Ga naar inhoud

Het forum is weer online!

Welkom mede-preppers, zoals jullie zien is het forum na 4 jaar weer online. Tijd voor een feestje! Je kunt met je oude gebruikersnaam en wachtwoord inloggen. Als dit is gelukt, pas dan gelijk je e-mailadres aan. Deze klopt namelijk niet meer omdat we die 4 jaar geleden hebben verwijderd.

Weet je je wachtwoord niet meer? Dan kan je de wachtwoord vergeten functie NIET gebruiken, omdat we je e-mailadres dus niet meer hebben. Mail in dat geval naar forum@preppers.nl en noem je gebruikersnaam en voeg een notificatiemail bij van het oude forum als je die nog hebt.

Mocht je echt niks hebben mail ons dan sowieso je gebruikersnaam, we zullen je dan verdere instructies geven!

Ook Nederlanders met Ebola besmet?

Recommended Posts

ik ben het ook volkomen met je eens. Zelf had ik al eerder gezegd: gooi de grenzen gewoon weer dicht. er is gewoon geen controle en als er iemand ebola heeft en men heeft het ontdekt dat wordt dat verzwegen om paniek en onrust zogenaamd te voorkomen.

Wat versta je precies onder: de grenzen dichtgooien dichtgooien?

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
  • Replies 184
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

hoe het er in liberia aan toe gaat, hartverscheurend.. en angstaanjagend.

Als ik dat zo zie dan zou je haast moeten denken dat er zo ongelofelijk veel meer mensen nu al besmet zijn zonder dat ze het nog weten, dit gaat helemaal de verkeerde kant op. Die ouders bijvoorbeeld, ik neem toch aan (99%+) dat hun ook besmet zijn, maar toch gaat alles door alsof er niks gebeurd, onbegrijpelijk.

Net als met die Nederlanders. Ja laten we ze lekker hierheen halen, mochten ze dan toch ziek worden dan kunnen we ze beter verzorgen. Tot ze ziek worden kunnen ze natuurlijk zonder problemen met de rest van de samenleving meedoen... volgens mij willen ze gewoon hier ook een uitbraak hebben.

Wat versta je precies onder: de grenzen dichtgooien dichtgooien?

grensposten en controles weer invoeren, schepen die uit twijfelachtige landen komen of daar zijn geweest eerst op afstand controleren of alles in orde is en verbieden om bemanning aan land te laten gaan als er twijfels zijn. Auto's en vrachtwagens uit dergelijke landen ook gewoon weren. handel over land hoeft ook niet in het geding komen als er twijfels zijn, simpelweg de oplegger wisselen en met een Nederlandse vrachtwagen en chauffeur verder gaan tot plaats van bestemming. En vooral vluchtelingen uit dergelijke landen weren! ga er maar vanuit dat er veel afrikanen nu op de vlucht slaan nu ebola steeds verder uitbreekt en er nog geen einde in zicht is.

grensposten en controles weer invoeren, schepen die uit twijfelachtige landen komen of daar zijn geweest eerst op afstand controleren of alles in orde is en verbieden om bemanning aan land te laten gaan als er twijfels zijn. Auto's en vrachtwagens uit dergelijke landen ook gewoon weren. handel over land hoeft ook niet in het geding komen als er twijfels zijn, simpelweg de oplegger wisselen en met een Nederlandse vrachtwagen en chauffeur verder gaan tot plaats van bestemming. En vooral vluchtelingen uit dergelijke landen weren! ga er maar vanuit dat er veel afrikanen nu op de vlucht slaan nu ebola steeds verder uitbreekt en er nog geen einde in zicht is.

Ik ben het zeker met je eens.

Maar in de praktijk blijkt het al heel snel onuitvoerbaar.

Naarmate ebola zich verspreid gaan mensen zeker vluchten.

Afrika is zo onvoorstelbaar groot dat het niet te controleren is.

Dagelijks komen boten vol met Afrikaanse vluchtelingen aan in Italië en Spanje en dat zijn alleen de mensen waarvan we het weten een gedeelte word nooit gesnapt.

