Ga naar inhoud

Het forum is weer online!

Welkom mede-preppers, zoals jullie zien is het forum na 4 jaar weer online. Tijd voor een feestje! Je kunt met je oude gebruikersnaam en wachtwoord inloggen. Als dit is gelukt, pas dan gelijk je e-mailadres aan. Deze klopt namelijk niet meer omdat we die 4 jaar geleden hebben verwijderd.

Weet je je wachtwoord niet meer? Dan kan je de wachtwoord vergeten functie NIET gebruiken, omdat we je e-mailadres dus niet meer hebben. Mail in dat geval naar forum@preppers.nl en noem je gebruikersnaam en je opgegeven geboortedatum en voeg een notificatiemail bij van het oude forum als je die nog hebt.

Mocht je echt niks hebben mail ons dan sowieso je gebruikersnaam, we zullen je dan verdere instructies geven!

nanna

Ook Nederlanders met Ebola besmet?

Recommended Posts

ik las het net, als dat maar goed gaat. ze hebben het over terug halen naar Nederland en ze kijken nog of ze in quarantaine moeten. In mijn ogen zo stom als het maar kan. Komen ze terug naar Nederland MOETEN ze gewoon in quarantaine en dan maar hopen dat ze hier in Nederland geen steekje laten vallen. Mijn voorkeur laat ze gewoon daar in quarantaine tot dat het bekend is of ze echt Ebola hebben opgelopen. Waarom in hemelsnaam dat risico nemen?? Nederland is maar een klein land, een uitbraak in Nederland is veel sneller dan in een groot land waar mensen ver van elkaar afwonen. Stel je voor dat 1 persoon in de trein stapt te hoesten en te kuchen, denken jullie dan OMG die heeft EBOLA?? Nee tuurlijk niet, je denkt die heeft een koudje of de griep, niet wetend dat je mogelijk besmet bent met Ebola en dat je dat weer doorgeeft aan iedereen waarvan je houd. Durf jij nu nog nadat je in de trein hebt gezeten met een hoestende persoon naast je nog je kind een nachtzoen te geven??? Nou ik niet. Als je het mij vraagt gooi de grenzen dicht!

ik las het net, als dat maar goed gaat. ze hebben het over terug halen naar Nederland en ze kijken nog of ze in quarantaine moeten. In mijn ogen zo stom als het maar kan. Komen ze terug naar Nederland MOETEN ze gewoon in quarantaine en dan maar hopen dat ze hier in Nederland geen steekje laten vallen. Mijn voorkeur laat ze gewoon daar in quarantaine tot dat het bekend is of ze echt Ebola hebben opgelopen. Waarom in hemelsnaam dat risico nemen?? Nederland is maar een klein land, een uitbraak in Nederland is veel sneller dan in een groot land waar mensen ver van elkaar afwonen. Stel je voor dat 1 persoon in de trein stapt te hoesten en te kuchen, denken jullie dan OMG die heeft EBOLA?? Nee tuurlijk niet, je denkt die heeft een koudje of de griep, niet wetend dat je mogelijk besmet bent met Ebola en dat je dat weer doorgeeft aan iedereen waarvan je houd. Durf jij nu nog nadat je in de trein hebt gezeten met een hoestende persoon naast je nog je kind een nachtzoen te geven??? Nou ik niet. Als je het mij vraagt gooi de grenzen dicht!

Zal ik voor de grap maandag eens in de metro gaan zitten met een mond kap?

Gast ghostwhiper

Ik zeg doen!!!

Vergeet niet om ook handschoenen te dragen en een bordje met zo voorkom je ebola ;)

Misschien dat er nog wat schapen wakker worden

Ik zeg doen!!!

Vergeet niet om ook handschoenen te dragen en een bordje met zo voorkom je ebola ;)

Misschien dat er nog wat schapen wakker worden

Haha

Ik denk dat ik 1miljoen mondkapjes ga inkopen.

Dat word straks goede handel;)

En, wel eens in het openbaar vervoer gezeten in Afrika? 15 personen in een Toyota Hi-Ace (gewoon minibusje, Nederland: maximaal 8 passagiers + chauffeur) is comfortable reizen. Of, vergelijk bijvoorbeeld het openbaar leven in Nederland, en in Afrika. Volgens mij kan je dan niet anders dan tot de conclusive komen dat mensen in Nederland (ondanks het hoge inwonertal per km2) een boel persoonlijke ruimte hebben, en verlangen.

