Ga naar inhoud

Het forum is weer online!

Welkom mede-preppers, zoals jullie zien is het forum na 4 jaar weer online. Tijd voor een feestje! Je kunt met je oude gebruikersnaam en wachtwoord inloggen. Als dit is gelukt, pas dan gelijk je e-mailadres aan. Deze klopt namelijk niet meer omdat we die 4 jaar geleden hebben verwijderd.

Weet je je wachtwoord niet meer? Dan kan je de wachtwoord vergeten functie NIET gebruiken, omdat we je e-mailadres dus niet meer hebben. Mail in dat geval naar forum@preppers.nl en noem je gebruikersnaam en voeg een notificatiemail bij van het oude forum als je die nog hebt.

Mocht je echt niks hebben mail ons dan sowieso je gebruikersnaam, we zullen je dan verdere instructies geven!

nanna

Ook Nederlanders met Ebola besmet?

Recommended Posts

Dat is een goede vraag.... en aangezien ik een budgetprepper ben (zit zelfs bij de voedselbank) erg lastig, ben nog niet zo lang bezig en probeer hier door met hele kleine beetjes de voorraad te verhogen.

Dus als eerste:

Water.... alle statiegeld flessen die ik hier nog heb liggen kan ik vullen. Flessen water koop ik voor 19ct + 25ct statiegeld 1.5 L in Duitsland...............................

Als je toch in Duitsland komt, kijk dan eventueel naar die 5 liter verpakkingen water (PET). Bv. af en toe bij Kaufland, kosten 1 euro per stuk.

10 jaar houdbaar is de stelregel bij flessenwater, de kartonnen pakken zijn vanwege de kwetsbaarheid waarschijnlijk minder lang houdbaar, iemand heeft al gepost over problemen met die kartonnen 2 liter pakken, schiet me zo even niet te binnen wie.

Deze post delen

Op zoek naar waterfilters, branders, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga snel naar www.prepshop.nl!

@Kans Geef ik een goede samenvatting als ik zeg dat je pleit voor enkel noodgevallen naar buiten te gaan (waarschijnlijk het wegtrekken uit je BIL) en als je dat dan al doet je er heel erg bewust van te zijn dat hetgene waarmee je in aanraking bent geweest een potentieel gevaar voor je vormt bij het uitkleden?

Wellicht een idee voor diegene die de luxe van een BOL hebben daar de plantenspuit met spul t.b.v. Dakin's te hebben staan (buiten???) als je met je maanpakje aankomt?

Deze post delen

Zo verbaas ik me erover dat ze nog geen kippen hebben uitgevonden die vierkante eieren leggen.

Vierkante eieren misschien niet, maar toch zeker wel

...

Deze post delen

Nog een item voor het boodschappenlijstje is dus zoals we in het stuk van @Kans hebben gelezen alles dat helpt bij het ontsmetten van je materiaal dat bescherming moet bieden... Ofwel sla indien mogelijk spullen in om je pakken en kleding te wassen (op hoge temp.) ook wanneer de energiecentrales niet langer leveren!

In mijn geval wordt dat het afvullen van een aantal gastanks, nieuwe slangen en koppelingen teneinde mijn grote ketel op de zware sterbrander te kunnen gebruiken voor een geimproviseerde kookwas!!

Ook kan je op deze wijze in geval van nood, drinkwater destileren uit bijv. Regenwater (belangrijk voor hen die geen filters bezitten en ook als je ze wel hebt trouwens)...

Verder spreek ik mijn waardering nog maar eens uit over de top sfeer en behulpzaamheid van ons allen onder mekaar hier op het forum!...

Nu maar hopen dat we hier weer uitkomen, want de dreiging is m.i. Heel reeel!

• Leuk 1

Deze post delen

Vrijdag avond waren er bij Pauw, ook 2 artsen uit t ebola gebied, aan tafel............

Eind aug pas teruggekomen........., dat is dus geen 21 dagen..............

Waar wonen die ? Of zou het al niet meer van belang zijn, want volgens coutino voormalig rivm, valt het allemaal reuze mee, helemaal niet zo besmettelijk, zeker niet aerosol, dus waar hebben we het over ?

