Ga naar inhoud
GENEGEERD

Spinnenterreur, en andere angsten.


creske

Aanbevolen berichten

(Goed, ik hoop dat het hier goed staat. Vond niet meteen een beter plekje.)

 

Sedert 2 weken is het weer zover. Grote monsters die over de vloer lopen en op de muren zitten. Niks mis mee? Nee, op zich niet.

 

Maar helaas zijn er personen met een spinnenfobie. Bij de ene neemt dat al wat extremere vormen aan dan bij de andere. Ik heb er ook last van. Vorige week durfde ik mijn huis amper nog in. Lijkt overdreven he? Ja, natuurlijk is dat overdreven, dat weet ik ook. Maar goed, ik zit er wel mee.

 

Het grote probleem is de afmeting van die beesten. Mijn man lachtte toen ik hysterisch hem uit zijn bed haalde toen ik het eerste exemplaar zag in de afwasbak. Hij zei dat ik blij mocht zijn dat er bij ons geen tarantula's zijn, want die zijn pas groot. Maar hij had er niet op gerekend dat die eerste goed in de buurt kwam. Groot dat ze zijn dit jaar?!

Ik wou op onderzoek gaan op internet. Over het waarom dat iemand er schrik van heeft , en vooral waarom die beesten binnen komen en misschien hoe ik ze misschien buiten kan houden. Helaas begint zowat elk artikel met een foto van de grootste en meest angstaanjagende spin die ze konden vinden. Daar slaap ik dus niet van.

 

Als ze buiten zitten, heb ik er minder problemen mee. Vooral het feit dat ze binnen rondlopen is een probleem. Kleine spinnen zoals hooiwagens laat ik zitten op de muur, maar die grote huisspinnen mogen uitgeroeid worden.

Ik kan ze ook niet dooddoen. Ik kan ernaar staren, of ver weglopen. Dichter dan 2 meter van de monster geraak ik ook niet. De stofzuiger nemen lukt wel, maar dan durf ik weken niet meer te stofzuigen, als ik weet dat dat beest erin zit. (het moest er eens uitkomen en mij aanvallen) Oh.. Dit is zo absurd. :(

 

Heeft iemand een mogelijke oplossing of advies om zo'n angst iets beter onder controle te houden? Om in therapie te gaan is het voor mij nog te vroeg, wegens andere problemen. Misschien is er advies over andere angsten die ik ook kan toepassen op mezelf?

Als prepper wil ik niet zo hulpeloos zijn zoals ik me nu voel. Ik heb al angsten overwonnen, maar deze trek ik niet.

 

Dingen zoals; verman jezelf of; spinnen komen binnen in een gezond huis wil ik echt niet horen. Ik sluit mijn huis liever hermetisch af, dan in een gezond huis te wonen.

  • Leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
  • Reacties 67
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Dit is heel herkenbaar voor mij. Nu in deze tijd kom ik echt niet in de moestuin met all die spinnen. Voorgaande jaren ook altijd spinnen binnen gehad dit jaar nog niet(even afkloppen.

En ik wil je absoluut niet bang maken maar spinnen overleven de stofzuiger en komen er gewoon weer uitgekropen.

 

Ik heb een keer 9 uur op de bank gezeten omdat midden in de kamer een groten spin onder een glas wat ik er overheen had gezet heeft gezeten tot man lief thuis was.

Link naar reactie
Delen op andere sites

(Goed, ik hoop dat het hier goed staat. Vond niet meteen een beter plekje.)

 

Sedert 2 weken is het weer zover. Grote monsters die over de vloer lopen en op de muren zitten. Niks mis mee? Nee, op zich niet.

 

Maar helaas zijn er personen met een spinnenfobie. Bij de ene neemt dat al wat extremere vormen aan dan bij de andere. Ik heb er ook last van. Vorige week durfde ik mijn huis amper nog in. Lijkt overdreven he? Ja, natuurlijk is dat overdreven, dat weet ik ook. Maar goed, ik zit er wel mee.

