Ga naar inhoud
GENEGEERD

Troubles in the hood..


Gast tom666

Aanbevolen berichten

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

Nonkel Jones moet echt beter lezen....ik spreek niet van gezichtsbedekking.....

Praten zullen we in eerste instantie zeker doen en ben ik ook van plan...ik hou mij gewoon klaar als dit niet helpt..

Wat @Gamble zegt is juist. We starten zo en zien waar het eindigt maar eens ze over de omheining komen is het te laat....

 

En @Nonkel Jones ....als ik de krant haal.........doe effe normaal ja....denk je nu echt dat ik mijn grenzen niet ken?????

Link naar reactie
Delen op andere sites

heel vaak, zeg maar meerdere keren per week een gesprek aangaan/ aanvragen met de ambtenarij over deze kwestie. foto's maken van de plek, vragen wanneer de gemeente het speelplaatsje komt herstellen etc. de druk moet niet bij jou liggen maar bij het bevoegd gezag. pak allemaal een taakje op, 1 doet politie, ander doet gemeente nog een ander coördineert... en wissel die taken af ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

@tom666 Wat een vervelend gedoe, ik kan me voorstellen dat je gezin zich bedreigt voelt. De plek is het domein geworden van een groep vervelende hangjongeren. Je problemen zijn pas opgelost als de speeltuin en het omliggende gebied niet meer aantrekkelijk gemaakt wordt voor die groep.

 

Er zijn al een aantal tips gegeven over het onaantrekkelijk maken van de plek. Ik heb nog een idee.

 

Geef op de tijden dat die plek normaliter gebruikt wordt door die hangjongeren, een paar keer een uitbundig buurtfeest precies op die plek en nodig ook potige vrienden uit. Vuurkorf, harde muziek, BBQ, lampen, afzettingen, leuke activiteiten die tot ver in de nacht duren. Neem de plek in met je buurt, het gaat erom dat jullie je domein gaan vergroten, fysiek, maar ook met jullie intentie. (ik weet het, het kost tijd en energie) Maak van de plek een ontmoetingsplek voor de buurt. Sla je 2 vliegen in één klap, je smeedt de buurt samen, handig bij een SHTF. En de hangjongeren voelen zich niet meer welkom.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nonkel Jones moet echt beter lezen....ik spreek niet van gezichtsbedekking.....

Praten zullen we in eerste instantie zeker doen en ben ik ook van plan...ik hou mij gewoon klaar als dit niet helpt..

Wat @Gamble zegt is juist. We starten zo en zien waar het eindigt maar eens ze over de omheining komen is het te laat....

 

En @Nonkel Jones ....als ik de krant haal.........doe effe normaal ja....denk je nu echt dat ik mijn grenzen niet ken?????

 

Oh sorry, ik interpreteerde je woorden zo.

 

@lewieke

 

Wel dat was ik nu van plan sé.

 

Camou vest...tactical boots weer uit de kast halen..zwarte muts op ..geen full face natuurlijk maar gezien worden zal de eerste stap zijn..

 

Ik las 'geen full face' als slechts een stukje van je gezicht in beeld.

 

Mijn advies blijft: rustig aan doen. Je woont er net een jaar en voordat je het weet ben je de eerste die weer gaat verhuizen. Waarom zou je het voortouw nemen? Hebben anderen er geen last van?

Link naar reactie
Delen op andere sites

heel vaak, zeg maar meerdere keren per week een gesprek aangaan/ aanvragen met de ambtenarij over deze kwestie. foto's maken van de plek, vragen wanneer de gemeente het speelplaatsje komt herstellen etc. de druk moet niet bij jou liggen maar bij het bevoegd gezag. pak allemaal een taakje op, 1 doet politie, ander doet gemeente nog een ander coördineert... en wissel die taken af ;)

 

Het enige juiste wat je kunt doen. Maar het staat of valt met het aantal klachten dus hoe meer mensen er klagen hoe beter. De ambtenaren lachen om klachten van dezelfde persoon en ze nemen niet eens de moeite om te reageren.