Ook zullen de mensen gaan proberen via het vaste land naar Turkije naar Griekenland en zo verder Europa in te ontsnappen.

Natuurlijk vallen afrikanen op en zullen ze vrij snel eruit gepikt worden, dan kan het echter al te laat zijn.

De Europese grenzen zijn gewoon te groot om 100% waterdicht te maken. Zelfs de Nederlandse grenzen zijn te groot om op iedere 100m een post te bouwen, en zelfs dan komen mensen er nog doorheen, door in het holst can de nacht door een bos de Nederlandse grens over te steken.

Overigens ben ik niet echt bang dat de ziekte door afrikanen naar Nederland word gebracht.

Maar wel dat Afrikaanse vluchtelingen naar Italië/spanje/ turkije vluchten en dat het zich van daaruit verspreid.

Je kan echt niet iedereen weren, tenslotte voelt vandaag iemand zich kerngezond gaat de grens over en morgen is de incubatietijd voorbij en loopt hij in Amsterdam jan en alle man te besmetten.

Als Ebola doorzet en zich verder verspreid over het Afrikaanse continent is verspreiding via het Europese vasteland in mijn ogen onmogelijk om te voorkomen.

Zeker als je naar de aantallen van besmettingen kijkt eind eerste kwartaal begin 2de kwartaal volgend jaar, dan hebben we het al over mogelijk 50 miljoen besmettingen.

Zijn we op een bepaald punt beland is het out of control.

Iedere epedimie heeft een bepaald tijdvenster.

Dat tijdvenster is sterk afhankelijk van de incubatietijd.

Als je niet juist weet te handelen en het niet weet te isoleren binnen dat bepaalde tijdvenster is het afgelopen en niet meer te stoppen.

Volgens duitse media zijn we het einde van dit tijdvenster zeer dicht benaderd volgens sommige experts zijn we hier al overheen en kunnen we alleen nog afwachten.

http://m.telegraaf.nl/article/23072375/52-jarige-nederlander-in-quarantine-na-afrikabezoek

Momenteel zit een Nederlandse man in Thailand in quarantaine. Als hij positief word getest is het wellicht het derde Nederlandse ebola geval!

Het begint langzamerhand op een film te lijken.

De Nederlandse zakenman die met koorts in een ziekenhuis in Bangkok is opgenomen is negatief getest op het ebolavirus.

http://www.nd.nl/artikelen/2014/september/12/nederlander-in-thailand-test-negatief-op-ebola

Dat houdt ook in dat mijn storm in een glas water sloeg op conclusies die werden gemaakt naar aanleiding van het artikel in de telegraaf welke werd gepost door iemand, welke nu ook verdwenen is...

Ik ben niet verdwenen hoor maar moet wel eens iets anders doen dan achter de pc zitten :)

Het was gewoon 'n melding uit die krant zoals andere mensen die hier ook plaatsen. Dat er vervolgens naar aanleiding van de reacties 'n topic van wordt gemaakt kan ik niet helpen.....heb ik ook niet gedaan :o

Ik ben niet verdwenen hoor maar moet wel eens iets anders doen dan achter de pc zitten :)

Het was gewoon 'n melding uit die krant zoals andere mensen die hier ook plaatsen. Dat er vervolgens naar aanleiding van de reacties 'n topic van wordt gemaakt kan ik niet helpen.....heb ik ook niet gedaan :o

Haha, het draadje is weet terug! Ik hoop dat ebola ons huisje voorbij rijdt, maar ik vrees op een after math zo zwart als roet! En dan is er geen knecht die nog de kracht heeft de falende overheid te geven met de roe! :p

Boodschappenlijstje i.v.m. voorbereid zijn op nederlandse uitbraak bovenop je normale prepvoorraad, helaas denk ik dat nodig te hebben in mijn normale voorraad..........

10 flessen dunne bleekwater

1 liter dettol

Doos plastic handschoenen

Extra plastic zakken, zakjes en grote vuilniszakken

Dettol schoonmaakdoekjes

Goedkope pakken schoonmaakdoekjes (kun je dunne bleek bijgooien, desinfecteerd dan hopelijk beter)

4 unicura zepen (strafste versie)

Wegwerpwashandjes

2 extra pakken keukenrol

Nog meer toiletpapier

Mondkapjes (hebben we natuurlijk in de prepvoorraad, maar toch nog maar extra bijkopen)

Dit alles om zoveel mogelijk de hygiene te kunnen waarborgen in huis, wanneer het echt losbreekt.

