Ga naar inhoud

Het forum is weer online!

Welkom mede-preppers, zoals jullie zien is het forum na 4 jaar weer online. Tijd voor een feestje! Je kunt met je oude gebruikersnaam en wachtwoord inloggen. Als dit is gelukt, pas dan gelijk je e-mailadres aan. Deze klopt namelijk niet meer omdat we die 4 jaar geleden hebben verwijderd.

Weet je je wachtwoord niet meer? Dan kan je de wachtwoord vergeten functie NIET gebruiken, omdat we je e-mailadres dus niet meer hebben. Mail in dat geval naar forum@preppers.nl en noem je gebruikersnaam en voeg een notificatiemail bij van het oude forum als je die nog hebt.

Mocht je echt niks hebben mail ons dan sowieso je gebruikersnaam, we zullen je dan verdere instructies geven!

nanna

Ook Nederlanders met Ebola besmet?

Recommended Posts

Op zoek naar viruspreventie-producten, waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga snel naar www.prepshop.nl!

Inmiddels denk ik zelf al een tijdje dat the 'Point of no return' al ergens achter ons licht wat betreft het kunnen beheersen van de Ebola uitbraak. In de marge hoor je nu langzamerhand ook wat wetenschappers dergelijke uitspraken doen. Wat dat betreft ben ik het helemaal met @Amazing Dree dat het goed heeft wat betreft het specifiek voor ebola te preppen (eerlijk gezegd had ik al een items gescoord). Nu hebben we daar waarschijnlijk ook echt nog wel even tijd voor aangezien MSM nog heerlijk zwijgt dan wel niet zand aan het strooien is.

Vraag waar ik voornamelijk mee zit is de volgende: "Hoe gaat Ebola in ons kleine kikkerlandje (en/of België) binnenkomen?"

Bijvoorbeeld:

- Als blijkt dat het niet meer te houden is in Afrika... Gaat dan de boel potdicht en hebben we er alleen druppelsgewijs last van (naast de paniek en achterdocht).

- Is het er ineens? En blijkt vervolgens dat onze gezondheidszorg de heftigheid ervan niet aan kan en gaat het all-out?

- Gaan alle voorzieningen plat?

We preppen zelf voor een Bug-in en heb ook wel het eea aan spulletjes om eventueel naar buiten te kunnen (wat ik denk ik liever niet doe...). Nog wel wat inkopen te doen op gebied van desinfectie en hygiëne. Zitten sterk te overwegen om naast de vitamine C pilletjes (de goede uiteraard) ook te gaan kijken naar liposomale vitamine C (zelf maken). Gotta have a fighting chance is mijn devies.

Nog gedachten en suggesties aangaande een eventueel scenario? Hoe preppen we met wat we tot dusver weten?

P.S. Ik vertrouw de overheden voor geen ene sodemieter meer. Inderdaad bekruipt me het gevoel dat ze dit willen of zo :mad:.

Deze post delen

@Saved Bro

Kon de boel maar potdicht, dat is gewoon onmogelijk, dus reken daar niet op, valse veiligheid..........

Het komt mijns inziens niet ineens, ik denk binnenkomende gevalletjes, en van daaruit uitbreiding, wat verstopte gevalletjes enz.

Wanneer het niet meer in te dammen valt, tja, dat zal langzamerhand de boel wel plat gaan.......... zou jij nog naar je werk gaan bv ?

Laat je je gezin nog buiten ?

Zo kun je het wel voor jezelf invullen, uiteindelijk chaos vermoed ik.

Ik hoop dat het ons bespaard zal blijven !

O, ja mensen, de ebola boodschapjes eten geen brood, jaren houdbaar, dus geen overbodige boodschappen, voor als we geluk hebben, en er gebeurt niets.

Deze post delen

Oke is het huismerk van de supercoop.

Bij een ebola uitbraak, met dien verstande dat het "airborn" kan worden lijkt me een BIL een betere optie dan een BOL of niet? Tenzij je de kans heb om geheel zonder contact met beveiligde kleding op je ver weg van mensen BOL locatie te komen

Ik denk dat zodra er een ebola uitbraak IN nederland is. Ik acuut mijn kinderen het huis niet meer uit laat gaan. En ik snel nog de laatste zaken regel

Deze post delen

Tja wanneer ga je je uit het sociale leven onttrekken? Denk dat dat lastig van te voren in te schatten is. Anderzijds heb je kans dat die keuze op een gegeven moment wel voor je gemaakt gaat worden als de boel genoeg ontregeld raakt. Wat wel duidelijk is dat ik meer en meer plaatsen met veel mensen zal gaan mijden als Ebola in de buurt komt.

