Ga naar inhoud
GENEGEERD

Naar de bank, deel 4 ?

Kans
 Share

Recommended Posts

Ik weet even niet meer bij welk deel ik ben aangekomen dus heb het maar deel 4 gedoopt....

De vrouw had nog een rekening voor de kinderen.

Dus zei ze pas " dat wil ik er ook vanaf halen" en ik "ben je kuchdementkuch of zo, dat je nog geld ergens bij die dieven hebt staan :mad:

Maar goed daarna ik had al een paar keer laten weten dat goud lekker laag stond, hint hint...

Gisteravond wilde ze het overmaken naar mijn rekening, vrouwlief vind het soms handig om manlief wat dingen te laten doen:o

Helaas dat kon dus niet en ze kreeg een wazige melding en ze mompelde nog zoiets als " ik had toch duidelijk gevraagt of ik er elk moment over kon beschikken gvd"..

Dus vandaag is ze even langs gegaan......

Ze kon het geld niet overmaken op een andere rekening, wtf :confused:

Ze heeft het dus contant moeten opnemen, in haar handen gekregen en vervolgens heeft ze het in een automaat binnen het bankfiliaal moeten storten op haar rekening.....

Natuurlijk was de opname limit onvoldoende maar dat kon terplekke worden aangepast.

Hoe kan het dat een organisatie die zo handig mensen geld afhandig maakt zo vreselijk DEBIEL zijn.

Maar goed, een voordeel: vrouwlief heeft het laatste vertrouwen ook verloren, dat scheelt me weer wat discussies :cool:

Prep ze,

K a n s

Link naar reactie

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

Wij hebben voor onze kids ook spaarrekeningen geopend en we sparen automatisch en zo ook de oma's en opa's Er staat inmiddels een flink bedrag op hun rekeningen en de rente is erg laag, sterker nog je verliest erop inflatie meegerekend.

Wij als ouders kunnen het geld eventueel opnemen. Dus loop ik met het idee om er goud voor te kopen wat handig kan zijn als de euro straks niets meer waard zou zijn. Echter twijfel ik een beetje en mijn vrouw moet ik dan ook nog overtuigen.

Moeilijk.:confused:

Link naar reactie

Wij hebben voor onze kids ook spaarrekeningen geopend en we sparen automatisch en zo ook de oma's en opa's Er staat inmiddels een flink bedrag op hun rekeningen en de rente is erg laag, sterker nog je verliest erop inflatie meegerekend.

Wij als ouders kunnen het geld eventueel opnemen. Dus loop ik met het idee om er goud voor te kopen wat handig kan zijn als de euro straks niets meer waard zou zijn. Echter twijfel ik een beetje en mijn vrouw moet ik dan ook nog overtuigen.

Vrouwen overtuigen is altijd moeilijk!

• Leuk 1
Link naar reactie

Lastig als je niet op één lijn zit. Helpt het om verhalen uit het nieuws voor te lezen waar geld snel minder waard is geworden? Ik denk bv aan Venezuela, waar je weinig van hoort maar waar het nog steeds goed mis is. Die verhalen zijn wel te googelen, ook al zijn ze niet dagelijks hier in het nieuws.

Inflatie 63%

Link naar reactie

@Kans & @FincaInSpanje,

Een bankrekening vraagt per kwartaal geld. Dit bedrag lag in 2013 bij mijn weten op 4 tientjes. Als je het over de gehele periode bekijkt (ik zeg van geboorte tot 18 jaar) dan kun je voor 40 tientjes per jaar over 18 jaar verspreid een mooie kluis o.i.d. aanschaffen/verankeren en daar het geld van alle familie en vrienden in leggen.

Vertrouw niks aan de bank toe, houd het in eigen beheer. Leer je kinderen de banken te wantrouwen, laat ze werken/studeren in bedrijven voor persoonlijke veiligheid en lange afstandscommunicatie/vervoer en we groeien straks op in een bankenloze maatschappij!

Dat is een typische Range uitspraak :D!

Link naar reactie

Probeer haar anders te overtuigen van spreiding v risico's? Deel spaargeld op de bank en deel in goud. Je kunt ook kijken of ze een bijzondere serie gouden herdenkingsmunten hebben oid, kun je die voor de kids kopen onder het mom van een bijzonder aandenken. Of munten uit de geboortejaren van de opa's en oma's of van de kids zelf, ook een speciaal aandenken.

Link naar reactie

Tja, geld eraf of overmaken is wel vaker moeilijk.

Overigens, let op, de Chipknip stopt per 1 januari 2015. Als je daar geld op hebt staan, moet je daar zelf actie in ondernemen, de bank doet niets.

Wordt nog wel lastig, op en aflaadpunten van de Chipknip zijn al zeldzaam, aflezen hoeveel je er eventueel op hebt staan ook.

"Nederlanders met een chipknip moeten hun tegoed er zelf afhalen als de chipknip begin volgend jaar definitief verdwijnt. De bank zal het openstaande tegoed niet automatisch op de rekening storten. Dat bleek woensdag in een Tweede Kamerdebat uit het antwoord van minister Jeroen Dijsselbloem van Financiën op vragen van de PvdA. Het tegoed op de chipknip verdwijnt niet, maar de consument moet dus wel zelf in actie komen om het uit te geven of te storten op de eigen rekening."

Link naar reactie

maar heel veel vrouwen zijn wel gevoelig voor de blingbling ;-) dus onder het motto, "schat, we gaan mooie sierraden voor je kopen, heb jij nu wat leuks te dragen, en als het nodig is hebben we goud in huis. " kan je misschien ook wel wat.

Zal wel minder rendabel zijn dan baargoud kopen, maar misschien wel een "gulden middenweg" ;-)

Zal hier niet werken, mijn lief heeft liever een mooie gietijzeren pan dan een sierraad :-)

GreetZ,

Pjotr78

Link naar reactie

maar heel veel vrouwen zijn wel gevoelig voor de blingbling ;-) dus onder het motto, "schat, we gaan mooie sierraden voor je kopen, heb jij nu wat leuks te dragen, en als het nodig is hebben we goud in huis. " kan je misschien ook wel wat.

Zal wel minder rendabel zijn dan baargoud kopen, maar misschien wel een "gulden middenweg" ;-)

Zal hier niet werken, mijn lief heeft liever een mooie gietijzeren pan dan een sierraad :-)

GreetZ,

Pjotr78

Sierraden zijn helemaal niet rendabel. De fabricage kosten zijn ontzettend hoog.

Wellicht is het een optie om ze 2dehands te kopen tegen een iets hogere prijs dan de goudprijs.

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

Share

• Nieuwe aanmaken...