Ik sta bijvoorbeeld regelmatig bij de bank, waar er twee mensen tegen me aanleunen terwijl ik geld opneem. Voor hen is dat geen inbreuk in de persoonijke ruimte, en ik, tja, ik ben er ondertussen aan gewend.

He balen dat je niet aan selfies doet.;)

Komt wel dichtbij zo, gelukkig redelijk voorbereid de laatste jaren.

21 mensen worden nauwlettend in de gaten gehouden (lees: zijn dus niet in quarantaine geplaatst??!!)

ik begrijp dat niet, ik heb gelezen ja, dat je pas besmettelijk bent als je daadwerkelijk ziekteverschijnselen heb, maar ja, je gaat ook pas naar de dokter als je die hebt. Zit je op je werk, of in de metro (in thailand) begin je te hoesten en hoofdpijn te krijgen. Ik vraag me dan af hoeveel mensen je dan al kan besmetten. En dan die mutaties, ze houden helemaal geen rekening mee met onvoorziene omstandigheden.

Ik zeg je, als dit geen hele grote pandemie gaat worden, is dat meer geluk dan wijsheid!!

Voorlopig een storm in een glas water wat mij betreft...er staat alleen dat ze in contact zijn geweest... nu tot conclusies springen over wel of geen quarantaine terwijl daar niet over gesproken wordt... geen conclusies trekken daar maak je jezelf alleen maar onnodig gek mee toch?

• Leuk 1

Voorlopig een storm in een glas water wat mij betreft...er staat alleen dat ze in contact zijn geweest... nu tot conclusies springen over wel of geen quarantaine terwijl daar niet over gesproken wordt... geen conclusies trekken daar maak je jezelf alleen maar onnodig gek mee toch?

Ik blijf het vooral on-be-grij-pe-lijk vinden dat ze (vermeende) patiënten terug gaan halen, zoals nu naar Nederland. Ja tuurlijk zijn de medische voorzieningen hier beter, maar voor die kosten van een dergelijke actie (plus die in andere landen plaatsvonden) kunnen ze toch ook wel een top noodhospitaal in de middel of nowhere opzetten?

Ik vind het geen storm in glas water hoor, m.i. terechte voorzorgsmaatregelen.

Ik blijf het vooral on-be-grij-pe-lijk vinden dat ze (vermeende) patiënten terug gaan halen, zoals nu naar Nederland. Ja tuurlijk zijn de medische voorzieningen hier beter, maar voor die kosten van een dergelijke actie (plus die in andere landen plaatsvonden) kunnen ze toch ook wel een top noodhospitaal in de middel of nowhere opzetten?

Ik vind het geen storm in glas water hoor, m.i. terechte voorzorgsmaatregelen.

Mee eens, als ze serieus denken dat deze mensen ebola hebben moeten ze niet hierheen! En als dat wel gebeurt moeten alle voorzorgsmaatregelen genomen worden. Wat ik bedoel met een storm in een glas water is dat er conclusies worden getrokken uit de telegraaf terwijl dat er feitelijk niet staat, dat is speculeren. En juist als het om deze belangrijke dingen gaat (welke vaak ook al slecht worden beschreven door onze geweldige media) lijkt het mij belangrijk er niet zelf ook nog dingen bij gaan halen er onze fantasie over op de loop laten gaan.

😂

Ik zat laatst in de bus en iemand moest de hele tijd hoesten.

Dan krijg je ook wel de kriebels hoor wat voor broedplek het OV is😷

Wat ik zo raar vind is dat ze die mensen naar NL (of ander land) vervoeren zgn. voor een betere behandeling. Maar heeft niemand dan aan de risico's gedacht?:mad: Als je zo graag wilt helpen, stuur dan een mobiel (militair) team naar die mensen.

Daarnaast wordt gemeld dat ze hebben gewerkt zonder beschermingsmiddelen. Nou dan roep je het zeker op jezelf af en ben je behoorlijk wacko. Hoe kun je jezelf dan arts noemen.:confused:

ik zeg doen, want ik ga zo meteen voor het geval dat toch een mondkapje en desinfecterende hand gel meenemen in mijn jas.

de mensen waarmee ze onbeschermd contact mee hebben gehad zijn inmiddels dood. Ik denk dat je dan gerust een conclusie kan trekken dat de artsen ook besmet zijn. Tot het tegendeel is bewezen horen ze in quarantaine en niet terug gevlogen worden naar Nederland.