 

Het grote probleem is de afmeting van die beesten. Mijn man lachtte toen ik hysterisch hem uit zijn bed haalde toen ik het eerste exemplaar zag in de afwasbak. Hij zei dat ik blij mocht zijn dat er bij ons geen tarantula's zijn, want die zijn pas groot. Maar hij had er niet op gerekend dat die eerste goed in de buurt kwam. Groot dat ze zijn dit jaar?!

Ik wou op onderzoek gaan op internet. Over het waarom dat iemand er schrik van heeft , en vooral waarom die beesten binnen komen en misschien hoe ik ze misschien buiten kan houden. Helaas begint zowat elk artikel met een foto van de grootste en meest angstaanjagende spin die ze konden vinden. Daar slaap ik dus niet van.

 

Als ze buiten zitten, heb ik er minder problemen mee. Vooral het feit dat ze binnen rondlopen is een probleem. Kleine spinnen zoals hooiwagens laat ik zitten op de muur, maar die grote huisspinnen mogen uitgeroeid worden.

Ik kan ze ook niet dooddoen. Ik kan ernaar staren, of ver weglopen. Dichter dan 2 meter van de monster geraak ik ook niet. De stofzuiger nemen lukt wel, maar dan durf ik weken niet meer te stofzuigen, als ik weet dat dat beest erin zit. (het moest er eens uitkomen en mij aanvallen) Oh.. Dit is zo absurd. :(

 

Heeft iemand een mogelijke oplossing of advies om zo'n angst iets beter onder controle te houden? Om in therapie te gaan is het voor mij nog te vroeg, wegens andere problemen. Misschien is er advies over andere angsten die ik ook kan toepassen op mezelf?

Als prepper wil ik niet zo hulpeloos zijn zoals ik me nu voel. Ik heb al angsten overwonnen, maar deze trek ik niet.

 

Dingen zoals; verman jezelf of; spinnen komen binnen in een gezond huis wil ik echt niet horen. Ik sluit mijn huis liever hermetisch af, dan in een gezond huis te wonen.

 

Er is dit apparaatje: http://www.origineelcadeau.be/spinnenvanger-2/

 

Schijnt goed te werken en de beestjes overleven het ook nog. Ik kan me er weinig van voorstellen want ik heb er zelf geen last mee maar een tante heeft hetzelfde. Mijn katten vangen ze meestal voordat ik ze zie maar als ik ze zie pak ik ze meestal op en mik ze een raam uit. Die zwarte jaagspinnen bijten wel eens maar je krijgt er zoiets als een muggebultje van.

 

De enige manier die gaat werken is het toch stap voor stap opbouwen.

 

Artikeltje over angst, met name voor spinnetjes zonder enge foto's: http://www.hulpbijangst.nl/viewtopic.php?f=8&t=80

 

EDIT: die zwarte jaagspinnen (zoe noem ik ze maar omdat ze geen web maken) zijn inderdaad groot dit jaar. Niet zo'n koude winter gehad natuurlijk, veel insectjes over en dus plenty te eten voor ze. Mijn stofzuiger zouden ze niet overleven. Ik heb zo'n stofzakloos geval. Ik denk niet dat ze een roterende tapijtborstel plus die vortex in het apparaat aankunnen :p

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wij hebben zo'n klepje in de stofzuigerbuis zitten dat opent als de stofzuiger aanstaat, en sluit als die niet aanstaat. En als je daarna de stofzuiger vacuum op iets zuigt (bijvoorbeeld een dikke handdoek) dan "zou" de spin moeten ontploffen. Maar of dat waar is, is maar de vraag natuurlijk.

