voor meer onafhankelijkheid:

http://www.zerohedge.com/news/2014-09-14/what-happens-when-scotland-comes-spain

Net zoals er nu in Schotland een beweging gaaande is om Schotland onafhankelijk te maken of in Zwitserland een beweging om hun fiat geld weer te koppelen aan goud ( dus eerst weer goud terug in het land krijgen), enz.

De vraag is of de mensen de kracht en het lef hebben om dit door te zetten.

Deze beweging vanuit de bevolking is de enige manier, helaas nog maar een klein begin, om de macht van het grote geld, de banken, de multinationals, enz te stoppen.

Helaas hebben nog steeds te weinig mensen door hoeveel macht die groepen hebben en hoe de gewone man wordt uitgebuit.

Het zal me niet verbazen als de huidige periode ooit nog eens wordt benoemd tot het tijdperk van de sociopaten.

Deze groep doet het bijzonder goed in grote ondernemeningen en complexe organisaties zoals overheden en ook de banken.

Maar de gewone mensen geven deze organisaties wel de macht door eraan mee te werken te ondersteunen mee te profiteren, of enkel maar door ze niet tegen te werken, enz.

Pas als de echte klap duidelijk wordt en de mensen moeten gaan afzien zal ze duidelijk worden waar ze aan meewerken.

Het breken van die macht zal niet vanzelf gaan.

Maar ooit zal die strijd gevoerd moeten worden of de situatie wordt onhoudbaar, economisch, ecologisch met totale vernietiging als potentieel risico.

De bewegingen worden zichtbaar en zijn pas het begin van de mogelijke omslag.

Meer onafhankelijkheid is een eerste stapje, maar we zullen naar kleinere economieen moeten, kleine bedrijven, minder, absurde, welvaart enz.

Het loslaten van het huidige fiat geld dat enkel tot doel heeft om welvaart van de grote groep te verplaatsen naar een kleine groep zal ook zo'n stap zijn die niet vanzelf zal gaan.

Europa ontmantelen zal ook niet makkelijk zijn.

Maar eerst terug naar een gezonde basis zal wel de voorwaarde zijn om weer verder te kunnen gaan.

Wie weet kunnen we daarna weer de stap naar grotere vormen proberen met mensen aan het roer die wel de gemeenschap, de groep en niet enkel zichzelf van belang vinden.

Voordat we weer een gezonde basis hebben zal er echter nog enorm veel afgezien moeten worden.

Prep ze,

K a n s

Gast ancestral-viking

als er nou eens echt een movement op gang kwam en echt iedereen de straat op zou gaan dan meschien heel meschien veranderd er wat ,

maar de opvolgers zullen ook gaan graaien helaas!!!

als er nou eens echt een movement op gang kwam en echt iedereen de straat op zou gaan dan meschien heel meschien veranderd er wat ,

maar de opvolgers zullen ook gaan graaien helaas!!!

De cyclus zal zich uiteindelijk gaan herhalen, dat geloof ik ook wel. Toch wordt het onderhand wel tijd dat wij ons eens laten horen, om te laten zien dat de gang van zaken toch echt niet die van het volk is.

Helaas denk ik niet dat vreedzame demonstraties ook maar iets gaat veranderen maar mocht er een plan zijn om de straat op te gaan dan doe ik mee!

En nog belangrijker waarom zien we dat niet in onze media ?

Vandaag nog gezien op NL1.

Indrukwekkend gezicht, zonder meer.

Vandaag nog gezien op NL1.

Indrukwekkend gezicht, zonder meer.

Aangepast naar niet/nauwelijks...

Ik had even beperkt geinformeerd bij colega's niemand wist ervan, dus aanname dat het niet msm was gegaan...

Ikzelf kijk nauwelijks tv :rolleyes:

K a n s

Aangepast naar niet/nauwelijks...

Ik had even beperkt geinformeerd bij colega's niemand wist ervan, dus aanname dat het niet msm was gegaan...

Ikzelf kijk nauwelijks tv :rolleyes:

K a n s

Ik heb het ding nog weleens aanstaan, via de PC dan, aansluiting op kabel oid heb ik niet meer. Alleen npo.nl kan ik dus kijken. Meer dan genoeg!

Die mooie rijen van rood en geel vielen mij op, kwam voorbij in een verhaal over Schotland.. Welk programma weet ik niet meer.

Het lijkt de franse revolutie wel toen ook iedereen in opstand kwam na de fransen

En je ziet er niet veel van want de friesen in nederland willen nu ook al meer onafhankelijkheid.

En dan wil straks iedereen onafhankelijkheid. Daarn zie je er niet veel over in de media

Bedankt onbekende moderator !