Wat @Amazing Dree zegt over de houdbaarheid van de ebola spulletjes sluit ik me geheel bij aan. Geldt overigens ook voor ander prep items. Is ook een kwestie van spullen veelzijdig kunnen gebruiken. Dan gooi je uiteindelijk nauwelijks iets weg op termijn. Lieve mensen als er budget voor is maak dan even een goede lijst van wat je nog nodig denkt te hebben. Het kan ook maar zo dat binnen een maand of twee paniek uitbreekt en dan ben je wellicht te laat.

Deze post delen

Ehhh ook als er alleen water (met koolzuur) ingezeten heeft? Extra bleek kan niet ivm allergie van mijn vriend.

Als je de flessen goed schoon maakt, blijft het water zeker wel enkele maanden houdbaar. Wordt het water troebel of drijven er slierten slijm in, dan uiteraard niet ervan drinken. Je kunt het water dan ook koken of door een waterfilter heen halen in plaats van de chloor. Maar in principe kun je water op deze manier wel een tijdje bewaren en kun je het ook gewoon drinken zonder dat je het filtert of kookt. Maar bij twijfel, eerst filteren, chloor of koken.

Ik sla water op in flessen waar (bron)water in gezeten heeft en dat blijft maanden goed. (Koel en donker opslaan)

Deze post delen

Lieve mensen als er budget voor is maak dan even een goede lijst van wat je nog nodig denkt te hebben. Het kan ook maar zo dat binnen een maand of twee paniek uitbreekt en dan ben je wellicht te laat.

Dat is een goede vraag.... en aangezien ik een budgetprepper ben (zit zelfs bij de voedselbank) erg lastig, ben nog niet zo lang bezig en probeer hier door met hele kleine beetjes de voorraad te verhogen.

Dus als eerste:

Water.... alle statiegeld flessen die ik hier nog heb liggen kan ik vullen. Flessen water koop ik voor 19ct + 25ct statiegeld 1.5 L in Duitsland

Rijst (tja hoeveel best wel wat lijkt mij)

Pasta (idem)

Backing Soda (schijnt heel handig te zijn)

Mondkapjes

Blikvlees

Ik heb:

een zooi verband, en ontsmettingsmiddel, pincet, pleisters, reddingsdeken.

Al wat pasta maar absoluut nog weinig. Het is iets wat ik altijd al op voorraad had, evenals rijst

In de kast staan nog wat potten groenten, blikken soep. Kruidenmixzakjes en de vriezer heeft nog een voorraad vlees (voedselbank is gul met vlees geweest de afgelopen weken)

Bloem 2 pakken, 3 als ik de pakken oliebollenmix meetel

zout, suiker heb ik ook in huis, voor zo'n situatie niet genoeg voor een jaar. Het is iets wat we nu weinig gebruiken.

Aanstekers, navullingaanstekers en een zelfvuurmaaksteending :)

Een tuin (hoe veilig is een tuin waar niemand in komt als ebola airborn wordt?)

multivitaminetabletten, een aantal buisjes inmiddels, ook magnesiumtabletjes. Heel goedkoop bij te kopen in duitsland voor maar 0.35 ct per buisje.

Tja wat is dan prioriteit bij mijn volgende boodschappen, volgende week.

Deze post delen

Dat is een goede vraag.... en aangezien ik een budgetprepper ben (zit zelfs bij de voedselbank) erg lastig, ben nog niet zo lang bezig en probeer hier door met hele kleine beetjes de voorraad te verhogen.

Een paar suggesties:

-AH Basic havermout, nog geen 50 cent per 500gr. Kan gebruikt worden voor zowel ontbijt als lunch (en als het moet natuurlijk avondeten), en kan eindeloos mee gevarieerd worden (met rozijnen, lijnzaad, fruit, kaneel, cacaopoeder, nou ja je kan het zo gek niet bedenken of je kan het er door gooien.)