Ook de kinderen nog maar eens duidelijk maken, dat wanneer het daadwerkelijk in onze omgeving uitbreekt, er vergaande maatregelen getroffen moeten worden, zeker over buitengaan, en hygiene..........

Shit, je moet er toch niet aan denken he, maar het komt toch steeds dichter bij, heb ik het gevoel.

Iemand nog aanvullende boodschappen voor mijn lijstje ?

(buitenom de normale prepvoorraad he, daar zijn we al aardig compleet in.)

Boodschappenlijstje i.v.m. voorbereid zijn op nederlandse uitbraak bovenop je normale prepvoorraad, helaas denk ik dat nodig te hebben in mijn normale voorraad..........

10 flessen dunne bleekwater

1 liter dettol

Doos plastic handschoenen

Extra plastic zakken, zakjes en grote vuilniszakken

Dettol schoonmaakdoekjes

Goedkope pakken schoonmaakdoekjes (kun je dunne bleek bijgooien, desinfecteerd dan hopelijk beter)

4 unicura zepen (strafste versie)

Wegwerpwashandjes

2 extra pakken keukenrol

Nog meer toiletpapier

Mondkapjes (hebben we natuurlijk in de prepvoorraad, maar toch nog maar extra bijkopen)

Dit alles om zoveel mogelijk de hygiene te kunnen waarborgen in huis, wanneer het echt losbreekt.

Ook de kinderen nog maar eens duidelijk maken, dat wanneer het daadwerkelijk in onze omgeving uitbreekt, er vergaande maatregelen getroffen moeten worden, zeker over buitengaan, en hygiene..........

Shit, je moet er toch niet aan denken he, maar het komt toch steeds dichter bij, heb ik het gevoel.

(buitenom de normale prepvoorraad he, daar zijn we al aardig compleet in.

Ja, door niet voor Dettol te gaan. In Duitsland wordt landelijk gewaarschuwd dat er middelen in dettol gebruikt worden die resistentie van virusssen etc. aanzienlijk vergroten. Wat dan wel moet weet ik ook niet, kan ik nog even navragen.

Ja, door niet voor Dettol te gaan. In Duitsland wordt landelijk gewaarschuwd dat er middelen in dettol gebruikt worden die resistentie van virusssen etc. aanzienlijk vergroten. Wat dan wel moet weet ik ook niet, kan ik nog even navragen.

Goh, das nieuw voor me. Waarschuwen ze daar nu ineens voor, of is dat al langer bekend ?

Goh, das nieuw voor me. Waarschuwen ze daar nu ineens voor, of is dat al langer bekend ?

Ik weet het pas sinds een week ongeveer. Nu heb ik al vrij snel een aversie tegen 'merk' producten maar dat terzijde. In mijn optiek neem ik de waarschuwing serieus gezien Duiters een behoorlijke reputatie hebben van het 'de onderste steen boven te krijgen'. Dat ze ook niet snel wat in het wilde weg roepen voordat er feiten op tafel liggen maakt voor mij dat ik dit wel even wilde delen toen je voor Dettol wilde gaan.

Ik neem aan dat je nog even hebt, dus ik zal in de loop van deze week even vragen wat dan een geschikt alternatief is. Nu ik je het heb gemeld voel ik mij daar wel verplicht toe haha!

Gast ancestral-viking
Haha

Ik denk dat ik 1miljoen mondkapjes ga inkopen.

Dat word straks goede handel;)

:) 1 miljoen x 12,50 per stuk ga je daarna op een verlaten eiland ziten in micronesia ,

groetjes uit prepper paradijs :)

Wat ik niet begrijp is waarom de patienten bij die Lion Heart Foundation kliniek niet bij binnenkomst getest werden op Ebola, maar pas wanneer ze dood zijn.

Je zou verwachten dat iedereen in die regio met zulke klachten wel getest zouden worden.