 

En inderdaad de jongeren uit hun anonimiteit halen dus foto's en kentekens noteren en doorgeven aan de politie ze doen er waarschijnlijk nog niets mee, maar zullen wel stiekem kijken wie het zijn.

 

In Nederland kunnen nogal wat instanties in het kenteken register kijken, zoals,

 

Politie

verzekeringsmaatschappijen

Deurwaarders

Gemeentes

Alle uitkeringsinstanties

En nog een aantal instanties en beroepen

 

 

En als je geluk hebt geeft de politie soms een adres als je het slim aanpakt.

Dan weet je in ieder geval waar de tegenstander zich bevind en kun je bijvoorbeeld een buurtwerker inschakelen.

Bij ons in Nederland is er al een arrestatieteam onderweg als iemand met een speelgoed geweer of zoiets loopt te zwaaien.

NEEN, natuurlijk niet om de boefjes te vangen maar om de vuurwapen gevaarlijke gek te arresteren die met een (nep)wapen rondloopt:mad:

Link naar reactie
Delen op andere sites

@tom666 Wat een vervelend gedoe, ik kan me voorstellen dat je gezin zich bedreigt voelt. De plek is het domein geworden van een groep vervelende hangjongeren. Je problemen zijn pas opgelost als de speeltuin en het omliggende gebied niet meer aantrekkelijk gemaakt wordt voor die groep.

 

Er zijn al een aantal tips gegeven over het onaantrekkelijk maken van de plek. Ik heb nog een idee.

 

Geef op de tijden dat die plek normaliter gebruikt wordt door die hangjongeren, een paar keer een uitbundig buurtfeest precies op die plek en nodig ook potige vrienden uit. Vuurkorf, harde muziek, BBQ, lampen, afzettingen, leuke activiteiten die tot ver in de nacht duren. Neem de plek in met je buurt, het gaat erom dat jullie je domein gaan vergroten, fysiek, maar ook met jullie intentie. (ik weet het, het kost tijd en energie) Maak van de plek een ontmoetingsplek voor de buurt. Sla je 2 vliegen in één klap, je smeedt de buurt samen, handig bij een SHTF. En de hangjongeren voelen zich niet meer welkom.

 

Goeie tip! En wie weet, slaan die hangjongeren om, gaan ze 'normaal' doen en horen ze er ook nog bij. Ik was vroeger ook een klier (voornamelijk rond oud en nieuw), niet zo erg als dit en ik kwam nooit op terrein waar ik niet komen mocht als je rond het spoor niet meerekent. Waarschijnlijk is er weinig te doen voor die gasten, of ze hebben het klote thuis en worden ze dan asociaal. Als je al zo'n feest heb en je ziet er een paar, nodig ze uit! Niet al die etters zijn voor altijd verloren :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het enige juiste wat je kunt doen. Maar het staat of valt met het aantal klachten dus hoe meer mensen er klagen hoe beter. De ambtenaren lachen om klachten van dezelfde persoon en ze nemen niet eens de moeite om te reageren.

 

En inderdaad de jongeren uit hun anonimiteit halen dus foto's en kentekens noteren en doorgeven aan de politie ze doen er waarschijnlijk nog niets mee, maar zullen wel stiekem kijken wie het zijn.

 

In Nederland kunnen nogal wat instanties in het kenteken register kijken, zoals,

 

Politie

verzekeringsmaatschappijen

Deurwaarders

Gemeentes

Alle uitkeringsinstanties

En nog een aantal instanties en beroepen

 

 

En als je geluk hebt geeft de politie soms een adres als je het slim aanpakt.

Dan weet je in ieder geval waar de tegenstander zich bevind en kun je bijvoorbeeld een buurtwerker inschakelen.

Bij ons in Nederland is er al een arrestatieteam onderweg als iemand met een speelgoed geweer of zoiets loopt te zwaaien.

NEEN, natuurlijk niet om de boefjes te vangen maar om de vuurwapen gevaarlijke gek te arresteren die met een (nep)wapen rondloopt:mad:

 

In dat geval, gooi die kerel een nep wapen toe en bel de politie!

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Nonkel Jones

 

Ik woon er al 4 jaar maar ik heb 3 jaar aan de overkant van de straat gewoond...huur.