-Diverse soorten gedroogde peulvruchten, super gezond, zo goed als eeuwig houdbaar, vleesvervanger, verschillende soorten ook te gebruiken als kiemgroenten. Bijvoorbeeld:

Valle del sole Groene spliterwten 900gr 1,29 Euro

Valle del sole Gele spliterwten 900 gr 1,09 Euro

Valle del sole Groene linzen 6-7mm 900 gr 1.59 Euro

Valle del sole Kikkererwten 900 gr 1.59 Euro

-Santen

Super gezond, voor veel doelen inzetbaar, mooie aanvulling op de havermout (van santen met water kun je kokosmelk maken, waar je dus weer havermoutpap mee kan maken)

• Leuk 1

Deze post delen

Dus als eerste:

Water.... alle statiegeld flessen die ik hier nog heb liggen kan ik vullen. Flessen water koop ik voor 19ct + 25ct statiegeld 1.5 L in Duitsland

Rijst (tja hoeveel best wel wat lijkt mij)

Pasta (idem)

Backing Soda (schijnt heel handig te zijn)

Mondkapjes

Blikvlees

Ik heb:

een zooi verband, en ontsmettingsmiddel, pincet, pleisters, reddingsdeken.

Al wat pasta maar absoluut nog weinig. Het is iets wat ik altijd al op voorraad had, evenals rijst

In de kast staan nog wat potten groenten, blikken soep. Kruidenmixzakjes en de vriezer heeft nog een voorraad vlees (voedselbank is gul met vlees geweest de afgelopen weken)

Bloem 2 pakken, 3 als ik de pakken oliebollenmix meetel

zout, suiker heb ik ook in huis, voor zo'n situatie niet genoeg voor een jaar. Het is iets wat we nu weinig gebruiken.

Aanstekers, navullingaanstekers en een zelfvuurmaaksteending :)

Een tuin (hoe veilig is een tuin waar niemand in komt als ebola airborn wordt?)

multivitaminetabletten, een aantal buisjes inmiddels, ook magnesiumtabletjes. Heel goedkoop bij te kopen in duitsland voor maar 0.35 ct per buisje.

Tja wat is dan prioriteit bij mijn volgende boodschappen, volgende week.

Ga voor dunne bleek, een paar flessen, rond 1, 50.

Ga voor peulvruchten, spliterwten, div bonen, enz. Lang houdbaar, en zeer voedzaam.

Zoals ik las, heb je kinderen. Ga echt voor voedsel, wat je lang kan bewaren, maar ook gebruikt, en rouleer dat.

Koop suiker op voorraad, zout, en witte natuurazijn.

Eigenlijk produkten die zo dicht mogelijk van de bron komen.

Omdat je denk ik, met een heel bescheiden budget moet rondkomen, koop dat gewoon iedere week een paar van die items, en bouw zo op.

Er zijn hier meer budget preppers, die vast nog veel betere tips hebben dan ik.

Er is ook een draadje over.

Groetjes Dree

• Leuk 1

Deze post delen

Een paar suggesties:

-AH Basic havermout, nog geen 50 cent per 500gr. Kan gebruikt worden voor zowel ontbijt als lunch (en als het moet natuurlijk avondeten), en kan eindeloos mee gevarieerd worden (met rozijnen, lijnzaad, fruit, kaneel, cacaopoeder, nou ja je kan het zo gek niet bedenken of je kan het er door gooien.)

-Diverse soorten gedroogde peulvruchten, super gezond, zo goed als eeuwig houdbaar, vleesvervanger, verschillende soorten ook te gebruiken als kiemgroenten. Bijvoorbeeld:

Valle del sole Groene spliterwten 900gr 1,29 Euro

Valle del sole Gele spliterwten 900 gr 1,09 Euro

Valle del sole Groene linzen 6-7mm 900 gr 1.59 Euro

Valle del sole Kikkererwten 900 gr 1.59 Euro

-Santen

Super gezond, voor veel doelen inzetbaar, mooie aanvulling op de havermout (van santen met water kun je kokosmelk maken, waar je dus weer havermoutpap mee kan maken)

Superlijstje waarmee je voor weinig een voorraad kunt opbouwen waar je lange tijd mee toe kunt. Niet te vreten, maar daar gaat het werkelijk niet om als de poep tegen de ventilator aan slingert.

En heb je een paar muntjes over, koop dan jerrycans. Voor het broodnodige water. Hoeft niet eens zo duur te zijn. Ze gaan eeuwig mee, het water kun je ieder halfjaar verversen (zelf doe ik het ieder jaar omdat ik een geheugen als een zeef heb) en bacteriën en ander levend gespuis ga je tegen door per twintig liter 30cc chloor toe te voegen. Ik betaal voor een liter chloor, let je even op Dree, volgens mij een halve euro bij de Albert Heijn. En dan trek ik nog niet eens mijn bonuskaart.