"Volgens het RIVM is het noodzakelijk dat de artsen zo snel mogelijk naar Nederland komen. De twee worden naar alle waarschijnlijkheid nog dit weekeinde teruggehaald naar Nederland, zei directeur Pien Bax van de Lion Heart Foundation, waarvoor de artsen werkten in een lokaal ziekenhuis in het Afrikaanse land."

"Protocol RIVM

Bij terugkomst naar Nederland hoeven de artsen niet per definitie direct opgenomen te worden in een ziekenhuis, blijkt uit de richtlijnen die het RIVM heeft opgesteld.

Als iemand zonder beschermende maatregelen contact heeft gehad met besmette patiënten maar zelf geen ziekteverschijnselen vertoont, moet hij of zij gedurende een periode van drie weken tweemaal daags de lichaamstemperatuur meten. Daarnaast moet dagelijks contact worden onderhouden met de GGD of een ziekenhuis.

"Dit is het protocol, maar daar kan na overleg met de GGD en ziekenhuizen vanaf worden geweken", liet een woordvoerder van het RIVM weten."

http://www.nu.nl/buitenland/3875764/nederlandse-artsen-mogelijk-besmet-met-ebola.html

de eerste symptomen komen pas na ongeveer 7 dagen, dat betekend dus dat ze 7 dagen mensen kunnen infecteren. Toch??

de mensen waarmee ze onbeschermd contact mee hebben gehad zijn inmiddels dood. Ik denk dat je dan gerust een conclusie kan trekken dat de artsen ook besmet zijn. Tot het tegendeel is bewezen horen ze in quarantaine en niet terug gevlogen worden naar Nederland.

"Volgens het RIVM is het noodzakelijk dat de artsen zo snel mogelijk naar Nederland komen. De twee worden naar alle waarschijnlijkheid nog dit weekeinde teruggehaald naar Nederland, zei directeur Pien Bax van de Lion Heart Foundation, waarvoor de artsen werkten in een lokaal ziekenhuis in het Afrikaanse land."

"Protocol RIVM

Bij terugkomst naar Nederland hoeven de artsen niet per definitie direct opgenomen te worden in een ziekenhuis, blijkt uit de richtlijnen die het RIVM heeft opgesteld.

Als iemand zonder beschermende maatregelen contact heeft gehad met besmette patiënten maar zelf geen ziekteverschijnselen vertoont, moet hij of zij gedurende een periode van drie weken tweemaal daags de lichaamstemperatuur meten. Daarnaast moet dagelijks contact worden onderhouden met de GGD of een ziekenhuis.

"Dit is het protocol, maar daar kan na overleg met de GGD en ziekenhuizen vanaf worden geweken", liet een woordvoerder van het RIVM weten."

http://www.nu.nl/buitenland/3875764/nederlandse-artsen-mogelijk-besmet-met-ebola.html

de eerste symptomen komen pas na ongeveer 7 dagen, dat betekend dus dat ze 7 dagen mensen kunnen infecteren. Toch??

Zou dat zelfde protocol er niet in voorzien dat je dan even geen verjaardagsfeestje thuis geeft of een druk bezocht evenement bijwoond?

"Protocol RIVM

Dat houdt ook in dat mijn storm in een glas water sloeg op conclusies die werden gemaakt naar aanleiding van het artikel in de telegraaf welke werd gepost door iemand, welke nu ook verdwenen is...

Hoe dan ook, geloof mij, ik ben klaar om een jaar in quarantaine te gaan hier...Ik neem ebola héél serieus en vind dat er schandalig slecht mee wordt omgegaan tot dusver. Wat mijn glaasje wel van om de war raakt is een mooie kwaliteitskrant als de telegraaf pakken en aanvullen met eigen interpretaties. Die krant is al om te janken qua betrouwbaarheid daar hebben ze onze fantasie niet voor nodig!

Het artikel wat jij nu aanhaalt voorziet in elk geval wel van meer informatie welke ook in lijn is met speculaties eerder, dat dan wel.

