Ga naar inhoud

Het forum is weer online!

Welkom mede-preppers, zoals jullie zien is het forum na 4 jaar weer online. Tijd voor een feestje! Je kunt met je oude gebruikersnaam en wachtwoord inloggen. Als dit is gelukt, pas dan gelijk je e-mailadres aan. Deze klopt namelijk niet meer omdat we die 4 jaar geleden hebben verwijderd.

Weet je je wachtwoord niet meer? Dan kan je de wachtwoord vergeten functie NIET gebruiken, omdat we je e-mailadres dus niet meer hebben. Mail in dat geval naar forum@preppers.nl en noem je gebruikersnaam en voeg een notificatiemail bij van het oude forum als je die nog hebt.

Mocht je echt niks hebben mail ons dan sowieso je gebruikersnaam, we zullen je dan verdere instructies geven!

drent

"Winkeliers en banken willen contant geld verder uitbannen"

Recommended Posts

Nadat in dit draadje : http://preppers.nl/forum/threads/10399-Noorwegen-wil-contant-geld-verbannen! Noorwegen al van het contant geld blijkt af te willen is die intentie er nu in NL ook :

http://www.nu.nl/economie/3868347/winkeliers-en-banken-willen-contant-geld-verder-uitbannen.html

Afrekenen met de pinpas moet over vier jaar gebruikelijker zijn dan betalen met contant geld.

Dat hebben winkeliers, pomphouders, horecaondernemers en banken woensdag afgesproken in een nieuw convenant betalingsverkeer. Volgens de partijen is cash betalen namelijk voor klanten en ondernemers onveiliger.

Krijg op slag de neiging weer consequent contant te gaan betalen.

Deze post delen

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

Zo hoorde ik laatst van iemand (een bankier) dat in de US er juist weer bar weinig gebruikt wordt gemaakt van internet bankieren.Men is daar schijnbaar als de dood dat "er iets mis gaat". Vreemd die tegenstellig tot Europa.

Enfin, on-topic:

Dat winkeliers cash willen verbannen, snap ik wel. Er zijn geen postkantoren meer met cash, bankfilialen verdwijnen overal en dus richt het boevengilde zich op de winkeliers. Zo min mogelijk cash in huis is dus zo min mogelijk risico voor de winkelier en zijn klanten.

De motivatie van de banken is helaas minder zuiver; zodra (bijna) alles giraal gaat i.p.v. contant, zijn de geldstromen te volgen, en nog belangrijker, te CONTROLEREN! Boeven zijn het, de banken...

Deze post delen

Daarnaast is het voor de winkelier een kostenbesparing: geen geldafstortingen meer via Brinks of G4S, geen wisselgeld rollen à 20 cent per stuk meer.

Echter de winkelier moet zich wel realiseren dat 'zwart' geld niet meer contant besteed kan worden. Dat zal een omzetdaling als resultaat hebben.

Deze post delen

Geen ellenlange wachtrij meer bij het storten van je contanten bij de bank als ondernemer.

Ik snap op zich de meeste beweegredenen wel om zoveel mogelijk te pinnen. Ook de duistere kant helaas (transacties makkelijker te volgen).

Waar ik me nog meer zorgen om maak is het resultaat van een geldloos individu.

Stroom valt uit, klaar... das al genoeg om dan complete steden en dorpen in paniek uit te laten breken.

Dit speelt plunderingen in de hand bij calamiteiten. met alle ongewenste gevolgen van dien.

Deze post delen

een jongen uit mijn sportteam heeft een weeklang zonder geld gezeten wegens een storing met zijn rekening, hierdoor was pinnen en internetbankieren niet meer mogelijk. dit zorgde ervoor dat hij al zijn water bij onze sporthal vandaan haalde en het geld voor eten moest lenen.

want ja de 5euro in zijn portemenee ging natuurlijk niet zo lang mee.

Deze post delen

een jongen uit mijn sportteam heeft een weeklang zonder geld gezeten wegens een storing met zijn rekening, hierdoor was pinnen en internetbankieren niet meer mogelijk. dit zorgde ervoor dat hij al zijn water bij onze sporthal vandaan haalde en het geld voor eten moest lenen.

want ja de 5euro in zijn portemenee ging natuurlijk niet zo lang mee.

De meeste van mijn kennissen kring "pinnen" ook nog alleen maar en hebben 0 cash geld in het portemonnee.

Deze post delen

Een paar weken geleden is mijn portemonnee gestolen. Pinpas, ID alles weg. Het duurt dan een dag of drie/vier voor je een nieuwe pas binnen hebt. Geen probleem want je kunt in de tussentijd contant geld opnemen bij de bank............. als je je ID bewijs kan tonen wat ik dus niet kon. Ik was maar wat blij met dat ik toch zoveel mogelijk contant doe. Ik kon gewoon de volgende dag een nieuw ID en rijbewijs aanvragen en contant afrekenen, benzine tanken? Geen enkel probleem. Wat mij betreft zo weinig mogelijk pinnen en zo veel mogelijk contant betalen. Het zou leuk zijn als het aantal pinbetalingen flink afneemt. SHTF in de financiële wereld :p

Deze post delen

Alleen nog maar digitaal!! Het lijkt me zeker onpraktisch.

Contact geld geeft beter inzicht. Mijn kind geef ik toch ook contact zakgeld, die dit contant gebruikt in de winkel.