• Leuk 1

Deze post delen

Superlijstje waarmee je voor weinig een voorraad kunt opbouwen waar je lange tijd mee toe kunt. Niet te vreten, maar daar gaat het werkelijk niet om als de poep tegen de ventilator aan slingert.

En heb je een paar muntjes over, koop dan jerrycans. Voor het broodnodige water. Hoeft niet eens zo duur te zijn. Ze gaan eeuwig mee, het water kun je ieder halfjaar verversen (zelf doe ik het ieder jaar omdat ik een geheugen als een zeef heb) en bacteriën en ander levend gespuis ga je tegen door per twintig liter 30cc chloor toe te voegen. Ik betaal voor een liter chloor, let je even op Dree, volgens mij een halve euro bij de Albert Heijn. En dan trek ik nog niet eens mijn bonuskaart.

Oeps, ik wou op "antwoord met citaat" klikken maar toen gaf ik je een plusje. Ach, kan ik best mee leven.

Wat niet te vreten betreft, dat ligt er natuurlijk maar aan wat je er mee doet.

Dat van die jerrycans snap ik nooit zo. Van wat ik zie (maar wellicht zie ik iets over het hoofd) kost een jerrycan van 5L rond de 5 euro. Dan vul je die met kraanwater, nou ja dat is natuurlijk niet noemenswaardig qua kosten, dus laten we het dan gewoon houden op 1 Euro per liter.

Als je nou een pak Barleduc koopt, betaal je ongeveer 50 cent voor 2 Liter. Dan komt dan dus op 25cent per Liter,

Dan heb je nog bij de Aldi flessen van 1,5 liter voor... 30 cent ofzo? Dus rond de 20 cent per liter.

Barleduc heeft als voordeel dat het vierkante pakken zijn en dus goed stapelbaar, en weinig loze ruimte die je kwijt bent.

Hoewel kraanwater dus goedkoper is dan mineraalwater, zie ik er persoonlijk niet het (financiële) voordeel van om jerrycans te kopen?

Als het om het verversen gaat, zelfs als je op den duur de barleduc weg zou gooien en er vers kraanwater in zou doen ben je nog goedkoper uit?

Deze post delen

http://nos.nl/artikel/697557-ebolaepidemie-nl-onmogelijk.html

Hoe naief kun je zijn? Of gewoon zoetmakertjes om het volk rustig te houden?

Heb het gelezen, en heb het er vanavond toevallig ook nog even met mijn moeder over gehad. Kan me er nu weer druk over lopen maken over hoe ver zij met haar hoofd in het zand gestoken zit; niet te geloven. "Het komt van de NOS dus maak je nou maar niet zo druk; die man zegt het, dus..."

Ga er maar van uit dat dit soort berichtgeving bedoeld is om het volk te sussen, dat er niks aan de hand is want zoiets als dat zal het rijke Nederland écht niet bereiken. Op de Nederlanders na die deze kant op worden gehaald, natuurlijk. Zal wat worden, straks..

Deze post delen

Oeps, ik wou op "antwoord met citaat" klikken maar toen gaf ik je een plusje. Ach, kan ik best mee leven.

Ik heb die fout zo vaak gemaakt,

Dat van die jerrycans snap ik nooit zo. ?

Wat valt er nou niet te snappen? Water kost niets, een jerrycan een beetje. En wel € 9.40 per twintig liter.http://www.jerrycanshop.nl/stapelbare-jerrycans-levensmiddelen Hoelang is dat Barleducspul houdbaar volgens de print op de verpakking? Een jaar? Het water is precies hetzelfde als je in de buurt van Tilburg woont en verschilt slechts in detail van wat elders uit de kraan stroomt.

Stel dat de Derde Wereldoorlog nu nog twee jaar uitblijft - ik geloof er sowieso geen ruk van dat deze oorlog nakende is, maar ik ben dan ook geen arts - dan heb je je jerrycans er al na twee jaar uit.

Barleduc heeft als voordeel dat het vierkante pakken zijn en dus goed stapelbaar, en weinig loze ruimte die je kwijt bent.

Zo verbaas ik me erover dat ze nog geen kippen hebben uitgevonden die vierkante eieren leggen.

Deze post delen

Zijn die pakken nog te krijgen dan ?

Ideetje voor een Prepshop-inkoopactie? @Simurgh en @Mr. Gold?

Lieve mensen gebeurt niet vaak dat ik zelf de prepshop naar voren haal maar het is blijkbaar eerder gemist.

