Ga naar inhoud
GENEGEERD

Pompoen weck probleem


mathsay

Aanbevolen berichten

Heeft er iemand een idee waarom volgend probleem zich voordoet?

 

Ik heb enkele bokalen gevuld met stukjes pompoen (om nadien pompoensoep te maken), maar nu na enkele weken komen de deksels los. Heb ook selder ingemaakt op zelfde manier en hier heb ik dit probleem niet.

 

Alle potten zijn gesteriliseerd in kokend water, samen met deksels en ringen. Daarna bokalen gevuld met stukjes pompoen tot 2 cm onder de rand. Pot opgevuld met water tot 2 cm onder de rand en daarna 30 minuten in weck ketel op100°C.

De bokalen en ringen zijn in goed staat (geen beschadigingen aan de randen).

 

Zou het zonde vinden dat ik de rest van de pompoenen ook moet weggooien als ik deze ga inmaken.

 

greetz

 

Mathsay

Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
Nee heb ze niet voorgekookt. De andere groenten die ik weck, daar doe ik dit ook niet bij, maar daar heb ik geen problemen mee.

 

Heb met net wel het weck inmaakboek boek besteld.

 

Voorkoken is standaard, dit verwijderd de kleine luchtbelletjes in de groenten die langzaam aan je vacuum verpesten. Het boek zal je heel veel aan gaan hebben. :)

Controleer wat je reeds rauw geweckt hebt regelmatig.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk dat zulks te maken heeft met de structuur van datgene wat je wil wecken.

Mij lijkt logisch dat hoe fijner je de brokjes groenten en zo snijdt, hoe minder je er last van hebt (en hoe sneller er ook gegaard wordt),

maar van wecken weet ik niets af, dus best eens goed informeren. Je wil geen giftig of bedorven voedsel eten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je bedoeld dat snijselderij rauw in de weckpot mag neem ik aan.

Op zich logisch, het dunne blad zal weinig intercellulaire luchtpockets bevatten, de 'grotere' groenten uiteraard wel.

 

Snijselder mag rauw in de pot . Maar er moet daar ligt gezout voorgekookt water bij of ligt azijn bevattend water ook voorgekookten dit eerst laten afkoelen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...