(Je ziet pas na het posten hoe de titel eruit komt te zien, een paar puntjes maken veel verschil

:o)

Grt,

K a n s

(Je ziet pas na het posten hoe de titel eruit komt te zien, een paar puntjes maken veel verschil

:o)

Grt,

K a n s

Ik was ook al met mijn vingertje op het beeldscherm de nullen aan het tellen... :eek:

Demonstreren heeft zilch noppes nada zero nul zin. De enige manier om deze hele nare lui van nationale overheid en EU ertoe te bewegen iets te veranderen is massaal stoppen met belasting en sociale premies betalen. Maar dat zal dan ook het uiteen vallen van de unie betekenen en wanorde.

Wat ik overigens steeds meer als onvermijdelijke transitie zie.

Graag gedaan ;)

Main stream, of was je aan het streamen?

Main stream, om te kijken wat er allemaal ontbreekt, gespinned & gemindfuckt wordt.

Demonstreren heeft zilch noppes nada zero nul zin.

Moet je eens opletten als bijna twee miljoen mensen zich 'een klein beetje' agressiever opstellen. Daar kan geen leger tegenop en er is geen gekozen regering die kan blijven zitten zonder zich in de richting van de standpunten van de demonstranten te bewegen.

Main stream, om te kijken wat er allemaal ontbreekt, gespinned & gemindfuckt wordt.

Oké. Ik las 'Ik kijk me helemaal suf aan tv' en toetste dat aan waar ik dagelijks op den duur suf van word. Excuses.

Demonstreren heeft zilch noppes nada zero nul zin. De enige manier om deze hele nare lui van nationale overheid en EU ertoe te bewegen iets te veranderen is massaal stoppen met belasting en sociale premies betalen. Maar dat zal dan ook het uiteen vallen van de unie betekenen en wanorde.

Wat ik overigens steeds meer als onvermijdelijke transitie zie.

Als ik nu zeg dat ik een dergelijke actie helemaal niet zo'n slecht idee vindt staan ze dan morgen bij me op de stoep? :)

Als ik nu zeg dat ik een dergelijke actie helemaal niet zo'n slecht idee vindt staan ze dan morgen bij me op de stoep? :)
Gewoon op Facebook zetten dat je een feestje geeft....dan weet je wat er kan gebeuren met een meute mensen.

Moet je eens opletten als bijna twee miljoen mensen zich 'een klein beetje' agressiever opstellen. Daar kan geen leger tegenop en er is geen gekozen regering die kan blijven zitten zonder zich in de richting van de standpunten van de demonstranten te bewegen.

Ga dat eens vertellen in Kiev. Of Istanbul. Of Egypte. Daar hebben ook genoeg mensen geprotesteerd zonder dat er nou werkelijk iets veranderd is. Maar das mijn mening. Bovendien heb ik een hekel aan agressie en geweld dus daar zie ik ook niets in. Ghandi kreeg het met geweldloosheid en burgerlijke ongehoorzaamheid wel voor elkaar.

Ga dat eens vertellen in Kiev. Of Istanbul. Of Egypte.

Ik verwachte al dergelijke kritiek, vandaar dat ik 'gekozen' aan regering toevoegde. Of is Turkije ineens een democratie? Omdat het zo uitkomt?

Maar wat is het nou?

Demonstreren heeft zilch noppes nada zero nul zin.

Ghandi kreeg het met geweldloosheid en burgerlijke ongehoorzaamheid wel voor elkaar.

Het laatste vooral door massademonstraties. Waarover je nét vertelde dat je er niet in gelooft.

Ik zal lief voor je zijn, omdat ik je het nadeel van de twijfel gun: je hebt chronisch last van flexibele argumenten.

Ik verwachte al dergelijke kritiek, vandaar dat ik 'gekozen' aan regering toevoegde. Of is Turkije ineens een democratie? Omdat het zo uitkomt?

Maar wat is het nou?

Het laatste vooral door massademonstraties. Waarover je nét vertelde dat je er niet in gelooft.

Ik zal lief voor je zijn, omdat ik je het nadeel van de twijfel gun: je hebt chronisch last van flexibele argumenten.

Ik ga het eens cryptisch proberen, gewoon omdat ik dat grappig vindt!

Je rijd met een auto op een weg de juiste kant op en ziet dat je zometeen de bocht naar rechts moet nemen om bij je bestemming aan te komen. Om een of andere reden denk jij dan telkens bij jezelf... f*ck it, ik ga naar links!

..

Helaas hebben nog steeds te weinig mensen door hoeveel macht die groepen hebben en hoe de gewone man wordt uitgebuit.

Het zal me niet verbazen als de huidige periode ooit nog eens wordt benoemd tot het tijdperk van de sociopaten.

Deze groep doet het bijzonder goed in grote ondernemeningen en complexe organisaties zoals overheden en ook de banken.

Maar de gewone mensen geven deze organisaties wel de macht door eraan mee te werken te ondersteunen mee te profiteren, of enkel maar door ze niet tegen te werken, enz.

