Ga naar inhoud
GENEGEERD

Scenario: After EBOLA

luna1988
 Share

Recommended Posts

maar ben me er goed van bewust dat een half jaar erg lang is. Zeker voor de kids... Leg ze dat maar eens uit als ze jong zijn.

Dat valt volgens mij nog wel mee... Als ik naar mijn eigen jeugd kijk, voornamelijk middelbare school (dus niet bepaald een gevalletje "als ze jong zijn"), dan was ik blij met vakantie, kon ik eindelijk m'n tijd besteden aan dingen die me interesseerden.

School, met name de lessen, vormde teveel afleiding voor me, het kostte me moeite om tijdens de lessen een hoofdstuk voor te blijven op de rest van de klas, zeker als mij vragen gesteld werden. (Hoe moet ik weten bij welke opgave jullie zijn als ik die een paar weken geleden al gedaan heb? :p )

Zonder gekheid, kinderen zijn leergierig, echter moeten ze het wel interessant vinden om te bestuderen. Daar ligt voor ons volwassenen de uitdaging.

Link naar reactie

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
uuuuuhm dit is wel een scenario waar je juist een tijd UIT DE BUURT van je prepvrienden moet blijven een hele tijd

risico op besmetting is natuurlijk aanwezig, zeker als meerdere van een groep uit een grotere plaats komen

dan moet je echt ingebunkerd blijven in je eigen buurt

Mee eens, ieder nieuw contact, betekent kans op besmetting, dus kans op dood. Lijkt me vreselijk, dat als je graag mensen/vrienden wilt verwelkomen er gelijk een grote angst aan vast gekoppeld zit, zijn ze besmet, zijn ze gezond. In dit scenario is het handig om veldtelefoons te hebben bij een bug in. Als je buren ook binnen blijven, heb je met een veldtelefoon (er van uitgaande dat alle voorzieningen uitvallen) wellicht nog wat contact. Bovendien kun je elkaar waarschuwen bij naderende bendes.

Link naar reactie

• 1 month later...

hallo allemaal,

ben net bij het preppersforum.

leuke scenario's allemaal, je wordt er als je dit allemaal leest niet vrolijker op.

even 2 vragen:

1. waarom moet je voor 6 maanden voedsel hebben, is dat niet te lang of juist te kort. Waar is het op gebaseerd.

2. na een outbreak zal de paniek uitbreken, mensen vluchten of sluiten zich op. Maar hoe groot is het geval van rondtrekkende

plunderaars en vooral wat kan je er aan doen.Kijk voorbereiden er op is prima, maar we 'motten' wel keurig binnen de wet blijven.

Dat zijn onze normen en waarden (van ons gezin)

Link naar reactie

hallo allemaal,

ben net bij het preppersforum.

leuke scenario's allemaal, je wordt er als je dit allemaal leest niet vrolijker op.

even 2 vragen:

1. waarom moet je voor 6 maanden voedsel hebben, is dat niet te lang of juist te kort. Waar is het op gebaseerd.

2. na een outbreak zal de paniek uitbreken, mensen vluchten of sluiten zich op. Maar hoe groot is het geval van rondtrekkende

plunderaars en vooral wat kan je er aan doen.Kijk voorbereiden er op is prima, maar we 'motten' wel keurig binnen de wet blijven.

Dat zijn onze normen en waarden (van ons gezin)

Was laatst aan het neuzen naar wat prep spulletjes en toen zag ik laatst een item wat wellicht wel bruikbaar is voor verdediging. Er is een signaalfluitje dat meer dan 120 Decibel kan produceren. Als je huis wordt binnengevallen door een aantal malloten kun je door keihard op zo'n fluitje te blazen zo veel pokkeherrie maken dat iedereen naar zijn oren grijpt (zelf wel ff oordopjes meebestellen). Dit geeft je denk ik een window of opportunity om of te vluchten of huis en haard te verdedigen.

Buiten burengerucht volgens mij prima binnen de kadertjes van de wet :p

Link naar reactie

Was laatst aan het neuzen naar wat prep spulletjes en toen zag ik laatst een item wat wellicht wel bruikbaar is voor verdediging. Er is een signaalfluitje dat meer dan 120 Decibel kan produceren. Als je huis wordt binnengevallen door een aantal malloten kun je door keihard op zo'n fluitje te blazen zo veel pokkeherrie maken dat iedereen naar zijn oren grijpt (zelf wel ff oordopjes meebestellen). Dit geeft je denk ik een window of opportunity om of te vluchten of huis en haard te verdedigen.

Buiten burengerucht volgens mij prima binnen de kadertjes van de wet :p

Mijn alarmsysteem is ook 120Db :) Als ik op de alarmtoets druk (ligt op m'n nachtkastje) dan breekt ook de hel los. Helaas woon ik in zo'n buurt waar er niemand komt kijken :(

Link naar reactie

@luna1988

Verhaal is redelijk onrealistisch uiteengezet vrees ik.

Er wordt met te weinig factoren rekening gehouden...vergeet maar 6 maanden binnen blijven zonder te worden opgemerkt...

Je geeft zelf aan ...in verstedelijkte gebieden verwacht je 100% sterfte...maar jij overleeft???

