Ga naar inhoud
GENEGEERD

Geschikte en voordelige Sapflessen inkopen


FincaInSpanje

Aanbevolen berichten

Geïnspireerd door andere Sap makers op het forum wil ik in Spanje ook Sap gaan persen. Ik kan daar voor een paar tientjes een trailer vol fruit kopen, net niet geschikt voor de supermarkt (vlekje of verkeerde vorm). Om dat te verwerken heb ik flink wat Sap flessen nodig. Nu ben ik op zoek naar een goed en voordelig adres voor Sap flessen, omdat ik heb gemerkt dat de flessen veel mer kosten dan de inhoud.

 

Het mogen beugelflessen zijn, flessen met twist-off deksel of flessen met rubber weck dop. Inhoud 1 tot 1,5 liter. Voor de voordeligste flessen kom ik momenteel rond de 80 eurocent.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
Grolsch beugelflessen kosten alleen het statiegeld. Wellicht hebben ze in Spanje ook zo'n type bierfles?

 

Yup, heb ik aan gedacht maar een paar minpunten.

 

Inhoud van de flessen is te weinig.

Er staat reclame van Grolsch op.

Ze zijn groen.

 

Het is de bedoeling dat ik bijv. 1000 liter sap ga aanmaken en pasteuriseren (elektra van de zonnepanelen). Een deel verkoop ik (zonder winstbejag maar wel om de investering terug te verdienen), zodat ik voor eigen gebruik min of meer gratis sap heb.

 

Gisteren heb ik een BIO winkel bezocht en je schrikt gewoon van de prijzen die ze vragen voor een litertje puur sap. En puur betekent dus maximaal 84% sap en de rest toevoegingen.

 

Straks ga ik naar de kringloop en misschien kan ik daar af en toe wat weghalen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@FincaInSpanje: Glazen flessen zijn duur in aanschaf en ook in transport.

 

Je ziet tegenwoordig ook veel sap in de buitenlandse supers liggen in kleine kunststof jerrycans. Zou dat niet een veel voordeliger optie zijn?

Ook zag ik laatst sap in zo'n 3 liter kartonnen pak met een zak erin, je weet wel, zoals je ook wijn per drie liter kunt kopen met zo'n tapkraantje. 't Verbaasde me dat na opening het nog wekenlang ongekoeld goed blijft.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ga nu niet discussiëren over prijzen van flessen . Maar wil wel wat kwijt over vorm en kleur .

Belgisch bier zit altijd in bruine flesjes vroeger in groene . Waarom? Omdat de inhoud geen licht verdraagt .

Als je sommige sappen maakt komt er een gistproces op ga . De zwakste plaats van een fles is dan de bodem . Daarom zijn bij sommige bieren cave sekt campagne schuimwijn de flessen bodems hol om de druk om te vangen .

Wat ik daarmee zeggen wou . Kijk goed uit wat je in welke fles doet . Om veel ellende te besparen .

Link naar reactie
Delen op andere sites

@FincaInSpanje: Glazen flessen zijn duur in aanschaf en ook in transport.

 

Je ziet tegenwoordig ook veel sap in de buitenlandse supers liggen in kleine kunststof jerrycans. Zou dat niet een veel voordeliger optie zijn?

Ook zag ik laatst sap in zo'n 3 liter kartonnen pak met een zak erin, je weet wel, zoals je ook wijn per drie liter kunt kopen met zo'n tapkraantje. 't Verbaasde me dat na opening het nog wekenlang ongekoeld goed blijft.

 

Ik zou dan een plastic fles moeten gebruiken, maar ik laat het sap 30 minuten pasteuriseren op 75 graden. Ik weet niet wat er gebeurt wanneer ik dat met de dop erop doet (moet ik testen). Daarnaast zie ik, ook in Spanje, dat puur sap meestal in glazen flessen zit.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ga nu niet discussiëren over prijzen van flessen . Maar wil wel wat kwijt over vorm en kleur .

Belgisch bier zit altijd in bruine flesjes vroeger in groene . Waarom? Omdat de inhoud geen licht verdraagt .

Als je sommige sappen maakt komt er een gistproces op ga . De zwakste plaats van een fles is dan de bodem . Daarom zijn bij sommige bieren cave sekt campagne schuimwijn de flessen bodems hol om de druk om te vangen .

Wat ik daarmee zeggen wou . Kijk goed uit wat je in welke fles doet . Om veel ellende te besparen .

 

Klopt, daarom gaat mijn voorkeur uit naar Sapflessen of beugelflessen die hiervoor al worden gebruikt. Bedankt voor de tip.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Waarom sla je niet op in kunststof containerkes van 5 of 10L? Klanten moeten dan maar zelf overgieten. Lijkt me makkelijk en je voorkomt dat iedere klant slechts 1L of zo koopt.

Volume draaien, altijd voor iedereen goedkoper (en minder werk voor jou).

 

Dat zou helemaal mooi zijn natuurlijk, maar ik weet niet wat er gebeurt als je die flessen verhit tot 75 graden voor 30 minuten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik maak ook sap. Wij pasteuriseren in een ketel,met een kraan aan de onderkant,en doe het sap in jug van 1 gallon.dus een soort mini jerrycans can ong 4 liters.niet ieder plastic is geschikt voor sap,door fruitzuur gaan somige plastic stuk.

Ik denk wel dat je beter verkoop in glazen fles ,ziet er chiquer uit.

Ik verkoop hetzelfde zeep bijna een $ duurder per stuk als ik het inpakt in een stuk bananen blad .

  • Leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb een prijsopgave van een fabrikant gekregen met 3 soorten flessen. De beugelflessen komen te duur uit, maar een Geradhals fles en fraicheur fles komen nu ongeveer op 45-47 cent per stuk (icl. btw) en dat is al een stuk lager dan ik eerst had.

 

Als ik een goed pers kan aanschaffen voor komend seizoen, dan durf ik de gok wel te wagen een pallet flessen te bestellen.:D

Link naar reactie
Delen op andere sites

http://fruitpersmobiel.nl/site/

 

De verpakkingen uit dit filmpje lijken ook super geschikt. Ik weet de prijzen er niet van, maar makkelijk stapelbaar., en licht om te vervoeren.

 

Ja ziet er erg gelikt uit. Ik had dit al een doorgekregen van @Tanfana. Ik denk echter dat deze machine voor mij net een brug te ver is momenteel. Eerst maar een kleinere kopen en kijken of mijn plannen werken.:)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...