Ga naar inhoud
GENEGEERD

Apocalyps?

Sterredag
 Share

Recommended Posts

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
The four horsemen......

De voorspellers van de apocalyps. Vind het heerlijk om wat te ... hoe noem je dat filosoferen?

The four horsemen......

Oorlog

Vulkaanuitbarsting/natuurramp

Ziekte (ebola)

Ik mis alleen nog een vierde. Iemand een idee wat dat zou kunnen zijn?

The Four Horsemen, ik ben nummer drie maar ik heb nog geen oproep gehad hoor ;-)

Link naar reactie

De ontbrekende is conquest: maar daar past IS in met het "winnen" van land en Rusland mogelijk ook met landjepik.

Natuurramp is niet een van de horsemen.

Conquest - War - famine & econimic collapse - death

In die volgorde.

Maar dit zijn ook dingen van alle tijden en daarom moet je dieper graven en in niet alleen Openbaringen. Denk ook aan bv Jesaja (zeg ik dat goed? Bedoel Isaiah (Engels)).

Of je het gelooft of niet, boeiend is het zeker.

Deze link geeft een aantal interpretaties van de horsemen:

http://en.m.wikipedia.org/wiki/Four_Horsemen_of_the_Apocalypse

The*Four Horsemen of the Apocalypse*are described in the last book of the*New Testament*of the*Bible, called the*Book of Revelation*of*Jesus Christ*to*Saint John the Evangelist*at*6:1-8. The chapter tells of a book or scroll in*God's right hand that is sealed with*seven seals. The*Lamb of God, or Lion of Judah (Jesus Christ), opens the first four of the seven seals, which summons four beings that ride out on white, red, black, and pale horses. Although some interpretations differ, in most accounts, the four riders are seen as symbolizing*Conquest,[1]*War,[2]Famine,[3]*and*Death, respectively. TheChristian*apocalyptic*vision is that the four horsemen are to set a*divine*apocalypse*upon the world as*harbingers*of the*Last Judgment.[1][4]

Link naar reactie

• 1 month later...
Dan vind ik de bezetting van de donkere kant van de maan toch leuker. :)

Als je niet snapt wat ik bedoel, pas op tv geweest: Iron Sky

Economische zeepbel, dat vind ik wel een goede vierde!

Dan zou het zijn:

Geld, Oorlog, Natuurramp, Ziekte

Iemand een andere goede suggestie?

weet u al eeuwen lang roept men dat het einde der tijden nabij is, door de eeuwen heen zijn die vier categorieën al aan de orde geweest, ikzelf geloof dat in een "bepaald boek" ( mag immers niet over geloof gepraat worden ) zulk soort voortekenen worden gegeven en dat het einde er aan komt, maar niemand weet wanneer. toch grappig om er over na te denken dat het zo overduidelijk is en dat het gewoon straal genegeerd word

Link naar reactie

• Admin

een geloofsdiscussie is in mijn ogen toch net wat anders dan praten over de inhoud van een boek. (uiteindelijk beslist een moderator) Ik ben niet gelovig toch vind ik de bijbel een interessant boek. Net als andere geschiedenis boeken. Ik zeg altijd Ik weet niet wat waar is. Ik was er niet bij. Daarom toets ik de inhoud van alle boeken en alle informatie aan nieuwe informatie als ik dat tegenkom. Of dat nu bijbel, niburu of het AD is.

Link naar reactie

De 4 rijders van de apocalyps schijnen 4 kleuren te hebben die elk staan voor een bepaald soort narigheid:

Wit: Gerechtigheid, overwinning (wordt ook gezien als een 'valse' vrede)

Rood: Bloed en dood door oorlog,

Zwart: hongersnood en dood

Het vierde grijze paard: angst ziekte en de (uiteraard wederom de) dood

Nou, volgens mij is alles wel een keer langs geweest de afgelopen tijd.

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

Share

• Nieuwe aanmaken...