Nu dit huis gekocht dus ik ken de buurt (hoop dat ik het mij niet beklaag ).

@Tom

Buurtwerkers kennen we hier niet...De mensen in de straat zijn enkel op hu n goede dat ze op tijd voor hun tv zitten.

Als er wordt ingebroken roepen ze moord en brand maar zelf een stap ondernemen zit er bij deze mensen helemaal niet in ...ook geen klacht neerleggen......

We zijn voorlopig met 3 die de zaken aanpakken....ik beveilig gewoon mijn fort en neen ik ben geen gek die met een nep wapen zal buiten komen maar kom niet ongevraagd binnen bij mij..

Wij gaan steeds volledig ongewapend op pad...staat trouwens in mn eerste post.

Maar de eerste stap is zeker fotos...veel licht bij nachts als het nodig is maar geen lawaai want dan krijg ik de buurt tegen...

Ik woon nu ong 4 jaar in Stabroek .

Daarvoor woonde ik 36 jaar in Wondelgem bij Gent en de mentaliteit is net een andere wereld....daar zoiets proberen en je kreeg de hele buurt mee ..

Maar hier ligt het wat anders...een grote smoel van hier tot in Tokio maar wanneer het er op aankomt....gordijntjes dicht en deurtjes op slot...

Dat is het spijtige aan de zaak....

Ma ja...we zien wel hoe het draait of keert.

Gisteren avond was het nu de eerste keer dat die gasten tegenkanting hebben gekregen en beschenen werden met fel led licht.....en weg waren ze....

Dus de eerste stap is gezet...de volgende is dat we er zonder verwittigen naar toe gaan ( en ja zelf als ik alleen moet gaan) en een woordje praten.

We zien wel wat de uitkomst is...

 

@Range juist!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Nonkel Jones

 

Ik woon er al 4 jaar maar ik heb 3 jaar aan de overkant van de straat gewoond...huur.

 

En was je de eerste drie jaar niet opgevallen wat er speelde of komt de ellende ineens opzetten?

 

[MENTION=2431]Tsss ik maak me nu echt zorgen..we kochten dit huis een jaar terug en dit was echt niet opgenomen in mijn gedachten..
Link naar reactie
Delen op andere sites

En was je de eerste drie jaar niet opgevallen wat er speelde of komt de ellende ineens opzetten?

 

 

Kijk we zijn een nieuw samengesteld gezin. De eerste jaren waren zeker geen pretje op een heel ander vlak. Scheiding achter de rug en een heleboel andere zaken om zorgen over te mlaken.

Ik zei reeds in andere posts dat de buren weinig tot compleet niks doen.

Raar maar waar maar de ene kant van de straat is de andere niet.

Nu wonen we met het ''bos '' achter ons...heel mooi dat wel ...aan de overkant waren het gewoon huizen..

Het is maar wanneer we hadden gekocht dat de tongen los kwamen...ja zo zijn de mensen in de straat ...eens ze weten dat je een ''blijver '' bent wordt er meer gezegd...Dus neen die problemen waren dan nog niet echt bekend....ook omdat ik mn kinderen nog niet echt liet buiten spelen en we daar ook een grote tuin hadden...

Nu trek ik mij meer aan van de buurt omdat mn 2 dochters telkens ze komen ook daar spelen en omdat mijn fort nu aan het gebied grenst.

Link naar reactie
Delen op andere sites

In dat geval, gooi die kerel een nep wapen toe en bel de politie!

 

Dat hoeft nog niet eens als je het vermoeden hebt dat ze "bewapend" zijn en dat aan de politie meld kan men er niet meer omheen en moeten direct reageren.

 

Als je b.v. ziet dat ze een soort wapen onder hun shirt of zo kunnen hebben en dat je met de andere buren je bedreigd voelt en dat meldt kan je later dit ook melden bij de hogere instanties als men niet passend reageert op dit soort meldingen.

In Nederland hebben we daar de Nationale Ombudsman voor die dan een officieel onderzoek start als er niet goed is gereageerd door de instanties.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat meestal heel goed helpt:

 

Op het moment dat ze met zijn allen daar zitten, kom jij aangewandeld.

