Ga naar inhoud
GENEGEERD

Wat voor olie gebruiken jullie op je messen?


hiddegr

Aanbevolen berichten

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
Gast ghostwhiper

Hier is het ook balistol voor de scharnieren van de vouwmessen en de multitools maar ook de luchtbuksen.

 

Daarnaast is balistol ook nog als desinfecterend middel voor kleine wondjes te gebruiken ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast lonely wolf
als in "vet" van "beren" ? bruine? kodiak ? ijs? wat voor spul is dat? buitenlsnds gesmolten varkensvet noemt men ook wel berenvet... ergo, wat voor spul bedoel je?

 

 

 

Zoek een vette beer (mag een ijsbeer zijn) vang hem , en slacht hem dan , smelt het vet en vet dan je mes in.(het vlees en vacht kan je e.v.t. voor andere dingen gebruiken.:)

 

Alle gekheid op een mesje... Alle oliën vetten zijn goed zoals in het begin van het topic is gesteld door @Heksenboot zolang er maar geen zuren in zitten.

Wel ALTIJD je mes eerst schoon maken en zeker als je er voedsel mee gaat bereiden. Daarna schoonmaken en weer met "berenvet" insmeren!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zoek een vette beer (mag een ijsbeer zijn) vang hem , en slacht hem dan , smelt het vet en vet dan je mes in.(het vlees en vacht kan je e.v.t. voor andere dingen gebruiken.:)

 

Alle gekheid op een mesje... Alle oliën vetten zijn goed zoals in het begin van het topic is gesteld door @Heksenboot zolang er maar geen zuren in zitten.

Wel ALTIJD je mes eerst schoon maken en zeker als je er voedsel mee gaat bereiden. Daarna schoonmaken en weer met "berenvet" insmeren!

 

thnks :) maar ik maak me wel zorgen.. vrouw dubbel0 noemt me wel es "vette beer" *grinzz*

  • Leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 5 jaren later...
Op 8-9-2014 om 18:31, AWOL zei:

 

WD40 is al heel vaak genoemd maar heeft als nadeel dat het giftig is.

Als je messen met voedsel in aanraking komen dan gebruik je bijvoorbeeld olijfolie. Mijn persoonlijke favoriet is ballistol, niet giftig en voor nog heel veel andere dingen bruikbaar.

http://www.luchtbukswinkel.nl/advanced_search_result.php?keywords=ballistol&x=0&y=0

Zoals @AWOL al schreef over de "Ballistol Olie" is het voor verrassende dingen te gebruiken.

Dus smeer alles er maar onder??

 

De wonderbare eigenschappen van de Ballistol olie:

Toxicologische resultaten

Met verschillende voedertesten bij konijnen, varkens en honden kon aangetoond worden dat Ballistol geen toxicologische eigenschappen heeft. Bij de proefdieren liet Ballistol zelfs bij een gevulde maag geen enkele schadelijke werking zien. Dat gold niet alleen voor de eenmalige toediening van Ballistol aan de voeding maar ook van een proef van 7 dagen. Bij misbruik door kinderen werd vastgesteld, dat zelfs na het legen van een 50ml flesje een tweejarig kind geen schade opliep. Afgezien van lichte katersymptomen die optreden na alcoholmisbruik. Binnen 12 uur waren de kinderen weer volledig opgeknapt. Deze vaststelling is ook in overeenstemming met het feit dat nogal wat jagers en schutters

Ballistol zowel gebruiken voor indigestie en brandend maagzuur als voor wonden en het verlichten van jeuk door insectenbeten. Om juridische redenen moet hier worden vermeld dat de medicinale toepassingen van Ballistol niet geadverteerd mogen worden.

https://www.ballistol-shop.nl/nieuws/gezondheidsaspecten/

Ballistol Story

 

Materiaal verdraagbaarheid

Onverdraagzaam

Voertuigen en Motoren

Fiets

Scheepsvaart

Camping en Outdoor

Sportapparaten

Huishouden

Tuin

Hobby en garage

Modelbouw

Industrie en Ambacht

Wapen

Ziekenhuis

Muziekinstrumenten

Bureau en elektronische dataverwerking

Tabakspijpen

 

Tip voor @mevr.Grijpstra en @Rien

Update

 

Ballistol kent geen grenzen

Herdruk van een historische bijsluiter

https://www.ballistol-shop.nl/nieuws/ziekenhuis/

 

Op grond van zijn reinheid wordt Ballistol ook voor het behoud van chirurgische instrumenten voor operaties gebruikt. Na het wassen en drogen van de instrumenten worden deze voor de sterilisatie met Ballistol besproeid. Daarmee blijven alle bewegende onderdelen soepel, het gevoelige staal is bestand tegen huidzweet en lijmresten en kunnen gemakkelijk worden verwijderd. Vanzelfsprekend speelt Ballistol ook bij de vervaardiging van prothese armen en benen een behulpzame rol. En om klachten met het prothesen te voorkomen kunt u de ledemaatstomp met Ballistol inwrijven.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 maanden later...
  • 3 maanden later...
Op 8-9-2014 om 18:31, AWOL zei:
schreef hiddegr:
Hallo even dit eerst, ik lees al langere tijd dit forum(een jaar) en nu zit ik met een probleem en dacht ja daar kunnen jullie vast antwoord op geven namelijk:

Wat voor olie gebruiken jullie op jullie messen en waar haal je dit?

 

ik zit namelijk met 3 Mora messen en een Schrade en een Opinel van carbon steel en dit roest natuurlijk gigantisch snel, maar olie heb ik hiervoor niet in huis.