 

En netjes dat je er een glas over durft zetten. Dat lukt me absoluut nog niet. Op de bank blijven zitten, dat is voor mij ook herkenbaar :)

 

Ik heb er ook een oog voor. Ik doe het licht aan ik kan meteen aanwijzen waar er 1 zit. Gisteren op 5 seconden 2 zien zitten. Mijn man was verbaasd over mijn kunsten :) Ik vind het verschrikkelijk. Ik merk dat ik de kamers onbewust afscan naar die dingen, en ze dan ook vaak vind.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wij hebben zo'n klepje in de stofzuigerbuis zitten dat opent als de stofzuiger aanstaat, en sluit als die niet aanstaat. En als je daarna de stofzuiger vacuum op iets zuigt (bijvoorbeeld een dikke handdoek) dan "zou" de spin moeten ontploffen. Maar of dat waar is, is maar de vraag natuurlijk.

 

En netjes dat je er een glas over durft zetten. Dat lukt me absoluut nog niet. Op de bank blijven zitten, dat is voor mij ook herkenbaar :)

 

Ik heb er ook een oog voor. Ik doe het licht aan ik kan meteen aanwijzen waar er 1 zit. Gisteren op 5 seconden 2 zien zitten. Mijn man was verbaasd over mijn kunsten :) Ik vind het verschrikkelijk. Ik merk dat ik de kamers onbewust afscan naar die dingen, en ze dan ook vaak vind.

 

Ik heb ook alle moed moeten verzamelen om het glas eroverheen te zetten hoor maar alles beter dan dat ik niet wist waar hij was. Maar daarna ben ik er ook niet meer langs gelopen of wat dan ook.

 

Ik zie ze ook altijd zitten op muren of waar dan ook en manlief mag ze weg halen van mij ik ga dan heel ver uit de buurt als hij daar mee bezig is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ken t.. Moet zeggen dat het wel minder is geworden met de jaren. Nu ben ik bijv niet erg bang meer voor hooiwagens maar grote spinnen wekt echt angst op.. En dan met name hoe ze bewegen vind ik verschrikkelijk.. Zelfs grote dode spinnen wekken angst op. Toen ik nog een klein SuzieQ-tje was ging was ik altijd buiten te vinden, slakken, spinnen en ander ongedierte aan het zoeken.. Ik deed ze dan in mijn broekzakken of in m'n moeders jaszak of liet ze over de toonbank lopen van de bakker (Hihihi) tot ik een kruisspin zo lang in m'n hand had dattie beet.. Sindsdien vind ik het hele nare beesten.. Gelukkig heb ik 3 katten die m'n huis spin vrij houden :)

 

M'n opa zei altijd; "ik heb nog nooit een spin met een vrouw op z'n rug zien lopen" hahaha moet ik altijd aan denken.. Toch vind ik die hele grote echt eng, met name als ze bewegen maar ik ga niet gillen ofzo.. Behalve iemand m weghaalt en dan voor de grap ff achter me aan rent met dat beest (deed m'n broer altijd).. Die grapjes waardeer ik niet zo

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als prepper wil ik niet zo hulpeloos zijn zoals ik me nu voel. Ik heb al angsten overwonnen, maar deze trek ik niet.

 

Blijkbaar wil je dat wel, Creske. Vervelend dit te moeten zeggen, maar uit het bovenstaande blijkt duidelijk dat je leven ernstig op negatieve wijze wordt beinvloed door je arachnofobie. Tegelijkertijd blijkt uit je verhaal dat je weigert professionele hulp te zoeken voor een probleem waarvan je heel goed weet dat het niet binnen de grenzen van het "normale" valt.

 

Dit klinkt mij in de oren als het verhaal van iemand die een muur wil metselen maar geen specie wil gebruiken.

  • Leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gelukkig heb ik dat niet zo heel erg met spinnen of andere insecten en was ik vroeger al tijdens het kamperen met m'n vriendinnen altijd het slachtoffer om alles wat er maar in en om de tent rondkroop weer verder naar buiten te dragen. (of liever te doden maar dat vind ik zelf zielig)

Maar bedenk me net dat ik dat met bijna ieder dier had, ik moest bijvoorbeeld een paard ook als eerste aanraken en aaien en als deze mij niet beet durfde de rest pas ook

(ik ben dus ook meerdere malen gebeten en meerdere malen aangevallen door paarden waardoor dit het dier is op de tweede plaats waar ik een beetje schrik van heb:p)

Toch ben ik ook geen groot fan van insecten en spinnen en dat is nog best wel eens lastig als je heel het jaar door in een "tent" zit :p

Als ik alleen ben haal ik ze wel zonder moeite weg maar als @JamHard er ook is mag hij dat van mij lekker zelf doen (:o m'n grote held :o)

Ik weet dan ook niet zo goed hoe je van deze fobie af kunt komen. :(

En hopelijk heeft iemand anders de goede tip voor je want ook ik heb die zinnen heel vaak moeten horen van verman jezelf.

 

Gelukkig dankzij preppers.nl kan ik inmiddels wel melden dat m'n aller grootste angst (hond) nu wel bijna weg is dankzij de shelter campings en de lieve meedenkende baasjes die dit waarschijnlijk nu lezen vol verbazing omdat ik m'n angsten heel goed kan verstoppen en niet zo snel aan mij kunt zien.

Ze hebben mij daar onbewust heel erg mee geholpen en ik begin ze nu zelfs al een beetje leuk te vinden :D (Had ik zelf nooit verwacht dat het er een keer van zou gaan komen dat ik honden leuk zou gaan vinden) :p

Link naar reactie
Delen op andere sites

Blijkbaar wil je dat wel, Creske. Vervelend dit te moeten zeggen, maar uit het bovenstaande blijkt duidelijk dat je leven ernstig op negatieve wijze wordt beinvloed door je arachnofobie. Tegelijkertijd blijkt uit je verhaal dat je weigert professionele hulp te zoeken voor een probleem waarvan je heel goed weet dat het niet binnen de grenzen van het "normale" valt.

 

Dit klinkt mij in de oren als het verhaal van iemand die een muur wil metselen maar geen specie wil gebruiken.

 

Je hebt helemaal gelijk.

Ik heb helaas andere problemen die me verhinderen om hier nu mee verder te gaan. (daar wil ik niet te ver op ingaan) Daarom zocht ik even een tussenoplossing. Iets om eventjes 'het leed te verzachten'. Om me alvast klaar te stomen voor de dag dat ik wel in therapie kan.

 

En daarnaast moet ook gezegd worden dat hulp zoeken een veel grotere stap is, dan het eventjes zelf op te lossen. Hoewel ik geen problemen heb met professionele hulp, die helpt mij er nu ook bovenop.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Goed dat je het iig eerlijk toegeeft. Tip van iemand die geen last heeft van een fobie: je bent net zozeer het slachtoffer van je irrationele angst als dat je jezelf toestaat dat te zijn. Dus de volgende keer dat je een spinnenbeest ziet: ga staan, repeteer hardop de frase yea though I walk through the valley of the shadow of death, I will fear no evil (met galmende stem, omdat dat cool klinkt) terwijl je naar de krantenbak loopt, het exemplaar van zaterdag pakt (extra dik want bijlages enzo) en het mormel met een doodsmak je behang in slaat.

 

De euforie die zich van je meester zal maken na deze enorme persoonlijke overwinning zal zoeter smaken dan een pot honing van @Bijenman! (geintje. Maar wel heel zoet!)

  • Leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

op aanvulling van de tips van @Molonneke

 

wat je ook kan doen als je meerdere ziet is een luchtbuks pakken en de gebeden van private jackson opnoemen ook omdat dit cool is:

 

Blessed be the Lord who is my strength and which teaches my hands to the war, and my fingers to fight.

...bang!