Ja, kijk, als het iedere 2 weken verdubbeld, dan hebben we wel een probleem, zegt hij.

Maar t was toch niet zo besmettelijk, zegt hij daarvoor ?

Dat is trouwens ook de grote lul, die onze regering de tamiflu in de maag heeft gesplitst................

En zulke zakken die zouden wij moeten geloven................

Deze post delen

# deze post staat ook in het Ebola sticky maar gezien de discussie over besmetting door aerosolen, ook hier gepost:

Terwijl er nog steeds bij hoog en laag wordt beweerd dat Ebola zich alleen verspreid via direct lichamelijk contact of het eten van zieke dieren, laat een studie uit 2012 een ander beeld zien. Uit het in Nature gepubliceerde onderzoek blijkt dat ebola overslaat van dieren naar mensen (in het onderzoek van biggen naar makaken) én dat het virus zich verspreid zonder direct contact, ofwel de gevreesde 'airborn transmission'.

Ondanks de strikte scheiding tussen de dieren - dat zeer gedetailleerd is beschreven in het onderzoek - raakte alle makaken besmet.

De reden dat het onderzoek niet wordt gebruikt al bewijs, is omdat er primaten (mensapen) zijn gebruikt in het onderzoek in plaats van mensen.. geruststellend toch?

Bron:

http://www.nature.com/srep/2012/121115/srep00811/full/srep00811.html

http://www.nature.com/srep/2012/121115/srep00811/extref/srep00811-s1.pdf

Deze post delen

Is dit het onderzoek waarvan vijf van de zes onderzoekers aan ebola zijn overleden?

Nee dit gaat om een al eerder in het topic genoemd onderzoek (maakt niet uit dat het dubbel gepost wordt ivm preppers die zojuist inhaken). Als ik het goed heb ging het onderzoek waarbij de mensen overleden waren over de hoeveelheid mutaties van het virus in de beginfase van deze uitbraak. Het aantal deel auteurs is trouwens best groot gaat dus niet zozeer om vijf van de zes w.b. het onderzoek. Je zult even een hoop pagina's moeten uitpluizen van het algemene topic over ebola om op de links te komen.

Deze post delen

Toch blijf ik nog vrij nuchter erover..toen met de mexicaanse griep werdt er ook overdreven alleen maar vanwegen de prikken die geld leveren,dus blijf ik nog even met beide benen op de grond staan..

Niet dat ik niets doe want je weet maar nooit

Deze post delen

Twee collega's Nederlandse artsen overleden aan ebola

Twee collega's uit Sierra Leone van de artsen Nick Zwinkels en Erdi Huizenga zijn overleden aan ebola. Met een van deze twee collega's heeft een van de Nederlandse artsen onbeschermd contact gehad.

http://www.nu.nl/buitenland/3879359/twee-collegas-nederlandse-artsen-overleden-ebola.html

Oei, klinkt niet best .........

Deze post delen

Twee collega's Nederlandse artsen overleden aan ebola

Twee collega's uit Sierra Leone van de artsen Nick Zwinkels en Erdi Huizenga zijn overleden aan ebola. Met een van deze twee collega's heeft een van de Nederlandse artsen onbeschermd contact gehad.

http://www.nu.nl/buitenland/3879359/twee-collegas-nederlandse-artsen-overleden-ebola.html

Oei, klinkt niet best .........

Dat ze met die zieke collega contact hadden was de reden dat ze hulp zochten, en waarschijnlijk ook de reden dat ze zelf kiezen voor een langere tijd afzondering.

Deze post delen

Dat ze met die zieke collega contact hadden was de reden dat ze hulp zochten, en waarschijnlijk ook de reden dat ze zelf kiezen voor een langere tijd afzondering.

nee, dat was niet de reden. Ze hadden voorheen onbeschermd contact gehad met 2 personen/ patienten die een week later beiden

zijn overleden. tenminste dat is wat ik van de verhalen heb uit kunnen maken. Dus dat betekend dat ze met 3 verschillende mensen onbeschermd contact hebben gehad die uiteindelijk aan Ebola zijn overleden.