Als ik in het rood sta en niks meer kan pinnen, maar volgende week mijn geld krijg en even een tientje nodig heb om te overbruggen. Overmaken op mijn rekening werkt niet, omdat ik het er dan alsnog niet van kan afhalen.

Nee dan gaan we straks allemaal met een chipding rondlopen ofzo. Al je geld op 1 chip, is die los, ben je met 1 verlies al je geld kwijt (met je portemonee ook, maar daar kan je ook iets uit verliezen ipv de hele portemonnee. Zit deze in je lijf, dan sluit ik niet uit dat het aantal moorden flink zal stijgen.

Deze post delen

Nee dan gaan we straks allemaal met een chipding rondlopen ofzo. Al je geld op 1 chip, is die los, ben je met 1 verlies al je geld kwijt (met je portemonee ook, maar daar kan je ook iets uit verliezen ipv de hele portemonnee. Zit deze in je lijf, dan sluit ik niet uit dat het aantal moorden flink zal stijgen.

De chipknip gaat er eind dit jaar uit, dus een chip met "geld erop" verliezen is er straks niet meer bij.

(Ter verduidelijking: de nieuwe NFC betalingen werken anders. Er staat geen geld op een chip maar je maakt gewoon gebruik debit (pinpas) of credit kaart. Het verschil is dat je debit/credit kaart in de cloud zit en niet in je portemonnee. Een pincode (of wachtwoord/vingerafdruk) blijft ook gewoon van toepassing. Afhankelijk van je bank of eigen voorkeuren kun je kleine bedragen zonder pincode doen, maar als je dat onveilig vind zet je de limiet op 0 euro.)

Deze post delen

Als manager van een bedrijf waar cashgeld in omging, helemaal voor pinnen!

Geen gedonder van geld wisselen bij de bank (altijd kwartjes, guldens en tientjes te weinig) en niet meer storten (avonds met een bak geld over straat lopen).

Als mens: Ca$h is KING!

Deze post delen

Als manager van een bedrijf waar cashgeld in omging, helemaal voor pinnen!

Geen gedonder van geld wisselen bij de bank (altijd kwartjes, guldens en tientjes te weinig) en niet meer storten (avonds met een bak geld over straat lopen).

Als mens: Ca$h is KING!

Ik begrijp je volkomen, maar met uitzondering van het lopen over straat er mee is het gedoe met storten bij de bank de schuld van de bank. Want met hun tel machines weten ze precies wat je komt storten en dat is alles waar het om zou moeten gaan niet of jij precies 100 kwartjes mee hebt genomen.

Deze post delen

Als de financiële sector instort, is er het opnieuw drukken van een wereldmunt gewoonweg te duur in mijn ogen. Oftewel overstappen naar iets wat sneller & makkelijker te implementeren is. Bijv: World credits, zie hieronder de uitvinding die daar perfect bij zou aansluiten! Weg contant en zwart geld, zodat iedereen verplicht loonslaaf word van de maatschappij...

http://freshgadgets.nl/plastc-card-de-bankpas-van-de-toekomst

Deze post delen

Als de financiële sector instort, is er het opnieuw drukken van een wereldmunt gewoonweg te duur in mijn ogen.

Geld (betaalmiddel) fabricage kost een fractie van de nominale waarde.

Deze post delen

Gisteren bij de bank komt er een meid binnen:

'Ik heb mijn pinpas thuis laten liggen en wil shoppen, kan ik via hier wat geld van mijn rekening halen'.

Helaas, alleen als jij je pinpas hebt. En ze sputterde tegen dat ze het al is eerder had gedaan zo maarja...

En ik in mijzelf grijnzen: 'Had nou maar contant geld op zak gehad hé :)?'

Deze post delen

Ik doe alles via de bank,ga geld afhalen in de bank,overschrijvingen,afschriften halen,geen internetbankieren,geen bancontact enkel om de afschriften af te drukken in de bank.

Ik heb tenminste iets aan mijn bank, en aangezien ik er minstens 1xper maand kom kennen ze mij ook .

Groetjes Frank

Deze post delen

Mij kennen ze ook. Als ik er binnenkom krijgt de eerste bediende die ik krijg vervelende vragen zoals : Hoe zit het nu met mijn Arcopar spaargeld dat jullie beheerden, wanneer krijg ik dat terug ? En dan na een kwartiertje of zo kom ik ter zake. Ik krijg elke keer en andere bediende. Wellicht is dat een deel van hun opleiding : 'Hoe ga ik om met lastige klanten die door onze bank werden bestolen.'

Deze post delen

Dat en dat ze constant de indruk gaven dat alles geld moest kosten,hebben mij van bank doen veranderen.

Groetjes Frank

Deze post delen

Gast Peerke

Ik las net wat over retourpinnen.

Alle drie de grote banken in Nederland ABN AMRO, ING en Rabobank hebben het zogeheten 'retourpinnen' ingevoerd. Daardoor kunnen klanten die een artikel terugbrengen naar de winkel het aankoopbedrag voortaan via de betaalautomaat aan de kassa teruggestort krijgen op hun bankrekening.

Volgens Detailhandel Nederland hoeven winkels daardoor minder wisselgeld in kas te hebben. Dat is veiliger voor winkelier, medewerker en klant, is de redenering.

http://www.ad.nl/ad/nl/5597/Economie/article/detail/3783954/2014/11/06/Retourpinnen-mogelijk-bij-drie-grote-banken.dhtml

Deze post delen

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...