Ga naar inhoud
GENEGEERD

Houdt u rekening met een komende wereldoorlog?

Mr. Gold
 Share

Houdt u rekening met een komende wereldoorlog?  

103 leden hebben gestemd

1. 1. Houdt u rekening met een komende wereldoorlog?

• Ja
      71
    • Nee
      27
    • Weet niet/Geen mening
      5

Recommended Posts

• Admin

We willen graag een steekproef houden onder onze gebruikers, hoeveel procent van jullie denkt of er een komende wereld oorlog aan zit te komen of niet. Eventuele resultaten zouden gebruikt kunnen worden voor een "persbericht" "Stemmen is anoniem"

Om de discussiëren hierover kan gewoon verder gegaan worden in dit bestaande topic.

• Leuk 1
Link naar reactie

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
  • Replies 54
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

We willen graag een steekproef houden onder onze gebruikers, hoeveel procent van jullie denkt of er een komende wereld oorlog aan zit te komen of niet. Eventuele resultaten zouden gebruikt kunnen worden voor een "persbericht"

Om de discussiëren hierover kan gewoon verder gegaan worden in dit bestaande topic.

ik mis de optie; ik sluit het niet uit, maar mijn prepplan voorziet in de meeste scenario's

• Leuk 1
Link naar reactie

Ik zeg ja, maar het is meer dat ik denk dat er steeds meer conflicten komen ,in andere gebieden,met andere belangen,en dat er aliantie zullen ontstaan,omdat ze op dat moment handig uit pakken.ik weet niet of er twee partij tegen over elkaar zullen zijn .ik denk dat er steeds moielijker word te wetten wie de bad guys zijn.ik verwacht dus meer guerrilla warfare die out of controls spinnen en steeds groter worden.dirty war waar de bevolking deels mee vecht en niet leger tegen over elkaar.

Link naar reactie

Ik heb nee ingevuld. Ik denk wel dat er een WOIII in de pijplijn zit, echter hou ik er geen extra rekening mee door bijv. extra voedsel te preppen. Ik ga door op mijn eigen tempo en heb naar schatting nog 3 jaar nodig om op volledige oorlogsterkte te zijn. Dat kan wellicht te laat zijn, maar er moet nog zoveel gebeuren. Wanneer het voor mij duidelijk is dat NL er middenin zit, dan hoop ik op tijd te zijn door bijv. snel wat spullen te verkopen en hiervoor versneld voorraden aan te leggen. En een echte WOIII kan een snelle vieze nucleaire worden die de mensheid decimeert.

Link naar reactie

Een 3de wereldoorlog in de klassieke zin zie ik niet zo snel gebeuren. Zoals al werd gezegd is er wel een (intensievere dan normaal) strijd gaande om de (economische en militaire) macht opnieuw te verdelen. Ik sluit ook zeker niet uit dat we de gevolgen daarvan zullen ondervinden en dat dit een vergaande invloed kan hebben op onze levensstandaard. Een wereldwijde nucleaire oorlog of grootschalige invasie en fysieke bezetting van westerse gebieden zie ik echter niet als heel waarschijnlijk. Toch durf ik het niet volledig uit te sluiten maar heb wel "nee" gestemd.

Link naar reactie

De vraag is een beetje dubbel. Hou ik rekening met wo3 ? Enerzijds verwacht ik niet dat er een grootschalige wo3 komt waarin zowat alle naties en continenten betrokken zijn. Daar is naar mijn mening nauwelijks voor te preppen en hangt alles af van de plaats en de wijze waarop ie uitgevochten word. Anderzijds hou ik wel rekening met meer regionale en escalerende conflicten, met economische crisissen en recessies die het gevolg kunnen zijn van die lokale conflicten. Het is niet ondenkbaar dat zo een conflict zich ook bij ons afspeelt. Het kan bijvoorbeeld ook een sociaal conflict zijn waarbij massaal inbraken, homejackings, overvallen, ... gepleegd worden. Daar bereid ik me wel op voor in zover dat mogelijk is. Zolang het om relatief beperkte groepen mensen gaat en de maatschappij niet helemaal ontwricht raakt meen ik een goede kans te maken.

Link naar reactie

Ik hou er wel degelijk rekening mee. Dat wil zeggen; Ik zit er zo veel mogelijk met m'n neus boven op. Hou het nieuws nauwlettend in de gaten. Ik kan mijn voorbereidingen niet versnellen om meerdere redenen maar probeer wel zo lang mogelijk zelfstandig te blijven in tijden van nood.