My goodness and my fortress... my high tower and my Deliverer.

.....bang!

My shield, and he in whom I trust..

 

 

even serieus, misschien als er een spin voor je raam zit vanaf de veilige kant erna kijken en langzaam op je gemak raken. of hardop zeggen ik ben niet bang en dan lachen helpt ook nog wel eens

  • Leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ken iemand die ook een fobie had voor spinnen en zij is in therapie gegaan. Je geeft aan dat je dat (nog) niet wilt, maar ik weet wel dat het voor haar geholpen heeft. Toevallig weet ik dat haar geleerd werd om gewend te raken aan het zien van spinnen. Zij deed dit door een foto van een spin te gebruiken als achtergrond op haar telefoon. Als ze een echte spin zag en ze raakte in paniek, dan moest ze denken of hardop zeggen: "Bedankt voor de waarschuwing, maar het is niet nodig." Hoop dat je er wat aan hebt...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik herken dit probleem 300%!!! (ook de regel, de stofzuiger dan niet meer durven te gebruiken, hoewel ik dus ook de stofzuiger niet durf te pakken)

 

Mijn probleem is een beetje gecombineerd. 1 een irrationele angst voor spinnen. Ik ben zeer stressbestendig en kan zeker handelen in crisissituaties, maar als het op spinnen aankomt, raak ik geheel in paniek, ik verstijf e/o ren heel hard zo ver mogelijk weg (afstand is afhankelijk van de grote van de spin) hooiwagens kleine spinnen noemen??? die beesten zijn flink groot!! En ja dan hoor ik weer zeggen hoor. Het heeft maar zo'n lijfje... En dan zeg ik: Ik meet jou toch ook niet op zonder je poten!!!

 

Daarnaast maak ik geen beesten dood, nooit bewust in ieder geval, dus spinnen ook niet (en nee ook niet die zoemende mug om mijn oren) doodmaken is voor mij dus echt geen optie. Meestal bonjourd mijn vriend ze de deur uit. Met de grotere gevallen zoals genoemd in de eerste post is dat voor hem ook te veel en dan gaan ze helaas toch kassie wijlen.

 

Laatst tijdens het geocachen (in een bootje naar een eilandje) kwam er ineens een spinnetje aan, die liep zo naar mij toe. Ik geheel in paniek schoot naar voren, want mijn vriend zag hem niet om hem te verwijderen. Heel die boot schommelen, mijn vriend zo van, we zonken bijna (vond ik ietwat overdreven) maar het geeft wel mijn panische angst aan.

 

Om antwoord te geven op de vraag. Ja er zijn therapieën voor. EMDR is zo'n therapie (hoe je niet eens met spinnen geconfronteerd te worden anders dan je eigen verbeelding) Eerder werd er gezegd dat als er geen directe aanleiding is voor de angst dat EMDR dan minder goed werkt, maar blijkt nu toch niet helemaal te kloppen. Er zijn ook andere therapieën, ik overweeg dit dus zeker ook aan te pakken, want als je moet overleven in de boesboes, dan is zo'n spinnen angst niet helemaal handig.

 

http://www.emdr.nl

http://www.ipzo.com/angst-spinnenfobie.php

http://www.angstoverwinning.nl/Spinnenfobie

http://www.mindrelease.nl/spinnen-fobie/

 

Ik zou niet kiezen voor exposure therapie, waarbij je dus steeds weer geconfronteerd wordt met spinnen om het zo zogenaamd makkelijker te maken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dit zijn de bekende grijze en bruine huisspin. Compleet ongevaarlijk. (Maar ja, dat helpt niet veel tegen je fobie)

 

Erg nuttige dieren waar je kruipruimte vol mee zit. Zouden ze er niet zijn, dan krijg je last van heel veel ander ongedierte.

Als het koeler wordt zoeken ze massaal een plekje om te overwinteren.