Goedenavond jongens (iedereen aankijken met een vriendelijke glimlach en een knipoog).

Ga tussen ze zitten op het bankje en vraag of je even een vraag mag stellen.

Vertel dat je last hebt gehad van een paar gastjes die over je schutting wilde klimmen en of zei er misschien meer van weten.

Niet dat je hun verdenkt, neeeeee! Maar misschien hebben ze iies gehoord of gezien.

Vertel verder dat je kids hier overdag graag spelen en of ze rekening willen houden met het lawaai en de rotzooi.

Vraag ze of hun het normaal zouden vinden dat als ze zelf kids zouden hebben, dat die wietzakjes zouden vinden of kapotte speeltoestellen.

Bedank ze dat ze even wilden luisteren naar jou en geef een hand.

 

Vaak als je rustig blijft en je levelt op hun niveau, krijg je meer voor elkaar dan als je de oorlog verklaart en/of afstand blijf houden.

Nu kun je ook de volgende keer bij lawaaioverlast makkelijk op ze aflopen en vragen van ey jongens, wat hadden we nou afgesproken?

9 van de 10x is dit de beste methode.

Trust me.

Been there done that!

It's my job ;)

 

In mijn buurt hadden we een paar jaar terug ook veel overlast van hangjongeren in de speeltuin, vooral van de teringzooi die elke er ochtend lag.

Met een paar buurmannen rond 21.00 gaan voetballen in de speeltuin, de jongens uitgenodigd om mee te doen twee deden er mee de rest vertrok vrij snel voor ze weg gingen aangesproken of ze de lege blikjes etc. nog wilde bewaren of dat we ze mochten wegdoen.

Dit hebben we een weekje volgehouden en de overlast was weg, er kwamen elke dag minder gasten rond hangen omdat ze begrepen dat we bleven komen voetballen / storen.

Gewoon opvallend aanwezig zijn, aanspreken op hun gedrag met een vette knipoog en ze voelen zich snel ongewenst en vertrekken dan vanzelf.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@ Propper

 

Dat hebben we deze zomer gedaan...

Zeker 3 weken gaan meevoetballen ....(was meer rugby met ons erbij :D ) maar daar bleef het dan ook bij...en twas leuk ook.

Maar dit zijn '' jongeren '' die al iets ouder zijn 18 -25. Het zijn gasten die overal boel maken...staan gekend in de buurt..

Deze avond nog een paar gasten aangesproken die hier bij valavond praatje komen doen (waar we geen last mee hebben) en die zeiden ook ...wees voorzichtig want deze zijn niet normaal..

Zijn blijkbaar soort van Roma's die het uithangen maar blijkbaar weinig tegen te doen is...hebben al een strafblad van hier tot in Tokio en verblijven hier niet ver vandaan en zijn daar al zolang iedereen het zich iemand herinnert.

Dus een '' soort '' om van op te passen want ze deinzen voor weinig terug..

Dus de gewone jongeren snapten ons verhaal en je kon heel duidelijk zien dat ze niks met de zaak te maken hebben;

Waren heel vriendelijk en lieten geen vuil of zo achter.

De buurt heeft nu onze gsm nr...althans de ene kant van de straat want we grenzen allemaal aan dit bos met speeltuin.

Bij het geringste worden we gebeld en gaan we op onderzoek uit.

En we zullen in eerste instantie het woord laten primeren. En voor alle duidelijkheid nogmaals ...er gaan geen wapens mee van gelijk welke soort.

Escaleert de zaak dan wordt als eerste de politie verwittigd. Dan zien we wel..

Maar ik blijf erbij ...diegene die over mijn afsluiting kruipt en zich op mijn tuin of slechter binnen probeert te geraken ................................................................................................................................................

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Peerke

 

Ben ik idd van plan.

Vandaag nog 2 extra ledlampen met sensor geplaatst. Tuin is nu volledig gedekt. Volgende zaak is een piep boven als de lamp aangaat...zodat ik het hoor in mn slaapkamer.

Daarna komt er een of ander systeem met camera.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 8 jaren later...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...