Zoals zovelen al zeggen... We zitten er al midden in we hebben het alleen nog niet door. ..

Link naar reactie

We willen graag een steekproef houden onder onze gebruikers, hoeveel procent van jullie denkt of er een komende wereld oorlog aan zit te komen of niet.

Dan moet je, zoals eerder opgemerkt, je vraag anders stellen: Denk je dat een Derde Wereldoorlog op komst is?

Ik houd overal rekening mee, zelfs met een invasie van paarse krokodillen. Voorlopig echter verwacht ik geen wereldomspannend conflict en acht ik de kans op een overval door dergelijke reptielen minimaal. Zou ik met de poll meedoen, dan zou mijn antwoord verkeerd uitgelegd worden.

Link naar reactie

Moeilijk....

1. Er zijn minstens 3 oorlogen gaande en volgens mij escaleren die ipv de-escaleren.

2. Oil staat tov goud en zilver hoog

3. Geld verruiming (onderkant) World $9 trillion: US 4 trillion, EU 3 trillion Japan 2 trillion

4. Inflatie is hoog in Amrika tegen de 10 %

5. De globale onrust neemt toe het wordt niet stabieler

6 Oorlogs angst neemt toe, ISIS, Rusland, China..

7 ZIRP en NIRP dwingen iedereen tot risico's die normaal niet genomen zouden worden..

8. Centrale Banken hebben met een belang van $3o trillion de markt in hun greep totdat er iets breekt

9. In Amerika is er een serieus droogte probleem, wat de voedsel productie, projzen enz enorm gaan beinvloeden

10 Zilber en goud zitten dicht tegen hun productie kosten aan

11. De standaard metalen zakken in prijs en volgen dus de economische ontwikkeling (veel zilver is een bijproduct van deze metaal winning)

12. China zit op een kantel punt munt en economie kunnen omslaan en de boel bijzonder instabiel maken

13. Deflatie is zichtbaar in Europa, grote kans op extra QE wat weer inflatie veroorzaakt, economie zit muurvast

14. Olie oorlogen zijn al gaande ( wordt er in dollars of iets anders betaald) als Rusland de gaskraan naar europa dichtdraaid of in goud betaald wil worden krijgen we een bijzondere winter.

15. De sancties tegen Rusland hebben een ongewenst effect, we komen erachter dat het westen waarschijnlijk kwetsbaarder is dan het oosten.

16. Obama is met de Golfoorlog #3 bezig, olie(dollar)belangen, poging om Rusland schade toe te brengen, Syrie alsnog aan te vallen.

17. Pakistan is uit elkaar aan het vallen, zij hebben nucleaire wapens

18. Zowel India als China hebben een serieus water probleem, en de meeste mensen, er is om minder oorlog ontstaan

19. China en Rusland zijn het neiuwe blok of de nieuwe macht, niemand weet hoe Amerika en de EU gaan reageren, en of Rusland en China de echte liefde hebben gevonden...

20. China heeft waarschijnlijk de PM markt (zilver en goud) compleet onder controle, meeste in bezit. Als ze de papierhandel willen breken kunnen ze dat, maar wat hun doel is en gewenste datum weet niemand

21. De COMEX en Shangai hebben beide nauwelijks fysiek meer, elke miljardair kan nu deze markt breken, waarom zou iemand dat noe proberen.

22. De economische bubbels, aandelen, bonds, derivaten, huizen, pensioenen, ziekteverzekeringen kunnen allemaal zomaar ploppen.

23. Alle grote valuta spelen met inflatie, omdat de effecten onderling weggestreept worden, lijkt er alleen meer geld bij te komen, de normale wetten hebben nog altijd inflatie als gevolg, dat zal nu ook gebeuren, hoe langer het duurt hoe extremer de effecten.

24. Tot nu toe is er altijd een moment gekomen waarbij beschikbare wapens gebruikt zijn, waarom dit keer niet?

25. Ik weet niet of het Ebola zal lukken, maar als dit wereldwijd gaat dan hebben we geen oorlog nodig (het zal hem desondanks niet tegen houden)

Ach ik kan nog wel even door gaan.

Laat ik het omdraaien wie gaat ervan uit dat er nooit meer een wereldoorlog komt?