Deze pakken hebben we een nu nog wel op voorraad, dat zeg ik heel voorzichtig omdat ik er nu bijna ander halve maand over heb gedaan om 30 stuks geleverd te krijgen. Er worden hele hele grote orders gedaan op dit moment namelijk...

In het andere draadje is er een artikel geplaatst door @vheeswijk ik kan je laten weten dat er hier Nederland nog veel grotere aantallen worden behandeld dit moment. En ze zijn dus als bedrijf lastig aan te komen!

Dit gaat geen last minute aankoop kunnen zijn, want dan is er gewoon niets meer om te kopen!

Hieronder de link naar de prepshop, dan zijn ze goedkoper ook dan de andere shop.

http://prepshop.nl/microgard-overall-2000-ts-plus

Kijk ook even naar de 2500 of naar het ebola pakket om echt een volledig pakket samen te stellen.

Deze post delen

Wat niet te vreten betreft, dat ligt er natuurlijk maar aan wat je er mee doet.

Dat van die jerrycans snap ik nooit zo. Van wat ik zie (maar wellicht zie ik iets over het hoofd) kost een jerrycan van 5L rond de 5 euro. Dan vul je die met kraanwater, nou ja dat is natuurlijk niet noemenswaardig qua kosten, dus laten we het dan gewoon houden op 1 Euro per liter.

Als je nou een pak Barleduc koopt, betaal je ongeveer 50 cent voor 2 Liter. Dan komt dan dus op 25cent per Liter,

Dan heb je nog bij de Aldi flessen van 1,5 liter voor... 30 cent ofzo? Dus rond de 20 cent per liter.

Hoewel kraanwater dus goedkoper is dan mineraalwater, zie ik er persoonlijk niet het (financiële) voordeel van om jerrycans te kopen?

Als het om het verversen gaat, zelfs als je op den duur de barleduc weg zou gooien en er vers kraanwater in zou doen ben je nog goedkoper uit?

@Loreen

Heb je even geen cash om jerrycans te kopen en wil je toch niet het risico lopen om zonder water te zitten.

Ga naar de plaatselijke autowasstraat meestal kun je daar jerrycans van 20 liter gratis ophalen.

Ik kan me voorstellen dat als je op korte termijn 1000 liter water moet opslaan dat het een flinke koste post word.

LET OP! Ze zijn niet foodgrade, er zitten namelijk weekmakers in. Als ik moest kiezen tussen verdorsten en water drinken met wat weekmakers erin wist ik het wel!?

Natuurlijk wel heel goed schoonmaken voor gebruik.

Met en met kun je de jerrycans vervangen voor de gene die wel geschikt zijn voor levensmiddelen opslag.

Deze post delen

[LET OP! Ze zijn niet foodgrade, er zitten namelijk weekmakers in. Als ik moest kiezen tussen verdorsten en water drinken met wat weekmakers erin wist ik het wel!?

Dat ben ik met je eens. Ik heb weliswaar de luxe dat ik geen bijstandspreppert ben en ik ga ervan uit dat de fecaliën niet morgen al de plafonniere zullen toucheren. Iedereen kan toch op termijn een zinnige hoeveelheid jerrycans ,die wel foodgrade zijn, bij elkaar sparen? Lijkt me een betere aankoop dan het veredeld kraanwater van Barleduc.

• Leuk 1

Deze post delen

Dit is geen critiek, de prepshop is super, maar wel een waarschuwing.

Zoals alle prep spullen is het hebben slechts een van de voorwaarde die je op orde moet hebben.

Je moet er mee kunnen omgaan en er verstand van hebben, in het geval van medische zorg en helemaal igv besmettelijke ziektes die dodelijk zijn is het laatste van haha levensbelang!

Ten eerste dit is, waarschijnlijk?, Ebola ( bron die je zeker moet doornemen:

http://www.phac-aspc.gc.ca/lab-bio/res/psds-ftss/ebola-eng.php )

PATHOGENICITY/TOXICITY: Ebola virions enter host cells through endocytosis and replication occurs in the cytoplasm. Upon infection, the virus affects the host blood coagulative and immune defence system and leads to severe immunosuppression Footnote 10 Footnote 12. Early signs of infection are non-specific and flu-like, and may include sudden onset of fever, asthenia, diarrhea, headache, myalgia, arthralgia, vomiting, and abdominal pains Footnote 13. Less common early symptoms include conjunctival injection, sore throat, rashes, and bleeding. Shock, cerebral oedema, coagulation disorders, and secondary bacterial infection may co-occur later in infection.