Pas als de echte klap duidelijk wordt en de mensen moeten gaan afzien zal ze duidelijk worden waar ze aan meewerken.

Het breken van die macht zal niet vanzelf gaan.

Maar ooit zal die strijd gevoerd moeten worden of de situatie wordt onhoudbaar, economisch, ecologisch met totale vernietiging als potentieel risico.

De bewegingen worden zichtbaar en zijn pas het begin van de mogelijke omslag.

Meer onafhankelijkheid is een eerste stapje, maar we zullen naar kleinere economieen moeten, kleine bedrijven, minder, absurde, welvaart enz.

......

En toch heeft deze situatie 2 kanten.

De ene kant is dat het "oneerlijk" is dat een klein gedeelte (lees catatonie) de motor is van de Spaanse economie, en in verhouding een veel groter bijdrage leveren dan de rest van Spanje.

zie: http://www.idescat.cat/pub/?id=aec&n=356&lang=en&t=2011&x=10&y=8

Maar.....

Aan de andere kant is er zoiets als "solidariteit"

Nu zijn er nogal wat "details" die de onafhankelijkheid van catatonie zouden kunnen rechtvaardigen, maar laten we daar heel even aan voorbij gaan.

Hoe zou je als land om moeten gaan met een "provincie" die onafhankelijk wil worden omdat ze in verhouding meer bijdragen dan de overige provincies?

Als je dat doortrekt dan wordt het naar mijn idee een enorme chaos.

Waar trek je de grens?

Persoonlijk vind ik het een stuk complexer dan het in eerste instantie lijkt.

Natuurlijk is mijn eerste reactie dat ze het recht hebben op zelfstandigheid, maar als morgen Groningen zelfstandig wilt worden omdat ze met Slochteren een (naar hun idee) te grote economische bijdrage leveren, wat dan?

Nog even de lijn doortrekken en je komt op het punt uit dat sommige MENSEN een belangerijke bijdrage leveren dan anderen.

En dan?

Voor mij redelijk lastig om daar iets verstandigs op te zeggen.

Maar wat is het nou?

In India gingen ze niet alleen de straat op, maar er werd tevens een boycot ingesteld op Engelse producten. Zat je te slapen bij geschiedenis les?

Mohandas Gandhi’s civil disobedience movement of 1930-1931—launched by the Salt March—is a critical case for understanding civil resistance. Although by itself it failed to bring Indian independence, it seriously undermined British authority and united India’s population in a movement for independence under the leadership of the Indian National Congress (INC). It further signaled a new stage in the struggle for Indian swaraj (self-rule) and facilitated the downfall of the British Empire in India. Gandhi’s Salt Satyagraha (a word Gandhi used to connote civil resistance, meaning “holding fast to the truth”) drew upon a traditional South Asian cultural practice – the “Padyatra” (a long spiritual march) that became a model of strategic action for many social movements in the decades to come.

On the anniversary of the 1919 Jallianwala Bagh massacre in Amritsar—in which hundreds of unarmed Indians were killed and many more wounded by British soldiers—Gandhi reached down and scooped up a handful of mud at a beach and declared that he was shaking the foundations of the British Empire. He then boiled the mud in seawater to produce illegal salt, an act repeated by thousands which led to the arrest of an estimated 60,000-100,000 men and women who participated for the first time in mass public demonstrations. Widespread civil disobedience followed with grassroots actions across the nation including not only illegal salt making, but also bonfires burning British cloth, picketing of shops selling foreign cloth, picketing of liquor shops, and rent withholding.

In India gingen ze niet alleen de straat op, maar er werd tevens een boycot ingesteld op Engelse producten. Zat je te slapen bij geschiedenis les?

Draai er maar omheen. Je vertelde dat demonstreren geen zin heeft en vervolgens kom je aan met maatregelen die mogelijk ter ondersteuning effectief zijn als je demonstreert. En dan de economische reden waarom de 'samenwerking' tussen India en GB spaak liep: de exportcijfers liepen nogal uiteen. Om het simpel te zeggen, voor de mavo'ers, India verscheepte, Engeland ontving.

Oh, en dan nog een kleinigheidje: als je dan toch een held hebt, zorg dan dat je er iets vanaf weet.

Ik lees op http://nl.wikipedia.org/wiki/Mohandas_Karamchand_Gandhi, : ‘De verdeling van India in een moslim- en hindoestaat resulteerde in een grote volksverhuizing, omdat vele dorpen en steden een gemengde bevolking hadden, en was de oorzaak van veel geweld. Tussen 1946 en 1947 kwam een geschat aantal van een miljoen mensen om het leven als gevolg van geweld tussen religieuze groepen.

Miljoen. Heb je weleens gekeken naar de ArenA als dat stadion uitloopt? Hooguit 50.000 man... Het zou me niet verbazen als Gandhi- door de bijwerkingen, om in artsentaal te blijven - in de top-20 van massamoordenaars staat.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...