Ik denk dat de vraag hooguit WANNEER ? Is..... Maar ik laat me graag positief verrassen :o

K a n s

( een prepper die het scenario oorlog niet serieus neemt is geen prepper)

• Leuk 4
Link naar reactie

@Kans je zegt minstens 3 oorlogen aandegang ? Er zijn er op zijn minst 35 bezig op onze aardkloot . Het vredigs contract van de oorlog met Noordkorea is nog nooit ondertekend door alle betrokken partijen dus die oorlog is zelfs nog niet afgelopen .

Ik wil niet al het gras voor de voeten van andere wegmaaien, en 'minstens' dekt dus aardig de lading, en ik stoot de grootste positieveling ook niet tegen zijn hoofd :confused:

( nu jij basic gaat verwacht ik binnenkort nog een extra conflict in Gilze :p)

Grt

K a n s

• Leuk 1
Link naar reactie

Ik ben redelijk tevreden met m'n voedsel voorraadje. De volgende belangrijke stap is een kas in de tuin zetten en een voorraad brandhout aanleggen.

Verwacht ik een 3e WO? Ik weet het echt niet, ik hou er wel serieus rekening mee, maar hoop nog altijd dat er geen grootschalig conflict in Europa komt. Ik zie wel een hoop wapengekletter van de VS/EU/NATO naar de Russen; Putin andersom speelt een meesterlijk potje schaak en is bepaald niet ongevaarlijk. Het conflict tussen de extermistische moslims en de rest van de wereld wordt ook overal alleen maar erger en dat helpt ook bepaald niet mee.

Dus ja, de kans op WO3 is aanzienlijk en ik zal dus ook blij zijn als ik over een paar maanden m'n kas heb staan, zodat 't stukje eigen voedsel verbouwen ook weer een stapje makkelijker wordt. Verder zijn hier veel boeren in de omgeving dus voedsel zal niet snel een enorm probleem worden. Ook stroom zal niet snel langdurig uitvallen, het net hier in de regio is de laatste jaren sterk gemoderniseerd en er is veel lokale stroom opwekking door waterkracht centrales; genoeg om redelijk in de lokale behoefte te kunnen voorzien.

Wat extra beveiligingscamera's op strategische plekken verstopt, staat ook op de planning. Daar moeten wat kabels voor worden ingegraven dus dat wordt waarschijnlijk van de lente, als de grond lekker nat is, nu is 't op veel plaatsen net beton...

Link naar reactie

Ik ben er bijna zeker van dat die komt. Ik kan de tijd van "wanneer" niet goed inschatten op dit moment. Maar zelfs al zou die er niet komen, datzelfde groepje zoekt hoe dan ook en manier om een hoop mensen uit roeien en/of tot slaaf te maken..Preppers zijn vervelend..die maken medemensen wakker. Een gezin met kinderen zit echt niet op een oorlog of iets dergelijks te wachten. Preppers ook niet echt denk ik..maar ik/wij preppen wat we kunnen. Want dat er dikke shit komt is echt zeker. Heel erg dikke shit.

Link naar reactie

Ik ben redelijk tevreden met m'n voedsel voorraadje. De volgende belangrijke stap is een kas in de tuin zetten en een voorraad brandhout aanleggen.

Verwacht ik een 3e WO? Ik weet het echt niet, ik hou er wel serieus rekening mee, maar hoop nog altijd dat er geen grootschalig conflict in Europa komt. Ik zie wel een hoop wapengekletter van de VS/EU/NATO naar de Russen; Putin andersom speelt een meesterlijk potje schaak en is bepaald niet ongevaarlijk. Het conflict tussen de extermistische moslims en de rest van de wereld wordt ook overal alleen maar erger en dat helpt ook bepaald niet mee.

Dus ja, de kans op WO3 is aanzienlijk en ik zal dus ook blij zijn als ik over een paar maanden m'n kas heb staan, zodat 't stukje eigen voedsel verbouwen ook weer een stapje makkelijker wordt. Verder zijn hier veel boeren in de omgeving dus voedsel zal niet snel een enorm probleem worden. Ook stroom zal niet snel langdurig uitvallen, het net hier in de regio is de laatste jaren sterk gemoderniseerd en er is veel lokale stroom opwekking door waterkracht centrales; genoeg om redelijk in de lokale behoefte te kunnen voorzien.

Wat extra beveiligingscamera's op strategische plekken verstopt, staat ook op de planning. Daar moeten wat kabels voor worden ingegraven dus dat wordt waarschijnlijk van de lente, als de grond lekker nat is, nu is 't op veel plaatsen net beton...

Je kan ook wireless werken. Dat is een stuk eenvoudiger. Je hebt dan alleen maar stroom nodig.

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

Share

• Nieuwe aanmaken...