MODE OF TRANSMISSION: In an outbreak, it is hypothesized that the first patient becomes infected as a result of contact with an infected animal Footnote 22. Person-to-person transmission occurs via close personal contact with an infected individual or their body fluids during the late stages of infection or after death.

SUSCEPTIBILITY TO DISINFECTANTS: Ebolavirus is susceptible to 3% acetic acid, 1% glutaraldehyde, alcohol-based products, and dilutions (1:10-1:100 for ≥10 minutes) of 5.25% household bleach (sodium hypochlorite), and calcium hypochlorite (bleach powder) Footnote 48 Footnote 49 Footnote 50 Footnote 62 Footnote 63. The WHO recommendations for cleaning up spills of blood or body fluids suggest flooding the area with a 1:10 dilutions of 5.25% household bleach for 10 minutes for surfaces that can tolerate stronger bleach solutions (e.g., cement, metal) Footnote 62. For surfaces that may corrode or discolour, they recommend careful cleaning to remove visible stains followed by contact with a 1:100 dilution of 5.25% household bleach for more than 10 minutes.

PHYSICAL INACTIVATION: Ebola are moderately thermolabile and can be inactivated by heating for 30 minutes to 60 minutes at 60°C, boiling for 5 minutes, or gamma irradiation (1.2 x106 rads to 1.27 x106 rads) combined with 1% glutaraldehyde Footnote 10 Footnote 48 Footnote 50. Ebolavirus has also been determined to be moderately sensitive to UVC radiation Footnote 51.

SURVIVAL OUTSIDE HOST: Filoviruses have been reported capable to survive for weeks in blood and can also survive on contaminated surfaces, particularly at low temperatures (4°C) Footnote 52 Footnote 61. One study could not recover any Ebolavirus from experimentally contaminated surfaces (plastic, metal or glass) at room temperature Footnote 61. In another study, Ebolavirus dried onto glass, polymeric silicone rubber, or painted aluminum alloy is able to survive in the dark for several hours under ambient conditions (between 20 and 250C and 30–40% relative humidity) (amount of virus reduced to 37% after 15.4 hours), but is less stable than some other viral hemorrhagic fevers (Lassa) Footnote 53. When dried in tissue culture media onto glass and stored at 4 °C, Zaire ebolavirus survived for over 50 days Footnote 61. This information is based on experimental findings only and not based on observations in nature. This information is intended to be used to support local risk assessments in a laboratory setting.

A study on transmission of ebolavirus from fomites in an isolation ward concludes that the risk of transmission is low when recommended infection control guidelines for viral hemorrhagic fevers are followed Footnote 64. Infection control protocols included decontamination of floors with 0.5% bleach daily and decontamination of visibly contaminated surfaces with 0.05% bleach as necessary.

Dus als je een pak draagt inclusief handschoenen, gelaatsmasker enz. Ben je redelijk veilig.

Maar als je dat pak, masker, handschoenen uit wilt doen speel je met vuur.

Het is natuurlijk ook geen gegeven dat je die spullen aan kunt doen voordat je besmet raakt....

Als je het pak vernietigt na gebruik, is het veiligste, heb je er heel snel heel veel nodig.....

Wil je ze her gebruiken dan moet je met de omschreven overlevingskansen buiten de host rekening houden.

Dan zie je dan bij temp onder de 4 graden het virus erg lang gevaarlijk kan blijven..

Dus moet je eigenlijk gebruikte pakken, maskers, handschoenen (is eigenlijk altijd het beste) tien minuten in een verdunde chloor oplossing laten liggen, hoe goed kan zo'n pak enz. daar tegen?

Het zijn maar een paar zaken die deze materie complex en extreem gevaarlijk maken.

Heel simpel het is natuurlijke (aanname dat het niet door mensen is gemaakt.......) selectie, als je besmet raakt overleeft de helft het, met zorg...

De overlevende zijn weken daarna nog besmettelijk dus als dit globaal gaat is de kans dat we allemaal vroeg of laat met Ebola in contact komen eigenlijk 100%

Als dit globaal gaat zal Ebola zelf mischien nog wel een 'klein' probleem zijn ivm de rest van de problemen......

( de overlevingskans bij een teotwawki is zeker geen 10% procent)

Sorrie, de waarheid is soms hard....

Prep ze,

K a n s

Lieve mensen gebeurt niet vaak dat ik zelf de prepshop naar voren haal maar het is blijkbaar eerder gemist.