Nou dat isolatie protocol werkt goed zeg.

Deze post delen

Nou dat isolatie protocol werkt goed zeg.
Er was geen isolatie omdat die patiënt waar ze contact mee hadden, een medicijnman, niet doorgegeven had dat hij ebolapatienten had behandeld. Die patient overleed binnen een dag, aan ebola bleek later...toen beseften ze dat zij en hun collega's in contact hadden gestaan met ebola.

Is wat ik gelezen heb.

Deze post delen

Kans op Ebola besmet persoon uit Roelofarendsveen. Zou tropenarts zijn die pas terug is. Is nu in LUMC voor onderzoek.

Bron: de altijd fijne Telegraaf.:rolleyes:

Deze post delen

Ben benieuwd of deze persoon, mocht hij/zij ebola hebben in contact is geweest met de artsen die afgelopen tijd hier weer naartoe gerepatrieerd zijn. Effe afwachten op meer nieuws.

Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk

Deze post delen

Kan wel iemand zijn van een nederlands bedrijf daar, die teruggeroepen is vanwege de ebola toestanden daar........ kan op zoveel manieren gegaan zijn, als die persoon werkelijk besmet is.

Gisteren een verslaggever bij nieuwsuur, die dagenlang tussen de mensen gelopen heeft in een ebola land.

Zit zijn verhaal daar te doen, en zegt, ik heb geen koorts, dus ik ben niet besmettelijk................ hoop dat het waar is, anders doet hij wel heel gevaarlijk. Hij en zijn camera man zijn 2 dagen terug.............dus nog 19 dagen afwachten.....

Ik vind het eigenlijk onverantwoordelijk, dat wanneer je uit zo'n land komt, en zo dicht bij mogelijke ebola patienten gelopen te hebben (zijn beelden van), te beweren dat je niet besmettelijk bent. Nu heeft hij en zijn cameraman nog geen koorts, dat checken ze 2 maal daags.

Als er een andere manier van besmetting al is (VIRUSSEN MUTEREN OOK !), kan hij wel eens heel veel mensen besmetten, vind dat daar erg onvoorzichtig mee omgegaan word.

Deze post delen

Ben benieuwd of deze persoon, mocht hij/zij ebola hebben in contact is geweest met de artsen die afgelopen tijd hier weer naartoe gerepatrieerd zijn. Effe afwachten op meer nieuws.
http://www.telegraaf.nl/binnenland/23107199/__Nederlandse_tropenarts_met_koorts_opgenomen__.html

Zo te lezen een van de twee tropenartsen die zichzelf in quarantaine hielden omdat ze een dagje te weinig vonden...

Deze post delen

By the way............... er zijn ook al ebola patienten geweest, die de ziekte hadden, terwijl ze geen koorts hadden............

Dat vertelde trouwens 2 andere artsen, die teruggehaald zijn, bij Pauw, een zekere Bart Waalewijn, en nog een andere............

Straks is Pauw ook besmet, dat zou wat wezen.........

Deze post delen

http://www.telegraaf.nl/binnenland/23107199/__Nederlandse_tropenarts_met_koorts_opgenomen__.html

Zo te lezen een van de twee tropenartsen die zichzelf in quarantaine hielden omdat ze een dagje te weinig vonden...

Ja dat haalde ik er ook uit. Maar hoe geloofwaardig is het dat ze malaria hebben? Geloof er zelf echt helemaal niets van!!!

@Zefanja denk zelf niet dat je het nieuws erop hoeft na te zien hoor. De kans dat ze het vertellen dat de persoon in kwestie ebola heeft is (imho) close to zero.

Deze post delen

Tja, ik ga er al sinds een hele lange tijd niet meer vanuit dat wat er op het nieuws verteld word ook daadwerkelijk klopt. Er worden hier en daar een aantal dingen weggelaten, en er worden ook een behoorlijk aantal dingen verdraaid. We zullen zien..

Deze post delen

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...