Ga naar inhoud
GENEGEERD

Club van Rome krijgt gelijk: "Wereld vergaat nog deze eeuw"

Survival Mode
 Share

Recommended Posts

Wie de grimmige voorspellingen uit het boek 'Limits to Growth' van de Club van Rome altijd heeft afgedaan als doemdenkerij, wordt door een nieuwe studie met de neus op de feiten gedrukt. In het boek uit 1972 wordt voorspeld dat onze beschaving deze eeuw ineen zal stuiken. Australisch onderzoek bevestigt dat nu.

http://www.hln.be/hln/nl/2764/milieu/article/detail/2027372/2014/09/03/Club-van-Rome-krijgt-gelijk-Wereld-vergaat-nog-deze-eeuw.dhtml

Link naar reactie

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

Volgens de projecties uit '72 van MIT zou de ommekeer (het buigpunt in de grafieken (duidelijkere plaatjes in dit bericht)) komen rond 2020, wel degelijk voor ons dus nog. Daarom overigens niet iets om je zorgen over te maken. De Australische professor borduurt gewoon verder op de misverstanden van het MIT onderzoek. Bovendien volgen de data de projectie helemaal niet zo nauwkeurig, en dat is bovendien totaal irrelevant omdat de buigpunten nog niet bereikt zijn, terwijl het juist de buigpunten zijn waar de controverse ligt. (Meer hier (een aantal reacties eronder geven ook een paar goede inzichten).

Link naar reactie

Zodra honger, dorst, en bloedlust zich verspreid onder mijn ogen weet ik dat SHTF is begonnen!

Die grafieken tja... eng (en misschien wel waar) maar hou het is klein... hoeveel mensen ken (of zie?) ik op straat die elke dag struggelen met levensbehoeften waar ik weinig last van heb? Dat is voor mij motivatie genoeg om er alles aan te doen om zo druk mogelijk bezig te zijn. Ik kan het niet voorkomen voor hen, maar ik kan wel voorkomen dat het erger wordt en dat ik er ook onder ga vallen :)!

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

Share

• Nieuwe aanmaken...