Deze pakken hebben we een nu nog wel op voorraad, dat zeg ik heel voorzichtig omdat ik er nu bijna ander halve maand over heb gedaan om 30 stuks geleverd te krijgen. Er worden hele hele grote orders gedaan op dit moment namelijk...

In het andere draadje is er een artikel geplaatst door @vheeswijk ik kan je laten weten dat er hier Nederland nog veel grotere aantallen worden behandeld dit moment. En ze zijn dus als bedrijf lastig aan te komen!

Dit gaat geen last minute aankoop kunnen zijn, want dan is er gewoon niets meer om te kopen!

Hieronder de link naar de prepshop, dan zijn ze goedkoper ook dan de andere shop.

http://prepshop.nl/microgard-overall-2000-ts-plus

Kijk ook even naar de 2500 of naar het ebola pakket om echt een volledig pakket samen te stellen.

• Leuk 2

Deze post delen

Dit is geen critiek, de prepshop is super, maar wel een waarschuwing.

Zoals alle prep spullen is het hebben slechts een van de voorwaarde die je op orde moet hebben.

Je moet er mee kunnen omgaan en er verstand van hebben, in het geval van medische zorg en helemaal igv besmettelijke ziektes die dodelijk zijn is het laatste van haha levensbelang!

Ten eerste dit is, waarschijnlijk?, Ebola ( bron die je zeker moet doornemen http://www.phac-aspc.gc.ca/lab-bio/res/psds-ftss/ebola-eng.php):

PATHOGENICITY/TOXICITY: Ebola virions enter host cells through endocytosis and replication occurs in the cytoplasm. Upon infection, the virus affects the host blood coagulative and immune defence system and leads to severe immunosuppression Footnote 10 Footnote 12. Early signs of infection are non-specific and flu-like, and may include sudden onset of fever, asthenia, diarrhea, headache, myalgia, arthralgia, vomiting, and abdominal pains Footnote 13. Less common early symptoms include conjunctival injection, sore throat, rashes, and bleeding. Shock, cerebral oedema, coagulation disorders, and secondary bacterial infection may co-occur later in infection.

MODE OF TRANSMISSION: In an outbreak, it is hypothesized that the first patient becomes infected as a result of contact with an infected animal Footnote 22. Person-to-person transmission occurs via close personal contact with an infected individual or their body fluids during the late stages of infection or after death.

SUSCEPTIBILITY TO DISINFECTANTS: Ebolavirus is susceptible to 3% acetic acid, 1% glutaraldehyde, alcohol-based products, and dilutions (1:10-1:100 for ≥10 minutes) of 5.25% household bleach (sodium hypochlorite), and calcium hypochlorite (bleach powder) Footnote 48 Footnote 49 Footnote 50 Footnote 62 Footnote 63. The WHO recommendations for cleaning up spills of blood or body fluids suggest flooding the area with a 1:10 dilutions of 5.25% household bleach for 10 minutes for surfaces that can tolerate stronger bleach solutions (e.g., cement, metal) Footnote 62. For surfaces that may corrode or discolour, they recommend careful cleaning to remove visible stains followed by contact with a 1:100 dilution of 5.25% household bleach for more than 10 minutes.

PHYSICAL INACTIVATION: Ebola are moderately thermolabile and can be inactivated by heating for 30 minutes to 60 minutes at 60°C, boiling for 5 minutes, or gamma irradiation (1.2 x106 rads to 1.27 x106 rads) combined with 1% glutaraldehyde Footnote 10 Footnote 48 Footnote 50. Ebolavirus has also been determined to be moderately sensitive to UVC radiation Footnote 51.

SURVIVAL OUTSIDE HOST: Filoviruses have been reported capable to survive for weeks in blood and can also survive on contaminated surfaces, particularly at low temperatures (4°C) Footnote 52 Footnote 61. One study could not recover any Ebolavirus from experimentally contaminated surfaces (plastic, metal or glass) at room temperature Footnote 61. In another study, Ebolavirus dried onto glass, polymeric silicone rubber, or painted aluminum alloy is able to survive in the dark for several hours under ambient conditions (between 20 and 250C and 30–40% relative humidity) (amount of virus reduced to 37% after 15.4 hours), but is less stable than some other viral hemorrhagic fevers (Lassa) Footnote 53. When dried in tissue culture media onto glass and stored at 4 °C, Zaire ebolavirus survived for over 50 days Footnote 61. This information is based on experimental findings only and not based on observations in nature. This information is intended to be used to support local risk assessments in a laboratory setting.