 

Ik heb twee zussen gekend die er ook als de dood voor waren. Tijdens een autorit op de snelweg zag een van hun zo'n beest in de auto en ze had de gordel al los en het portier al open gedaan voordat iemand kon reageren.

Vanaf de achterbank werd ze vast gegrepen en daardoor is ze niet haar dood tegemoet gesprongen.

 

Dat was voor haar wel de aanleiding om ervoor in therapie te gaan.

 

 

Misschien kun je al eerste eens alle leidingen die door de vloer naar de kruipruimte lopen dichtkitten en op zoek gaan naar andere openingen in je huis (spleetjes, er is niet veel ruimte nodig).

Totdat je in therapie gaat (of andere methode vindt) is een bug out iig uitgesloten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wij kregen zo'n groot exemplaar bij aanschaf fan onze land rover. Hij bleek in de achterbak te wonen. Mijn docbters wilde niet meer meerijden in de auto.

Ik heb verteld dat hij Jasper heet en een huisdier is en in de auto woont. Hij eet vliegen en muggen en daar hebben we dan nooit last van. Mijn dochters vonden het gewelig en iedere spin die we nu vinden is een neef of nicht en krijgt ook een naam.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Om angst het hoofd te bieden werk het best, gewoon ervaren, voel je angst,het zal niet groter worden en ook niet enger dan wat je nu ervaar.

Angst is een gevoel,een emotie ,en jij Ben de baas over wat je voel en denk.jij Ben nu bang om bang te worden voor een spin, het object van je angst doe er niet meer toe.dus als je een spin zie, kijk erna en laat je overspoellen door de angst,een gevoel Houd niet zo lang aan,na een tijdje woord van zelf de angst minder.dus niet probieren te vermijden maar in je angst duiken.

Ander optie zijn antidepresiva,die werken ook tegen angst gevoel.

Maar jij maak die angst dus jij kan het ook weg doen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

..Heeft iemand een mogelijke oplossing of advies om zo'n angst iets beter onder controle te houden? Om in therapie te gaan is het voor mij nog te vroeg, wegens andere problemen. Misschien is er advies over andere angsten die ik ook kan toepassen op mezelf?

Als prepper wil ik niet zo hulpeloos zijn zoals ik me nu voel. Ik heb al angsten overwonnen, maar deze trek ik niet.

 

Dingen zoals; verman jezelf of; spinnen komen binnen in een gezond huis wil ik echt niet horen. Ik sluit mijn huis liever hermetisch af, dan in een gezond huis te wonen.

 

Iedereen zit anders in elkaar, en het is mogelijk dat jouw angst voor spinnen vanuit een andere oorsprong komt dan de meest normale(gemiddelde) reden.

Maar laten we even uitgaan van de meest voor de hand liggende reden, en dat is het "onbekend" zijn met het dier.

 

De meest toegepaste oplossing is de "patiënt" de opdracht geven om zich te verdiepen in de spin

Klinkt belachelijk, maar begin eens op Wikipedia te lezen wat een spin voor dier is, hoe hij leeft, wat hij voor "nut" hij heeft, welke soorten er zijn in welke landen.

Vergeet niet de plaatjes van je browser uit te zetten :)

 

Hierna nogmaals doorlezen, proberen te begrijpen hoe dat dit beest (de meeste) een ingenieus systeem toepast door via een web zijn prooi te vangen.

 

Hierna doorlezen dat een kat (je weet wel, zo'n schattig dier die dodelijke tanden, en dodelijke nagels heeft) zijn prooi vangt.

 

En denk nou niet gelijk van "dat werkt bij mij niet" want of het nou gaat om slangen/vleermuizen/spinnen, de angst zit hem voornamelijk in het onbekende, versterkt met een spannende film of boek die de angst nog eens verder heeft aangewakkerd.