Speculeert modus aan: ik vind het heel bijzonder dat in een land zonder privacy als Amerika de grote successen met de door hun genezen artsen niet worden ondersteund met beelden, interviews, tournee enz van deze wonderen. Nee we horen dat ze genezen zijn en verder horen we er nieuws meer van...misschien werkt het toch niet zo geweldig...

Speculeer modus uit: onze fantasie kent geen grenzen, maar kan je wel in de maling nemen en gek maken. Zeker als je ander zin speculaties neemt en daar nog eens mee aan de haal gaan (o wacht dat doen onze media ook...)

Ik kan iedereen alleen maar aanraden je hier goed op voor te bereiden, dan is het vast nog niet genoeg!

Nee, want het is pas besmettelijk als er symptomen zijn. Alhoewel ik me wel afvraag hoe snel nadat er symptomen zijn? Want is het eerste kuchje al besmettelijk?

@prepper053

Er word beweerd dat je pas besmettelijk bent, wanneer je ziekteverschijnselen vertoont.

Maar wat nemen ze ongehoorde risico's zeg, als die 2 al terug komen, zet ze in quarantaine, gelijk, die 21 dagen kom je ook wel door zonder de rest van nederland te besmetten.

Weet je wat ik eng vind, waar @Charlie het al eerder over had, ongecontroleerde toegang tot ons land.

Wat dacht je van onze havens ?

Goedkope werkkrachten aan boord van schepen, wel of misschien wel niet geregistreerd ?

Vroeger bleven schepen, die men niet vertrouwde, met quarantaine vlaggen op de rede liggen............

En nu kijkt geen hond daarnaar, als de economie maar op volle toeren kan doordraaien................

Welke arts laat zich trouwens vervoeren, met mogelijk ebola, naar een tot nu toe onbesmet gebied ?

Gaat dat niet tegen alle regels in van het arts zijn ?

Als je zelf mogelijk besmet bent, blijf je toch ook verre van je geliefden, en zelfs gewoon bij andere mensen uit de buurt ?

Het word steeds gekker met deze ebola crisis, tijd voor zeer strenge maatregelen.

Daarnaast wordt gemeld dat ze hebben gewerkt zonder beschermingsmiddelen. Nou dan roep je het zeker op jezelf af en ben je behoorlijk wacko. Hoe kun je jezelf dan arts noemen.:confused:

Ach, welkom in het land van de hulpverleners. Je zal er verbaasd van staan hoeveel ongestructureerde Mongo's (My Own NGO) er maar een beetje bezig zijn met dingen die ze vooral zelf erg goed vinden.

Wie had er nu voor vandaag van de Lion Heart Foundation gehoord (waar die twee artsen voor werkten)?

@prepper053

Er word beweerd dat je pas besmettelijk bent, wanneer je ziekteverschijnselen vertoont.

Maar wat nemen ze ongehoorde risico's zeg, als die 2 al terug komen, zet ze in quarantaine, gelijk, die 21 dagen kom je ook wel door zonder de rest van nederland te besmetten.

Weet je wat ik eng vind, waar @Charlie het al eerder over had, ongecontroleerde toegang tot ons land.

Wat dacht je van onze havens ?

Goedkope werkkrachten aan boord van schepen, wel of misschien wel niet geregistreerd ?

Vroeger bleven schepen, die men niet vertrouwde, met quarantaine vlaggen op de rede liggen............

En nu kijkt geen hond daarnaar, als de economie maar op volle toeren kan doordraaien................

Welke arts laat zich trouwens vervoeren, met mogelijk ebola, naar een tot nu toe onbesmet gebied ?

Gaat dat niet tegen alle regels in van het arts zijn ?

Als je zelf mogelijk besmet bent, blijf je toch ook verre van je geliefden, en zelfs gewoon bij andere mensen uit de buurt ?

Het word steeds gekker met deze ebola crisis, tijd voor zeer strenge maatregelen.

ik ben het ook volkomen met je eens. Zelf had ik al eerder gezegd: gooi de grenzen gewoon weer dicht. er is gewoon geen controle en als er iemand ebola heeft en men heeft het ontdekt dat wordt dat verzwegen om paniek en onrust zogenaamd te voorkomen.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...