A study on transmission of ebolavirus from fomites in an isolation ward concludes that the risk of transmission is low when recommended infection control guidelines for viral hemorrhagic fevers are followed Footnote 64. Infection control protocols included decontamination of floors with 0.5% bleach daily and decontamination of visibly contaminated surfaces with 0.05% bleach as necessary.

Dus als je een pak draagt inclusief handschoenen, gelaatsmasker enz. Ben je redelijk veilig.

Maar als je dat pak, masker, handschoenen uit wilt doen speel je met vuur.

Het is natuurlijk ook geen gegeven dat je die spullen aan kunt doen voordat je besmet raakt....

Als je het pak vernietigt na gebruik, is het veiligste, heb je er heel snel heel veel nodig.....

Wil je ze her gebruiken dan moet je met de omschreven overlevingskansen buiten de host rekening houden.

Dan zie je dan bij temp onder de 4 graden het virus erg lang gevaarlijk kan blijven..

Dus moet je eigenlijk gebruikte pakken, maskers, handschoenen (is eigenlijk altijd het beste) tien minuten in een verdunde chloor oplossing laten liggen, hoe goed kan zo'n pak enz. daar tegen?

Het zijn maar een paar zaken die deze materie complex en extreem gevaarlijk maken.

Heel simpel het is natuurlijke (aanname dat het niet door mensen is gemaakt.......) selectie, als je besmet raakt overleeft de helft het, met zorg...

De overlevende zijn weken daarna nog besmettelijk dus als dit globaal gaat is de kans dat we allemaal vroeg of laat met Ebola in contact komen eigenlijk 100%

Als dit globaal gaat zal Ebola zelf mischien nog wel een 'klein' probleem zijn ivm de rest van de problemen......

( de overlevingskans bij een teotwawki is zeker geen 10% procent)

Sorrie, de waarheid is soms hard....

Prep ze,

K a n s

Super stuk @Kans het staat er zelfs in de shop ook bij. Ja de spullen helpen, maar dan ben je er nog lang niet. Je kunt wel een mammoettanker kopen, maar voordat je er veilig mee varen kunt...

Je opmerking is heel belangrijk! Alle besmette professionals die teruggevlogen worden of overleden zijn zijn het beste bewijs dat het nog steeds fout gaat zelfs ondanks uitrusting, kennis en training!

Ik doe niet aan kudo's maar je post mag van mij en sticky zijn.

Ook met de juiste spullen, garantie tot de deur.

En nog even iets. Wat te denken van de mogelijkheid dat alles wat je besteld je bestelling mogelijk is ingepakt door iemand met ebola...met de mogelijkheid van besmetting via spullen die in aanraking zijn geweest met een patiënt in combinatie met onze gewoontes alles overal heen te sturen....een idee waar ik wel laat van heb...

Deze post delen

Die gasten naar Nederland halen is het stomste wat ze hebben kunnen doen. Hopelijk besmetten ze de kneuzen die dit hebben bedacht als eerste.

Ik stuur wel een drone om voedsel en water te brengen.

Deze post delen

@Amazing Dree,

Hierbij het antwoord op de Dettol opmerking.

Bij navraag komt het op het volgende neer: 'In Duitsland wordt gewaarschuwd om producten van Dettol enorm spaarzaam te gebruiken'.

Waarom? In Dettol zit een bepaalde stof die 99,9% van alle bacteriën doodt. Het is vroeger dan ook ingezet als 'wondontsmetting'.

Maar waarom waarschuwen? Heel simpel, er bestaan behoorlijke twijfels wat de effecten zijn van Dettol gebruik op grote schaal. De voornamelijke reden die op dit moment aangevoerd wordt is dat het middel zo sterk is dat het 'multi resistente' bacteriën of virus-groei in de hand zou werken a.k.a. versnellen.

En waar zou dat aan liggen?

In één woord: 'Schaalvergroting'. Dettol begeeft zich nu steeds meer met haar producten op markten die totaal niet op spaarzaam gebruik zijn ingezet. (Spaarzaam handen wassen iemand?)

Je kan dus nog steeds Dettol kopen (het is verdomd goed spul, ja je leest het goed bijna te goed) maar gebruik het (zoals ik het heb gehoord) alleen voor wond-ontsmetting.

Hopelijk heb ik je zo genoeg kunnen helpen en van een antwoord voorzien.

• Leuk 1

Deze post delen

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...