Ga naar inhoud
GENEGEERD

Stroomonderbrekingen zullen in vooravond plaatsvinden


Aanbevolen berichten

Als het deze winter ergens tot stroomtekorten komt, zal een regio nooit langer dan 3 uur per keer zonder elektriciteit worden gezet. Dat gebeurt dan ’s avonds tussen 17 en 20 uur. Die afschakelplannen moeten een ongecontroleerde stroomuitval in het hele land vermijden. Op zijn website heeft de Federale Overheidsdienst economie een lijst gezet van de gemeenten die afgeschakeld zouden kunnen worden.

 

http://www.nieuwsblad.be/article/detail.aspx?articleid=dmf20140903_01248678

 

Kaart:

 

http://www.scribd.com/doc/238524364/03-Kaart

 

Belgen laten overheidssites crashen

 

BRUSSEL -

Belgen zijn zo geïnteresseerd in de noodplannen van de overheid voor eventuele elektriciteitsschaarste, dat ze massaal de site hebben bezocht waarop het zogenaamde 'afschakelplan' staat. Het gevolg: zo'n beetje alle websites van de Belgische overheid zijn woensdagmiddag platgegaan.

 

http://www.telegraaf.nl/digitaal/23039048/__Belgen_crashen_sites__.html

Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

Belgen laten overheidssites crashen

 

 

Belgen zijn zo geïnteresseerd in de noodplannen van de overheid voor eventuele elektriciteitsschaarste, dat ze massaal de site hebben bezocht waarop het zogenaamde 'afschakelplan' staat. Het gevolg: zo'n beetje alle websites van de Belgische overheid zijn woensdagmiddag platgegaan.

Het Laatste Nieuws vermoedt dat de servers van de overheid de massale belangstelling niet aankonden. De krant noemt het opmerkelijk dat zo'n beetje alle overheidssites hierdoor op zwart zijn gegaan en niet alleen de webpagina met daarop het plan. Die pagina laadt overigens nog altijd zeer traag, overheidsportal Belgium.be doet het helemaal niet.

Volgens het afschakelplan wordt België opgedeeld in zes zones die elk van het elektriciteitsnet kunnen worden afgekoppeld bij stroomtekorten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oooooh, alsjeblieft laat het zo zijn

 

little-red-devil.jpg.dd2443e08e15eed3d8289724a57c2a0e.jpg

 

De kans daar op is echt enorm, want tijdens belangrijke voetbalwedstrijden wordt er enorm veel stroom verbruikt. Eerst al die tv's die aan staan, denk ook aan de koelkast deuren die telkens open gaan (of zelfs open blijven staan). en de friteuses die staan te bakken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zal collegiaal zijn en mijn best doen om het systeem te doen crashen. Bij ons gaan alle elektrische apparaten aan als het zo ver komt. Even de minister van energie die extra belastingen op mijn PV panelen wilde heffen jennen. Het duurt soms een tijdje maar verhaal haal ik altijd. Freya de stomme geit.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Waar ik woon wordt de stroom niet afgezet. Als je maar genoeg politici in de buurt hebt wonen, denk ik dan. Toch hou ik mijn spullen gereed voor het geval Charel van Electrabel zich vergist en heel het stroomnet overbelast bij het weer inschakelen van de kerstverlichting van @lewieke ;)

 

Ik bedenk net, stel je voor dat Charel dezelfde is die in Doel dat olielek veroorzaakte...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...