 

Al vast bedankt! en ik denk er ook over om wat vaker te posten en reageren op verschillende onderwerpen.

 

WD40 is al heel vaak genoemd maar heeft als nadeel dat het giftig is.

Als je messen met voedsel in aanraking komen dan gebruik je bijvoorbeeld olijfolie. Mijn persoonlijke favoriet is ballistol, niet giftig en voor nog heel veel andere dingen bruikbaar.

Ballistololie is de TOPER

http://www.luchtbukswinkel.nl/advanced_search_result.php?keywords=ballistol&x=0&y=0

Dit word het, bedankt @AWOL  "BALISSTOL OLIE" dat is zeer zeker de topper.

 

Ik zocht olie voor onderhoud en bescherming van messen, en smering scharnieren van zakmessen, die je ook gebruikt voor voedsel bereiding.

Zo kwam ik hier terecht ik moet zeggen dat ik best wel verrast over de Ballistol Olie.

Nu nog een adres waar we het goedkoper kunnen verkrijgen.

--------------------------------------------------------------

De Ballistol Spray 100ml is het ideale allround smeermiddel en reinigingsmiddel voor je wapen! Ballistol is 100% veilig voor je handen en het milieu.

Zo veilig dat het middel dus zelfs mag worden gebruikt voor het smeren van machines die worden gebruikt tijden de bereiding van voedsel.

Daarnaast kun je er zelfs wondjes mee behandelen. Als wapenolie is het zeer geschikt omdat het niet hard wordt, overal tussendoor kruipt en zowel schoonmaakt als smeert!

Eigenschappen Ballistol Spray 100ml

* Ballistol is corrosie bestendig

* Heeft zeer goede smerende eigenschappen.

* Is onderhouds- en reinigingsmiddel met goede kruipeigenschappen

* Heeft desinfecteervermogen

* Ballistol verhardt en veroudert niet

* Ballistol dringt door tot in de kleinste haarscheurtjes en lost resten hard geworden ongewenste olie op.

* Smering en onderhoud van geweren, pistolen

* Verhelpen van Piepende en krakende scharnieren

* Schoonmaken van RVS keuken apparatuur

* Beschermen en schoonmaken van metalen gereedschappen

* Desinfecteren van wondjes

* Behandelen van droge huid

* Behandelen van Hout en leer

Oftewel, Ballistol is zeer geschikt voor het onderhouden, reinigen en smeren van je wapen en komt ook nog eens goed van pas in en rond het huis!

 

https://shootinggear.nl/ballistol-spray-100ml/

 

Dit had ik al eerder geschreven, maar wilde het toch graag toevoegen, voor de volledigheid.

 

De wonderbare eigenschappen van de Ballistol olie:

Toxicologische resultaten

Met verschillende voedertesten bij konijnen, varkens en honden kon aangetoond worden dat Ballistol geen toxicologische eigenschappen heeft. Bij de proefdieren liet Ballistol zelfs bij een gevulde maag geen enkele schadelijke werking zien. Dat gold niet alleen voor de eenmalige toediening van Ballistol aan de voeding maar ook van een proef van 7 dagen. Bij misbruik door kinderen werd vastgesteld, dat zelfs na het legen van een 50ml flesje een tweejarig kind geen schade opliep. Afgezien van lichte katersymptomen die optreden na alcoholmisbruik. Binnen 12 uur waren de kinderen weer volledig opgeknapt. Deze vaststelling is ook in overeenstemming met het feit dat nogal wat jagers en schutters Ballistol zowel gebruiken voor indigestie en brandend maagzuur als voor wonden en het verlichten van jeuk door insectenbeten. Om juridische redenen moet hier worden vermeld dat de medicinale toepassingen van Ballistol niet geadverteerd mogen worden.

https://www.ballistol-shop.nl/nieuws/gezondheidsaspecten/

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 9 maanden later...

Messen die onder de olie zitten kunnen ook roesten. een patina erop met azijn of gunblue en dan heel het geheel beetje polijsten met een doekje en wat lijnolie kan al heel werk besparen .. Voor de scharnierpuntjes bij vouwmessen gebruik ik meestal de fijne olie van victorinox.  Dan alles beetje bewegen en het teveel aan olie terug verwijderen met een keukenpapier.  Tussendoor eens het tooltje schoonmaken met wattestaafjes ( platgeknepen met een tang)  of een nagelborsteltje is eengoede routine.

 

Als de snede begint te roesten volstaaat stroppen meestal. En terug deze beetje lijnolie en droogwrijven. 

 

Het mes te vettig houden in een foedraal zorgt dat het vuil aantrekt en in het slechtste geval gaat kleven...

 

Er zijn mensen die misselijk worden van de geur van balistol. Ikzelf ben er ook geen fan van..

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 jaar later...
Op 8-9-2014 om 18:19, hiddegr zei:

Hallo even dit eerst, ik lees al langere tijd dit forum(een jaar) en nu zit ik met een probleem en dacht ja daar kunnen jullie vast antwoord op geven namelijk:

Wat voor olie gebruiken jullie op jullie messen en waar haal je dit?

 

ik zit namelijk met 3 Mora messen en een Schrade en een Opinel van carbon steel en dit roest natuurlijk gigantisch snel, maar olie heb ik hiervoor niet in huis.

 

Al vast bedankt! en ik denk er ook over om wat vaker te posten en reageren op verschillende onderwerpen.

Beste

Ik gebruik Ballistol voor al mijn wapens , inclusief messen !

Zeeeer goed product !

En niet duur. 

Groetjes 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...