Ik ben van mening dat ze deze uitbraak heel erg onderschat hebben. Veel te weinig harde maatregelen.

Dat er geen enkel land meer heeft gedaan om de verspreiding te voorkomen is echt über naief.

Afrika is de afgelopen 10 jaar heel sterk veranderd. Veel meer mensen gaan overal heen, doen veel meer aan handel etc.

Maar zonder sterk verbeterde zorg, en kennis onder de bevolking.

Dat is i.m.o. de reden dat het zo snel om zich heen grijpt. Dat hebben ze zwaar onderschat.

Persoonlijk zou ik liever zien dat die artsen, als ze naar Nederland komen, in quarantaine blijven, zodat ze niemand kunnen besmetten.

Ik weet het pas sinds een week ongeveer. Nu heb ik al vrij snel een aversie tegen 'merk' producten maar dat terzijde. In mijn optiek neem ik de waarschuwing serieus gezien Duiters een behoorlijke reputatie hebben van het 'de onderste steen boven te krijgen'. Dat ze ook niet snel wat in het wilde weg roepen voordat er feiten op tafel liggen maakt voor mij dat ik dit wel even wilde delen toen je voor Dettol wilde gaan.

Ik neem aan dat je nog even hebt, dus ik zal in de loop van deze week even vragen wat dan een geschikt alternatief is. Nu ik je het heb gemeld voel ik mij daar wel verplicht toe haha!

Ik wacht het af, voorlopig kunnen we wel toe met de dunne bleek denk ik.

Anders maar een vlammenwerper om dat virus te killen.......:p

Ach, welkom in het land van de hulpverleners. Je zal er verbaasd van staan hoeveel ongestructureerde Mongo's (My Own NGO) er maar een beetje bezig zijn met dingen die ze vooral zelf erg goed vinden.

Wie had er nu voor vandaag van de Lion Heart Foundation gehoord (waar die twee artsen voor werkten)?

Lijkt wel of ze met proefdieren gaan spelen. De regering wil dat deze mensen het op apen geteste medicijn krijgen.

Als je ik Liberia momenteel Ebola krijgt en het leger is je eerder op het spoor als de hulpverleners, dan krijgen deze mensen gewoon een nekschot. Je zou bijna iets gaan zeggen over de waarde van een mensenleven, blank\zwart en burger of arts\hulpverlener.

Neemt niet weg dat ik het nobel vind dat mensen andere mensen willen helpen binnen een bepaalde mate dan. Maar waarom zoveel risico nemen dat een uitbraak zich verder verspreid op dit continent, help de mensen daar.

Ik hoop gewoon dat mensen dat verdacht worden van mogelijks ebola te hebben niet samen in quarantaine gepleurt worden met mensen die Wél effectief ebola hebben.

stel je maar voor dat je gewoon een doordeweeks beestje hebt waarvan je volgende week weer van genezen bent als je daar binnen komt..

Als je door omstandigheden toch gedwongen bent je te verplaatsen door een besmet gebied zorg dan dat je voldoende disposable kleding hebt, bijvoorbeeld de Overall 2000TS plus - Microgard 4b/5b/6b met biologische bescherming (kosten ± € 10 per pak), en sluitend masker (als je dat in de trein gaat dragen, zijn de rapen echt gaar). En een gardena drukspuit is praktisch om grote oppervlaktes te benevelen met desinfecterend middel (bv chloorverdunning).

Ik hoop gewoon dat mensen dat verdacht worden van mogelijks ebola te hebben niet samen in quarantaine gepleurt worden met mensen die Wél effectief ebola hebben.

stel je maar voor dat je gewoon een doordeweeks beestje hebt waarvan je volgende week weer van genezen bent als je daar binnen komt..

Tja, daar zat ik ook al over na te denken......

Maar ja, je zult zelf ook nooit kunnen weten waar mee je besmet bent, dus dan zou iedereen in een apart hokje moeten worden verzorgd, denk niet dat dat haalbaar is.

K*t situatie, gelukkig nog niet hier, maar stel je je die arme mensen voor, die wel al in zo'n situatie leven, intriest allemaal

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...