Hmmmm als ik alles hier lees is veel rond ebola gebaseerd op vermoedens....

Het verhaal komt waarschijnlijk uit een goede zombiefilm...

Water uit de waterbron...en die is nog proper als de rest allemaal dood is????

Begin bij voorzichtig te zijn en de berichtgeving in acht te houden.

Mijden van drukke plaatsen en contact met vreemden vermijden.

Bij een uitbraak...maskertje op ..handschoentjes..de overheid zal hier strenger zijn dan in de Afrikaanse landen...

Niet te hard van stapel lopen met wilde verhalen en de situatie zeer volwassen benaderen lijkt me vooral nu het best.

Link naar reactie

@luna1988

Verhaal is redelijk onrealistisch uiteengezet vrees ik.

Er wordt met te weinig factoren rekening gehouden...vergeet maar 6 maanden binnen blijven zonder te worden opgemerkt...

Je geeft zelf aan ...in verstedelijkte gebieden verwacht je 100% sterfte...maar jij overleeft???

Hmmmm als ik alles hier lees is veel rond ebola gebaseerd op vermoedens....

Het verhaal komt waarschijnlijk uit een goede zombiefilm...

Water uit de waterbron...en die is nog proper als de rest allemaal dood is????

Begin bij voorzichtig te zijn en de berichtgeving in acht te houden.

Mijden van drukke plaatsen en contact met vreemden vermijden.

Bij een uitbraak...maskertje op ..handschoentjes..de overheid zal hier strenger zijn dan in de Afrikaanse landen...

Niet te hard van stapel lopen met wilde verhalen en de situatie zeer volwassen benaderen lijkt me vooral nu het best.

Allereerst iets over hoe dit scenario tot stand is gekomen.

Ik had op het ebola topic een post geplaatst, wat als bepaalde dingen gebeuren wat is dan jullie volgende stap.

Iemand vond dat, ik weet even niet meer wie dat ik daar een scenario over moest schrijven.

Vandaar dat dit tot stand is gekomen, en misschien is het wel niet realistisch.

Nu iets over bron/mineraalwater.

Bron of mineraalwater is grond water dat onder de aarde in een basis word opgeslagen door druk word het water omhoog geduwd. Voordat het water de bron bereikt is het tientallen, honderden, soms wel duizenden jaren onderweg. Al die tijd word het water natuurlijk gefilterd.

Natuurlijk is dat water nog proper!

Ook heb ik nooit aangegeven dat het sterftecijfer de 100% zal bereiken, mijn verwachting is eerder tussen de 80 en 90%!

Nou is het verhaal ook niet op mezelf gebaseerd, maar op een persoon die gewoon overleeft.

Link naar reactie

Wij hebben goed contact met onze dun gezaaide buurtjes en dat roept een bepaalde saamhorigheid op. In plaats van verstoppen gaan we er op uit. In plaats van proberen totaal afgezonderd een lange tijd te overleven, proberen we om gezamenlijk iets te doen tegen de rampspoed die ons treft.

Er is geen enkele garantie dat dit beter werkt, maar we proberen er een positieve draai aan te geven. Gaan we dood, dan gaan we dood, maar dan hebben we er tenminste samen iets aan proberen te doen. Je kunt onmogelijk op de lange termijn als eenling overleven, je hebt mensen om je heen nodig. De mens is een sociaal wezen en kan niet zonder gezelschap. (uitzonderingen daar gelaten) Dus als er een geniepje opduikt, we zullen alle voorzorgsmaatregelen in acht nemen, maar we nemen wel onze nabuurplicht serieus en zullen hulp verlenen waar nodig. En ik denk dat onze buurtgenoten dat ook zullen doen.

Link naar reactie

De ebola zal zich langzaam verspreiden in het westen, dus geen doemscenario .

Zelfs in Afrika verspreid het zich niet snel.

Nu na 6mnd pas 4000 doden.

Het verbaast mij dat bijna iedereen hier van het slechtste scenario uitgaan, en daar ook al op rekenen, terwijl uit het verleden blijkt dat de maatschappij gewoon doordraait bij grote plagen.

Op den duur zal het met diverse maatregelen gewoon bij het leven horen .

Ik ga er dus vanuit dat ik mij niet hoef op te sluiten.

Al ben ik er natuurlijk wel op voorbereid .

In Afrika gaan ze na 6mnd ook nog gewoon de straat op.

De economische ramp is misschien wel een erger.

Link naar reactie

goedemorgen

ja dat klopt ebola gaat vrij langzaam. inderdaad niet al te snel een doemscenario aanhouden.

Blijft toch de vraag of en wanneer er eens een virus komt die wel snel verspreid en waar geen vaccin tegen is.

Zo adequaat handelt het Westen nou ook weer niet. Ebola protocollen zijn bij huisartsen en ziekenhuizen helemaal

niet zo dichtgetimmerd.

Maar goed ik ben door die ebola en het zoeken naar wat antwoorden toevallig op de preppers site gekomen. Ik wist

niet dat er nog andere mensen waren die pro actief bezig zijn. Ik weet in de korte tijd al veel meer, dit dank zij jullie!

groet

hilveramazon

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

Share

• Nieuwe aanmaken...