 

De spin heeft de pech dat ze in verschillende culturen worden gebruikt als metafoor voor alles wat eng en slecht is

Maar als je de nagels van een kat vergelijk met die "poten" van een spin, dan moet je rationeel gezien toch instaat zijn om te begrijpen dat een kat vele malen gevaarlijker zal zijn dan een spin.

 

Wereldwijd zijn er een paar soorten (van de 43.000) die voldoende giftig zijn dat het schadelijk zou kunnen zijn voor de mens

Maar die komen hier niet voor. Als er wereldwijd (een gok, ben even te lui om het te onderbouwen) 20 mensen dodelijk gebeten zijn dan is het veel.

Hoeveel mensen er door overige dieren zoals een hond dodelijk gebeten zijn hoef ik niet op te zoeken.

 

Eigenlijk is het bizar dat er kinderen op honden aflopen en deze zomaar gaan aaien, terwijl ze bang zijn voor een spin die zo groot is als een erwt.

 

Natuurlijk snap ik dat het makkelijk is voor iemand die deze angst niet heeft, maar probeer je eens te verdiepen in je angst, en hou het even vol voor een paar dagen

zie het als het voorbereiden op een spreekbeurt.

 

Persoonlijk heb ik liever een spin in mijn slaapkamer, dan een mug.

Een mug steekt bewust, een spin "bijt" alleen als hij geen kant meer op kan.

En stel dat hij zou "bijten" dan is een muggenbult alsnog een stuk pijnlijker dan een spinnen"beet"

(ik heb het dan over de spinnen in Nederland/Belgie)

 

In sommige dierentuinen zijn er speciale dagen voor mensen met een spinnenfobie. Dit komt eigenlijk neer op hetzelfde neer.

 

 

p.s. je moet er wel 100% achter staan om de angst te overwinnen, dus wel even door de zure appel heen bijten want anders heeft het geen nut. Ik hoop dat je er iets mee kan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Over het algemeen ben ik ook niet snel bang voor dieren, maar wel voor 1 soort en dat zijn spinnen helaas. Hoe groter hoe enger in mijn ogen, vroeger was ik voor elke spin bang eerlijk gezegd. Maar de laatste paar jaren kan ik er op 1 of ander manier toch beter tegen, en durf ik zelfs kleinere spinnen op te pakken of op me hand te zetten. Maar als ik dan zo een riool spin zou zien, die @Snicky heeft gepost dan breekt bij mij het zweet alweer uit. En ja ik ben zo een type die ze huis bijna in de brand zou laten vliegen :p voor een spin, dus ik heb gewoon de meeste kieren en gaten gewoon dicht gepurd of gesmeerd met acryl. En dat werkt vrij goed moet ik eerlijk zeggen :p

  • Leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben echt veel te lui om daar bang voor te zijn.

Hier ook al een tijdje visite van zo'n gedrocht, hij doet z'n ding maar ik heb er geen last van. Laatst zat ie wel in 1x vlak naast m'n hoofd, toen schrok ik wel haha. Maar volgens mij eten die beesten muggen, dat kan ik alleen maar toejuichen.

Alleen als ze bij de kids op de kamer zitten, en de kids zien ze dan haal ik ze wel weg en gooi ik ze buiten.

Grote vliegende insecten krijg ik overigens wel de kriebels van. Ow en laatst zag ik een foto van echt zo'n belachelijk enorme spin, Toen kreeg ik toch ook wel even de kriebels. Als die op me af zou komen terwijl ik op de bank zat denk ik dat ik het best wel eens op een rennen zou kunnen zetten :rolleyes:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier een paar dingen die je kunt doen tegen ze. Het beste is nog altijd, zoals velen al hebben gezegd om er toch zelf iets tegen te doen, zoals een cursus oid te volgen om van je angst af te komen. Pepermunt olie, zoals er ergens in het linkje over word gerept is trouwens goed voor wel meer beestjes die je niet perse in huis wilt hebben.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in


×
×
  • Nieuwe aanmaken...